[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:35

Yesss, ik heb eindelijk een afspraak gemaakt voor mijn nieuwe tatoeage! Bij Williwood Ink :D Het gaat eeen gedichtje worden van vier regeltjes onder mijn tattoo van een boom die ik ook bij Williwood heb laten zetten :)

Mand

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:46

Mooi! Ik krijg net een nieuw idee voor een tattoo, oldschool gezet maar zonder kleur. Kennen jullie een artiest die daar goed in is? Ik woon in utrecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:24

Ik mocht vandaag weer, weer verder werken aan mijn kat/pioenrozen sleeve. De kat is nu klaar, en er is een bloem aan de binnenkant van mijn elleboog/bovenarm gezet. Waar ik normaal echt nergens last van heb tijdens het tatoeëren, kreeg ik het nu koud en spiertrekkingen. Vuil plekje om lijnen te zetten. Schaduwen viel dan wel weer heel erg mee.

Volgende keer is pas in juni ivm mijn vakantie tussendoor en wil hem nu eerst laten genezen zodat ik straks lekker kan snorkelen en in de zon kan liggen. Waarschijnlijk nog 2 sessies van 3 uur en dan issie klaar!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:53

Ik heb contact gehad met joe sinner over mijn tattoo idee, maar heb besloten het toch niet bij hem te doen. Vond hem niet prettig qua contact en snapte niet goed wat ik bedoelde qua ideeën. Dus nu weer op zoek naar iemand *zucht* het is lastiger dan gedacht, ik ben ook best wel kieskeurig en daarnaast is dit ook super belangrijk voor mij dus wil ik veel inspraak hebben op het design :')

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:47

Sheehan schreef:
Mooi! Ik krijg net een nieuw idee voor een tattoo, oldschool gezet maar zonder kleur. Kennen jullie een artiest die daar goed in is? Ik woon in utrecht

Misschien by Kynst in Deventer: Pawel Jankowski?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 09:17

Ik zit eigenlijk bijna nooit meer op bokt maar vond het toch even leuk mijn nieuwe tattoo te showen ook omdat we aan de praat kwamen over dat er meer bokkers wel bij haar komen (Josephine, Clair obscura).

Afbeelding
Ik ben er super blij mee, pijn viel me ook heel erg mee had erger verwacht. Heeft voor mij ook een specifieke betekenis en is daarmee ook een soort herinnering voor mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 10:29

Ah ik kan m'n post niet meer wijzigen, ik las nog even een beetje het topic zo door en zag op de vorige pagina een vraag over doet die en die plek pijn.

Ik wil daar graag even één ding over zeggen. Ik heb een tattoo op de binnenkant van mijn bovenarm, en ik was van te voren helemaal gek gemaakt omdat iedereen in mijn omgeving (allemaal mensen die op die plek geen tattoo hebben dus waar baseren ze het op?) zei wow nou succes dat gaat heel erg pijn doen, of oh dat is een heel pijnlijke plek.
Ik was zo dood zenuwachtig dat ik toen het klaar was flink dizzy was puur door ontlading van de spanning want het was zo'n ding geworden in mijn hoofd door wat iedereen riep. En uiteindelijk viel het zo erg mee, ja een tattoo doet pijn, waar dan ook je voelt het wel.

Overigens was het nu het zelfde verhaal dat mensen zeiden oh pijnlijke plek en opnieuw viel het heel erg mee terwijl ik best kleinzerig ben :P

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:19

de pijnbeleving is zo verschillend bij mensen. Ik heb klanten gehad die ongeveer lagen te kronkelen op mijn tafel en mensen die ik tijdens het tattooeren wakker moest maken omdat ze in slaap waren gevallen. En dat terwijl dezelfde plek getattooeerd werd.
Het komt erop neer dat je lijf endorfine aanmaakt. Endorfine is een natuurlijke pijnstiller en deze zorgt ervoor dat je lijf in een soort overlevingsstand komt. De aanmaak van endorfine is per persoon verschillend, dus ook de pijnbeleving is anders.
Daarnaast hebben vrouwen ook nog een hormoomspiegel die meewerkt. Als je ongesteld bent of moet worden, is de pijnbeleving ook heftiger dan op een ander moment van de maand.

Maar goed. Er prikt iemand met naalden in je. Dus lekker is het nooit. Maar aan de andere kant: Als zoveel mensen tattoos hebben en terug komen voor meer, kan het nooit enorm pijnlijk zijn, toch?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:38

Misschien een goede om in de volgende op mee te nemen. Aangezien die vraag 10000000x terug komt. En het antwoord altijd hetzelfde blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:40

Lau schreef:
Misschien een goede om in de volgende op mee te nemen. Aangezien die vraag 10000000x terug komt. En het antwoord altijd hetzelfde blijft.
Daar is maar 1 antwoord op mogelijk toch?

Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:44

Anoniem schreef:
Lau schreef:
Daar is maar 1 antwoord op mogelijk toch?

