Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Electra63 schreef:Ach Baudet, die zie ik als cabaret![]()
https://www.dumpert.nl/item/100010075_781ffeeb
Weer zo'n bizar filmje van hem in de Tweede Kamer.
En dat wordt door ons betaald.
Wat een gekhij lijkt mij overigens ook onder invloed?
996981 schreef:bigone schreef:Liever geen bloed propjes of tia want dat is echt niet zonder gevaar maar ik heb de laatste tijd wel zoiets dat diegene die Corona totaal bagatelliseren van mij wel even zo ziek mogen worden ( en opknappen) dat ze goed doorhebben dat Corona geen griepje is.
Nouja, ik denk dat de meeste besmettingen te vergelijken zijn met een griepje. Dat maar Coronatje noemen? Ook van griep heb je heel veel verschillende gradaties en mensen die heel ziek worden. Griep kun je ook bagataliseren door het standaard een griepje te noemen, terwijl aan dat griepje ook veel zwakke en oude mensen doodgaan
Daphara schreef:996981 schreef:Nouja, ik denk dat de meeste besmettingen te vergelijken zijn met een griepje. Dat maar Coronatje noemen? Ook van griep heb je heel veel verschillende gradaties en mensen die heel ziek worden. Griep kun je ook bagataliseren door het standaard een griepje te noemen, terwijl aan dat griepje ook veel zwakke en oude mensen doodgaan
Dat klopt niet helemaal, in de volksmond wordt hier in NL een verkoudheidsvirus bijna standaard een griepje genoemd, maar dat “griepje” is geen influenza.
In het Engels worden de twee beter gescheiden, een verkoudheidsvirus wordt daar vaak een “cold” genoemd, als in “I have a cold/I caught a cold” en de griep wordt flu genoemd.
Een verkoudheidsvirus staat dus los van Influenza.
Een griepje in de volksmond heeft heel vaak niets met de griep ofwel influenza te maken.
bigone schreef:Met je eens maar de symptomen kunnen voor velen hetzelfde zijn dan is het nog verkeerd om Corona te bagatelliseren, want dat gebeurt op deze manier. Het is een ziekte die wereldwijd 10 keer zoveel slachtoffers heeft, ongeveer 6 miljoen ipv 600.000 griep doden.
996981 schreef:Nouja, ik denk dat de meeste besmettingen te vergelijken zijn met een griepje. Dat maar Coronatje noemen? Ook van griep heb je heel veel verschillende gradaties en mensen die heel ziek worden. Griep kun je ook bagataliseren door het standaard een griepje te noemen, terwijl aan dat griepje ook veel zwakke en oude mensen doodgaan
996981 schreef:Daphara schreef:
Dat klopt niet helemaal, in de volksmond wordt hier in NL een verkoudheidsvirus bijna standaard een griepje genoemd, maar dat “griepje” is geen influenza.
In het Engels worden de twee beter gescheiden, een verkoudheidsvirus wordt daar vaak een “cold” genoemd, als in “I have a cold/I caught a cold” en de griep wordt flu genoemd.
Een verkoudheidsvirus staat dus los van Influenza.
Een griepje in de volksmond heeft heel vaak niets met de griep ofwel influenza te maken.
Op griep wordt niet getest. We weten dus simpelweg niet wanneer je ziek bent van influenza of een verkoudheidsvirus
996981 schreef:bigone schreef:Met je eens maar de symptomen kunnen voor velen hetzelfde zijn dan is het nog verkeerd om Corona te bagatelliseren, want dat gebeurt op deze manier. Het is een ziekte die wereldwijd 10 keer zoveel slachtoffers heeft, ongeveer 6 miljoen ipv 600.000 griep doden.
Logisch toch bij een nieuw virus waar niemand nog mee in aanraking is geweest? Tegen influenza hebben mensen weerstand. Heel soms breekt de griep alsnog door (volgens mij heb ik ooit gelezen bij de gemiddelde mens 1 keer in 7 jaar, maar pin me er niet op vast). De kans is groot dat dit bij Corona straks hetzelfde wordt
Daphara schreef:Precies mijn punt, je weet het niet!
Feit blijft wel dat wanneer iemand wat ziek is van een verkoudheidsvirus het een “griepje” wordt genoemd. Maar wanneer iemand ziek is met influenza het zelden een “verkoudheidje” wordt genoemd.
Het woord griepje wordt dus onterecht gebruikt voor virussen die niets met influenza te maken hebben.
996981 schreef:Daphara schreef:Precies mijn punt, je weet het niet!
Feit blijft wel dat wanneer iemand wat ziek is van een verkoudheidsvirus het een “griepje” wordt genoemd. Maar wanneer iemand ziek is met influenza het zelden een “verkoudheidje” wordt genoemd.
Het woord griepje wordt dus onterecht gebruikt voor virussen die niets met influenza te maken hebben.
Doordat mensen de term griep(je) te pas en onpas gebruiken zien veel mensen de ernst van een echte griep; een influenza infectie niet. Als we het hebben over die griep denk ik dat Corona en groep veel gelijkenissen hebben. Het grote verschil is volgens mij het complete gebrek aan afweer door de nieuwheid van het virus. Met het influenza komen we jaarlijks in aanmerking
IMANDRA schreef:996981 schreef:
Doordat mensen de term griep(je) te pas en onpas gebruiken zien veel mensen de ernst van een echte griep; een influenza infectie niet. Als we het hebben over die griep denk ik dat Corona en groep veel gelijkenissen hebben. Het grote verschil is volgens mij het complete gebrek aan afweer door de nieuwheid van het virus. Met het influenza komen we jaarlijks in aanmerking
Nou, Corona treft meer jongeren ernstiger en heeft ook meer en heftigere bijwerkingen. Kijk alleen nog maar naar het percentage long covid…
IMANDRA schreef:Er zit toch een flink verschil in meerdere weken flink ziek zijn omdat je geen afweer hebt ten opzichte van gewoon 1 op de 7 mensen die maanden met heftige vermoeidheidsklachten en/of hartklachten rondloopt omdat je lichaam gewoon beschadigd wordt door een milde tot zelfs lichte besmetting met het virus. Of wil je stellen dat dat tussen je oren zit omdat je veel van Corona meekrijgt.
Met griep zijn er vast restklachten maar niet zo veelvoorkomend en heftig als bij Corona. Anders viel dat wel op hoor, ook al wordt het niet actief gemonitord bij lichte infecties… er wordt geschat dat jaarlijks 3 miljoen mensen griep doormaken. Als 15% daarvan flinke langdurige restklachten heeft kom je uit op 450.000 mensen die maanden uit de running zijn. Dat is bijna 3% van de Nederlandse bevolking. En jij denkt dat dit niet op zou vallen?
Je kan roepen wat je wil maar die twee zijn amper te vergelijken, hoe hard je het ook probeert. Zal Corona milder worden als iedereen het heeft gehad? Vast. Maar dan nog, de restklachten… je kan het echt niet een ‘maar’ een griepje noemen.
IMANDRA schreef:Dat moeten we inderdaad maar zien dan.
Hoe dan ook is het een non-vergelijking, want COVID is nú nieuw, en nú geeft het flinke problemen in de bevolking. Vaccinatie helpt hier goed bij, maar door misinformatie vaccineren er een hoop niet, helaas.