[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:50

denice schreef:
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Mijn dag:
O: optimel vla met cruseli en thee
T: komkommer
L: 3 boterhammen, ham en aardbeien.
T: een banaan een appel
D: andijvie, kipfilet, gek. aardappeltjes met schil.

Beweging: 2x 50 min fietsen naar paard, vanavond een uur spinnen.

Ik ga er weer helemaal voor!

Succes je kunt het!!

Als je wat tips wilt hebben, ik zou ipv van optimel en cruesli, magere yochurt of kwark met muesli pakken, daar dan ook lekker de verse aardbeitjes bij doen.
Dan de komkommer bij je lunch nemen, en dan eventueel de ham vervangen door iets magerders, bv kalkoenfilet ofzo en je brood is wel volkoren?

Dan tussendoor 1 stuks fruit, kan sochtends en smiddags, maar je portie aardbeien is eigenlijk ook al 1 stuks fruit...

Avondeten ziet er goed uit!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:51

@Noa: nogmaals gecondoleerd :(:)

@Frummel: heel veel plezier, je zit vandaag idd dichtbij :D .

@Dame: een beetje als Amber Albarda, lijkt me :j

KarinW86

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:05

@Madeira gefeliciteerd xxx

@Dame klinkt inderdaad interessant

@Noa gecondoleerd

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:15

@Madeira: gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* , maak er maar een heel mooie dag van *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:15

wollie2004 schreef:
denice schreef:
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Mijn dag:
O: optimel vla met cruseli en thee
T: komkommer
L: 3 boterhammen, ham en aardbeien.
T: een banaan een appel
D: andijvie, kipfilet, gek. aardappeltjes met schil.

Beweging: 2x 50 min fietsen naar paard, vanavond een uur spinnen.

Ik ga er weer helemaal voor!

Succes je kunt het!!

Als je wat tips wilt hebben, ik zou ipv van optimel en cruesli, magere yochurt of kwark met muesli pakken, daar dan ook lekker de verse aardbeitjes bij doen.
Dan de komkommer bij je lunch nemen, en dan eventueel de ham vervangen door iets magerders, bv kalkoenfilet ofzo en je brood is wel volkoren?

Dan tussendoor 1 stuks fruit, kan sochtends en smiddags, maar je portie aardbeien is eigenlijk ook al 1 stuks fruit...

Avondeten ziet er goed uit!

Klopt, ik kom ook eigenlijk aan veel te weinig kcal, vooral met mijn gesport vandaag.. Ik ga zo naar de supermarkt. cruesli is gelukkig op nu:)

Ik ben een expert in gezond eten en weet van alles precies hoeveel kcal erin zitten, maar toch is het moeilijk het zelf ook goed te doen :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:27

Dat zou dan zeker wat voor je vader zij wollie. Ik hou uiteraard iedereen hier op de hoogte over hoe ik me voel en of ik afslank.....

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:28

Gecondoleerd N0a :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:28

Ik neem nu elke dag een klein pakje soya chocomel mee, als ik dan een suikerwafels oid wil pakken pak ik de soyamelk en heb ik weer even geen behoefte in wat lekkers :)
Verder wil ik nu voor tussendoor eens wat vaker groente meenemen zodat ik wat te knabbelen heb door de dag, iemand nog suggesties voor lekkere groentjes?

En heeft misschien nog iemand tips voor (hartig) broodbeleg?
Kip, kalkoen en ham krijg ik echt niet af! En ik eet daarom te veel vet boterhammenvlees en kaas.
Wat ik wel lust is rookvlees maar dat vind ik alleen maar lekker op een cracker en niet op brood :+

Iemand die me op de goede weg kan helpen? Want ik wil nu echt graag die kilo's kwijt!!

