Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 13:50

Lekker Eefsel dat het zo goed gaat.
Slim om je eerst op de afstand te richten. Dat tempo komt wel.

Muppet jammer dat het zo bagger ging, volgende keer beter.

Ik heb met mijn zusje de eerste etappe van het Veluwe Zwerfpad gelopen. Wat eigenlijk de 15e etappe was, maar wij kiezen gewoon een etappe waar we zin in hebben en tijd voor hebben.
Was even gepuzzel met twee auto's, want je loopt van A naar B, maar het is gelukt.

Was erg leuk om te doen, ik kijk uit naar de volgende.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:37

Over support langs de route. Bij de VP’s hulp toestaan is inderdaad wel gebruikelijk. Dan heb je ook mensen bij de Vp’s die de renners kunnen helpen die geen support hebben (al heb je ook dan met eigen support nog steeds een voordeel) Maar verder vind ik wel dat als het om podiumplekken gaat, het zo fair mogelijk moet zijn. Ik liep zaterdag totaal niet met het doel een podiumplek te halen, maar als de gelegenheid dan opeens continu pal voor je loopt, maar je 20x ziet hoe diegene hulp krijgt en jij onderweg moet stoppen en het gat steeds groter wordt, voelt dat wel zuur. :=
Dropsbags zijn inderdaad vaak een mogelijkheid bij de 70+ afstanden.

Samantha, hoop evenementen heb je nog gepland voor dit jaar, leuk hoor! Mooi doel ook voor de 5 km, hopelijk gaat het lukken. En leuk hoor, zo’n baantraining! Zou ik ook wel eens willen doen, heb nog nooit op een baan gelopen. :')

Goof, jaa doen!! Ook op de weg ben je nog steeds vlot met een gravelbike, maar het is zoveel leuker dat je ook lekker onverhard kan crossen. :D
Leuke training heb je gedaan!

Muppetmayo & leonie, jaa fietsen is wel iets wat ik altijd wel kan en niet echt belastend voelt eigenlijk (in ieder geval niet belastend bovenop het rennen). Daarom lijkt het me zo fijn om daarmee wat meer af te wisselen in de week. Moet alleen even wennen aan de sportievere houding met zo’n dropbar, dat voelde ik wel in mijn nek en schouders.

Muppetmayo, hee en jij loopt nu gewoon 10 km! Wat leuk. En soms gaat het even niet, hoort er ook bij.

Eefsel, dat is leuk om te horen! En gezellig dat je nu meekletst in het hardlooptopic.
Snelheid komt wel (of niet, is ook maar net wat je wil natuurlijk) als je meer ervaring hebt op de afstanden. Ik was ook nooit zo met snelheid bezig, werd opeens sneller door leip veel te gaan lopen en veel af te wisselen. :')
En dat is lekker toch, het gevoel gelijk weer te willen? Lekker bezig!

SV, wat een ontzettend leuk plan om het Veluwe Zwerfpad in etappes te gaan lopen! Je hebt me helemaal geïnspireerd, heb net de totale gpx gedownload en zit te bedenken hoe ik die volgend jaar ook in stukken kan gaan lopen met de trein. :D Ben benieuwd welke etappe de volgende voor jullie gaat worden!

Gister uiteindelijk nog een keer gerend, eerste loopje was progressief steeds iets sneller, de tweede op een steady zelfde tempo. Voelde nog wat strakheid in mijn linkerkuit en heupen, maar het lopen hielp wel om het wat losser te maken. Daarna nog yoga gedaan.
Vandaag rustig aan, alleen zo’n 25 km fietsen voor werk.
Afbeelding

En foto’s ontvangen van de BEAR Trail! Ze hebben goed de guurheid weten vast te leggen. :')
Stokken had ik mee, maar helemaal niet gebruikt trouwens. Paar keer aan gedacht, maar naar boven rennen ging prima en zo lang waren de klimmetjes niet. Nog overwogen door de modder, maar ook juist weer bang dat ze in de weg zouden zitten op de smalle paden die er ook veel waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was op km 54, na een vreselijk guur stuk op een lang pad in een open veld met keihard wind tegen, regen en diepe losgelopen modder. Zoveel gevoelens. _O- De ontlading van er bijna zijn, de vermoeidheid, alles wat jou daar op dat moment gebracht heeft.
Afbeelding

Afbeelding

En de finish *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 16:58

Echt hele toffe foto's, die guurheid maakt het extra stoer. En jouw bovenbeenspieren bij die finishfoto, wow.

