De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:26

Iris82 schreef:
Joman schreef:
Voel jij je geraakt daardoor? Ik ben graag onvriendelijk als dat mensen helpt na te denken :) Dirty job, someone’s got to do it ;)

Ik dacht in eerste instantie ook dat je een kerel was zo recht door zee zijn jouw reacties. :')

Niet recht door zee, lomp en veroordelend als je het mij vraagt. Voorzichtig zijn is goed, met de botte bijl op mensen inhakken nergens voor nodig.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:27

ruitje schreef:
Nee, je noemt twee feiten( mensen houden zich aan het advies en mensen zouden misschien zelf ook kunnen nadenken) en geeft een waardeoordeel over de eerste groep.

Je verkondigd jouw mening als een feit. De mensen volgen het advies van het RIVM, om ze dan neer te zetten als varkens is onnodig onvriendelijk :) .

Sinds wanneer?

Het advies van Rutte was 'niet hamsteren'. Nederland: WE GAAN HAMSTEREN!!!

En 'beperk sociaal contact'. Heel mijn omgeving maakte mij uit voor droeftoeter en ging gewoon gezellig bij elkaar op bezoek enzo. Studenten negeerden het advies, want die wanen zich onsterfelijk en gingen gewoon feesten dit weekend.

Ja super gedisciplineerd dat Nederland 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:28

Arabesk schreef:
ruitje schreef:
Nee, je noemt twee feiten( mensen houden zich aan het advies en mensen zouden misschien zelf ook kunnen nadenken) en geeft een waardeoordeel over de eerste groep.

Je verkondigd jouw mening als een feit. De mensen volgen het advies van het RIVM, om ze dan neer te zetten als varkens is onnodig onvriendelijk :) .

Sinds wanneer?

En 'beperk sociaal contact'. Heel mijn omgeving maakte mij uit voor droeftoeter en ging gewoon gezellig bij elkaar op bezoek enzo. Studenten negeerden het advies, want die wanen zich onsterfelijk en gingen gewoon feesten dit weekend.

_/-\o_

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:29

Het is echt bizar dat er zo weinig mensen vooruit kunnen kijken. Ik voel me nu wel lichtelijk machteloos door mijn medemens. Lock-down-party’s, belgen over de grens, studenten blijven los gaan, opgepropte bakkers en supermarkten en volle terrasjes. Echt.. beetje gezond nadenken? En dat je dan serieus mensen geciteerd leest dat ze zich niet eens twee weken of meer kunnen vermaken zonder sport, sociale contacten, studie en werk?

Het volk kiest hier in dit land de regering toch? Dat is wel duidelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:29

Avalanche81 schreef:
Iris82 schreef:

Ik dacht in eerste instantie ook dat je een kerel was zo recht door zee zijn jouw reacties. :')

Niet recht door zee, lomp en veroordelend als je het mij vraagt. Voorzichtig zijn is goed, met de botte bijl op mensen inhakken nergens voor nodig.

Is dit echt je bijdrage? Kon je niets substantiëlers inbrengen? Jammer.

Ik heb getemd. Dit soort niets zeggende berichten zijn echt om te huilen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:30

Ps: Gelukkig trekken aardig wat bokkers dat recht. Dank.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:30

Joman schreef:
Shaggy09 schreef:
Toch wel ironisch dat je dat zegt, gezien je de afgelopen 3 pagina's alleen maar aannames doet.

O ja, en wat zijn die aannames dan? Vertel het me.

Je beweert dat de GGD meneer wordt onderdrukt, waar je dat precies op baseert behalve een gezichtsuitdrukking is me nog steeds niet duidelijk. Je beweert dat het koningshuis zich verheven
voelt boven de rest en praat enorm respectloos over verschrikkelijke gebeurtenissen.

Je discussieert lomp en denkt alle wijsheid in pacht te hebben, je bent al een aantal keer in dit topic aangesproken op je manier van discussiëren en je blijft gewoon stug doorgaan. Good for you!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:31

Joman schreef:
Als jij zo nodig mijn berichten wenst te interpreteren en deze taalkundig wenst te duiden: je verkondigt schrijf je met een t.

