Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:13

Hmm 't klinkt wel prettig, ik kan te gepigmenteerde blush juist niet zo goed hebben dus dan is dit misschien juist wel prettig!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:17

Dan is die kwast echt wat je nodig hebt! Hij werkt imo perfect met heel gepigmenteerde blushes, wat dus inhoudt dat hij voor jou erg goed zal zijn in subtiel aanbrengen :)

Pearlx Er zijn heel veel mensen die dagelijks epileren, dat is niet zo gek. Wat ik wel gek vind is dat het door de Diane komt. Heel gek zelfs. De Diane werkt namelijk anti-androgeen, wat inderdaad inhoudt dat deze werkt tegen zaken die door androgenen veroorzaakt worden (zoals hirsutisme en bepaalde acné). Dat zorgt er ook voor dat bepaald hoofdhaarverlies (alopecia androgenetica) tegengegaan wordt. Dus het stimuleert in zekere zin hoofdhaargroei, maar tussen je wenkbrauwen vind ik bizar. Nu, naar wat ik lees neem je hem nog maar kort? Dus ik zou even afwachten, misschien verdwijnt dit weer. Je zou misschien kunnen waxen? Dan heb je ze ineens allemaal.
Ik ga zelf trouwens ongeveer 2 keer per week echt goed zitten voor het epileren. De andere dagen haal ik hier en daar een verdwaald haartje weg.

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:03

Mag ik even binnenvallen :o

Ik gebruik altijd foundation, mattifying compactpoeder en dan een blush. Allemaal van de Hema omdat ik een parfumallergie(lyral) heb en hema dus geen parfum in haar makeup heeft.
Ik gebruik daaronder een dagcreme.

Het probleem is dus nu dat de Cream to Powder foundation niet meer in de schappen ligt bij de Hema, waardoor ik nu dus opzoek moet naar een andere foundation.

Het zou helemaal fijn zijn als er een foundation/mousse is waarbij je alleen nog een bronzer hoeft te gebruiken maar dat zal er wel niet zijn :D

Hebben jullie goede ervaringen met foundations/mousse van Catrice, Rimmel, L'Oréal of Maybelline? Ik ben dus niet opzoek naar een duurder merk...

Ik heb een vrij lichte huid en wil dus ook wel een mooi tintje creëren met de foundation, ook moet de foundation hoog dekkend zijn maar er wel natuurlijk uitzien. Is een mousse van Catrice iets?
Verder heb ik geen erge onzuiverheden in mijn huid. Het moet ook geen glimmend gezicht maken..

Ik hoop dat jullie mij een tip kunnen geven :o

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:08

Is Clinique niet iets voor je? Is een tikkeltje duurder dan de drogist, maar nog steeds heel betaalbaar.

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:19

Bambolina schreef:
Is Clinique niet iets voor je? Is een tikkeltje duurder dan de drogist, maar nog steeds heel betaalbaar.

Nee, ik heb Clinique weleens geprobeerd maar vond ik toen niet zo fijn en vind het toch duur...
Maar toch bedankt voor het meedenken!

Een kennis die ik ken gebruikt de Essence Stay All Day met een bronzer en heeft een super egaal gezicht. Maar de Essence bevat parfum. Ik hou ook niet zo van een plakkerig gezicht.

Het is ook wel lastig op iedereen haar gezicht ziet een foundation er heel anders uit, ook als je reviews van producten kijkt. :+

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:23

Ik heb voor de grap eens vorige week Catrice foundation gekocht, omdat mijn foundation op was. Normaal heb ik altijd die van loreal maar die koop ik meestal alleen als het 1+1 is. Maar mijn god, die foundation van Catrice vind ik verschrikkelijk! Zooo oranje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:33

Ik ben geen fan van de Essence en Catrice foundation, maar dat komt omdat ik een droge huid heb.
Als je normaal of wat vettig bent, zijn ze al een stuk fijner.

Zo goedkoop als Hema is moeilijk, maar L'Oreal True Match is heel fijn en Bourjois Healthy Mix is ook een aanrader.
Geen idee of daar parfum in zit trouwens.

Verder hoor ik goede verhalen over de L'Oreal Infallible foundation en de Max Factor foundation, maar die heb ik beide zelf niet geprobeerd.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:38

En als je eens langs de bodyshop loopt Patty91? Weet niet zeker of ze daar wel of geen parfum gebruiken, maar daar hebben ze misschien wel iets in die richting?
http://www.thebodyshop.nl/make-up/teint ... pf-15.aspx
Dit was ooit mijn eerste foundation, maar die is wel toen erg goed bevallen! Geen idee eigenlijk waarom ik daar nooit meer naartoe ben geweest voor een nieuwe, volgens mij wist ik toen nog niet dat ie ook in Den Bosch zat :+. Ingrediëntenlijst staat ook op hun site.. Ze hebben ook een tea-trea BB-creamè zag ik op hun site, misschien voor de dame's met een onrustige huid? Als die genoeg dekking geeft?

