Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cynn schreef:Ik vind spotting persoonlijk wel een teken van het lichaam dat het tijd is om een stopweek te houden. Daarna ga het vaak ook weer een aantal maanden goed met doorslikken. Maar dat is mijn mening, er zullen er genoeg gewoon doorslikken met een doorbraakbloeding/spotting
Nayomie schreef:Ja, heb sinds eind november de implanon. Daarvoor had ik half jaar de pil geslikt. Dus met de komst van een ander hormoon is mijn hele hormoonhuishouding gewoon best wel in de war geschopt gok ik. Dus 4 maand non-stop ja. Tot enkele dagen geleden, dus die dagen prijs ik mezelf maar even![]()
Maar op zich, kan dat ook wel. Voor ik de implanon had, had ik ruim een strip van de pil opgemaakt. En de pil doorslikken lukte me nooit omdat ik toch wel ging vloeien na anderhalve strip. Dus mijn lichaam was ook gewoon compleet van slag. Zeker die dingen in een half jaar. Dus ik hoop dat mijn lichaam nu gewend is en nu weer wat tot rust kan komen.
Al vrees ik van niet want ik voel bepaalde spiertrekjes in mijn been die vaak duiden op bloedingen
Kaus schreef:Ik vraag dit liever niet op een openbaar forum maar mijn huisarts stuurt me toch alleen maar weer naar huis met een pilletje.
Iemand hier een idee of je terugkerende schimmelinfecties kan krijgen van de pil? Ik ben rond dezelfde tijd met mijn vriend begonnen als met de pil.
Al vrij snel kreeg ik toen een schimmelinfectie. Ik herkende het niet dus naar de huisarts gegaan en een paar pillen voor daarbinnen gekregen. Opgelost.
Paar maanden later weer beginnende klachten dus zo'n pil van de Kruidvat gehaald. Canenstengyno oid. Mooi, opgelost. Maar nu heb ik wéér een schimmelinfectie. Voor de derde keer in 1,5 jaar tijd.
Nu vraag ik mij dus af of dit kan komen door de pil. Ik kan namelijk niet uitsluiten of het door de pil komt of mijn vriend (allergisch voor sperma, glijmiddel en latex).
Iemand die hier ervaring mee heeft...?
Oliiviia schreef:Hallo, sorry voor het binnenvallen, maar ik zou graag jullie mening willen horen!
Ik ben op zoek naar geschikte anticonceptie voor mezelf. Ik slik al een jaar geen pil meer, omdat ik erg grote stemmingswisselingen van mezelf al heb en nogal depressief ben. Geen goede combinatie met hormonen![]()
(Daarnaast ook hart- en vaatziekten in de familie, dus wou geen extra rommel meer in mijn lichaam steken)
Toch zou ik graag terug wat meer veiligheid hebben dan enkel een condoom. Ik had van de huisarts meegekregen om een Mirena te laten plaatsen, maar ik lees hier dus ook zeer wisselende verhalen over.
Een koperspiraal vond mijn huisarts niet meer van deze tijd !?
Maar ik ben er toch bang van, ik heb geen idee of ik nog meer hormonen kan trekken eerlijk gezegd (ik voel me nu elke keer voor mijn menstruatie al verschrikkelijk en krijg dan erg sterke gevoelens die me elke keer nog dieper in mijn put duwen)
Voor de rest heb ik een vrij regelmatige cyclus met eerder lichte bloedingen en meestal weinig last.
Wat zouden jullie in mijn plaats doen?