Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:11

Netjes cheetahfan!
Mooi lijntje op je buik

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 22:15

Mooie voortgang Cheetahfan!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:25

Net lijstje Kimmie, wat naar van je arm? :( Hopelijk komt het snel terug!

Bedankt iedereen! :)
Kim: dat lijntje is er na mijn ontbijt + mega mok thee al weer af hoor :Y) hoera 's ochtends/nuchter foto maken

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:44

Goed bezig Cheetahfan! Probeer niet veel aan te trekken van wat anderen zeggen.
Ik kan zo niet 1 2 3 terug vinden wie wat allemaal heeft gezegd, dus het lukt mij niet om op iedereen persoonlijk te reageren. Behalve dat Baileys inderdaad jammie is <3

Mijn lijstje van vandaag is een beetje veranderd :o

O: 150 gram skyr met 20 gram havermout
T: Eiwitreep + ice tea
L: Twee volkoren boterhammen (denk ik) met gebakken ei en beetje strooikaas
A: Dominos pizza :')

Avondeten verliep niet zoals gepland. Vriendlief vroeg of ik zin had om langs te komen omdat ik toch in de buurt was. En aangezien ik zo'n lief vriendinnetje ben doe ik dat natuurlijk en heb ik daar mijn gezonde avondeten voor opgeofferd :')
Dus ik vrees dat ik helaas wel richting de 2000 kcal ga. Maar ik heb wel een uur op het strand gewandeld en daarna nog een uur paardgereden, maar dat was voornamelijk lekker stappen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:04

Vandaag zei mijn weegschaal 71,7 kilo. Maar ik heb eigenlijk moeite met dat te geloven, alhoewel het wel fijn zou zijn :). Als ik dan zou gokken, dan zit ik nog maar 10kg van mijn doel af. Halfweg *\o/*

Maar volgens dan een of andere site zou iemand van mijn lengte(163) met een goed BMI 50 kilo 'moeten' wegen. Ja dan heb ik nog een eindje te gaan -O- Kleine overwinning toch al vandaag.

O: Overnight oats / passievrucht / thee
T: Peer
L: Salade
A: de groentewok die ik normaal gisteren ging eten, maar waar geen tijd meer was

Geen sport vandaag, want ik ga naar de kapper :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:56

Mooie verandering Cheetah! Dan weet je in ieder geval weer waar je het voor doet!!!

The_Cat, super joh! En als stelregel zou je kunnen nemen dat je het aantal cm's boven de meter in gewicht max mag wegen. Maar ja, als je een bodybuilder bent telt dat al niet meer :+

Ik zit dan de ene dag 2 kilo van mijn doel af en de andere meer dan 4 :+ Stomme weegschaal, nog even ik ga weer hardlopen, tegen beter weten in :+

Gisteravond ook nog een tompouce gehad, maar dan wel een van de echte bakker, en hij was zaaalig!
Nu moet iedereen stoppen met jarig zijn :+

Heb nog steeds geen tijd weer gehad om mijn crackers te maken, dus ik heb weer een kruidkoek mee naar m'n werk. Maar ik ben aan het twijfelen of ik die wel op ga eten. Of dat ik een appel neem en vanmiddag nog wat uit de kantine ga halen.

O: Overnight oats met cacao en jus d'orange
T: Kruidkoek of appel, ik denk het laatste
L: Twee boterhammen met roomboter en kipfilet met bieslook.
T: Appel en eventueel nog een kruidkoek
A: Verrassing, dat staat klaar als ik thuiskom.

B: Lunchloopje en vanavond nog maar even een stevige training *\o/* Lang leve het prachtige weer!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:08

Zeg wel Janine!
Gisteren al lekker buiten gehobbeld met de pony (oké hij is 1.62 oid, maar hij is voor mij mijn poown
:') ), vandaag ook wel denk ik. Het is dat de band van Mn fiets plat staat of ik ging met de fiets naar stal!
In ruil wel al half uurtje gaan joggen deze ochtend.

