[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:03

Ik heb het vooral op dagen zonder ritme trek ik wat lekkers, zoals de zondag bijvoorbeeld

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:03

Denice, hier zo'n zelfde eter als jou, uit verveling en trek in eten terwijl ik geen honger heb..

Mandy, wauw, super zeg!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:06

Mandy, goed zeg! Ik heb mn lunch op en ga lekker fietsen. Dat eten zit echt tussen de oren he!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:07

Bij mij heeft het denk ik meerdere oorzaken.

Ik eet inderdaad soms uit verveling ofzo, dat moet ik echt is afleren, al gaat dat al een stuk beter. Daarbij heb ik een hele tijd geleden 3 knie operaties gehad, mocht toen 1x ook 9 maanden amper wat doen (de andere operaties moest ik ook veel revalideren enz.) terwijl ik elke dag best veel bewoog.. en als je steeds thuis zit ga je ook veel eten :=. Ook na de tijd medicijnen gekregen (weet depri van thuis zitten en nog wat andere dingen erom heen wat er gebeurde) waardoor mij eigenlijk niets kon schelen dat ik at, amper bewoog en daarom natuurlijk veel kg's bijkwam.. dus uiteindelijk woog ik 130 kg! :o

Nu heb ik vaak de angst om terug te vallen, terwijl het eigenlijk wel goed gaat. Ik heb ook echt wel is nachtmerries erover enzo..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:10

Madeira gefeliciteerd!!! :))

Ik eet ook vaak uit pure verveling. Heb nooit echt honger :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:12

Noa, gecondoleerd en sterkte -O-

Het gaat hier steeds beter :j Nog maar een paar weken terug, als ik dan met de trein ging dan liep ik de kiosk of de AH nog even in van te voren als ik moest wachten... puur uit verveling, en dan haalde ik altijd wel iets, meestal ongezonde troep. Ben nu inderdaad de AH ingelopen, want had honger en niet genoeg eten meegenomen. Ben met stukjes peer weer naar buiten gekomen :))

Dus vandaag heb ik op/ga ik eten:

Ontbijt: 2 boterhammen met sandwich spread
Tussendoor: Stukjes peer
Lunch: 2 boterhammen met pindakaas
Tussendoor: Mandarijn
Avondeten: Zalm met aardappeltjes en komkommer
Tussendoor: Bakje yoghurt

De oorzaak bij mij.... gewoonte om net iets te veel te eten, of net iets te veel te snoepen. Een beetje willen eten en dan dat uiteindelijk toch de hele zak op gaat. Dat soort dingen. Is echt door de jaren heen dat ik langzaam ben aangekomen, is helemaal niet snel gegaan. Ben ook niet overdreven te zwaar nu ofzo. :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:14

Herkenbaar Aleeneh :j goed van de stukjes peer!
Ik ga nu even ontbijten (laat m'n bed uit, gister hele dag gefeest :D )

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:27

Mijn dagje :')

O: 2 boterhammen, 1x chocovlokken 1x chocopasta (puur) (2x halvarine)
T: stukje chocolade
L: pannenkoeken :D
T: stukje gebak, misschien nog een stukje chocolade
A: soep met bolletjes

:') ja echt heel gezond!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:28

Owja klinkt echt super aahahahahhaha

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:32

Goed bezig Madeira! :)) Maar vandaag mag het, van harte gefeliciteerd met je verjaardag :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:34

Dankjewel :D

Morgen wil ik gewoon weer 's morgens 2 boterhammen met gezond beleg, 's middags 2 boterhammen met gezond beleg, tussendoor fruit en magere yoghurt/kwark (en eventueel een keer en stukje komkommer o.i.d.) en een normale portie avond eten :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:34

Goedzo aleeneh!

Ik eet uit verveling. Maar ik heb het best vaak heel druk dus hoef me niet zo vaak te vervelen. Dus ik eet ook wel omdat ik het vaak erg lekker vind... Gewoon zin in zeg maar haha.
Ik heb al de hele week trek in chips en ik heb thuis een zak liggen en daar kan ik gewoon van af blijven, alleen als ik me verveel zal ik die wel sneller pakken...

