Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:11

Jaaaa Sharani wat goed! Van harte gefeliciteerd! Wat mag je trots zijn op jezelf! Er zijn er meer in dit topic die werken aan het behouden van hun gewicht (MuSli, Gaucho) dus lekker hier blijven plakken zou ik zeggen :j

Zo, blij dat de warmte weer even minder is. Ik heb in een week tijd even bijna 4 kilo aan vocht geloosd. Dat is best motiverend _O- Merk dat ik er nu dan meteen (sinds maandag) strak bovenop zit en super gemotiveerd verder kan. Bijna jammer dat het enkel vocht is en dus nog geen 'new low', maar ik heb wel echt een motivatieboost gekregen :D Zeker omdat ik weet dat ik in de afgelopen maand wel wat uitschieters heb gehad, maar daar dus niet van ben aangekomen. Met een schone lei weer verder dus :)

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:12

Wat gaan jullie snel en lekker!!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:22

Snippergroen hoe weet je dat het vocht is?

Sorry jullie gaan soms echt te hard hoor, om overal op te reageren. Maar welkom nieuwelingen, en succes!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:45

ManonGrr schreef:
Snippergroen hoe weet je dat het vocht is?

Sorry jullie gaan soms echt te hard hoor, om overal op te reageren. Maar welkom nieuwelingen, en succes!

Ik zag het aan mijn lichaam (opgezwollen vingers, opgeblazen gevoel, dikkere enkels. Die zijn nu weg) en daarnaast is 4kg in één week afvallen wel heel erg veel. Heb me ook suf gepiest en gezweet. Ik denk dat er wel iets aan vetverlies inzit, maar dat het meeste gewoon vocht moet zijn. Voornamelijk dus door de snelheid dat ik wel zeker weet dat het vocht is :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:52

Maar je zegt dat het geen "new low" is, ben je dan ook 4kg aangekomen ergens?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:04

Hier nog steeds op vakantie. Eten gaat prut -O- (doe ik zelf natuurlijk)
Mn fitbit is dood, dus daar baal ik echt van.
Scherm doet niks meer, hij registreert nog wel hartslag en stappen maar kan niks meer zien.
Waar ik normaal rond de 12000-18000 stappen per dag zit, kom ik nu nog niet aan de 8000 _O-
Na de vakantie maar weer hard aan de bak.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:14

ManonGrr schreef:
Maar je zegt dat het geen "new low" is, ben je dan ook 4kg aangekomen ergens?

Dat klopt :D haha. 2 weken slecht geslapen en wat uitschieters gehad, dus toen zei mijn lichaam opslaannn die happpp. Maar die ellende nu gelukkig dus weer kwijt :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:15

Sharani schreef:
Ik ben vandaag ook heel blij met de weegschaal, ik heb mijn doel behaald. Na misschien wel 20 jaar eindelijk een gewicht met een bmi onder de 25 *\o/* . Nu de grote uitdaging om dat zo te houden := .

Wow wat goed!

Ik heb gisteravond mijzelf ook weer dit doel gesteld. In 2019 was ik er bijna, moest nog 4 kilo af maar toen kwam er nog een zwangerschap tussendoor.

Nu moet er (veel) meer af, was al iets bewuster op mijn eten aan het letten en gisteravond gelijk 10.000 stappen gezet. Dat hielp bij mij de vorige keer heel goed en kreeg daar ook veel minder trek van.

Eerste doel is voor het einde van het jaar -10 kilo := zou moeten lukken in 5 maanden toch, dan komt de rest volgend jaar wel.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:29

ClaudiaHS schreef:
Hier nog steeds op vakantie. Eten gaat prut -O- (doe ik zelf natuurlijk)
Mn fitbit is dood, dus daar baal ik echt van.
Scherm doet niks meer, hij registreert nog wel hartslag en stappen maar kan niks meer zien.
Waar ik normaal rond de 12000-18000 stappen per dag zit, kom ik nu nog niet aan de 8000 _O-
Na de vakantie maar weer hard aan de bak.

