Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:53

The donkey told the tiger, "The grass is blue."

The tiger replied, "No, the grass is green ."

The discussion became heated, and the two decided to submit the issue to arbitration, so they approached the lion.

As they approached the lion on his throne, the donkey started screaming: ′′Your Highness, isn't it true that the grass is blue?"

The lion replied: "If you believe it is true, the grass is blue."

The donkey rushed forward and continued: ′′The tiger disagrees with me, contradicts me and annoys me. Please punish him."

The king then declared: ′′The tiger will be punished with 3 days of silence."

The donkey jumped with joy and went on his way, content and repeating ′′The grass is blue, the grass is blue..."

The tiger asked the lion, "Your Majesty, why have you punished me, after all, the grass is green?"

The lion replied, ′′You've known and seen the grass is green."

The tiger asked, ′′So why do you punish me?"

The lion replied, "That has nothing to do with the question of whether the grass is blue or green. The punishment is because it is degrading for a brave, intelligent creature like you to waste time arguing with an ass, and on top of that, you came and bothered me with that question just to validate something you already knew was true!"

The biggest waste of time is arguing with the fool and fanatic who doesn't care about truth or reality, but only the victory of his beliefs and illusions. Never waste time on discussions that make no sense. There are people who, for all the evidence presented to them, do not have the ability to understand. Others who are blinded by ego, hatred and resentment, and the only thing that they want is to be right even if they aren’t.

When IGNORANCE SCREAMS, intelligence moves on.

En dit slaat op heel veel wat er op dit moment aan de hand is in veel maatschappijen. En Thierry? Er gaan nogal wat geruchten rond dat hij aan de coke zit dus misschien zit er wel een kern van waarheid in wanneer je hem daar ziet staan. Heb al vaker filmpjes gezien waarbij zijn pupillen abnormaal groot waren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:55

996981 schreef:
Electra63 schreef:
Ja..... die geruchten gaan ook.

Zou me niets verbazen. Zijn spierspanning lijkt onwijs hoog, gezicht strak en ogen wijd open

Ik denk weleens zou hij manisch-depressief zijn?
Ik ken wat mensen die dat zijn en ik zie wel wat overeenkomsten ;)
Maar ik ben geen arts.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:31

996981 schreef:
Electra63 schreef:
Ach Baudet, die zie ik als cabaret :D

https://www.dumpert.nl/item/100010075_781ffeeb

Weer zo'n bizar filmje van hem in de Tweede Kamer.
En dat wordt door ons betaald.

Wat een gek :+ hij lijkt mij overigens ook onder invloed?

“Dit gaat waarschijnlijk jullie IQ te boven”
Hoe arrogant ben je dan??

En idd ja. Wat is zijn stemgedrag mbt drugsbeleid ook alweer :))?

SinneJ

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:15

Wat ik persoonlijk niet begrijp is dat mensen steeds uitgaan van een bewuste kwade bedoeling van overheden.

Ik ben zelf pro vaccinatie, maar ik voel ook wel wat stress rond 'De grens wordt steeds verlegd'. Alleen ben ik zeker dat dat uit goede bedoelingen gedaan wordt. Het zit in de mens om steeds wat verder te gaan en steeds meer te aanvaarden (kijk bijvoorbeeld hoe mensen hebben gevochten tegen het dragen van een autogordel, en dat is helemaal niet lang geleden). Zo'n dingen evolueren en komen dan tot een 'conflict'. Dat is een natuurlijke gang van zaken. En ik zie het op korte termijn dus wel escaleren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:34

IMANDRA schreef:
“Dit gaat waarschijnlijk jullie IQ te boven”
Hoe arrogant ben je dan??

En idd ja. Wat is zijn stemgedrag mbt drugsbeleid ook alweer :))?

Drugs alleen voor mensen met een hoog IQ? Dus alleen voor hem?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:50

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het in strijd is met de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 22-09-21 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:30

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie was op een leeggehaald bericht
Laatst bijgewerkt door Giolli op 22-09-21 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:36

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 22-09-21 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:11

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie was op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 22-09-21 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:45

Ssssst… Bigone, niet zeggen hoor! Anders komen mensen zomaar stellen dat je van laag niveau bent :+

Maar ik deel dus je gevoel idd. Ik gun het werkelijk niemand en eigenlijk mág het ook niet gezegd worden maar in geval van WE gok ik zomaar dat meerderen die mening delen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:51

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie was op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 22-09-21 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:33

Met je eens maar de symptomen kunnen voor velen hetzelfde zijn dan is het nog verkeerd om Corona te bagatelliseren, want dat gebeurt op deze manier. Het is een ziekte die wereldwijd 10 keer zoveel slachtoffers heeft, ongeveer 6 miljoen ipv 600.000 griep doden.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:45

996981 schreef:
bigone schreef:
Liever geen bloed propjes of tia want dat is echt niet zonder gevaar maar ik heb de laatste tijd wel zoiets dat diegene die Corona totaal bagatelliseren van mij wel even zo ziek mogen worden ( en opknappen) dat ze goed doorhebben dat Corona geen griepje is.

