Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:11

_O- Altijd :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:58

Haha :D

Laatst hoorde ik 2 Britse kindjes fluisterend door het museum gaan. National gallery ook nog dus niet interessant voor hen. Ik was onder se indruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:46

Weet niet hoe de Duitse koters zijn qua opvoeding. Maar typisch dat het een NL was :+

Handig... donuts op ooghoogte!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:51

:') zou ook niet een Nederlander zijn

Britse kinderen in de AH van de week , 11 jaar en vast met en club op vakantie en die waren ook super netjes

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 21:07

F_Orumster schreef:
Haha :D

Laatst hoorde ik 2 Britse kindjes fluisterend door het museum gaan. National gallery ook nog dus niet interessant voor hen. Ik was onder se indruk.

Wow fluisterende kinderen bestaat dat? :D

Zo leuk alpacawandelen zou het ook graag eens doen!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 22:24

Wat een leuke foto. Dat ga ik ook een keer doen, met zo'n alpaca wandelen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:17

Opvoeding scheelt idd wel per land. Geboren en getogen Belg, daar vond ik kids niet leuk maar ik kon ze verdragen. Hier in Nederland word ik er knettergek van, bende ongeleide krijsende projectielen.

En nee het is geen vaderlandliefde, ik vloek altijd als ik de grens oversteek lol. Wat een rotwegen en ze rijden er als debielen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:21

Ik geloof dat men hier vindt dat gehoorzaamheid iets vies is om aan kinderen te leren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:31

Nee...
"Ze moeten kind kunnen zijn" :roll:
:')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:34

c_alsemgeest schreef:
Nee...
"Ze moeten kind kunnen zijn" :roll:
:')

:') :')
"Ze moeten zoveel tegenwoordig"

Agossie, stel je voor dat een kind voorbereid wordt op de wereld. Kan echt niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:40

Bij mij mag ze kind zijn. Binnen de gestelde grenzen.. en gillen doen we al helemaal niet :Y)

Ml was met dochter naar de winkel. Omdat ze nogal fanatiek aan het helpen was met de boodschappen en daardoor bijna ergens tegen aan botste met haar karretje had ml het karretje even bij de grote kar gezet. Toen was het in eerste instantie brullen omdat ze haar kar kwijt was. Komt er een medewerker aanlopen met een kindersurprise _-:( want ze was zo verdrietig. Ml baalde want ze had hem natuurlijk al gezien. Thank God hebben we de afspraak eerst betalen en dan pas eten. Maar heeeeeel Mn kind onder de chocola in de auto ^) want ja die meneer had gezegd dat dat mocht....

Kijk nu al uit naar het volgende boodschappenmoment :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 00:10

O grote goden dan probeer je pedagogisch verantwoord je kind af te richten komt er zo een ei de boel saboteren
Je zou ze toch

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 06:07

Probeerden ze niet gewoon wat lekkers erin te duwen zodat ze stil zou zijn?
Niets ergers dan krijsende en jengelende kinderen

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 07:55

Nou als ze 2 sec aan het jammeren was dan was het veel( wat ook over was geweest als dr karretje weer in beeld was) en het was echt een jammertje niet helemaal los gaan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:24

Er is mij vroeger als kind ook wel snoep voorgehouden wat ik vervolgens niet mocht hebben van moeders. En ik moest er zeker niet aan denken om daarover te gaan huilen of zeuren.. want dan zou er wat zwaaien. Nee is nee. Einde verhaal.

Als ik nu als volwassene iets zie, want ik graag wil hebben, maar wat ik niet verdien (nu niet omdat ik zit te huilen, maar om welke andere reden dan ook maar), dan krijg ik het toch ook niet?

Ik snap niet waarom dat voor kinderen zo anders is? Laat ze maar gelijk de harde realiteit leren dat ze niet altijd alles krijgen wat ze willen. Is heel wat minder grote domper later..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:28

Misschien verschil. Mijn dochter is 2.5..
Als ze ouder was geweest dan had je iid makkelijk nee kunnen zeggen. Maar dat vermogen is er simpelweg nog niet.

En als ml nu nee had gezegd dan had je wel een orkest gehad en had Mn dochter er niets van gesnapt.

Uiteraard gaan we daar later wel mee aan de slag ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:56

quera schreef:
Als ze ouder was geweest dan had je iid makkelijk nee kunnen zeggen. Maar dat vermogen is er simpelweg nog niet.

En als ml nu nee had gezegd dan had je wel een orkest gehad en had Mn dochter er niets van gesnapt.

Maar moet ze het waarom van de situatie ook snappen voordat ze zich aan een 'en nou is het klaar!' kan houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 08:59

Ik had die medewerker toch duidelijk laten weten dat die zich niet te bemoeien heeft, en dat ie nu de les gesaboteerd heeft.

Je geeft een hond/kat/paard toch ook geen snoepjes omdat ze zielig aan het schooien zijn zonder te vragen aan de baas? Of denk ik nu te simpel?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 09:20

Nee hoor. In een normale situatie vraag ik eerst al aan de ouders of de kleine iets mag hebben :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:08

Wat gek van die medewerker, ik had minstens heel subtiel aan de ouder gevraagd of het mag. Ik werk nog 1x per week in een supermarkt en vorige week was het raak: een jongetje zwaar overstuur. Moord en brand gillen en janken. Bleek nou: zijn moeder was die morgen bevallen en door alle spanningen kon hij het helemaal niet aan. Hij was met papa naar de winkel gegaan om voor de kraamhulp en zijn moeder wat lekkers te halen, maar het was hem allemaal te veel. Uiteindelijk heeft een collega met het jongetje bij het speelhoekje gezeten zodat vader (die ook vol met stress zat) even rustig de dingen kon halen.
Was voor het eerst dat ik besefte dat het niet alleen met opvoeding te maken heeft maar (zoals in dit geval) soms ook met stress. Jongetje was namelijk een voorbeeldig kind toen hij kon tekenen en met speelgoed kon spelen en was erg netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:19

Daar zou ik echt niet tegen kunnen, als andere mensen zich gaan bemoeien met de opvoeding van m'n kind, behalve als het echt terecht is natuurlijk. Misschien is kind wel lactose intolerant of mag het geen melk o.i.d, zit je er wel lekker ermee als meneer gezegd heeft dat het mag. Bij het kind van mijn zus zie ik het ook heel vaak als hij loopt te janken dat schoonloeder zich er dan mee gaat bemoeien en iedereen wat anders zegt.Dat werkt gewoon niet, kinderen hebben toch ook gewoon duidelijkheid en consequentheid nodig? Laat moeder maar zelf lekker met d'r kind de gang op gaan ofzo en zorgen dat ie dan stil word.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:28

Een vreemde heeft soms een groter effect bij een kind om hem uit zn bui te krijgen. Chocola is niet zo handig.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:33

oomens schreef:
quera schreef:

Maar moet ze het waarom van de situatie ook snappen voordat ze zich aan een 'en nou is het klaar!' kan houden?

En nou is het klaar?
Mn dochter jammerde 2 seconden omdat ze haar karretje kwijt was. Ze zette niet de boel op stelten :')
Had ze dat wel gedaan dan zijn wij heel simpel en is het iid klaar. En desnoods gaan we dan de winkel uit.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:47

Elke moeder zegt dat en in de praktijk blijkt het dan anders te zijn/te zijn geweest. Je zal vast een geweldige moeder zijn, maar het enige wat ik lees zijn de typische moederexcuses :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 10:55

Quera: dan ga je de winkel uit. Betekend dat dan dat je je (half)gevulde kar gewoon laat staan en wegwandeld?