En ik verkondig mijn mening helemaal niet als feit. Vertel mij eens heel duidelijk waar ik dat doe?
Onnodig onvriendelijk? Voel jij je geraakt daardoor? Ik ben graag onvriendelijk als dat mensen helpt na te denken :) Dirty job, someone’s got to do it ;)

Ik wens niks taalkundig aan te duiden, maar als jij het liever over spelling wil hebben dan de inhoud prima.

Ik heb in de vorige posts steeds prima uitgelegd waarin je dat doet, maar ik zie dat je steeds aan mensen duidelijkere uitleg vraagt over wat je schrijft. Ik ga geen dingen herhalen omdat jij ze niet wenst te lezen :)

Ik voel mezelf niet geraakt, of mag je mensen alleen aanspreken wanneer ze onvriendelijk zijn tegen jezelf? Je geeft aan dat mensen die de richtlijnen van de RIVM volgen varkens zijn, terwijl die mensen gewoon het beleid van de overheid volgen.

Wat je voornamelijk veroorzaakt is dat de discussie nu gaat over de vorm waarop jij discussieert( zie verschillende posts van meerdere gebruikers op de vorige pagina) , dus of dat nou mensen helpt na te denken over de inhoud? Ik foei je bij deze, waarbij je je doel dus een beetje voorbij schiet ;)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:32

dakplaat schreef:
Crista schreef:
Echt waar, intelligentie is soms ver te zoeken

Ja echt superdom zeg, een baas die graag op vrijdagmiddag wil weten waar hij op maandag aan toe is :roll: De hele corona crisis is geen vrijstelling om maar een lakse werknemer te zijn..

Hoho, ik heb vanalles geregeld, maak ook gewoon m'n uren volgende week als alles op slot gaat. Kan alleen niks regelen voor maandag voor m'n zoontje, en dat heb ik aangegeven!
En ja, dat weet ik pas, als het besluit is genomen.

Ik werk 3 dagen per week, en kan ook voor 3 dagen opvang regelen als de kinderopvang dicht gaat, maar niet voor maandag. En zo heb ik het ook uitgelegd, dus ja, dan vindt ik het wel een beetje dom als hij gaat vragen wanneer ik meer denk te weten....

Had ook niks kunnen zeggen en me maandag gewoon ziek kunnen melden met een kuchtje en een snotneus om thuis te zijn voor m'n zoontje.

Dat wil ik niet, want zo ben ik niet, dus bereid ik voor wat ik kan voorbereiden, maar ik kan helaas niet toveren....
Laatst bijgewerkt door Crista op 14-03-20 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:32

Arabesk schreef:
ruitje schreef:

Sinds wanneer?

Dit ging over een oorspronkelijke discussie betreft de 100 man grens :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:33

Citaat:
Citaat:
Haha heb je die voorman van de ggd op tv gezien? Die wordt zwaar onderdrukt.

'Die man van de ggd kijkt ongelukkig' (yeah, sure: het is ook echt een tijd om te juichen, tenslotte) - dus daar moet een reden voor zijn.
Oh, wacht: hij wordt onderdrukt!
Hij durft niet tegen zijn 'baas' in te gaan, terwijl ik weet dat hij staat te liegen.

Citaat:
Ik vind je berichten slecht te lezen.
De meneer op van de ggd loopt te verkondigen dat jongeren en kinderen nauwelijks besmet kunnen raken en niet ziek worden. Heb je de nieuwsberichten gevolgd? Meer dan de helft van de Nederlanders met Corona op de ic is onder de 50. Daartussen zitten ook jongeren.
Dus nee, ik neem die beste man niet serieus. Zou jij ook niet moeten doen.

En FYI, ik maak helemaal mijn eigen realiteit niet. Dit is de realiteit. Ik hoop dat mensen zich dat beseffen.

Excuses.

In tijden van crisis worden mensen bang en bange mensen nemen informatie slecht op.

Ik heb die meneer van de GGD niet horen zeggen 'dat kinderen niet besmet kunnen raken'.
Feit is, dat bij sommige epidemieën kinderen bij bosjes sterven.

Dat is nu niet het geval.

Dat er kinderen op de IC ligt is daarmee niet in tegenspraak.

Dat is respect voor de feiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:33

Shaggy09 schreef:
Joman schreef:

O ja, en wat zijn die aannames dan? Vertel het me.

Je beweert dat de GGD meneer wordt onderdrukt, waar je dat precies op baseert behalve een gezichtsuitdrukking is me nog steeds niet duidelijk. Je beweert dat het koningshuis zich verheven
voelt boven de rest en praat enorm respectloos over verschrikkelijke gebeurtenissen.