Nouja, ik denk dat de meeste besmettingen te vergelijken zijn met een griepje. Dat maar Coronatje noemen? Ook van griep heb je heel veel verschillende gradaties en mensen die heel ziek worden. Griep kun je ook bagataliseren door het standaard een griepje te noemen, terwijl aan dat griepje ook veel zwakke en oude mensen doodgaan

Dat klopt niet helemaal, in de volksmond wordt hier in NL een verkoudheidsvirus bijna standaard een griepje genoemd, maar dat “griepje” is geen influenza.
In het Engels worden de twee beter gescheiden, een verkoudheidsvirus wordt daar vaak een “cold” genoemd, als in “I have a cold/I caught a cold” en de griep wordt flu genoemd.

Een verkoudheidsvirus staat dus los van Influenza.
Een griepje in de volksmond heeft heel vaak niets met de griep ofwel influenza te maken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 15:00

Daphara schreef:
996981 schreef:
Nouja, ik denk dat de meeste besmettingen te vergelijken zijn met een griepje. Dat maar Coronatje noemen? Ook van griep heb je heel veel verschillende gradaties en mensen die heel ziek worden. Griep kun je ook bagataliseren door het standaard een griepje te noemen, terwijl aan dat griepje ook veel zwakke en oude mensen doodgaan

Dat klopt niet helemaal, in de volksmond wordt hier in NL een verkoudheidsvirus bijna standaard een griepje genoemd, maar dat “griepje” is geen influenza.
In het Engels worden de twee beter gescheiden, een verkoudheidsvirus wordt daar vaak een “cold” genoemd, als in “I have a cold/I caught a cold” en de griep wordt flu genoemd.

Een griepje in de volksmond heeft heel vaak niets met de griep ofwel influenza te maken.

Op griep wordt niet getest. We weten dus simpelweg niet wanneer je ziek bent van influenza of een verkoudheidsvirus

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 15:02

bigone schreef:
Met je eens maar de symptomen kunnen voor velen hetzelfde zijn dan is het nog verkeerd om Corona te bagatelliseren, want dat gebeurt op deze manier. Het is een ziekte die wereldwijd 10 keer zoveel slachtoffers heeft, ongeveer 6 miljoen ipv 600.000 griep doden.

Logisch toch bij een nieuw virus waar niemand nog mee in aanraking is geweest? Tegen influenza hebben mensen weerstand. Heel soms breekt de griep alsnog door (volgens mij heb ik ooit gelezen bij de gemiddelde mens 1 keer in 7 jaar, maar pin me er niet op vast). De kans is groot dat dit bij Corona straks hetzelfde wordt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 15:24

996981 schreef:

996981 schreef:
Daphara schreef:

Op griep wordt niet getest. We weten dus simpelweg niet wanneer je ziek bent van influenza of een verkoudheidsvirus

Precies mijn punt, je weet het niet!

Feit blijft wel dat wanneer iemand wat ziek is van een verkoudheidsvirus het een “griepje” wordt genoemd. Maar wanneer iemand ziek is met influenza het zelden een “verkoudheidje” wordt genoemd.
Het woord griepje wordt dus onterecht gebruikt voor virussen die niets met influenza te maken hebben.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 15:29

996981 schreef:
bigone schreef:

Logisch toch bij een nieuw virus waar niemand nog mee in aanraking is geweest? Tegen influenza hebben mensen weerstand. Heel soms breekt de griep alsnog door (volgens mij heb ik ooit gelezen bij de gemiddelde mens 1 keer in 7 jaar, maar pin me er niet op vast). De kans is groot dat dit bij Corona straks hetzelfde wordt

Dat denk ik ook dat Corona straks hetzelfde wordt als een griep, met name dankzij de vaccins.
Ik denk dat juist dit jaar de griep enorm zal doorbreken. Door het afstand houden, mensen/bezoek weren, mondkapjes en strikte handhygiëne hebben we ons immuunsysteem niet op peil kunnen houden. We zijn nu dus veel gevoeliger om een virusje op te pikken.

