corinep schreef:Ik heb even je posts terug gelezen om te zien hoe je het gedaan hebt, inspirerend hoor! Ik ben 1.73 en moet ook ongeveer 23 kilo kwijt(de laatste keer dat ik op de weegschaal stond was een paar weken terug) voor een gezond BMI, ik denk niet dat mij dat gaat lukken in 8 maanden maar binnen een jaar zou wel moeten kunnen.
De 10 kilo die ik al kwijt ben lijkt niks maar bedacht mij net dat als ik het in een rugzak zou stoppen het toch een behoorlijke last is wat ik gelukkig al kwijt ben.
Ik heb vorige week een trektocht gedaan met een rugzak van ongeveer 10 kg en dat is serieus zwaar, dus je hebt helemaal gelijk dat het echt al de moeite is om dat kwijt te zijn.
En pin je er vooral niet op vast om het gewicht in een bepaalde tijd te willen verliezen. Je eetgewoonten veranderen op een manier dat je het heel lang vol kunt houden, is het belangrijkste. Dan maakt het niet uit of je er 6, 8 of 12 of meer maanden over doet. Het feit dat je op een gezonde manier bezig bent is al vanaf het begin grote winst voor je gezondheid.