(Gisteren op de markt nog een leeftijdsgenootje gezien, nou toen ik die zag was ik blij met m'n vetjes!
Die had echt alleen maar botten en vel, zo eng om te zien! :=)

Noa, gecondoleerd!
Hopelijk hebben jullie toch kunnen genieten van jullie vakantie!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:30

rauwe ham ook niet? Is een soort rookvlees..

smeerkaas, smeerkaas met sambal is ook erg lekker.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:32

Soms is het ook een kwestie van leren om mager beleg te eten. Ik vind kipfilet op brood ook minder lekker dat salami oid maar als ik het aankleed met wat komkommer en tomaat en eventueel een eitje dan smaakt het al een stuk beter.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:33

denice schreef:
Klopt, ik kom ook eigenlijk aan veel te weinig kcal, vooral met mijn gesport vandaag.. Ik ga zo naar de supermarkt. cruesli is gelukkig op nu:)

Ik ben een expert in gezond eten en weet van alles precies hoeveel kcal erin zitten, maar toch is het moeilijk het zelf ook goed te doen :)

Ik kijk zelf niet zo naar calorieën en meer naar waar met welke voedingsstoffen mijn lichaam iets mee kan :D

De optimel en de cruesli hebben zelf niet mijn voorkeur omdat er veel suikers in zitten, vandaar dat ik die opmerking maakte.
Rauwe ham kan indd wel, ik dacht dat je gekookte ham bedoelde, is ook niet verkeerd, maar wel al weer wat vetter. Rauwe ham eet ik zelf ook geregeld :Y)

En als je er al veel van weet komt het vast wel goed, ook zelf even kijken hoe je lichaam reageert op bepaalde dingetjes! Kan voor jou weer heel anders zijn dan voor mij!
en met sporten zeker opletten dat je niet te weinig binnenkrijgt indd!!

Weet je waar ik een moord voor doe? Cracker of volkoren boterham met 20+kaas, tomatenschrijfjes en hutekase, nomnomnom! Het is indd wat je zegt Katja, beetje aankleding doet wonderen!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:36

Ik doe rookvlees vaak combineren met wat smeerkaas en wat pijnboompitjes

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:37

Nou ik ben 10 jaar lang vegetarisch geweest en sinds een jaar eet ik weer vlees ivm vitaminen etc.
Maar daardoor ben ik die smaak een beetje kwijt geraakt en smaakt het mij allemaal te sterk.
Zo eet ik bij het avondeten ook lang niet al het vlees maar dat is alleen maar goed :P

Rauwe ham kan ik wel eens proberen dan, nooit gehad!
En het aankleden met groente is wel een goeie tip, dankjewel :)
Hüttenkäse heb ik ook nog nooit gehad, dus dat moet ik ook maar eens gaan proberen!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:43

N0a, gecondoleerd meis.. :(:)

Dame, echt heel boeiend om dit te lezen. Dat van spierspanning wat jij hebt, dat herken ik heel erg..

Bedankt allemaal voor de felicitaties :D. Eerlijk is eerlijk, ik woog vanmorgen 1 kg zwaarder, heb ook veel te veel gegeten af gelopen dagen.. (vooral niet gezond!). Dus vandaag nog een stukje taart en dan is het weer klaar.

Ik voel me nogal down, onrustig.. ik zit natuurlijk thuis en ik verlang er naar om weer dingen te mogen ondernemen, dit is 10x niets.. ik ga dinsdag naar de diëtiste, en ondanks dat ik deze kg er weer makkelijk afkrijg weet ik dat ik verder niets ben afgevallen deze maand.. maar moet maar blij zijn dat ik niet als de vorige x toen ik ong. 1 maand thuis zat paar kg's ben aangekomen denk ik maar.. want ik ga van elke dag flinke beweging naar zowat geen beweging (behalve rustig fietsen op de hometrainer en wandelen)...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:51

Madeira, ik heb het idee dat jouw gewicht en eetgewoontes etc. wel een heel erg groot gedeelte van je leven bepalen.. kan je het ook weleens loslaten? Het is zo zonde je hier altijd maar druk over te maken..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 10:56

Denice, nee volgens mij laat ik het nooit echt los... Zo vervelend!