Zowel Corona als griep kunnen ernstig zijn. Corona is in mijn ogen ernstiger. Meer doden, meer ziekenhuisopnames onder relatief jongere mensen, soms een lange nasleep en besmettelijker dan griep. Maar onder kinderen, jongeren en mensen van mijn leeftijd (half 30) zie ik eigenlijk dat veel echt maar milde klachten hebben. In mijn omgeving denk ik wel 150 echt bekenden die Corona hebben gehad. 1 iemand is overleden en 1 iemand opgenomen, maar deze persoon is volledig hersteld. Verder is iedereen er gelukkig heel goed vanaf gekomen en hadden ze slechts hele milde klachten of een weekje gewoon ziek in bed. Soms zelfs geen klachten. Nu met de vaccinaties vind ik het wel tijd om de boel gewoon weer open te gooien. We zullen ermee moeten leren leven en ik denk zelf dat de combinatie vaccinatie met in aanraking komen met het virus een goede bescherming zal bieden.

Hier is één school in het dorp alweer een paar dagen gesloten vanwege Corona besmettingen en op de school van mijn dochter zit er een klas in quarantaine vanwege 2 besmettingen in een klas. Allemaal hele milde klachten.
Nu met de vaccinaties ben ik blij dat er snel een einde komt aan dit soort maatregelen, want dit is echt geen doen. Het gaat ten koste van de kinderen en het is praktisch niet volgens de regels te doen als werkende ouder. Ik hoop echt dat we snel weer terug gaan naar normaal.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 17:46

Daphara schreef:

Feit blijft wel dat wanneer iemand wat ziek is van een verkoudheidsvirus het een “griepje” wordt genoemd. Maar wanneer iemand ziek is met influenza het zelden een “verkoudheidje” wordt genoemd.
Het woord griepje wordt dus onterecht gebruikt voor virussen die niets met influenza te maken hebben.

Doordat mensen de term griep(je) te pas en onpas gebruiken zien veel mensen de ernst van een echte griep; een influenza infectie niet. Als we het hebben over die griep denk ik dat Corona en groep veel gelijkenissen hebben. Het grote verschil is volgens mij het complete gebrek aan afweer door de nieuwheid van het virus. Met het influenza komen we jaarlijks in aanmerking

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 17:59

996981 schreef:
Daphara schreef:

Doordat mensen de term griep(je) te pas en onpas gebruiken zien veel mensen de ernst van een echte griep; een influenza infectie niet. Als we het hebben over die griep denk ik dat Corona en groep veel gelijkenissen hebben. Het grote verschil is volgens mij het complete gebrek aan afweer door de nieuwheid van het virus. Met het influenza komen we jaarlijks in aanmerking

Nou, Corona treft meer jongeren ernstiger en heeft ook meer en heftigere bijwerkingen. Kijk alleen nog maar naar het percentage long covid…

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 18:05

IMANDRA schreef:
996981 schreef:

Nou, Corona treft meer jongeren ernstiger en heeft ook meer en heftigere bijwerkingen. Kijk alleen nog maar naar het percentage long covid…

Ja, logisch toch als niemand, ook jongeren, geen afweer hebben?

Overigens denk ik dat er van influenza ook veel restklachten zijn. Die worden enkel niet als dusdanig erkend. Sinds wanneer worden restklachten n.a.v. Een virusinfectie zo gemonitord? Juist, sinds Corona. Daarbij is er onwijs veel media-aandacht én hebben de maatregelen invloed (gehad) op ieders leven. Daardoor maak je een infectie en ook de eventuele restklachten veel bewuster mee.

Als je bij een transportbedrijf werkt zie je ineens álle vrachtwagens die ze hebben rondrijden, terwijl ze je eerst niet opvielen. Als je een nieuwe auto hebt zie je die ook ineens overal rijden.

Als je ergens (onbewust) veel mee bezig bent wordt alles daaromheen ook vergroot

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 20:31

Er zit toch een flink verschil in meerdere weken flink ziek zijn omdat je geen afweer hebt ten opzichte van gewoon 1 op de 7 mensen die maanden met heftige vermoeidheidsklachten en/of hartklachten rondloopt omdat je lichaam gewoon beschadigd wordt door een milde tot zelfs lichte besmetting met het virus. Of wil je stellen dat dat tussen je oren zit omdat je veel van Corona meekrijgt 8)7.