Je discussieert lomp en denkt alle wijsheid in pacht te hebben, je bent al een aantal keer in dit topic aangesproken op je manier van discussiëren en je blijft gewoon stug doorgaan. Good for you!

Gelukkig krijg ik nog altijd meer pb’s van medestanders dan dat mensen me hier aanspraken op mijn manier van discussiëren :)

Had ik maar alle wijsheid in pacht. Dan zat ik nu op een hele andere plek kan ik jou vertellen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:35

Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:35

Hannanas schreef:
Het is echt bizar dat er zo weinig mensen vooruit kunnen kijken. Ik voel me nu wel lichtelijk machteloos door mijn medemens. Lock-down-party’s, belgen over de grens, studenten blijven los gaan, opgepropte bakkers en supermarkten en volle terrasjes. Echt.. beetje gezond nadenken? En dat je dan serieus mensen geciteerd leest dat ze zich niet eens twee weken of meer kunnen vermaken zonder sport, sociale contacten, studie en werk?

Het volk kiest hier in dit land de regering toch? Dat is wel duidelijk..

Spanje; lockdown
Frankrijk; zo goed als lockdown

Nederland; wc rollen hamsteren en feestjes

Gelukkig is het spoedberaad over de scholen ook afgewezen, het is weekend hoor, dat zien we maandag wel weer. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:36

ruitje schreef:
Joman schreef:
Als jij zo nodig mijn berichten wenst te interpreteren en deze taalkundig wenst te duiden: je verkondigt schrijf je met een t.

En ik verkondig mijn mening helemaal niet als feit. Vertel mij eens heel duidelijk waar ik dat doe?
Onnodig onvriendelijk? Voel jij je geraakt daardoor? Ik ben graag onvriendelijk als dat mensen helpt na te denken :) Dirty job, someone’s got to do it ;)

Ik wens niks taalkundig aan te duiden, maar als jij het liever over spelling wil hebben dan de inhoud prima.

Ik heb in de vorige posts steeds prima uitgelegd waarin je dat doet, maar ik zie dat je steeds aan mensen duidelijkere uitleg vraagt over wat je schrijft. Ik ga geen dingen herhalen omdat jij ze niet wenst te lezen :)

Ik voel mezelf niet geraakt, of mag je mensen alleen aanspreken wanneer ze onvriendelijk zijn tegen jezelf? Je geeft aan dat mensen die de richtlijnen van de RIVM volgen varkens zijn, terwijl die mensen gewoon het beleid van de overheid volgen.

Wat je voornamelijk veroorzaakt is dat de discussie nu gaat over de vorm waarop jij discussieert( zie verschillende posts van meerdere gebruikers op de vorige pagina) , dus of dat nou mensen helpt na te denken over de inhoud? Ik foei je bij deze, waarbij je je doel dus een beetje voorbij schiet ;)

Oh ik schiet mijn doel niet voorbij hoor. Als dit de reacties zijn die je geeft, dan ben ik blij dat we niet meer met elkaar hoeven te discussiëren. Want je praat nonsens. Je zegt dingen die ik nooit heb gezegd; het lijkt me beter voor iedereen dat jij iets inhoudelijks toevoegt ipv reageert op mijn berichten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:36

Joman schreef:
Shaggy09 schreef:

Gelukkig krijg ik nog altijd meer pb’s van medestanders dan dat mensen me hier aanspraken op mijn manier van discussiëren :)

Had ik maar alle wijsheid in pacht. Dan zat ik nu op een hele andere plek kan ik jou vertellen.

Gefeliciteerd met je pb's? Wat is je doel van je aanwezigheid hier behalve de discussie continue ontwrichten door je onwijs onsympathieke manier van discussiëren?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:37

Joman schreef:
Avalanche81 schreef:

Vooral doen :)

Ik ben van mening dat je meer mensen laat luisteren door rustig en rationeel te blijven dan paniek te zaaien. En als je op die mening wilt temmen hou je vooral niet in.

En als jij zo bent, is dat prima, alleen kun je daar dan wel reacties op krijgen, dat lijkt me niet meer dan redelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:38

Houd het gezellig zeg, beetje respect voor elkaar zou leuk zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:41

Als er morgen weer beraad is hoop ik dan dat ze toch gaan zeggen scholen dicht of alles op lock down.