Ja leuk hè dat Veluwe zwerfpad en handig dat alle gpxen op internet staan. Met het ov moet zeker voor een groot deel te doen zijn. In de kerstvakantie denk ik dat we een keer twee etappes samenvoegen en langer lopen, want anders hebben we die 375km over twee jaar nog niet klaar :')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 20:15

Nou ben benieuwd Samantha. Dan zou ik iig niet gaan zaterdag maar het is ook echt maar hoeveel waarde je eraan hecht.

haha geeft niks Sv. Je kan het niet allemaal onthouden voor iedereen.
Super leuk dat je dat samen met je zus doet. En jullie hadden nog best een flink tempo erin zeg!

Ach muppet, soms wil het wel en soms niet. Gewoon even goed je rust inbouwen richting die 10 (wel blijven lopen) en dan gewoon knallen die dag. Je weet dat je het kan.

hahah eefsel en dat is hoe je verslaafd raakt *\o/*

Toffe plaatjes Suliko. Idd wel echt jammer dat zoiets zoveel verschil kan en mag maken. Misschien de organisatie eens mailen van joh dit is voorgevallen, misschien daar een lijn in trekken? (en als hun zeggen nou van ons mag dat, is het ook goed he).

Dochter was eigenlijk nog niet goed genoeg voor de Efteling maar goed, met een abbo gaat het allemaal wat makkelijker natuurlijk. Vanavond geen bootcamp maar uitbuiken van de pannenkoeken op de bank. :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 20:57

O balen dat ze nog niet fit is Leonie! Hopelijk gauw opgeknapt!

Wat een mooie foto’s Suliko! Echt zo knap van je!
Grappig dat je nog nooit op een baan hebt gelopen, dit was ook mijn eerste keer.

Toch knap gedaan muppet! Weer wennen hè, zo donker ‘s avonds.

Super gedaan Eef!

Wat gaaf SV! Ook leuk om samen met je zusje te doen.

Ik heb vanmiddag nog een tempo blok gelopen 5 km. Met in en uitlopen 7,5 gelopen.
Ik denk inderdaad dat ik rust neem, en zaterdag niet ga trainen. Maar meer omdat ik vanaf 15-23 naar een rave ga haha. Gelukkig niet tot in de vroege uurtjes, ik slaap altijd slecht na uitgaan.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 23:33

Fijn gelopen Goof!

Jammer dat het zo zwaar voelde muppetmayo, gewoon even rustig aan nu dan heb je straks alle energie over voor die 10km. Komt echt goed.

Wat ontzettend leuk om samen met je zusje te doen sv! Gaan jullie alle etappes lopen samen? Nog voldoende om in te plannen dan.

Mooi doel Samantha. Ik heb dat 1 keer gedaan op de atletiekvereniging, maar voor mij nooit meer. Ik kwam nog net niet kotsend over de finish. Ik houd het liever wat rustiger bij de lange afstanden.
Ben heel benieuwd wat je eindtijd gaat worden. Succes alvast.

Nog gefeliciteerd met jullie dochter Leonie! Hopelijk is ze snel weer echt fit. Een keer bankhangen is ook wel lekker.

Je hebt de smaak goed te pakken Eefsel. Lekker hoor!

Hier is de kop er ook weer af. Vanavond een rustige 5 km gelopen.
Voelde lekker, maar ik blijf nog steeds iets last houden van mijn voet/enkel dat had ik nu na zoveel weken en weinig trainen niet meer verwacht.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 20:36

Goed bezig allemaal weer! Hier vandaag een lekker pittig loopje gedaan, veel klimmen (voor mijn doen dan), maar stiekem toch ook een mooi tempo kunnen houden (steeds rond de 8.00/km kunnen blijven). Morgen nog de laatste dingen inpakken, kijken hoeveel ruimte we nog hebben om spullen mee te nemen voor de locals (ik heb al het eea aan kinderkleding en -schoenen in de koffer zitten) en dan zaterdag vliegen.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:54

Dat ziet er gezellig uit Supervixen! En volgens mij een prachtige omgeving om door te lopen.

Wel toffe foto's Suliko, je kunt inderdaad de guurheid zien in de foto's :brr: En volgens mij heb jij duracell batterijtjes, rennen en ook nog fietsen! Al kan ik me voorstellen met alles wat jij fietst het toch anders voelt.

Veel plezier alvast bij je feestje Samantha!

Goed gedaan BussyMissy weer gelopen, wel rot dat je last hebt van je voet..