Hmmm ik moet straks nog wel even naar de winkel, even opzoeken hoe ver t stappen is. Al is dat gesleur met boodschappen ook weer wat!

Lijstje:
Banaan voor het lopen
O: cornflakes...
M: restje nasi goreng van gisteren
A: pasta, denk voor mij met groentjes en mozzarellabolletjes en voor vriendlief met saus.

Beweging: half uurtje joggen iig, half uur paardrijden

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:10

Wat knap Thecat!! Van wat kwam je? En wat is je doel, die 10 kilo in hoeveel maanden? Knap hoor! *\o/*

Janine klinkt weer als een heerlijk lijstje!

Ontbijt: 200 gram ananas
Groepsles geven + meedoen
Tussendoor: 2 speltcrackers met humus, kip en gekookt ei
Lunch: 3 boterhammen met Huttekase, pesto en tomaat. Blijft favoriet <3
Eigen training, zwaar.
Tussendoor: banaan
Avond: doperwtjes met worteltjes en 2 tartaartjes
Tussendoor: appel

Even ter info; BASIS lijstje ik heb geen idee wat de dag verder brengt qua honger ect. Miss ruil ik wel dingen om, geen idee _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:14

Optiwolk schreef:
Zeg wel Janine!
Gisteren al lekker buiten gehobbeld met de pony (oké hij is 1.62 oid, maar hij is voor mij mijn poown
:') ), vandaag ook wel denk ik. Het is dat de band van Mn fiets plat staat of ik ging met de fiets naar stal!
In ruil wel al half uurtje gaan joggen deze ochtend.

Hmmm ik moet straks nog wel even naar de winkel, even opzoeken hoe ver t stappen is. Al is dat gesleur met boodschappen ook weer wat!

Lijstje:
Banaan voor het lopen
O: cornflakes...
M: restje nasi goreng van gisteren
A: pasta, denk voor mij met groentjes en mozzarellabolletjes en voor vriendlief met saus.

Beweging: half uurtje joggen iig, half uur paardrijden

Goed bezig!!

Wij hebben alleen een buiten, ik rij voor een particulier. En die bak is zooo slecht... En nu is hij weer goed... Dus echt ik haal m'n hart op! Ik rij nu echt even zodra het kan.

Joggen, wat bedoel je daarmee? Is er een verschil met hardlopen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:15

jaimy10 schreef:
Wat knap Thecat!! Van wat kwam je? En wat is je doel, die 10 kilo in hoeveel maanden? Knap hoor! *\o/*

Janine klinkt weer als een heerlijk lijstje!

Ontbijt: 200 gram ananas
Groepsles geven + meedoen
Tussendoor: 2 speltcrackers met humus, kip en gekookt ei
Lunch: 3 boterhammen met Huttekase, pesto en tomaat. Blijft favoriet <3
Eigen training, zwaar.
Tussendoor: banaan
Avond: doperwtjes met worteltjes en 2 tartaartjes
Tussendoor: appel

Even ter info; BASIS lijstje ik heb geen idee wat de dag verder brengt qua honger ect. Miss ruil ik wel dingen om, geen idee _O-

Nou anders die van jou wel... Tjonge...

Maar krijg jij geen trek van die ananas? Gezien je beweging...
Ja goed, ik had gistermiddag ook weinig gegeten voor wat ik ging doen (paardrijden en wassen) en had pas thuis enorme honger. Mede ook vanwege die chocovlokken, want ja, suiker :P
Maar ananas is ook best zoet, krijg je geen last van je bloedsuiker dan?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:30

Nou ik drink heel veel water omdat te onderdrukken zeg maar. Maar k doe ook een IMF dus eet pas me ontbijt rond 11;00. Ik heb sowieso niet snel een honger gevoel maar het is meer een gewoonte en zit denk k veel tussen de oren want na een groot glas water is t weg! :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:32

Denk niet dat er een verschil is?
Hier lokaal zeggen we zelfs gewoon "gaan lopen" maar t zou niet de eerste keer zijn dat ik iets schrijf op bokt en het dan hilariteit alom is omdat ik iets Belgisch-Nederlands gebruik.

