Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:49

Mooie tijd!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:46

Ik heb eindelijk sinds een paar weken weer lekker gelopen!

Achteraf totaal mijn eigen schuld.. 8)7
Ik ben heel perfectionistisch naar mezelf en gestructureerd. Heb daarnaast ook nog eens prestatiedrang en dat ik combinatie met een stress situatie zorgt ervoor dat ik half overspannen steeds meer druk op mezelf leg en daardoor steeds net niet kan voldoen aan mijn zelf bedachte tijden |o

Dus vanmorgen gewoon weer zoals ik ben begonnen gelopen op hartslag. Een stuk langzamer dan normaal gelopen, maar ik kon weer genieten! Het lopen ging als vanzelf en mijn hoofd ging weer langzaam leeg ipv steeds voller.
Hoofd blij, benen blij, ik blij.

En ik heb er weer zin in :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:15

Goed gedaan Memuska!

En heel fijn je hoofd leeg te kunnen maken 0091

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:45

Klinkt goed zo 0091! Nu zo volhouden hé, lopen is leuk, hoeft je geen stress te geven.

Wij gingen vandaag voor de kilometers, en niet voor de tijd. Buurman had immers al laten weten dat er rond de 16 km wel wat pittige klimmetjes in zaten, met stukken was het ook echt blubber. Dus niet op 't horloge kijken, maar "onder de 2u30 is leuk".

Afbeelding

Dat ging dus goed.

Was ook erg mooi onderweg!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:32

Mooie route!

O herkenbaar van jezelf druk opleggen. Mijn leukste lopen zijn mijn trage lange lopen langs nieuwe paden. Af en toe gassen is leuk en nuttig maar ik moet er ook heel erg mee uitkijken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 23:27

Heerlijk Memuska!

Ik ben met mijn vriend eind van de middag aan het fotograferen gegaan. Ik heb fotografie gestudeerd ooit, maar ik doe er te weinig mee. Het was fijn om er weer eens mee bezig te zijn. Ik heb mijn vriend erop gezet en voor hem alles ingesteld en tips gegeven om mij erop te zetten. En zelf de nabewerking gedaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:17

Ik ben zelf absoluut geen foto mens maar dit zijn echt mooie foto’s :j

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:10

wauw mooie foto's sv.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:20

Wauw super mooie foto's!!

Mss moet ik jou eens onder de arm nemen voor mijn nieuw project ;-) :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:42

Mag hoor, fotograferen doe ik erg graag (alsof je dat niet gemerkt hebt in dit topic :') )

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:48

Ik had zo'n voorgevoeltje :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:22

Wat een supermooie foto's! Echt plaatjes om te koesteren!!
En ook nog in de korte broek. :o

Ik wilde vandaag een korte heuveltraining doen, maar met werken gisteren schoot het in mijn scheenbeen tijdens speedwandelen en dat is er nog niet uit. Hardlopen is wel een andere beweging dan wandelen, dus zit te dubben of ik het erop zal wagen met compressiekousen aan.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:21

Bij mij hebben compressiekousen daarvoor wel meegeholpen aan weer opbouwen Astorga.

Jullie zijn lekker aan het lopen allemaal! En SV heeft weer van die jaloersmakende foto’s <3

Ik zit midden in een renovatie van de hele benedenverdieping van ons huis, dus ik heb alweer niet gelopen -O- mis het wel heel erg, maar heb de energie en vooral tijd gewoon niet. En met alleen kunnen douchen bij moeders thuis is het ook niet heel handig. Dus zodra mijn bad er is ga ik weer lopen en daarna heerlijk relaxen. :')

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:34

Memuska proficiat met je 5km en je halve marathon!

0091, goed dat je weer kon genieten, houden zo!!

SV hele mooi foto's!

Astorga hopelijk snel weer oké!

ontherun wat jammer, maar je kan niet alles tegelijk doen he. En inderdaad, een douche na het lopen is wel aangenaam :-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:48

Ik heb besloten om mijn 50k uit te stellen, anders verniel ik mijn lijf en die moet nog langer mee.
Heb gemaild voor een afspraak bij de fysio.
Superteleurstellend en ik baal er enorm van, maar wel verstandig.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:35

Oh balen SV!! Ik snap dat het geen makkelijke beslissing was, maar wel een verstandige! We zijn trots op je.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:04

Vervelend Astorga!! Heb je daar vaker last van? Ik vind compressiekousen vaak helpen, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten hoor...

@ ontherun: daar sta ik ook nog voor en ik zie er al tegenop! Vlot het wat bij jullie?

@ Katharina thanks!

@ SV: ik begrijp je teleurstelling, maar het lijkt me idd erg verstandig. Al een idee wanneer je er terecht kan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:36

Geen idee, die praktijk zit dicht in het weekend, ze zullen maandag wel contact opnemen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:15

Balen SV, maar wel de verstandige keuze. Beter nu een paar weken hopelijk maar dan misschien erna anders paar maanden.

Memuska redelijk. Er zit uiteraard wel wat tegen en wat extra, maar hopelijk rond oudjaar klaar. Of in ieder geval weer bruikbaar, nu hebben we niks :')

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:56

Balen!!