Madeira_, is de chocolade puur?? De soep is niet slecht!!. Nu ik het zie staan heb ik ook spontaan trek in soep :')

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:38

Dame23 schreef:
Goedzo aleeneh!

Ik eet uit verveling. Maar ik heb het best vaak heel druk dus hoef me niet zo vaak te vervelen. Dus ik eet ook wel omdat ik het vaak erg lekker vind... Gewoon zin in zeg maar haha.
Ik heb al de hele week trek in chips en ik heb thuis een zak liggen en daar kan ik gewoon van af blijven, alleen als ik me verveel zal ik die wel sneller pakken...

Madeira_, is de chocolade puur?? De soep is niet slecht!!. Nu ik het zie staan heb ik ook spontaan trek in soep :')

Nee mam heeft milka extra romig gekocht (nog slechter :') )! maar gelukkig 1 reep en we zijn met zijn drieën :D

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:39

Dame, 1 dag in de week een bakje kan toch wel? :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:48

@denice, ik vind mezelf wel een emotie eter. Ik beloonde mezelf vaak met eten. Maar dan echt te vaak en toen had ik ook vaak niet genoeg aan bijv. een bakje chips, maar werd het 1 zak chips en een doos negerzoenen... of nog een rol koekjes erbij...

Heb ook wel echt een rotjaar achter de rug. Nu ik dat heb losgelaten en mn innerlijk heb kunnen aanpakken was het dan eindelijk eens tijd om de buitenkant weer in het gareel te krijgen en ik ben gelukkig goed op weg!! :D

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:17

Gecondoleerd Noa, sterkte de komende tijd.

Gefeliciteerd Madeira
Je bent toch op de goede weg, vast blijven houden aan deze manier van eten en bewegen.
Juist als je zo bent afgevallen moet je er rekening mee houden dat je basis behoefte aan calorien erg gedaald is en dat je eigenlijk ook minder moet blijven eten

Ik ben een verveling en emotie eter.
De dagen dat ik thuis werk zijn het lastigst, de dagen dat ik op weg ben vind ik het makkelijker om minder te eten, maar moet ik wel zorgen dat ik fruit oid in de auto heb, anders is het te makkelijk om bij de benzinepomp foute dingen te kopen (wat ik de afgelopen jaren wel gedaan heb, vond ik mogen omdat m'n paard geblesseerd en later overleden was)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:30

pfff wat moet je veel bijlezen als je even weg bent :P

noa: gecondoleerd en sterkte!

Paulien: nog een keer gefeliciteerd!! en tot snel, gaan we samen een feestje vieren! :D

Hier echt onwijs misdragen! ben maandag uit het werk naar me zus gegaan(die woont in amsterdam) heb daar opzich goed en gezond gegeten alleen paar mentos gehad en 2 lonka fudge :o
maar gister daar integen pfffff...achteraf kan je zo balen, nieteens veel gegeten maar wel iets teveel drankjes gehad die bestonden uit malibu cola! heb zowat 3/4 fles op |o sochtends een ovenbroodje met kaas, smiddags een oranje donut en avondeten was een frietje patat, dus heel weinig en slecht gegeten maar iets teveel drank!
Maaaaarrrrrr we hebben het onwijs gezellig gehad! amsterdam is erg leuk om koninginnedag te vieren! *\o/* ben niet op de dam ofzo geweest, maar in westerpark, waren buiten allemaal dj's enzo! en savonds nog met me zus alleen naar het ij gegaan, om misschien maxima en willem alexander te zien, maar het was beetje ver weg, maar zeker wel heeeeel gaaf om er gewoon bij te staan!

zal me morgen eens wegen om te kijken of het echt zo erg is geweest! zo eerst naar de dokter mijn teen is onwijs ontstoken(dankzij een ingegroeide teennagel) kan dus slecht lopen!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:53

Jemig meiden, 40 pagina's er bij sinds mijn laatste check :=
Dat kan ik echt niet allemaal bijlezen.

