3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:36

Laura: Lekker lijstje! En goed naar je lichaam luisteren hoor. Is zo belangrijk..

Ja hoor, alles is nu weer goed gelukkig. Bedankt :)
Fijn dat sommigen van jullie het herkennen, dat het niet meer lukt als de planning opeens anders is. Ik moet daar wel echt aan werken.

Vandaag netjes gesport om 7 uur voordat ik naar kantoor ging, en gisterenavond al mijn eten voor vandaag al ingevuld in de app en klaargemaakt. :)

T: glas water met citroensap
O: eiwitshake chocola met magere melk
T: gekookt ei + bak magere kwark appel kaneel
L: 2 boterhammen met kipfilet en een bak met tonijn, gekookt ei, bleekselderij, tomaat en komkommer (475 gram)
T: 3 rijstwafels met rookkaas + blikje cola light lime ginger
A: pasta met linzen, groene asperge en hüttenkäse + een slaatje van bleekselderij met olijfolie, kruiden en croutons.
T: mineola en een kiwi

Totaal: 1759 kcal

B: 50 min krachttraining, 25 min fietsen (retour werk) en in de lunchpauze nog een half uurtje wandelen + vanavond een strandwandeling.
D: water en thee

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:45

Jullie gaan hard :oo

Hier weer een dagje kantoor.
Lijstje qua voeding:

O: havermout met eiwitpoeder en frambozen
T: eiwitreep
L: 3 boterhammen met hummus en quorn
T: appel, mandarijn en ontbijtkoek minder suiker
A: pasta met rode saus, groentr en kipstuckjes
T: alpro go on met bessen

Kcal: 1727
B: 15 minuten hardlopen (challenge) en krachtcircuitje (+/- 20 minuten)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 11:33

Even snel, ziekte is zo goed als over, maar nu voor twee weken bij mijn vriend. Helaas moeilijk om gezond te eten, zal wel mijn best doen maar gister avond kwam ik toe en gingen ze als avondeten naar de McDo en kon niet echt voor iets anders gaan :+ probeer wel de gezondere keuzes te maken maar goed.
Deze ochtend op de weegschaal: 66.5kg. Dat is is zo een 8kilo minder dan in september. Maar toch 1.5kg meer dan ik gehoopt had.
Wil nog die 6kilo er af. Maar na deze ‘vakantie’ ga ik terug goed aan de slag.
Ben wel erg tevreden in die zin dat ik mezelf niet erg beperkt heb, niet echt geprobeerd heb om een erg groot calorie te kort te hebben maar wel lekker gesport. Dus zal ook wel wat spier hebben gekweekt.
Maar toch, die 6kilo wil ik nog kwijt. Moet lukken!

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:21

Hier gaat het nog steeds wel goed. Ik ben nog steeds 59 kg en hoop dat het zo blijft.

O: kwark met manderijn
T: banaan
M: 2x boterham kipfilet
T: muesli reep
A: rode bieten aardappelen en vlees
T: choco muffin

B: paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:27

Ik blijf ook gestaag bezig. Zit niet meer zo veel op Bokt, ik heb het echt ontzettend druk en ik slaap heel veel, ben enorm oververmoeid. Moet morgen bloed laten prikken, door die vermoeidheid oa, maar ook omdat ik ondanks dat ik redelijk netjes binnen mijn kcal doelen blijf, ik amper afval. Er bestaat dus een klein vermoeden dat ik misschien een niet helemaal goed functionerende schildklier heb.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:29

Emmaa_: wat vervelend zeg! Hopen dat er wat uit het bloed komt dan weet je in ieder geval wat het is. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:31

Ja het is best vervelend. De vermoeidheid is echt schijtirritant maar het is ook niet bepaald motiverend als je eindelijk langdurig goed bezig bent met je gezondheid en het heeft gewoon totaal geen effect. Ik had niet verwacht dat ik al tientallen kilo's kwijt zou zijn want ik cheat echt nog wel eens, maar een paar kilo was in ieder geval fijn geweest.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:50