Ik kon het trouwens niet laten om een van die nieuwe? GOSH oogschaduwpallettes te kopen :+. Op de swaches in de winkel was de pigmentatie best mooi! Wil 'm morgen wel swachen mocht iemand het leuk vinden?
http://www.goshcosmetics.com/uk/catalog ... tegory/20/
Ik heb het palletje met de roodtinten. Zo uit mijn hoofd; To Have Fun With In LA

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:44

Judass schreef:
Hmm 't klinkt wel prettig, ik kan te gepigmenteerde blush juist niet zo goed hebben dus dan is dit misschien juist wel prettig!

Ik heb een keer zo'n fake stippling brush via eBay gekocht, echt een wereldding voor blushes! Ook de meest gepigmenteerde blushes brengt-ie heel mooi subtiel aan, love it!

Misschien zou je minerale foundation kunnen proberen, Bambolina? Aanschaf is wel iets duurder, maar je doet er ook echt mega lang mee.. En vrij van alle zooi!

Ik vind je look wel netjes hoor Kana! Alleen je wenkbrauwen idd wat scherp.

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:49

DnT schreef:
Ik ben geen fan van de Essence en Catrice foundation, maar dat komt omdat ik een droge huid heb.
Als je normaal of wat vettig bent, zijn ze al een stuk fijner.

Zo goedkoop als Hema is moeilijk, maar L'Oreal True Match is heel fijn en Bourjois Healthy Mix is ook een aanrader.
Geen idee of daar parfum in zit trouwens.

Verder hoor ik goede verhalen over de L'Oreal Infallible foundation en de Max Factor foundation, maar die heb ik beide zelf niet geprobeerd.

Nou dan is Catrice misschien toch wel niets haha.

L'Oréal true match heeft ook geen parfum. Het valt echt nog wel mee qua parfum in de foundations eigenlijk..
Is de true match erg dekkend?

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:52

Jikkeee schreef:
En als je eens langs de bodyshop loopt Patty91? Weet niet zeker of ze daar wel of geen parfum gebruiken, maar daar hebben ze misschien wel iets in die richting?
http://www.thebodyshop.nl/make-up/teint ... pf-15.aspx
Dit was ooit mijn eerste foundation, maar die is wel toen erg goed bevallen! Geen idee eigenlijk waarom ik daar nooit meer naartoe ben geweest voor een nieuwe, volgens mij wist ik toen nog niet dat ie ook in Den Bosch zat :+. Ingrediëntenlijst staat ook op hun site.. Ze hebben ook een tea-trea BB-creamè zag ik op hun site, misschien voor de dame's met een onrustige huid? Als die genoeg dekking geeft?

Ik kon het trouwens niet laten om een van die nieuwe? GOSH oogschaduwpallettes te kopen :+. Op de swaches in de winkel was de pigmentatie best mooi! Wil 'm morgen wel swachen mocht iemand het leuk vinden?
http://www.goshcosmetics.com/uk/catalog ... tegory/20/
Ik heb het palletje met de roodtinten. Zo uit mijn hoofd; To Have Fun With In LA

Volgens mij ben ik daar nog nooit geweest.. Maar het ziet er goed uit, misschien toch eens een keer langs gaan :) ben helemaal niet bekend met die winkel. Bedankt :))

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:59

Patty91, ik denk dat als je een allergie hebt voor parfum het misschien toch beter is om in de wat hogere prijsklasses te gaan kijken voor een foundation. Vaak heb je dan ook meteen een betere kwaliteit foundation! Bekijk deze pagina eens: http://www.sephora.com/foundation-makeup?ref=104002

De Clinique, Smashbox, Yves Saint Laurent, en Laura Mercier foundations zijn ook in Nederland te vinden!

True Match heeft geloof ik een wat lichtere dekking :j

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:20

Als je niet te veel uit wilt geven zou ik inderdaad voor True match gaan, die dekt best goed maar heel natuurlijk :) heb je een roze of gele ondertoon? En hoe licht ben je?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:36

Meiden, help!
Morgen trouwt mijn broer en ik weet nog steeds niet wat ik doe met mijn make-up. :')

Ik zat te denken aan een berry-tint look met de Too Faced Chocolate Bar palet (of mss juist een bruine smokey eye, hoewel ik dat bijna altijd heb) of iets rustigere ogen en echt knal lippen. Mijn voorkeur gaat over het algemeen altijd uit naar een smokey eye, omdat ik het gevoel heb dat dat mij beter staat.