Als die nog niet ouder is dan 2 jaar is hun garantie erg goed!

Ik was helaas net te laat met een mailte sturen, net geen garantie meer. Wel kreeg ik een kortingscode en gratis fitbit premium, dus maar een nieuwe gekocht

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:31

Wat goed Sharani!
Hier de tweede week met de medicatie.
Geen behoefte meer aan tussendoortjes en snaaien is weg.

Drink wel veel water tegenwoordig.

Maandag weer wegen, ben benieuwd of er iets af is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:36

Kosseh hij is 2.5 jaar oud :(

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 10:47

Balen ClaudiaHS! Even terug gezocht. Ik kreeg een code voor 35% korting. Mocht je een nieuwe overwegen, dan zou ik eerst een mailtje sturen.

Sharani, wat goed!! Wat moet dat een fijn gevoel zijn!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:42

Super goed Sharani!!

Claudia balen van het horloge!

Snippergroen, maar schommel je dan niet extreem? Ik heb wel eens dat ik 1-1,5 kg zwaarder ben na een etentje maar 4 kg is echt nog nooit voorgekomen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:50

ManonGrr schreef:
Super goed Sharani!!

Claudia balen van het horloge!

Snippergroen, maar schommel je dan niet extreem? Ik heb wel eens dat ik 1-1,5 kg zwaarder ben na een etentje maar 4 kg is echt nog nooit voorgekomen.

Bijna 4kg is voor mij ook wel echt extreem hoor. Ik fluctueer normaal rond de 2kg en dan met name afhankelijk van in welke week van mijn menstruatiecyclus ik zit. In dit geval had het vocht zich echt opgestapeld doordat het ging om een langere periode van omstandigheden (slecht slapen, wat uitschieters, warmte, cyclus) en ik dus niet tussentijds vocht kwijtraakte maar alleen bijkwam. Deze week ben ik ongesteld en dan laat mijn lichaam al het vocht los :) Ik ben vooral blij dat het in dit geval dus gewoon echt vocht was := en waarschijnlijk een beetje vetverlies.

Hormonen zijn voor mij een grote ingewikkeldheids factor in het hele afvallen :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:14

CorineP: 10 kilo in 5 maanden zou moeten lukken, mooi doel. Ga er voor!

Claudia, wat balen van het horloge. Zou inderdaad proberen of er nog een kortingscode uit te slepen valt.

Purny: Wat fijn dat de medicatie goed lijkt te werken. Water drinken en minder tussendoortjes is altijd goed. Hopelijk beloond de weegschaal je maandag.

Het geeft me zeker een goed gevoel, dat het gelukt is dit te bereiken en ik blijf ook absoluut in dit topic. De tips en motivatie die we elkaar geven zal ik ook nu nog nodig hebben om dit gewicht te behouden.

Ik heb mijn succes net gevierd met een bakje Isey Skyr gebakken appel. Dat is momenteel één van mijn favoriete smaken :9 .

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:17

@Sharani, hoeveel kilo's ben je nou in totaal kwijt geraakt? En hoe lang ben je er uiteindelijk mee bezig geweest?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:18

Hoi, ik kom me ook even (weer) melden. Hopelijk lukt het nu iets fanatieker. Ik ga het figuur van mijn moeder achterna, ik ben een propje aan het worden :=
Kwestie van vooral te lekkere dingen eten icm weinig bewegen. Daar wil ik beide dus wat verbetering in aanbrengen. Al begonnen met zelf salades maken voor lunch afgelopen week, van de week ook eerste keer op de mtb weg geweest. En nu dus ook boodschappen week vooruit besteld ipv impulsief voor avondeten wat lekkers te kiezen (en dan ook extra veel te eten omdat het lekker is).
Ook savonds laat de gewoonte op de bank nog iets lekkers pakken wil ik proberen te veranderen.