Oei ja das niet fijn Emma. Hopelijk kun je snel vinden waar het aan ligt. Kun je iets doen moest het schildklier problemen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:54

Ja daar kan ik dan medicijnen tegen slikken, afhankelijk van hoe erg het is. Als dat het niet is weet ik het ook niet meer, dan moet ik denk ik toch eens gaan kijken naar een groter tekort :=

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:13

Hm ja, hopelijk kun je er de vinger op leggen. Ik merkte vorig jaar de extreme vermoeidheid na de lunch op (als in: ogen niet meer kunnen openhouden en gewoon een uur gaan slapen) en dat bleek dan voeding te zijn. Ijzer te kort is ook zo een. Maar er zijn meerdere dingen die het kunnen zijn natuurlijk. Erg lastig. Hoop echt voor je dat je snel duidelijkheid hebt en meer energie.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:51

Prima2Donna, precies wat Laura zegt. Ik ben overigens ook jong hoor, 17, bijna 18, maar wel natuurlijk een stukje groter dan jij. Ondanks dat vind ik alsnog dat je weinig eet.

Laura, mooi lijstje!

Emma, wat vervelend! Hopelijk komt er iets uit het bloedonderzoek :j

Gisteren was ik weer vrij van werk, maar dat betekende natuurlijk niet dat ik niks te doen had := Eerst had ik 's ochtends parelliles met mijn paard, heel interessant. Nooit gedacht eigenlijk, maar ik vond het veel leuker dan verwacht. Daarna snel naar huis om te lunchen en weer terug naar stal omdat ik rijles had. Ik werk nu ook via de flexchair aan mezelf, en het is heel leuk om dat terug te koppelen naar mijn privélessen op het paard. Daarna weer snel naar huis, want ik moest de prik halen tegen de meningokokken. Daarna naar huis om te eten en daarna kon ik gelukkig rustig op de bank gaan zitten :') Vandaag weer lekker werken.
Lijstje van gisteren:
O: Yoghurt Griekse stijl 10% vet met granola en mango uit de diepvries. (293)
L: twee boterhammen met filet americain mager en nutella, een stukje paasstol met ongezouten roomboter en poedersuiker, een beker halfvolle melk. (563)
T: een snee ontbijtkoek met halvarine. (111)
T: een rijstwafel meergranen en een koekje. (94)
A: bloemkool, aardappel, karbonade en kaassaus. Als toetje yoghurt Griekse stijl 10% vet met aardbeien diepvries en granola. (690)
T: vier colaflesjes, 3 schuim banaantjes, 1 drop schoolkrijtje, een paaseitje wit praline en een paaskoekje. (109)
B: 12.000 stappen, 20 minuten fietsen en in totaal 200 minuten bezig geweest met paard.
Totaal kcal: 1962.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:37

Wat goed dat je zo vroeg bent wezen sporten Frummels. Eten alvast preppen vind ik zelf echt super handig.

Lekker lijstje Dilan, wat is Quorn?

Netjes dat je al zoveel bent afgevallen Aria, die laatste 6 kilo gaat je ook zeker lukken!

Hoe lang ben je, als ik vragen mag, Lobke?

Super poedersuiker die vermoeidheid Emma, hoop dat er wat uit het onderzoek komt. Wat is nu je verbranding gemiddeld en hoeveel eet je hierbij?

Lekker lijstje Kimmie!

Hier de motivatie weer helemaal terug, althans, dat hoop ik. Weegschaal was niet leuk vanochtend maar dat heb ik helemaal aan mezelf te danken. Heb wel even twee doelen voor mezelf gezet. 11 juni wil ik graag 80 kilo wegen, dan ben ik jarig. Dat zou wel inhouden dat ik 3.5 kilo per maand moet afvallen in april en mei, hoe realistisch dat is durf ik zo niet te zeggen. Tweede doel ik 70 kilo op 1 december, dat moet echt prima haalbaar zijn. Als ik mn eerste doel haal moet ik daarna 2 kilo per maand kwijt raken om dat te bereiken en dat is prima te doen.