[ [url=m/2fMljk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die moet in de op _/-\o_

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:58

Ik wil met liefde een hele nieuwe OP maken als het zover is trouwens, alle veel gestelde vragen verwerken vind ik leuk :o

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:01

Sheehan schreef:
Ik wil met liefde een hele nieuwe OP maken als het zover is trouwens, alle veel gestelde vragen verwerken vind ik leuk :o

haha, als het zover is, zal ik het wel even echt goed omschrijven, en niet zo uit de losse pols.
Wie de OP ook maakt, stuur mij maar een PB voor een fatsoenlijke uitleg. :o
Kan ik dan ook direct mijn Tatttooshop laten toevoegen in de lijst met shops? Staat er nu niet tussen...

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:04

Er staat al een kleine FAQ in de OP toch? Na 20 pagina’s leest toch niemand die nog. Wellicht als volgende titel “Tattoo’s 14 (ja het doet zeer)”
:') :') :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:14

jessdaniels schreef:
Er staat al een kleine FAQ in de OP toch? Na 20 pagina’s leest toch niemand die nog. Wellicht als volgende titel “Tattoo’s 14 (ja het doet zeer)”
:') :') :')

"Ja hij deed pijn, nee hij heeft geen betekenis" :+

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:14

echt hé? :') :')
Hoevaak ik die vraag niet krijg.
"Deed dat geen zeer dan?"
"jawel"
"......"

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:20

Pijngrens is zo persoonlijk. Ik trek getatoeerd worden echt super goed terwijl ik echt een mietje ben en best wel snel begin te piepen dat iets pijn doet. Het enige waar ik last van heb is dat ik mijn ademhaling niet meer goed onder controle kan houden waardoor ik heel hoog ga ademen en duizelig word. Ik vraag dus meestal (als het niet een tattoo van een kwartiertje is) of ik mag liggen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:02

Ik heb er wel een paar die totaal geen pijn deden, maar dan ook echt niet, ben ik de enige? :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:08

Ik vind dat die vraag best gesteld mag worden, iedereen heeft ooit een eerste tattoo laten zetten en was wel wat zenuwachtig of het pijn ging doen.
Niet iedereen leest ook een heel topic door voor zo'n vraag.
Als je je er aan stoort dan reageer je er toch gewoon niet op.
Persoonlijk hebben geen van mijn 4 tattoo's pijn gedaan, het is meer een soort krassen wat je voelt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:13

Sheehan schreef:
Ik heb er wel een paar die totaal geen pijn deden, maar dan ook echt niet, ben ik de enige? :')

Nee hoor, mijn kwal op onderarm deed ook geen pijn. Vond het juist eigenlijk een heel prettig gevoel. :')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:18

Captain schreef:
Sheehan schreef:

Nee hoor, mijn kwal op onderarm deed ook geen pijn. Vond het juist eigenlijk een heel prettig gevoel. :')

Mijn molentje (binnenkant enkel) was ook super relaxed, viel bijna in slaap :z

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:20

ik heb nu dus recent mn eerste tattoo laten zetten en ik heb me eerlijk gezegd totaal niet afgevraagd of het pijn zou doen. Mijn man probeerde me ervan te overtuigen om hem vooral niet op mijn pols/binnenkant van mijn onderarm te laten zetten want dat zou volgens hem behoorlijk pijnlijk zijn (hij heeft zelf meerdere tattoo's maar niet op zn onderarm). Ik heb gewoon gekeken naar wat mij de mooiste plek toe leek. Ik wou hem zelf graag terug kunnen zien (dus niet op schouder of iets dergelijks) en wanneer nodig ook kunnen bedekken. Nu zijn het bij mij op zich alleen lijntjes dus niks met dikke lijnen of inkleuring, maar ik vond het prima uit te houden. Lekker is het niet, maar ik was verrast toen ze zei dat ze klaar was, dacht dat het veel langer zou duren :D

Ik moet ook zeggen dat het me nu nadien heel erg meevalt. Ik smeer braaf 3-4 keer per dag bepanthen erop en alleen de eerste dag was het er omheen wat rood maar sindsdien eigenlijk niks meer. Wel heb ik vannacht gedroomd dat ik jeuk had en eraan had gekrabd (ik weet dat dit niet mag namelijk). Ik schrok vanmorgen wakker, maar gelukkig geen jeuk en ook niet gekrabd. Alles nog in orde _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:26

Het is ook niet alsof je tattoo loslaat als je er een keertje aan krabt. Ik heb ook zo vaak onbewust gekrabt en mijn tattoos zitten er allemaal nog op. Het enige wat er kan gebeuren is dat je korstjes die eigenlijk nog te vast zitten en daardoor nog vastgehecht aan de inkt, eruit kan wippen, waardoor je wat puntjes kan krijgen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:28

Geloof ik hoor! Ik weer met mn gekkigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:31

Meer mensen hebben het hoor, ik was er de eerste keer ook heel streng in. Niet aanzitten, wassen met unicura, heel routineus smeren. Op een gegeven moment laat je dat een beetje los :))