Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

tylando

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:50

Mijn vriend had ook geen uitnodiging bij. Hem werd gevraagd ter plekke de vragenlijst in te vullen.
Afspraak liet hij zien per mail.
Was prima

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:51

rockwitch schreef:
Uitnodigingsbrief zeker als het gaat om medische indicatie of vaccinatie ivm werk echt wel meenemen.

Dat klopt misschien maar de mensen die op geboortejaar worden uitgenodigd hoeft het niet. En mensen met medische indicatie moesten ook telefonisch een afspraak maken zodat er al vragen gesteld konden worden en ingevoerd ( volgens geprikte vriend )

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:05

Ze vroegen bij mij alleen naar de gezondheidsverklaring. Die heb ik wel 2 x moeten laten zien. Ik had gelukkig overal nee dus kon zo doorlopen. Bij de arts stond nog een aardige rij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:27

Bij ons werd ook niet naar de brief gevraagd. Afspraak moet in het systeem staan en legitimatie en gezondheidsverklaring laten zien.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:32

rockwitch schreef:
Uitnodigingsbrief zeker als het gaat om medische indicatie of vaccinatie ivm werk echt wel meenemen.

Bij mij vroegen ze er ook na inderdaad. Ik heb een medische indicatie en dat wilde ze terug zien in de brief. Bij geboortejaar is dat wellicht niet nodig.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:46

Wanneer u naar de vaccinatie-locatie komt, heeft u het volgende nodig:

Mondkapje
Uw paspoort, rijbewijs of identiteitsbewijs
Deze afspraakbevestiging
De uitnodigingsbrief om u te laten vaccineren
Een ingevulde gezondheidsverklaring. Die heeft u gekregen bij uw uitnodiging. U kunt de gezondheidsverklaring ook downloaden door op deze zin te klikken. U vindt hem dan terug in de map "downloads" op uw apparaat.
Zonder de bovengenoemde items kunnen we u niet vaccineren.

Ik ben aan de beurt qua leeftijd en moet zowel de brief als de mail meenemen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:08

Maar ze vragen er verder niet naar. Tenminste bij mij was dat zo. Alles staat in het systeem.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:25

Ik vind t wel een tikje onhandig dat ze ervan uitgaan dat iedereen alles maar kan printen ...
maar goed, afspraak is gemaakt :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:27

Cer schreef:
Ik vind t wel een tikje onhandig dat ze ervan uitgaan dat iedereen alles maar kan printen ...

Dit mag allemaal ook gewoon op je telefoon. Ook de gezondheidsverklaring mag je daar gewoon invullen en laten zien

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:30

Ik heb geen printer, dat gemeld bij de afspraak maken.
De uitnodiging had ik via mijn werk gemaild gekregen. Die kon ik op mijn telefoon laten zien.
De gezondheidverklaring ligt daar om in te vullen.
Om een duistere reden ook geen bevestingsmail gehad maar wel de bevestingsms. Die kon ik ook op mijn telefoon laten zien.

Dus je hoeft niet echt alles te printen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:34

Domme vraag, maar invullen op je telefoon, hoe dan? T is een pdf toch? Of een aanpasbaar doc ofzo?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:36

Wat wil invullen op je telefoon. Het enige wat je moet invullen is de gezondheidverklaring en daar ligt een stapeltje van klaar op locatie. Neem je eigen pen mee maar verder moet dat goed komen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:42

Ohhh “ligt daar om in te vullen”..: daar las ik overheen :) excuus
Mn moeder had 1 gezondheidsverklaring niet (want maar 1 geprint) maar we kregen er geen op de locatie .. vandaar :j

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:43

Ik neem het liever wel mee. Zul je net zien dat je zo een machtsgeile nepambtenaar treft die je niet door laat gaan. Als het niet nodig is, moeten ze er ook niet om vragen, maar dat is misschien een discussie voor een ander topic :o

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:51

bigone schreef:
rockwitch schreef:

Dat klopt misschien maar de mensen die op geboortejaar worden uitgenodigd hoeft het niet. En mensen met medische indicatie moesten ook telefonisch een afspraak maken zodat er al vragen gesteld konden worden en ingevoerd ( volgens geprikte vriend )

Nee hoor, dat kon gewoon online. Maar inderdaad wordt er wel naar je brief gevraagd.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:53

Cer schreef:

Maar de brief en de gezondheidsverklaring krijg je per post?
Mail met bevestiging hoefde ik niet te laten zien.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:55

Cer schreef:
Domme vraag, maar invullen op je telefoon, hoe dan? T is een pdf toch? Of een aanpasbaar doc ofzo?

Hij is invulbaar inderdaad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:17

Oh jeetje, moet ik me daar ook weer over buigen. Geen aangesloten printer, maar ik heb mijn mail ook niet op mijn telefoon (want mijn telefoon is de hele tijd vol.)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:29

Bij ons wordt er echt wel streng gecontroleerd op de uitnodiging als het dus om de medische of werk gerelateerde vaccinatie gaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:53

Zowel bij mijn zwager als mijn man werd er behalve bsn nummer/legitimatie niets gevraagd. Beide hadden uitnodiging ontvangen.
Ze zijn op verschillende locaties geprikt.

Hoe bepaalt een ggd locatie eigenlijk welk vaccin wordt geprikt, is dat afhankelijk van de inkoop per locatie of hangt dat van je leeftijd of doelgroep af?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:58

Hier in de regio is een locatie die moderna prikt en een die Pfizer prikt. Hoewel ik begreep van iemand die Jansen krijgt obv geboortejaar dat die naar de Pfizer locatie moet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:18

In mijn geval werd er op de locatie op dezelfde dag pfizer en Janssen geprikt
Ze vroegen wat krijg jij? En checkten niets bij mij.
Ik weet niet waar op geselecteerd wordt.
Op de één of andere manier verwacht ik wel dat je niet zomaar iets kunt verzinnen. Dan zal je wel ergens door de mand vallen ofzo ;)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:21

tienus63 schreef:
Zowel bij mijn zwager als mijn man werd er behalve bsn nummer/legitimatie niets gevraagd. Beide hadden uitnodiging ontvangen.
Ze zijn op verschillende locaties geprikt.

Hoe bepaalt een ggd locatie eigenlijk welk vaccin wordt geprikt, is dat afhankelijk van de inkoop per locatie of hangt dat van je leeftijd of doelgroep af?

In regio Utrecht wordt op de plekken waar met Moderna en Pfizer wordt gevaccineerd, de 1e prik met Moderna gegeven( de 2e krijg je dan ook met Moderna natuurlijk) . Uiteraard krijgen de mensen die de 1e keer Pfizer kregen, dat voor de 2e keer ook. Maar in regio Utrecht wordt er nog maar op 2 plekken geprikt met Moderna, Veenendaal en Utrecht.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:25

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:16

Voor de mensen die geen afspraak in de buurt krijgen: vul even een andere postcode in, een cijfertje omhoog of omlaag, en je krijgt 3 nieuwe opties, net zolang doorgaan tot er een locatie staat die goed is voor jou. Werkt perfect!