Overigens knuffel ik hier thuis gewoon met mijn kindjes. Die kan ik moeilijk uitleggen op hun jonge leeftijd dat we dat ineens niet meer zouden doen. Ik ga morgen wel iedereen afzeggen die we hadden uitgenodigd voor mijn dochter haar 3e verjaardag zaterdag. Die vieren we dan over een maand of anders 2 maanden maar en dan zaterdag gewoon met ons gezin. Verwacht sowieso niet veel mensen meer en ik heb ook gewoon zoiets van sociale contacten zo min mogelijk dus dan ook geen verjaardag. Ondanks dat het mijn hart breekt want ze kijkt er ontzettend naar uit. Dus ik bak wel een mooie taart voor haar zodat ze zich toch jarig voelt en ze krijgt een mooi kado van ons. Maar de rest komt dan later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:41

Shaggy09 schreef:
Joman schreef:

Gefeliciteerd met je pb's? Wat is je doel van je aanwezigheid hier behalve de discussie continue ontwrichten door je onwijs onsympathieke manier van discussiëren?

Mijn doel? Hahaha net of ik jou verantwoording verschuldigd ben voor mijn aanwezigheid in dit topic.
Shaggy09, doe jezelf (en mij) een lol en druk op de foeiknop, lijkt me de makkelijkste uitweg :) Jouw mening is dat het onsympathiek is. Helemaal prima. Heb net ergens gelezen dat er een verschil moeten worden gemaakt tussen feiten en meningen. Gelukkig deelt niet iedereen jouw mening. Dus pas ik me niet aan aan jouw mening :)

Crista

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:43

Helaas, morgen toch geen spoedoverleg over de scholen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:44

Avalanche81 schreef:
Joman schreef:

Vooral doen :)

Ik ben van mening dat je meer mensen laat luisteren door rustig en rationeel te blijven dan paniek te zaaien. En als je op die mening wilt temmen hou je vooral niet in.

En als jij zo bent, is dat prima, alleen kun je daar dan wel reacties op krijgen, dat lijkt me niet meer dan redelijk.

Ik zeg niet dat je daar niets van moet vinden. Ik nodig iedereen uit zich een mening over mij te vormen. Daar heb je me niet mee.
Ik nodig iedereen nog meer uit om een inhoudelijke bijdrage te leveren in dit topic, zodat we niet steeds verzanden in dit soort oninteressante meningen (sorry) en we het gewoon over Corona kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:44

Crista schreef:

Waarom niet dan?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:45

Beste mensen, kunnen we discussies over hoe je moet discussiëren elders voeren?

De laatste drie pagina's is er weer nauwelijks iets nieuws inhoudelijks over Covid19 bijgekomen.

Wel veel gehak.

Ik snap dat langzaamaan mensen wat geagiteerd raken door de situatie.
En dat mensen graag willen dat de ander zijn visie deelt.

Maar het gaat nu ten koste van inhoud, en dat is zonde.

De afgelopen 30 pagina's zag ik best veel biologisch volstrekt incorrecte dingen voorbij komen.

Maar dit topic gaat zó knetterhard dat ik niet de tijd heb om die dingen te quoten en uit te leggen.

Tegen de tijd dat ik mijn post (die ivm met inhoudelijkheid en duidelijke uitleg soms even tijd kost) klaar heb, zijn er al weer 10 pagina's bij.

Als dat puur op inhoud zou zijn vind ik dat nog niet eens zo zonde.

Nu wel.

Verzoek van mij:
Als je iets als feit neerzet, geef dan aan waar je dat op baseert.
Als iets een mening is, zet dat er dan bij.
Als je een link post, zet er dan even bij waar het over gaat. (En dan liefst iets meer dan alleen de titel, maar ook waarom je dat linkje interessant vind voor dit topic.)
Als je het met elkaar oneens bent, hoe fel ook: op de man spelen, persoonlijke zaken erbij halen of in zo'n situatie ineens op spelfouten gaan wijzen dragen niets bij aan de inhoudelijke discussie.
Dus please, zélfs als je het fel ineens bent, houd het inhoudelijk en accepteer dat je het wellicht wel niet eens wordt.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 14-03-20 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:46

Crista schreef:

Er is geen debat. Dat is wat anders als een spoedoverleg he :P