Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:59

karuna schreef:
Eigen schuld dus, hopenlijk leert ze er van

Alleen wat ik niet begrijp. Het aantal opnames stijgt maar toch versoepelingen iets. Dat was toch een van de eisen van een versoepeling?

Ja eigen schuld, maar wel mijn tante, dus ik hoop wel dat ze er goed vanaf komt natuurlijk. En ik ben blij dat zij en haar dochters sowieso al een verbod hebben om bij mijn oma te komen. Iets wat zij niet snappen, maar dat geeft niet.. :D

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:01

Sommige winkels hebben geen website voor verkoop of kunnen niet bezorgen. Ik ken zo al een paar winkels die daarmee wel verkoop kunnen gaan doen, een verkoopt alles behalve luxe goederen. Maar ondergoed brei spullen speelgoed klein huishoudelijk spul sportkleding enz. Die kunnen dan weer wat gaan verkopen na telefonische bestelling.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:03

Met afhaal kun je de lokale ondernemer wat meer steunen. Zo kan ik bijvoorbeeld ook haarverf halen bij de kapper. Komt in ieder geval de juiste kleur er in. Ik bestel dan ook even een extra pakketje haarverzorging etc.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:05

Josien_ schreef:
ik vraag me af wat die winkels er precies aan hebben dat mensen nu in hun winkel mogen afhalen.
Geloof niet dat ik het zelf laat doen, als ik toch online moet bestellen laat ik het wel bezorgen.
Maargoed, als het ook maar iets voor de kan betekenen is dat fijn :) !

Wel heftig hoor dat ze nu al bekend maken dat bijvoorbeeld Horeca tot maart gesloten moet blijven!

Nou, ik kan me voorstellen dat veel mensen nu wel een pak sokken of een nieuwe dweil bestellen en dan niet vast zitten aan een minimum bedrag voor een bestelling?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:08

Mindim schreef:
Horeca en theaters nog tot 2 maart dicht. Winkels beperkt open voor afhaal.

Laten we het maar afwachten. Is vaker voorgekomen dat er datums genoemd werden en het uiteindelijk toch niet door kon gaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:08

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:10

Ik weet niet waar mindim het las, maar ik lees op NOS Winkels tot zeker 2 maart dicht. Dus niet dat ze 2 maart open gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:11

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:14

secricible schreef:
Ik weet niet waar mindim het las, maar ik lees op NOS Winkels tot zeker 2 maart dicht. Dus niet dat ze 2 maart open gaan.

Ik zie ook niet staan dat ze op 2 maart wel open gaan :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:16

secricible schreef:

Ze schreef beperkt open voor afhaal.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:17

Mindim schreef:
Winged schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6113744/h ... riant.html

-O- oliebol.

'Helft van nieuwe coronabesmettingen in Nederland lijkt Britse variant'

En nu alles versoepeld wordt, zullen de besmettingen wel omhoog schieten straks.

Ben ik ook bang voor eerlijk gezegd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:17

Mindim schreef:
Horeca en theaters nog tot 2 maart dicht. Winkels beperkt open voor afhaal.

Nos bericht dit:

Citaat:
Winkels tot zeker 2 maart dicht
Winkels mogen waarschijnlijk vanaf volgende week woensdag klanten spullen laten afhalen, maar zullen naar verwachting tot nog zeker 2 maart dicht blijven. Dat laten bronnen in Den Haag aan de NOS weten.

Na afloop van een torentjesoverleg in Den Haag wilde minister De Jonge daarom niet spreken van versoepelingen. "Ook al mogen winkels vanaf 10 februari waarschijnlijk klanten wel spullen laten afhalen en gaan de basisscholen weer open, we moeten zeker niet van versoepelingen spreken", zei hij. "Het gaat nog helemaal niet goed." Hij wijst erop dat de cijfers wel gedaald lijken maar dat er onder de oppervlakte "nog altijd de dreiging van een derde golf is".

Dat de scholen weer open gaan, is volgens De Jonge omdat de schade voor kinderen anders te groot wordt. Hij wijst erop dat het allemaal met "extra voorwaarden" gaat.

Voordat het straks is “zie je wel, weer beloftes niet nagekomen” :+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:21

Ja, met die dreiging zit het wel goed, dan kunnen we nooit meer open, want dreiging is er altijd. Laagste niveau van besmettingen sinds eind september, maar we houden alles nog maar even lekker dicht want je weet maar nooit...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:27

Zo zwart/wit is het helaas niet, Abiola. De Britse variant is duidelijk aan het overheersen. Daar zal toch echt rekening mee worden gehouden bij eventuele versoepelingen. De besmettingen stijgen heel snel en dalen heel langzaam. Te snel versoepelen kan grote en langdurige gevolgen hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:29

Ann schreef:
Zo zwart/wit is het helaas niet, Abiola. De Britse variant is duidelijk aan het overheersen. Daar zal toch echt rekening mee worden gehouden bij eventuele versoepelingen. De besmettingen stijgen heel snel en dalen heel langzaam. Te snel versoepelen kan grote en langdurige gevolgen hebben.

Ja zag hoe snel het in Londen en Ierland is gegaan...
Maar goed, prima om te versoepelen. En als het toch oploopt dan hebben we dus verkeerd gegokt en draaien we de regels weer terug.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:33

Wat zwart wit is: Iedereen wil weer normaal leven. Dat staat vast. Maar wat grijs is... Het verloop van de verspreiding. Met die Britse variant zo in opkomst is het wel lastig, je kan er eigenlijk geen voorspelling op maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:39

Josien_ schreef:
ik vraag me af wat die winkels er precies aan hebben dat mensen nu in hun winkel mogen afhalen.
Geloof niet dat ik het zelf laat doen, als ik toch online moet bestellen laat ik het wel bezorgen.
Maargoed, als het ook maar iets voor de kan betekenen is dat fijn :) !