Heb ook besloten om het sporten echt weer op te pakken. Wilde het eerst met alleen minder eten gaan doen, maar dat heeft momenteel nog niet echt goed gewerkt. Vanmiddag weer het eerste rondje op de racefiets en dan wil ik dat minimaal 2 keer gaan doen. Moet het weer wel meezitten natuurlijk.

De "detox" thee bevalt nog steeds heel erg goed. Merk echt het verschil in energie wat ik van de ochtendthee krijg, en slaap stukken beter nu met de avondthee. Ook helpt het echt qua honger gevoel.

Planning voor vandaag:
O: -
T: 1 mini mergpijpje + 5 delicate crisps met wat roomkaas
L: Pasta met pesto, cherrytomaatjes en spinazie
A: AVG bij mn ouders, weet nog niet wat precies
B: Rondje op de racefiets, gok km'tje of 30.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:01

Sanne, fijn dat e thee helpt en je motivatie terug is :)
Quorn is een merk vleesvervangers, ze hebben ook ham-like en chicken-like plakjes voor op brood :)

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:12

Sannne: natuurlijk mag je dat vragen ik ben 1.68 :)
Wat goed dat je naast je gezonder eten ook begint met meer sporten. Mijn ervaring is dat extra bewegen echt super effectief is dat zie je snel op de weegschaal terug. Ik was eerst erg ongezond bezig door onder mijn calorieën te eten en verder niets aan te passen in mijn bewegingspatroon. Toen ik meer ging eten en meer bewegen voelde ik mij veel beter en blijf ik mooi rond de 59 kg

Lijstje vandaag:
O: kwark met manderijn
M: 2x gebakken ei op 2x boterham met ei tomaat kruidenboter en ei
T: banaan en chocolade blokjes
A: aardappelen groente vlees
T: lekkere koek bij de thee

B: hardlopen (interval 5km), fietsen 22 km en misschien nog paardrijden

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:17

Dan ben je net zo lang als ik, ongeveer. Ik kan mezelf echt niet voorstellen met 59 kilo haha. :)) Eerst iig maar naar de 70 kilo en dan vanaf daar kijken hoever ik nog wil gaan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:18

Ik wil ook graag naar de 59 kg toe. Ben ook 1.68 lang, maar t lukt niet zo :') blijf steken tussen 61 en 63 :×

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:36

Hahaha jaloers op jullie allebei. De laatste keer dat ik in de 60 zat was op mn 18e, (toen woog ik 67 kilo ofzo) en toen vond ik mezelf al dik. :o Zou er nu een moord voor plegen om weer op dat gewicht te zitten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:37

Ik ben sinds vanmorgen weer in de 60, heel blij mee. Is voor mij ook een tijd geleden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 13:12

__Sannne schreef:
Hahaha jaloers op jullie allebei. De laatste keer dat ik in de 60 zat was op mn 18e, (toen woog ik 67 kilo ofzo) en toen vond ik mezelf al dik. :o Zou er nu een moord voor plegen om weer op dat gewicht te zitten.

Haha stom is dat he. Heb precies hetzelfde!

Ik lees vanavond even bij, beetje druk weekje.

Lijstje:

O: /
T: mueslireep
M: 3 sneetjes brood (avocado & kip / kip / mayo & ei)
A: Mexicaanse soep met tortilla chips
T: skyr met Kelloggs & beetje pure hagelslag

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:58

Goed bezig Maanlicht!

Emma: Wat ruk :(:) Hopelijk komt er iets uit het onderzoek waar je wat mee kunt.