Maar nu eerst nog een weegschaal aanschaffen denk ik :-)

Qua vocht vasthouden, ik was ook benieuwd hoe je dat kunt weten idd.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:32

Ik zie trouwens dat ik vorig jaar hier ook al gepost had :=

Naja in ieder geval 10 kilo kwijtgeraakt in een jaar. Nu nog 20 te gaan.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:57

corinep schreef:
@Sharani, hoeveel kilo's ben je nou in totaal kwijt geraakt? En hoe lang ben je er uiteindelijk mee bezig geweest?

23 kg in ongeveer 8 maanden.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:02

Sharani schreef:
corinep schreef:

Hele mooie prestatie hoor :j Je wil nog even doorgaan geloof ik? Of wil je proberen om op dit gewicht te blijven? :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:03

corinep schreef:
Ik zie trouwens dat ik vorig jaar hier ook al gepost had :=

Naja in ieder geval 10 kilo kwijtgeraakt in een jaar. Nu nog 20 te gaan.

Dat zijn mooie aantallen. En welkom (terug) in deze club :D

Hier nu pas tijd (gemaakt) om te lunchen. Was druk bezig met een klus projectje wat niet helemaal ging zoals ik wilde. Hopelijk kan ik er straks mee verder en loopt het dan wat beter :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:04

Sharani schreef:
corinep schreef:

Ik heb even je posts terug gelezen om te zien hoe je het gedaan hebt, inspirerend hoor! Ik ben 1.73 en moet ook ongeveer 23 kilo kwijt(de laatste keer dat ik op de weegschaal stond was een paar weken terug) voor een gezond BMI, ik denk niet dat mij dat gaat lukken in 8 maanden maar binnen een jaar zou wel moeten kunnen.

De 10 kilo die ik al kwijt ben lijkt niks maar bedacht mij net dat als ik het in een rugzak zou stoppen het toch een behoorlijke last is wat ik gelukkig al kwijt ben.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:14

MuSLi schreef:
Sharani schreef:

Hele mooie prestatie hoor :j Je wil nog even doorgaan geloof ik? Of wil je proberen om op dit gewicht te blijven? :)

Mijn doel was eerst 20 kg, maar omdat dat best makkelijk lukte wilde ik er nog een paar kwijt om echt een gezonde bmi te hebben. Dat heb ik nu bereikt. Wil nu stabiliseren, maar vind het niet erg als er nog een beetje afgaat zodat ik een soort van speling heb voor eventuele schommelingen en de feestdagen en zo := .

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:21

corinep schreef:
Ik heb even je posts terug gelezen om te zien hoe je het gedaan hebt, inspirerend hoor! Ik ben 1.73 en moet ook ongeveer 23 kilo kwijt(de laatste keer dat ik op de weegschaal stond was een paar weken terug) voor een gezond BMI, ik denk niet dat mij dat gaat lukken in 8 maanden maar binnen een jaar zou wel moeten kunnen.

De 10 kilo die ik al kwijt ben lijkt niks maar bedacht mij net dat als ik het in een rugzak zou stoppen het toch een behoorlijke last is wat ik gelukkig al kwijt ben.

Ik heb vorige week een trektocht gedaan met een rugzak van ongeveer 10 kg en dat is serieus zwaar, dus je hebt helemaal gelijk dat het echt al de moeite is om dat kwijt te zijn.

En pin je er vooral niet op vast om het gewicht in een bepaalde tijd te willen verliezen. Je eetgewoonten veranderen op een manier dat je het heel lang vol kunt houden, is het belangrijkste. Dan maakt het niet uit of je er 6, 8 of 12 of meer maanden over doet. Het feit dat je op een gezonde manier bezig bent is al vanaf het begin grote winst voor je gezondheid.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:17

Ik heb ongeveer 6 maanden over 12 kilo gedaan.
Gemiddeld een halve kg per week dus.
Wmb prima. Sneller hoeft niet.