Met griep zijn er vast restklachten maar niet zo veelvoorkomend en heftig als bij Corona. Anders viel dat wel op hoor, ook al wordt het niet actief gemonitord bij lichte infecties… er wordt geschat dat jaarlijks 3 miljoen mensen griep doormaken. Als 15% daarvan flinke langdurige restklachten heeft kom je uit op 450.000 mensen die maanden uit de running zijn. Dat is bijna 3% van de Nederlandse bevolking. En jij denkt dat dit niet op zou vallen?

Je kan roepen wat je wil maar die twee zijn amper te vergelijken, hoe hard je het ook probeert. Zal Corona milder worden als iedereen het heeft gehad? Vast. Maar dan nog, de restklachten… je kan het echt niet een ‘maar’ een griepje noemen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 20:44

Ik las trouwens gisteren wel dat long covid veel minder vaak blijkt voor te komen dan eerder gedacht. Weet de bron niet meer maar bleek uit wetenschappelijk onderzoek.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:01

IMANDRA schreef:
Er zit toch een flink verschil in meerdere weken flink ziek zijn omdat je geen afweer hebt ten opzichte van gewoon 1 op de 7 mensen die maanden met heftige vermoeidheidsklachten en/of hartklachten rondloopt omdat je lichaam gewoon beschadigd wordt door een milde tot zelfs lichte besmetting met het virus. Of wil je stellen dat dat tussen je oren zit omdat je veel van Corona meekrijgt 8)7.

Met griep zijn er vast restklachten maar niet zo veelvoorkomend en heftig als bij Corona. Anders viel dat wel op hoor, ook al wordt het niet actief gemonitord bij lichte infecties… er wordt geschat dat jaarlijks 3 miljoen mensen griep doormaken. Als 15% daarvan flinke langdurige restklachten heeft kom je uit op 450.000 mensen die maanden uit de running zijn. Dat is bijna 3% van de Nederlandse bevolking. En jij denkt dat dit niet op zou vallen?

Je kan roepen wat je wil maar die twee zijn amper te vergelijken, hoe hard je het ook probeert. Zal Corona milder worden als iedereen het heeft gehad? Vast. Maar dan nog, de restklachten… je kan het echt niet een ‘maar’ een griepje noemen.

Ik noem het ook nergens “maar” een griepje :z

Het grote verschil met griep en Corona is de immuniteit. Iédereen is wel eens met influenza in aanraking geweest. Bijna iedereen heeft het wel eens goed te pakken gehad. Hier ook als 12 jarige; 7 dagen koorts gehad, niks kunnen eten en 8 kilo afgevallen. Daar ben ik nog zeker een maand of twee slap van geweest. Geen idee hoe lang het duurde voor ik weer dezelfde conditie had. Je staat er immers niet zo bij stil, gaat gewoon weer door met leven.

Covid-19 is compleet nieuw. Niemand had in het begin afweer. Het lichaam herkende het virus niet waardoor het niet weet hoe te reageren. Er zijn in de geschiedenis ook influenza virussen geweest die véél heftiger en dodelijker waren dan de “gewone” griep.

Zullen we afspreken met zijn allen over 5 jaar hier nog eens terug te komen om te kijken hoe we er dan voor staan t.o.v. Corona?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:18

Dat moeten we inderdaad maar zien dan.
Hoe dan ook is het een non-vergelijking, want COVID is nú nieuw, en nú geeft het flinke problemen in de bevolking. Vaccinatie helpt hier goed bij, maar door misinformatie vaccineren er een hoop niet, helaas.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:38

IMANDRA schreef:
Dat moeten we inderdaad maar zien dan.
Hoe dan ook is het een non-vergelijking, want COVID is nú nieuw, en nú geeft het flinke problemen in de bevolking. Vaccinatie helpt hier goed bij, maar door misinformatie vaccineren er een hoop niet, helaas.

Wat is er mis met het vergelijken van verschillen en overeenkomsten van twee virussen? Dat ze niet 1 op 1 te vergelijken zijn klopt. Dat zeg ik nergens.

Overigens is de verwachting dat influenza komende winter voor significant meer slachtoffers gaat zorgen dan normaal en dus ook problemen onder de bevolking (wat het overigens bijna ieder jaar doet) Mogen we het dan niet meer over Corona hebben?