Oeh Jaimy, goed idee fruit. Heb er nog in de diepvries zitten, als ik dat nu uitleg heb ik vanmiddag een lekkere snack!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:33

jaimy10 schreef:
Nou ik drink heel veel water omdat te onderdrukken zeg maar. Maar k doe ook een IMF dus eet pas me ontbijt rond 11;00. Ik heb sowieso niet snel een honger gevoel maar het is meer een gewoonte en zit denk k veel tussen de oren want na een groot glas water is t weg! :j

Oké, ja water helpt inderdaad wel :j
Wist niet dat je IMF deed, haha.

Ik heb zelf wel vrij snel last van m'n bloedsuiker, al heb ik het idee dat het momenteel vrij stabiel is. Bij flinke inspanning en verkeerd (witbrood, veel zoetigheid) of weinig eten, ben ik echt zo'n take a snickers hork. Ook voor mezelf heel erg vervelend hoor. Het is nu gelukkig wel redelijk goed op peil, maar als het erg warm is en ik op concours moet, dan moet ik echt goed plannen wanneer en wat ik ga eten. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:35

Optiwolk schreef:
Denk niet dat er een verschil is?
Hier lokaal zeggen we zelfs gewoon "gaan lopen" maar t zou niet de eerste keer zijn dat ik iets schrijf op bokt en het dan hilariteit alom is omdat ik iets Belgisch-Nederlands gebruik.

Oeh Jaimy, goed idee fruit. Heb er nog in de diepvries zitten, als ik dat nu uitleg heb ik vanmiddag een lekkere snack!

Oooh, nou ik heb altijd de indruk dat hardlopen en joggen verschillen.
Hardlopen zou ik heel graag willen, maar ik weet dat na 4 weken mijn knieën het begeven. Ondanks goede schoenen. Ik wandel nu wel vrij veel (stevig tempo, ongeveer 6km/h), in de hoop dat mijn knieën er wat sterker van worden... Maar ik dacht, stel dat joggen net iets anders is voor het lichaam, dan kan ik dat proberen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:41

Bij mij helpt het wandelen helaas niet om beter hard te kunnen lopen, ik had die hoop ook. Maar ik loop me echt stuk, alleen op zachte ondergrond gaat het redelijk. Heb t maar opgegeven...

Ik ben ook heel gevoelig voor schommelingen in mn bloedsuiker, ik heb mn tussendoortjes ook echt nodig, zelfs als ik weinig khd eet. Ik kan dan echt mega chagrijnig worden, maar ook trillen, zweten etc.

Gisteren weer gesport, ging wel goed met mn rug maar nu wel ontzettend stijf. Vanavond weer, en dan zaterdag nog een keer, dan zit ik gewoon weer aan mn 3x pw.
En nu hopen dat mn gewicht weer gaat zakken, wsnt ik hang al veel te lang stil...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:58

Mooie vooruitgang Cheetahfan!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:01

Laura82 schreef:
Bij mij helpt het wandelen helaas niet om beter hard te kunnen lopen, ik had die hoop ook. Maar ik loop me echt stuk, alleen op zachte ondergrond gaat het redelijk. Heb t maar opgegeven...

Ik ben ook heel gevoelig voor schommelingen in mn bloedsuiker, ik heb mn tussendoortjes ook echt nodig, zelfs als ik weinig khd eet. Ik kan dan echt mega chagrijnig worden, maar ook trillen, zweten etc.

Gisteren weer gesport, ging wel goed met mn rug maar nu wel ontzettend stijf. Vanavond weer, en dan zaterdag nog een keer, dan zit ik gewoon weer aan mn 3x pw.
En nu hopen dat mn gewicht weer gaat zakken, wsnt ik hang al veel te lang stil...