Ik hang momenteel nog rond de 76/77/78 maar wil heel graag naar de lage 70, dan vind ik het wel goed. Onder de 70 vind ik mezelf weer te dun denk ik :+
Dus nog even doorzetten. De teller staat in elk geval nu rond de -7 dus dat is al heel fijn!

Lijstje vandaag:

O: eiwitshake chocola met magere melk
T: 3 rijstwafels met rookkaas
L: linzen met asperges en hüttenkäse
T: cupcake en cappuccino
T: smoothie van rood fruit, appel en yoghurt
A: gegrilde groenten (paprika, champignon, asperges, ui, wortel) met een stuk gegrilde zalm
T: magere kwark appel kaneel

Totaal: 1630. Iets te weinig, maar heb een paar dagen wat meer gegeten dan zou moeten, dus te weinig kan nu even geen kwaad voor 1 a 2 dagen denk ik zo.

B: uurtje gewandeld (van werk naar huis + lunchpauze), uur krachttraining.
D: water en thee

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:32

Frummels, gaat jou zeker lukken :j

Mijn lijstje voor vandaag:
O: havermout met eiwitpoeder en bessen
T: appel, chocokoekje
L: drie boterhammen met hummus en quorn
T: eiwitreep, banaan
A: zoete aardappelfriet, broccoli en vegan vissticks
T: alpro go on met bessen

B: hardloopchallenge 15 minuten en vandmiddag een uurtje paardrijden.

Kcal: (alleen t koekje is niet ingevuld weet nier wat daar in zat, denk zo'n 100 kcal) 1858, plus koekje dan :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:36

Hoe maak je die zoete aardappelfriet? Ik ben niet zo van zoete aardappel, maar had ze laatst ergens met wat feta erop gekruimeld en dat was echt suuuper lekker.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:40

__Sannne schreef:
Hoe maak je die zoete aardappelfriet? Ik ben niet zo van zoete aardappel, maar had ze laatst ergens met wat feta erop gekruimeld en dat was echt suuuper lekker.

Die lag bij de Aldi kant en klaar in de diepvries :+ denk dat mijn vriend ze in de oven of airfryer doet vanavond :9

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:29

Ik snijd gewoon een zoete aardappel in stukjes en dan doe ik het met wat olijfolie in de airfryer!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:10

@Laura haaruitval heb ik niet, en met mijn menstruatie zit het ook helemaal goed. Guess dat het dan wel prima gaat zo. Het is echt niet zo dat ik mezelf uithonger ofzo.

@Frummels wow zo vroeg al sporten! Dan begint je dag al wel heel goed natuurlijk. Die lage 70 moet zeker lukken als je zo door gaat.
@Aria 8 kg vanaf september mag je al trots op zijn hoor! Succes nog met die laatste kilo's
@Emma oei balen :/ Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt.
@Kimmie klinkt als een volle maar wel leuke dag.
@Sanne fijn dat je zo gemotiveerd bent. Doe/deed je veel met je racefiets? Vind het altijd wel knap als iemand dat als sport heeft. Het lijkt mij zo zwaar, vooral als het zo waait zoals vandaag.
Wij kopen zoete aardappelfriet trouwens ook altijd gewoon in de supermarkt. Kan je in de diepvries vinden. Zelf vind ik dat de lekkerste vorm van zoete aardappel.

O: sesam & zeezout cracker
T: 2 mandarijnen
L: paar kleine 'snoepwortels' en een wit bolletje met nutella + speculoos (klink misschien raar, maar die combinatie is echt zoooo lekker)
T: krentenbol
A: basmati rijst, garnalen/rivierkreeftjes, prei, paprika
T: citroen kwark met blauwe bessen en een taaitaai poppetje

B: 40 minuten sporten + 1 uur paardrijden

Gisteren was vergelijkbaar met vandaag, alleen had ik als lunch een sesambol met ham en als avondeten zelfgemaakte mac&cheese. Ohja en gister heb ik niet paardgereden.