Ik voel mijn scheen sinds lange duurloop van gisteren, maar alleen op 1 kleine plek en als ik er op druk (niet met lopen) dus hoop dat het met koelen en rustig aan doen snel weg is.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:18

Ah, wat balen Supervixen! Maar heel goed om zo op je lijf te passen, al is het een moeilijke keuze om te maken.

Ik ben net 12km wezen lopen. Mijn hele lijf protesteert ook als ik niet loop, dus wat dat betreft is er weinig te verliezen. Denk dat het ook wat spanningsklachten zijn.
Scheenbeen heeft zich goed gehouden, nog wel wat gevoelig. Maar meer last van rug en lies. Ben gewoon aan vervanging toe denk ik. Gelukkig heeft de fysio er haar missie van gemaakt om mij door de tweede golf heen te slepen, dus dinsdag mag ik weer voor reparatie.
Werd er wel enorm blij van, dat vrije gevoel van richting de horizon lopen. Daar doe ik het voor.
Had trailrugzak op met paardenvoer, die heb ik onderweg binnengehaald, en draag dat ding normaal alleen op langere afstanden. Dus voelde me heel wat.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:17

sv ik had vorige week maandag geluk toen ik belde naar de fysio. Ik mocht gelijk diezelfde dag om acht uur 's avonds na de laatste klant nog aanschuiven. Hopelijk kun jij ook snel terecht. Dat helpt je dan toch je plan te trekken.
Tot nu toe dus een week niet gelopen. Dat is al drie jaar terug dat ik zo'n lange periode niet heb gelopen. Maar ik heb mij nu een paar weken volledig op de fiets gestort. Van het weekend twee lange ritten gemaakt. En nu stap ik zo voor het werk ook nog op de fiets voor een paar uurtjes. Zo kom ik mijn rustdagen wel door. de onzekere factor is natuurlijk dat je niet weet of ik dan straks wel weer gewoon aan de bak kan. Zodra het gaat regenen en kouder wordt ben ik ook wel klaar met die fiets.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 12:25

Greetje ik weet precies hoe je je voelt en dat fietsen ben ik ook klaar mee met kou, regen en wind.

Ben net bij de fysio geweest.
Heb een overbelaste spier in de knieholte omdat ik heb lopen compenseren vanwege een zeurende bilspier.
Die heeft hij losgemasseerd en heb oefeningen meegekregen. Mag gelukkig sporten en hardlopen, maar binnen de pijngrenzen, dus even rustig aan. Niet te ver, te hard en op het asfalt. Dat heb ik vanmorgen gedaan en is te doen.
Zat meer dan een cm verschil in kuitspier en bovenbeenspier links en rechts.
Dus nu een stapje terug en over een tijdje weer vlammen!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:58

Ik heb gisteren 7k aan één stuk gelopen *\o/*

Overwinning voor mij. Wel een pijntje na het lopen. Had gisteren wel de foamroller gebruikt, maar vandaag voelt het toch stijf/stug.

Misschien hebben jullie tips.
Het zit aan de binnenkant van mijn onderbeen. Eigenlijk tussen de enkel en de hiel, maar dan wat hoger. Beetje op de plek waar je normale sok zit ongeveer. Dat is niet de Achilles volgens mij.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:44

Aiai veel volk met pijnjes hier precies!

SV wat goed dat je direct terecht kon. Lijkt nog mee te vallen zo. Even rustig aan en dan weer knallen, komt goed! Moet je nog terug voor nabehandeling? Of heb je oefeningen gekregen?

Greetje kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt, het hardlopen is zo een groot deel van je leven. Fietsen met dit weer vind ik vreselijk. Wanneer mag je weer hardlopen? Heb je nog last nu, wanneer je gewoon wandelt.

Astorga, let maar op. Als heel je lichaam moe is, loop je veel makkelijker blessures op. Een vervanging zal niet lukken, dus wees zuinig op je lichaam!
Cindy, hoe laat het me je scheenbeen? Misschien gewoon ergens tegen gestoten dat je niet meer weet ofzo?

Ik weet niet zo goed wat te doen qua hardlopen deze week. Advies is welkom.
Ik heb vrijdag de Meerdaalwoudtrail gepland staan, 17km. Mijn man gaat mee (die is sneller dan ik) en een vriendin (wat trager dan ik, niet zo goed getraind de laatste weken) en haar vriend (geen idee, is vooral een krachttrainer). Het evenement duurt 9dagen, de eindwinnaar wint scott trailschoenen (en ik heb een gat in de mijne), maar ik zie dat er de voorbije 3 dagen al een aantal zeer snelle dames geweest zijn, dus de overwinning zal er niet inzitten denk ik. Dus ik twijfel: ik het gewoon bij een gezellig kerstloopje met m'n vrienden of ik ga voor een snelle tijd, er zijn nu eenmaal zo weinig evenementen de laatste maanden.
Maar ik ga wel eens moeten beslissen. Als ik voor de snelle tijd ga, doe ik enkel woensdag een recuperatieloopje denk ik. Maar anders kan ik eventueel morgen nog wel een tempotraining doen. Of denken jullie dat een tempotraining geen kwaad kan 3 dagen voor een 'wedstrijd'?

Luxorvalkje lijkt een rare plaats om pijn te hebben, ik heb geen idee wat het is.