Hmm, too bad... Dat is een bummer voor me dan :')
Ik kan inderdaad prima op loopbanden hardlopen :j Ik kan kilometers schaatsen..
Maar hardlopen? Hooo maar -.-

Ik geef de schuld aan mijn lengte en hele kleine voetjes. Zal wel iets onderontwikkeld zijn _O-

Goed bezig Laura!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:02

cheetahfan!, ik kan je 2e foto niet zien maar aan de reacties te merken zal het er goed uit zien haha.

The_Cat, lekker bezig!

Ik zal ook weer eens een lijstje plaatsen dan;

Breakfast meal: 250 gr amandelmelk, 40 gr havermout, banaan 80 gr, 40 gr protein bites (444 kcal)
Anytime meal: 200 gr amandelmelk, 40 gr havermout, banaan 80 gr (285 kcal)
Anytime meal: 55 gr extra belegen kaas (228 kcal)
Anytime meal: 150 gr zoete aardappel, runderhamburger 75 gr, 180 gr witte bonen in tomatensaus (411 kcal)
Pre-bedtime: 300 gr Griekse yoghurt met 32 gr Whey

Totaal 1664 kcal, 169 gr khd, 120 gr eiwitten, 53 gr vet en 31 gr vezels.

Vanavond weer sporten, geen idee wat mijn gewicht nu is.
Merk wel dat ik strakker word dus ben daar wel blij mee, blijf altijd wel verbeterpunten houden, zoals mijn benen :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:08

Bedankt allemaal :o Ik voel me echt fijn ermee.

jaimy10 schreef:

ik kwam van 80 (november 2016). Ik moet bekennen dat ik niet echt een doel heb voor die 10 kilo, misschien tegen september ofzo. Ik wil het gewoon zo gezond mogelijk en zo goed mogelijk doen

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:09

The_Cat schreef:
Bedankt allemaal :o Ik voel me echt fijn ermee.

jaimy10 schreef:

ik kwam van 80 (november 2016). Ik moet bekennen dat ik niet echt een doel heb voor die 10 kilo, misschien tegen september ofzo. Ik wil het gewoon zo gezond mogelijk en zo goed mogelijk doen

Knap hoor :j netjes!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:14

Netjes Cheetahfan!

Mijn lijstjes zijn zo heerlijk standaard Haha.

O: 150gr skyr + 40gr weetabix choco + 10gr pure hagelslag
T: Rice bar
L: 2 bruine bolletjes met 24gr plakjes kipfilet
T: volkoren eierkoek
A: verrassing Haha. Vriendlief kookt, een Knorr pakketje met kip & crème fraîche. Geen idee welke het is Haha.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 11:16

Hardlopen is ook wel iets dat echt goed opgebouwd moet worden. Kon dat echt niet eerder. Maar na jaar veel krachttraining en daarin echt per minuut opbouwen gaat het nu redelijk. Moet nog steeds opletten en goed rust nemen dagen erna. Zolang mijn spieren rondom knieën maar op orde zijn, vangen die de rest van de misvorming van mijn knieën op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:19

Hardlopen kan ik ook niet. Mijn gewicht helpt nu ook niet mee maar ik heb flinke scoliose en slechte knieën, dus ik zou mijn lichaam letterlijk kapot rennen. Vind het ook totaal niet fijn om te rennen, dus dat scheelt :))

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:24

Janine1990 schreef:
jaimy10 schreef:

Oké, ja water helpt inderdaad wel :j
Wist niet dat je IMF deed, haha.

Mag ik vragen wat IMF is? Echt nog nooit van gehoord :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:24

linoleum schreef:
Hardlopen is ook wel iets dat echt goed opgebouwd moet worden. Kon dat echt niet eerder. Maar na jaar veel krachttraining en daarin echt per minuut opbouwen gaat het nu redelijk. Moet nog steeds opletten en goed rust nemen dagen erna. Zolang mijn spieren rondom knieën maar op orde zijn, vangen die de rest van de misvorming van mijn knieën op.

Ja, met het meest softe programma opbouwen kon ik het niet aan... :n :') Ben gewoon niet goed afgemaakt :P