Goed bezig Wenk! *\o/*

Hier gisteren weer gelopen, tempo lag wat hoger en dat merkte ik wel. Ondanks dat prima gelopen! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:42

SV, en te bedenken dat ik ooit tandenstokers als benen had. _O- Mijn beenspieren zijn het afgelopen jaar behoorlijk gegroeid en 6 weken lang door de bergen fietsen, hiken en rennen heeft mijn kuiten en bovenbenen helemaal massiever gemaakt. :=
Ja leuk om er meerdere te pakken. Ik zat al een beetje te kijken naar die lusjes en van station tot station, zitten leuke langere afstanden tussen om te combineren!

Leonie, ik zat wel te overwegen om aan de organisatie te vragen hoe zij erin staan. Juist omdat het bij best veel organisaties expliciet niet is toegestaan.

BusyMissy, fijn dat je eindelijk weer gelopen hebt! Ook van mij nog even een hele dikke knuffel trouwens :(:) Ik heb lang niets gevolgd hier, maar Leonie had de laatste run samen wat updates gegeven van de vaste posters hier, wat een heftige tijd heb je meegemaakt/zit je in. Heel veel kracht en zachtheid gewenst om daarmee om te gaan.

Samantha, goed dat je zaterdag verder niets doet, dansen op een rave is ook al een training op zich. :')

WenK, lekker bezig! Waar ga je heen?

Eefsel, haha, Leonie en een ander loopmaatje noemen mij ook altijd duracell konijn. _O-
Fijn dat het zo goed ging! In de hoeveelste week van opbouwen zit je nu?

Ik had gister mijn vrije dag en ben van Hilversum naar Driebergen-Zeist gaan rennen. Een route van NS MudSweatTrails. Het weer en de omgeving was echt fantastisch, ik hou zo enorm van de herfst <3
Plan was rustig aan doen, vond het best een afstand zo vlak na mijn ultra, maar ik ga altijd lopen en zie dan vanzelf wel hoe het gaat. Mijn benen hadden er zin in, na 100x tegen mezelf gezegd te hebben dat het niet zo snel hoeft heb ik het opgegeven. _O- Ik geloof dat mijn benen wel weer hersteld zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:35

hahaha samantha, dat is ook een goede voorbereiding toch _O- Maar zou dan idd morgenvroeg niet gaan lopen.

ow dat is wel balen Bm dat je nu nog last had. Hoe gaat het verder? Misschien moet het ook weer even loskomen. Pezen en banden hebben soms wel maanden nodig voor volledig herstel dus wellicht duurt het nog even maar zonder dat het je echt belemmert.

Mooi loopje weer eefsel.

Suliko schreef:
Eefsel, haha, Leonie en een ander loopmaatje noemen mij ook altijd duracell konijn. _O-
Ho ho, dit is vrij snel aangepast naar rennende wikipedia omdat jij geen konijn wilde zijn. En dan zijn er nog wat geitjes synoniemen in het leven maar die zijn wisselend en gelden voor iedereen _O-

Ziet er wel weer heel mooi uit! maar echt hoor, Zaterdag loop je 57km door de blub en dan paar dagen later huppel jij alweer 28km rond :') Blijf dat bijzonder vinden.

ik heb echt een mega drukke week en weinig gesport. Voel me wat moe (ik reageer vaak sterk op die klok0 en mijn benen voelen ook matig. Vanmorgen vroeg snel even een klein rondje gemaakt. 5km 3de km op tempo en de rest hobbelen. Heel benieuwd wat morgen me gaat brengen. Behalve windkracht 4, grote stukken wind tegen en regen...

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:52

Goedemorgen, wat een afstanden lopen jullie! Petje af. Ik vond mezelf al heel wat, om 6:45 vanmorgen een kleine 7 km :)) . Nu fris en fruitig aan het werk. Zondag weer lopen, een langere afstand, morgen een clinic met de MBT. Wat anders, maar ook leuk!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:44

Supervixen wat een leuke doelen heb jij allemaal <3 Super leuk om zo samen het Veluwe Zwerfpad te lopen. Mooi zo dat herfstbos <3

Suliko jij kent ook geen rust he :') Wat een mooi tempo en wat een mooie herfstbos foto's ook <3 Als het goed voelt dat snelle tempo dan is het prima toch.
De foto's van de beartrail zien er idd echt guur uit, wel toffe foto's!
Ben altijd zo jaloers op jullie mooie loop omgevingen. Ik wil eerst nog een betere conditie hebben voordat ik me überhaupt aan een stukje anders dan weg ga wagen ;)

Leonie87 tussendoor een avondje uitbuiken op de bank ipv bootcamp, lekker toch! Een weekje iets minder sporten is niets mis mee, zeker niet als je lijf aangeeft dat je wel rust kunt gebruiken. Heel veel succes morgen!