Mijn kleren zijn licht. Ik heb een wit/lichtblauw gestreept jurkje dat achter is opengewerkt en mijn blazer en schoenen zijn beiden in deze kleur: https://www.zalando.nl/tamaris-hoge-hak ... 7-j11.html

Wat zouden jullie doen?

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:38

Ik zou denk ik toch voor de bruine smokey eye gaan, lijkt me het mooist met dat soort hakken en het soort jurkje en blazer dat je beschrijft :j

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:39

Eight schreef:
Als je niet te veel uit wilt geven zou ik inderdaad voor True match gaan, die dekt best goed maar heel natuurlijk :) heb je een roze of gele ondertoon? En hoe licht ben je?

Ik denk een gele.. Een beetje zoals haar in onderstaande video maar dan geen rode wangetjes en ben ik zelf iets geler denk ik.

http://youtu.be/XsKjgB68W-w

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:47

Dan zou ik even kijken naar bourjois healthy mix foundation in kleur nummer 51 is die heel licht met gele ondertoon :) ik weet alleen niet of er parfum in zit? Wil je helemaal parfum-vrij?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:25

Bourjois is best wel flink geparfumeerd maar inderdaad wel licht en met een gele ondertoon. L'oreal True match is ongeparfumeerd volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:28

True match vind ik best goed dekkend, medium die je ook nog eens flink op kunt bouwen.
Heeft ook echt heel veel kleuren, dus daar moet vast wel iets voor je tussen zitten :D

Healthy Mix is inderdaad heel licht en goed dekkend en heel mooi bij een gele ondertoon.
Voor mij, licht met roze ondertoon, is hij niet geschikt, ze hebben echt alleen gele ondertonen...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:48

True match is in de lichte variant alleen roze. Ik heb er 1 die iets te donker is maar op zich wel redelijk matcht. Omdat ie zo goed te blenden is en heel weinig cakey effect geeft is het gelukkig goed te doen. Healthy Mix heeft een betere match qua kleur maar hij is soms niet heel fijn voor een hele droge huid.

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:20

Ik zie dat er bij Healthy Mix 'Fragrance' in zit en bij L'Oreal niet, dan zou ik eerder kiezen voor L'Oreal..

wat een gedoe eigenlijk met geel en roze :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:22

Maar reageer je echt op alles?
Mijn huid is ook heel gevoelig en reageert snel, maar ik vind mijn Dior Star echt super fijn en als ik daar eens aan snuffel zit er toch echt wel een lekker geurtje aan :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:40

Patty91 schreef:
Ik zie dat er bij Healthy Mix 'Fragrance' in zit en bij L'Oreal niet, dan zou ik eerder kiezen voor L'Oreal..

wat een gedoe eigenlijk met geel en roze :?

De ondertoon, maar meer mensen doen het goed met een gele ondertoon :)

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:47

Patty91 schreef:
Mag ik even binnenvallen :o

Ik gebruik altijd foundation, mattifying compactpoeder en dan een blush. Allemaal van de Hema omdat ik een parfumallergie(lyral) heb en hema dus geen parfum in haar makeup heeft.
Ik gebruik daaronder een dagcreme.

Het probleem is dus nu dat de Cream to Powder foundation niet meer in de schappen ligt bij de Hema, waardoor ik nu dus opzoek moet naar een andere foundation.

Het zou helemaal fijn zijn als er een foundation/mousse is waarbij je alleen nog een bronzer hoeft te gebruiken maar dat zal er wel niet zijn :D

Hebben jullie goede ervaringen met foundations/mousse van Catrice, Rimmel, L'Oréal of Maybelline? Ik ben dus niet opzoek naar een duurder merk...

Ik heb een vrij lichte huid en wil dus ook wel een mooi tintje creëren met de foundation, ook moet de foundation hoog dekkend zijn maar er wel natuurlijk uitzien. Is een mousse van Catrice iets?
Verder heb ik geen erge onzuiverheden in mijn huid. Het moet ook geen glimmend gezicht maken..

Ik hoop dat jullie mij een tip kunnen geven :o

Ik gebruik altijd Biodermal, echt super fijn spul! (ook zonder parfum enz) heb een dag en nachtcrème en een reinigingsmousse waarmee ik m'n gezicht elke ochtend en avond was. Helpt bij mij echt heel goed tegen onzuiverheden en een vette huid.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:03

Patty, heb je blauwe of groene aders? :)