Ik merk dat ik, vooral nu ik thuis zit, er gewoon steeds aan denk. Moet echt afleiding zoeken.. weet momenteel alleen niet wat..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:05

Ik snap heel goed hoe je je voelt hoor, heb jaren eetproblemen gehad en raak ze maar niet helemaal kwijt. Kan je niet gaan wandelen? Even lekker naar buiten..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:06

@madeira: :(:) , is ook balen, hoe lang moet je nog "thuis zitten". Misschien kun je wat nieuws uitproberen qua hobby, lekker wat gaan wandelen, wat plantjes in de tuin of potten gaan zetten oid?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:11

Dankje Denice, ik ga zo even lekker wandelen met mijn hond :D

avaluna schreef:
@madeira: :(:) , is ook balen, hoe lang moet je nog "thuis zitten". Misschien kun je wat nieuws uitproberen qua hobby, lekker wat gaan wandelen, wat plantjes in de tuin of potten gaan zetten oid?

Ik heb 13 mei controle en als het goed is mag ik dan weer alles doen, dus nog 1,5 week *\o/*

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:17

_Tarzan schreef:
En heeft misschien nog iemand tips voor (hartig) broodbeleg?
Kip, kalkoen en ham krijg ik echt niet af! En ik eet daarom te veel vet boterhammenvlees en kaas.
Wat ik wel lust is rookvlees maar dat vind ik alleen maar lekker op een cracker en niet op brood :+

Iemand die me op de goede weg kan helpen? Want ik wil nu echt graag die kilo's kwijt!!

Waarom beleg je het niet met 15+ smeerkaas bijvoorbeeld? Of doe je er plakjes komkommer en of tomaat op? Wellicht proeft het vlees dan ook anders op brood! :)

Gefeliciteerd Madeira! :D

Zo, ik heb 't smoordruk! Eet al een tijdje 's ochtends 2 geroosterde boterhammen met pasta en 's avonds lus ik ook wel eens wat chips of lekkers. Gisteren gewogen maar de 2,5 heb ik bereikt! :D *\%/* Geen idee wat ik na gisteren weeg, maar dat zie ik volgende week wel! Vanaf vandaag maar weer in het gareel..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:27

Dankjulliewel allemaal. :+: Heb zeker nog van de vakantie kunnen genieten, hij is afgelopen zondag overleden, maar de dagen daarvoor heel fijn gehad. Daarna natuurlijk ook nog wel steeds genoten, maar je zit er dan toch met een dubbel gevoel.

Vandaag wil ik echt weer goed beginnen. Na al die lekkernijen voel ik me gelijk alweer een dikke vetklep :') dus vanmorgen begonnen met 2 crackers met zuivelspread en komkommer. En 1 boterham met kipfilet.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:41

Gecondoleerd noa.. Sterkte

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:56

Wie zou zichzelf hier nu eigenlijk bestempelen als emotie eter? Waarom ben jij te zwaar? Als ik het voor mijzelf zou moeten zeggen, zou het komen door me vervelen en dan lekkere dingen eten. Te makkelijk eten naar binnen schuiven en vaak een trekgevoel.. En jullie?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:57

Gecondoleerd N0a..

Madeira, gefeliciteerd!!

Ik ben gister de héle dag niet hier geweest, net wel alles bij gelezen maar het is wel érg veel := Gelukkig is zowat overal al op geantwoord :)
Hier is er vandaag 15 kilo af! Nog 2,6 en dan zit ik onder de 90 *\o/* (89,9 :D)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:59

denice schreef:
Wie zou zichzelf hier nu eigenlijk bestempelen als emotie eter? Waarom ben jij te zwaar? Als ik het voor mijzelf zou moeten zeggen, zou het komen door me vervelen en dan lekkere dingen eten. Te makkelijk eten naar binnen schuiven en vaak een trekgevoel.. En jullie?

Hier ook verveling :j 'trek' aanzien als honger, en in mijn zwaarste periode at ik 5 zakken chips per week!
Nu gelukkig nog maar 1 bakje per wek *D