Wel heftig hoor dat ze nu al bekend maken dat bijvoorbeeld Horeca tot maart gesloten moet blijven!

Ik was verbaasd om dit te lezen omdat ik van mijn moeder hoorde dat dit bij hen in het dorp al steeds de standaard was dat mensen de winkel konden bellen en die het dan bij de deur zetten.
Ofwel, daar zat een gat in de regulering.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:43

Mindim schreef:
Winged schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6113744/h ... riant.html

-O- oliebol.

'Helft van nieuwe coronabesmettingen in Nederland lijkt Britse variant'

En nu alles versoepeld wordt, zullen de besmettingen wel omhoog schieten straks.

Ik ben heel benieuwd, zie je wel goed of de scholen terecht dicht gaan of niet!

Het is wel erg interessant dat het aantal nieuwe besmettingen blijft afnemen vooralsnog terwijl het aantal daarvan dat de Britse variant moet hebben stijgt. Je zou verwachten dat de besmettingscijfers dan nu ook hoger moeten worden zonder dat de scholen open gaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:45

Winged schreef:
Wat zwart wit is: Iedereen wil weer normaal leven. Dat staat vast. Maar wat grijs is... Het verloop van de verspreiding. Met die Britse variant zo in opkomst is het wel lastig, je kan er eigenlijk geen voorspelling op maken.

Is ook lastig... Maar ik denk dat we sowieso die golf beweging blijven maken. Totdat de entingen hun werk doen natuurlijk en hopelijk sowieso de zomer wat beter. Maar verder verwacht ik wel dat het nog even op en af zal gaan met de regels.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:46

secricible schreef:
Voordat het straks is “zie je wel, weer beloftes niet nagekomen”
Inderdaad dat doen ze goed. Hier wordt ook zo gecommuniceerd. Ze doen het van dag tot dag. Ze willen de strenge lock down zien te voorkomen omdat teveel mensen er wat doorheen zitten, maar zo zegt de regering keer op keer, wat moet dat moet, dus een volgende lock down komt er aan als de cijfers er om vragen en dat kan vandaag besloten worden om nog niet de boel dicht te gooien en morgen gooien we alles dicht.

Goed bericht van het vaccin waar bayer mee gaat helpen te produceren. Het covid zal waarschijnlijk wel blijven en vaccineren het nieuwe normaal in de toekomst, zo verwacht ik zelf en spreek ik uit op persoonlijke titel. Daar heb ik me allang mee verzoend.

Klopt Josien dat is positief. Alleen die Britse variant, die kan als een veenbrand ondergronds sudderen om opeens open te klappen. Vandaar dat die vaccins nu echt op de markt moeten gaan komen want het wordt een race tegen de klok.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:47

Misschien als hart onder de riem, wij zijn ook weer 17% omlaag deze week ondanks de open scholen en zonder avondklok en met veel UK variant gevallen. Het is dus zeker niet een feit dat die 2 maatregelen hét belangrijke verschil maken :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:48

Sizzle schreef:
Misschien als hart onder de riem, wij zijn ook weer 17% omlaag deze week ondanks de open scholen en zonder avondklok. Het is dus zeker niet een feit dat die 2 maatregelen hét belangrijke verschil maken :)

Hier zakt het ook voorzichtig en de scholen zijn open. Gaan van de week dicht vanwege vakantie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:55

Ik maak me meer wat gedachten over de sportvakantie eind Februari, dan gaat echt iedereen skieen denk ik.

Ons dag gemiddelde is nu ongeveer 1600.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:56

pien_2010 schreef:
Sizzle schreef:
Misschien als hart onder de riem, wij zijn ook weer 17% omlaag deze week ondanks de open scholen en zonder avondklok. Het is dus zeker niet een feit dat die 2 maatregelen hét belangrijke verschil maken :)

Hier zakt het ook voorzichtig en de scholen zijn open. Gaan van de week dicht vanwege vakantie.

De scholen kunnen hier ook maar heel even open voor de voorjaarsvakantie. In dat opzicht zou ik denken 'laat ze dan na de vakantie weer starten'. Maar misschien zijn de situaties bij gezinnen nu wel zo nijpend dat het nodig is om ze open te gooien. Wel een duivels dilemma hoor. Ik zou eigenlijk zeggen 'wacht tot het onder de 2000 is'. Alleen weet ik niet of dat realistisch is.

En wintersporten... Er is al zo hard gezegd 'ga niet op vakantie'. Ik hoop maar dat mensen dus ook thuis blijven.
Want ik wil ook zo graag op reis :+ Inmiddels hoop ik dat de zonnestudio ooit weer open mag want ik ben echt kleurtje ral 9010

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:04

Winged, mensen blijven niet thuis, dat is dus een illusie. HOeveel mensen ken ik nu hier (5 families die echt bij de vrienden horen) ? Van al mijn fransen vrienden, zijn er maar 2 gezinnen, die voorzichtig zijn. De andere drie boeken gerust hun vakantie.
We kunnen alleen maar voor die mensen hopen dat ze er goed uit springen zonder ziek te worden en zonder dat ze ongewild anderen besmetten.