Eefsel ook weer lekker gelopen, en je bent over je 5 km heen zo te zien *\o/*

Wdj je was er al vroeg bij vanmorgen, bikkel! Veel plezier morgen met de MTB clinic.

Samantha_ ook veel plezier dit weekend met je run en je rave!

Gister wilde ik wel even bewegen, maar had geen zin om in het donker buiten te lopen. Ik ben uiteindelijk eens met mijn vriend mee geweest naar de sportschool om dan indoor maar wat te gaan doen. Bij de kracht training apparaten was het echt meeeeeega druk, echt bizar! Uiteindelijk gefietst, hardgelopen op de loopband (weer ff wennen), geroeid en de crosstrainer. Iets meer dan een uurtje alles bij elkaar, toen was ik het binnen wel weer zat. De kracht training maar even overgeslagen, bleef daar steeds enorm druk, ook allemaal mensen die daar aan het hangen waren en voelde niet fijn om dan daar tussen een beetje te rommelen.
Des te knapper vind ik het dat jullie zo structureel ook aan sportschool bezoek doen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 17:39

Dat vind ik ook knap inderdaad.

Ik heb het gisteren met mijn vriend gehad over onze ultra plannen. Eigenlijk wilden we in het buitenland in april, maar we willen ook in de zomer op vakantie en dan moeten we zijn schoonouders twee keer vragen om in ons huis te komen logeren om op de kat te passen.
Dat vonden we toch wat veel.
Dusss we blijven in mijn aprilvakantie thuis en willen dan een poging gaan doen voor een 100km.
Ik denk dat het net haalbaar is qua licht om het in het bos te doen.
We willen in Montferland, dus ook nog heuvels, weer met de tactiek rondes lopen met auto als vp. Daar voel ik me het fijnst bij. Dus we gaan weer wat vaker heuvels lopen en iets van vier verschillende rondjes daar uitzetten van ongeveer 10/15km.
Dan zien we tegen die tijd wel of alles klopt en hoe ver we komen.

En dan gaan we in de zomervakantie lekker drie weken op vakantie ergens waar bos/bergen/heuvels/riviertjes/rust is. We denken nu aan iets van het zuiden van Duitsland combineren met Oostenrijk ofzo. Maar andere tips zijn ook welkom.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:47

Gave plannen SV!
Ik denk dat ik in de zomer ook richting Duitsland wil. Niet te ver want ik haat autorijden en met m’n kleine autootje kan er ook niet zoveel mee.

Tip voor sportschool, meteen na werk. Dan is het en rustig, en je gaat niet eerst naar huis want dan ga je niet meer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:55

Supervixen schreef:
En dan gaan we in de zomervakantie lekker drie weken op vakantie ergens waar bos/bergen/heuvels/riviertjes/rust is. We denken nu aan iets van het zuiden van Duitsland combineren met Oostenrijk ofzo. Maar andere tips zijn ook welkom.

Zoiets wil ik ook, lekker de bergen in en me iedere dag moe wandelen. Heerlijk.

Mooie loopjes zie ik voorbij komen, aangevuld met mooie herfstplaatjes ook nog.

Muppet, ben je van plan vakder de sportschool in te duiken? Alleen al het feit dat het er druk is houdt me zo tegen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 20:26

Ik ga bij een rustige sportschool, geen basic fit of iets. Het is heel dorps en kleinschalig. Nadeel is dat ze bijv maar 1 toilet hebben, en geen fancy apparaten.
Maar ik ga dus rond 17-17:30, en dan is het rustig. Meestal max 10 mensen, soms ben ik zelfs alleen of met 1 andere.
Rond 19-20u is het vaak wel drukker.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 20:55

Ik ben geen sportschooltype. Vind het echt saai. Hebben jullie daar geen last van?

Net voor het eerst in 18 dagen weer gelopen. Je bent dus gewoon alles kwijt na 18 dagen. 3.5km gedaan, super traag, bijna 9 minuut per km en vond het nog zwaar ook. Wel weer gedaan, maar ben absoluut niet tevreden. Na het lopen een enorme kriebelhoest, maar dat is nu gelukkig weer weg.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 22:48

Bij mijn sportschool kun je ook groepslessen doen en zelfs buiten sporten dmv bootcamp. Ik vind het niet saai. Het is niet hetzelfde als hardlopen, maar je bent natuurlijk wel gewoon aan het sporten en dan voel ik me altijd fijn. Oké, bijna altijd.