Iedereen een goede Kroningsdag gehad? Lees veel zondigingen, maar dat moet kunnen op zo'n dag hoor.

Ik heb me ingeschreven voor de 4 mijl dus ik ben nu serieus weer aan het hardlopen. Ik ben gelijk gebleven met gewicht dus dat ik al weer heel wat. Ik ben dus nog steeds niet afgevallen, maar heb goede hoop dat dit nu toch een keer gaat gebeuren. Vanaf morgen wil ik gaan ontbijten met havermout. Het is vakantie op het werk, dus ik mag mijn tijden zelf een beetje bepalen, dus heb 's morgens dan wel tijd.

Voor de mensen die ook havermout eten: Maken jullie dit ook wel eens voor meerdere dagen? En eten jullie het warm of koud? met water melk of yoghurt?

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:55

ik moest ook ruim 10 pagina's bijlezen, ook niet alles gelezen haha! 4 mijl hoeveel km is dat? :o ik houd niet van havermout, kan je er dus niks over zeggen! :Y)

ik kom net bij de dokter vandaan, en mag lekker een week aan de antibiotica voor de geintresseerde onder ons:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=QZCYEJML
als het maandag niet beter is dan moet ik weer bellen en dan gaan ze een stuk nagel weg halen ;(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:27

Heb ik ook 4x gehad.. Ingegroeide teennagel.. Reken er maar op dat er een stukje af moet.. Maar heerlijk, wat een verlichting is dat joh! :D

Gecondoleerd Noa!
Gefeliciteerd Madeira! :D Dagje misdragen mag best hoor hihi!
Ik lees hier goede voornemens en berichten dames, goed bezig met zijn allen! +:)+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:47

4 mijl is 4 x 1,6 km, dus reken maar uit ;)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:48

Puppetje schreef:
Woehoe ik ben niks aangekomen tijdens mijn weekendje Texel. Ik heb er wel een beetje aan gedacht en niet te gek gedaan. Ben dus een blij mens. Nog 1 kilo en dan is mijn 1e streefpunt bereikt.
Succes weer iedereen en denk eraan een wortel is ook oranje :D (dus laat de oranje tompoucen staan)

super hoor

ik ga volgende week een paar dagen weg en ben bang dat ik wel wat aanga komen

mijn heup doet inmiddels weer wat ik wil
dus vandaag heerlijk in de tuin bezig geweest, gras gemaaid, tuin opgeruimd
manlief gaat zo houten tegels halen voor op het terras en morgen komen de nieuwe tuin kussens

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:49

Mootje schreef:
Vanavond bij mijn baas schoot het in mijn rug.... hij schrok zich een hoedje :Y)
Morgen wil ik eigenlijk weer fietsen. Als dat niet lukt, wil ik een flink stuk wandelen.

Ik ken heleboel mensen die spinnen. Het is volgens mij niets voor mij :D

ik begin er ook niet aan hoor, denk dat ik helemaal kapot ga en dan dagen niet meer overeind kom

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:49

_Tarzan schreef:
Ik vind koninginnedag leuk omdat we dan vrij hebben :')
En op deze dag zijn m'n vriend en ik bij elkaar gekomen dus is het feest compleet haha

dat vind ik nou ook het leukste , die extra dag vrij hahaha

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:37

Sak, er is een heel havermout topic :D ik eet de ovrrnight oats die ik hier al geplaatst heb. Warm vind ik het niet lekker. Brinta warm vind ik we'll weer lekker!
Noa, gecondoleerd.
Madeira (toch?), gefeliciteerd.
Vandaag lunch met klanten gehad. Toch nog iets gekozen wat niet zo gezond was :+

Ik ben geen emo-eter. Ben een ontzettende flatliner qua emoties :')
Ik eet te grote porties en heb helaas weinig tot geen rem.