Ik wissel de oefeningen continu af, dus geen rust. Tenzij ik iets heel heftigs heb geprobeerd. Als het saai is doe je niet hard genoeg je best 8-)

Germie, je bent het echt niet kwijt hoor. Even de draad oppakken en je bent zo weer terug op de richting waar je was. Niet teveel in je hoofd gaan zitten.

SV, mooie plannen!

Ik kom echt weer beter meekletsen. Ik houd het even niet bij, sorry.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 07:28

Bootcamp lijkt me nog wel leuk. Ik ben geen binnensporter. Ik vind zwemmen in een binnenbad ook niet leuk meer. Doe dat wel af en toe. Een paar jaar geleden hadden ze hier in het dorp circuittraining, dat was buiten. Dat deed ik ook wel eens. Maar de persoon die het gaf is nu haar eigen sportschool begonnen en dus gestopt met circuittraining buiten (snap ik vanuit haar gezien ook wel weer).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 19:14

Germie als je een paar keer loopt gaat het wel weer goed hoor, je loopconditie ben je niet zo maar kwijt.

Ik liep vandaag de Haarlerberg trail, ruim 30km over de Sallandse heuvelrug met bijna 500hm.
Langdurig regen gehad en door heel veel modder gelopen. De kleuren in het bos waren fantastisch en het was een mooie route.
Na de finish kreeg je een kom soep, die was wel welkom.
Erg goed georganiseerd, onze auto stond nog geen 50 meter van de start, er waren kleedkamers en je kon even warm douchen na het lopen. Superfijn.
Best lekker gelopen en als dank ging mijn vo2max naar beneden. Thanks garmin :roll:

Fotodump:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 19:19

Prachtig daar. Goed gelopen. En wat fijn dat je er kon douchen zeg, dat is wel een luxe.

Germie, gewoon een paar keer lekker gaan lopen zonder verwachtingen van jezrlf en dan komt dat zo weer.

Ik heb vanmiddag een Garmin training gelopen. 5 x 40 seconde op tempo. Ik heb wat rustiger gelopen, de fietspaden in het bos waren erg glad van de regen en met al dat blad en ik durfde niet voluit af te zetten eigenlijk, ik voelde weinig grip met mijn gewone schoenen.
Maar het was een hele fijne loop, het zonnetje probeerde nog door te komen, mijn hartslag deed goed mee vandaag en de kleuren in het bos... <3
Kortom, gewoon lekker gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 19:45

Wat fijn Goof! Is inderdaad glad met al die bladeren.
De kleuren.. heerlijk hè!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 20:44

MM Toch lekker een uurtje wat bewogen. Wel vervelend dat het zo druk was. Dat blijft toch lastig en zeker als je je nog niet comfortabel voelt in de gym is het erg lastig om je ertussen te gooien.

Wat een toffe plannen Sv! Super concreet ook al eigenlijk! Geen tips over waar je heen kan. Hoewel ik Slovenië echt geweldig vond overigens. Wij zijn ook nog aan het bedenken waar we heen gaan in de zomer. Dus deel vooral je ideeën <3 . Ook wij overwegen Duitsland.
Wat een toffe trail weer vandaag en weer 30km in je benen! je bent lekker op dreef de laatste tijd. De foto's zien er ondanks het slechte weer, super mooi uit. Je schoenen kunnen wel een opfrisbeurt gebruiken :7

Wat de sportschool betreft, ik kom er dus wel vaak. groepslessen in de avond zijn op zich ideaal want dan maakt het niet uit hoe druk het is overal. Maar ook ik ervaar vaak drukte in het Krachthonk. nu hebben wij geen mega grote sportschool maar wel ruim met veel apparaten en lossen gewichten en power racks. Nu ik er vaker kom, werk ik mezelf er een weg doorheen. In het begin voelde dat heel ongemakkelijk omdat ik niet echt wist wat ik aan het doen was. :+ Maar er is bij ons altijd een fijne sfeer wel. Als het niet lukt, helpen mensen je, als het druk is, doe ik soms met random mensen, om en om een setje. Zo heb je beide je rust en kun je toch doorwerken.
De top van Samantha is ook een goede, als je kan, ga direct na je werk. Dan is het nog lekker rustig.

Lisitano, herkenbaar. ik doe vaak mijn oefeningen in een circuitje. 3 oefeningen, 3 setjes en dus zonder rust. Het probleem is dus als het zo druk is, ik mijn plekje niet wil opgeven en ik niet altijd een andere oefening kan doen op die plek. Daarbij, als ik echt zwaar in de gewichten ga, is die rust ook wel weer fijn om zo zwaar mogelijk te trainen in gewicht. Dus bewaar ik die snelheid nu vaak maar voor de bootcamp. Maar idd, saai hoeft het nooit te zijn! En die rust zit ik ook altijd een beetje van ja nu moet ik een minuut wachten :')

Ah goed gedaan Goof! Ziet er netjes uit zo. En al dat natte blad is inderdaad erg verraderlijk.

mijn halve marathon Pr poging is geslaagd! **\O/**

Wij (mijn man en ik) reden in de zeikende regen naar de run toe en kwamen ook nog eens muurvast in de file te staan. Het was even stressen/haasten maar uiteindelijk stonden we 3 minuten voor de start klaar.
Afbeelding

En weg waren we. Er vertrokken echt 30/40 mensen op 04:00 of sneller voor ons uit en ik dacht echt: doei! :evaw: hier ga ik niet aan meedoen. Mijn man liep zijn 2de halve marathon maar is in zijn pace wel echt sneller dan ik ben. Hij liep de ten miles 4 weken geleden in 1:12 dus mijn pace is voor hem echt goed te doen. Hij zou mijn wind vanger zijn omdat ik bang was om in niemandsland terecht te komen in de volle wind. En wind was er! Met windkracht 4 die vrij vaak wisselde/draaide was het best lastig om een goede plek te vinden om uit de wind te blijven maar het heeft zeker geholpen dat we samen liepen. Al snel kwamen we bij een groepje waar iemand tegen mij zegt, hey marathon Rotterdam. Ik denk Rotterdam, Rotterdam? (had mijn shirt aan van Amsterdam). Tot ik achter hem liep. _O- Ik herkende hem alleen van de achterkant waar ik tijdens de marathon heel de tijd tegen aangekeken had hahahaha. Even geklets en blijven hangen maar ze gingen net te langzaam voor ons dus voorbij en door.
Afbeelding

de route was echt heel mooi met super leuke passages. Ik had mijn telefoon niet meegenomen vanwege het slechte weer dus helaas geen foto's.

En toen kwamen we bij Theo. Theo ging voor een sub 1.40. Een tijd waarvan ik van te voren zei, dat kan ik, maar ik denk nu nog niet. Met zijn 3en trotseerde we de wind en haalde wat mensen in waaronder 5 vrouwen.
Na 18 km kreeg ik een steek die ik met rustig ademen wel weer weg kreeg gelukkig maar dat resulteerde in onze langzaamste km, 04:52. We schroefde het tempo weer op en 2km van het einde was ik echt aan het vechten maar ik ging het halen! Mijn man huppelde naast mij alsof hij niet zijn 2de halve marathon aan het lopen was maar een rondje om (hij heeft carbon schoenen en dat helpt hem echt!) en hij had echt over. Maar hij wilde persee bij mij blijven <3
En daar was ie dan, de finish in een sub 1:40! Ik moest stoppen bij de finish om mijn tag in te leveren maar had net geen 21.1 dus ben meteen nog even die laatste 300m doorgerend := Dat kostte me wel wat tijd maar nog steeds, ultieme doel gehaald!
Afbeelding
Het was nog even spannend omdat de uitslag niet bekend was en ik echt niet wist waar ik liep maar uiteindelijk werd duidelijk dat ik geen podium plek had.

Afbeelding
Wel een 4de plek! Maar nog way dat ik de 3de had kunnen inhalen :Y)

Super trots en blij met dit resultaat. Onderweg ook nog eens mijn 10km en 10Em Pr aangescherpt }> en ik denk met minder wind en iets meer lef in het begin, dat sub 1:38 ook mogelijk is. (oké misschien ook wat meer doelgerichte training). Maar voor nu ga ik lekker hiervan genieten *\o/*
Er stonden heel veel fotograven dus er volgen vast nog betere foto's.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 01-11-25 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 20:47

Sh*t joh, wat een tempo! Echt onwijs knap van je.
En wat leuk dat jij ook met je man loopt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 21:23

Man wat een tempo, echt superknap gedaan! Daar kun je mooi van nagenieten.
Slovenië lijkt me ook mooi hoor. Spreken ze daar een beetje Engels?