[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:03

Bij mij waren de touwtjes van de mirena afgeknipt door de gynocoloog en bij het willen wisselen van deze mirena was dat nou niet bepaald een pretje. De HA heeft zitten vissen en wroeten maar kreeg deze uiteraard niet te pakken. Vervolgens een doorverwijzing en bij de gynocoloog was hij er zo uit. Cameratje, speciaal tangetje en hopsakee eruit ermee en direct werd er weer een nieuwe geplaatst. Viel me alles mee. 8-)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:20

Gianti schreef:
Idd naproxen. Evt combineren met paracetamol (max 4 maal daags 2). Versterkt elkaar :)

Top! Heb bij de KV gewoon het huismerk Naproxen gehaald :)

c_alsemgeest

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:54

Kruidvat heeft ook een vloeibare variant in capsulegevallen... werkt prima en lekker snel.

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:23

Seventje schreef:
Bij mij waren de touwtjes van de mirena afgeknipt door de gynocoloog en bij het willen wisselen van deze mirena was dat nou niet bepaald een pretje. De HA heeft zitten vissen en wroeten maar kreeg deze uiteraard niet te pakken. Vervolgens een doorverwijzing en bij de gynocoloog was hij er zo uit. Cameratje, speciaal tangetje en hopsakee eruit ermee en direct werd er weer een nieuwe geplaatst. Viel me alles mee. 8-)

Fijn om te horen! Hopelijk valt het mee :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:34

xNathaliee schreef:
Welke pijnstiller werkt bij jullie goed tegen menstruatieklachten? Ik heb sowieso last van mijn stuit en ga maar weer eens langs de bekkenfysio. Echter ben ik bijna een jaar gestopt met de pil, deze heb ik jaren doorgeslikt omdat de pijn in mijn stuit het meest heftigst is tijden de menstruatie. En de laatste maanden heb ik zo’n last van me onderrug. Die krampen.. dit was jaren geleden de reden dat ik de pil ben gaan slikken. Vriendlief en ik zijn sinds kort ook bezig voor gezinsuitbreiding. Wil alleen niet lukken dus weer aan de pil beginnen is eigenlijk geen optie op dit moment.. iemand tips?

Gesteld dat naproxen werkt (een ontstekingsremmer) steek je licht eens op bij zaken als 'ontstekingen bevorderend voedsel' 'eicanosiden' en de verschillende voedingsmiddelen die je eicanosiden spiegel kunnen verlagen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:35

c_alsemgeest schreef:
Kruidvat heeft ook een vloeibare variant in capsulegevallen... werkt prima en lekker snel.

Die vloeibare zijn alleen wel nóg slechter voor je maag..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:40

isabel_94 schreef:
c_alsemgeest schreef:

ja dat zeker... maar dat is altijd even opletten met naproxen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:09

Ik heb een vraagje..

Deze avond slaap ik niet thuis en ben tijdens het inpakken van mijn tas de pil vergeten in te pakken. Echter slik ik de pil al 15 weken aan een gesloten door. Kan het kwaad als ik mijn pil morgen ochtend in neem ipv vanavond?

Normaal slik ik hem savonds ergens tussen 21.00 en 2.00 en nu dus morgen ochtend tegen 10 a 11 uur.

Als het niet kan zou ik weer naar huis moeten rijden, stiekem heb ik daar niet zoveel zin in..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:11

isabel_94 schreef:
c_alsemgeest schreef:

Weet je toevallig ook waarom?
Petrichor, nee hoor. als je doorslikt zit je altijd in je laatste week en zou je in principe zelfs 2 pillen veilig over kunnen slaan.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:53

Petrichor schreef:
Ik heb een vraagje..

Deze avond slaap ik niet thuis en ben tijdens het inpakken van mijn tas de pil vergeten in te pakken. Echter slik ik de pil al 15 weken aan een gesloten door. Kan het kwaad als ik mijn pil morgen ochtend in neem ipv vanavond?

Normaal slik ik hem savonds ergens tussen 21.00 en 2.00 en nu dus morgen ochtend tegen 10 a 11 uur.

Als het niet kan zou ik weer naar huis moeten rijden, stiekem heb ik daar niet zoveel zin in..

Haha ik ga ook niet thuis slapen en ben hem vergeten. Slik hem ookal 3 maanden door. Ik kan gewoon een dag overslaan niks aan de hand dus ik denk jij ook wel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:20

Polly schreef:
Wat voor pleister praten we over?

Anticonceptiepleister van Evra

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:58

SavannahNx schreef:
Petrichor schreef:
Ik heb een vraagje..

Haha ik ga ook niet thuis slapen en ben hem vergeten. Slik hem ookal 3 maanden door. Ik kan gewoon een dag overslaan niks aan de hand dus ik denk jij ook wel.

Nou en dat zei ik dan wel zo hard, maar ben nu net ongesteld geworden. Fijn :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:31

Ik kom hier weer even binnenvallen met een wat domme vraag. Ik ben voor de laatste keer ongesteld geweest in november en sindsdien slik ik door. Ik slik eigenlijk altijd door en hou om de 4 a 5 maanden een stopweek. Nu ben ik sinds vrijdag flink ziek en heb ik mijn pil twee dagen achter elkaar vergeten. Ik neem aan dat ik nu het beste een stopweek kan doen?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:36

Ik zou nu stopweek doen ja :j

En ik spring een gat in de lucht, na 4 maand ben ik eindelijk 4 maand eindelijk paar dagen menstruatieloos :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:36

Ik ben hem ook wel eens twee dagen vergeten en heb ze toen in 1 keer geslikt... Wat staat er in de bijsluiter?

Ik denk dat ik zelf definitief ga stoppen. Na al overgestapt te zijn naar een driefasepil, blijf ik kotsmisselijk, stemmingswisselingen etc houden..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:45

Nayomie schreef:
Ik zou nu stopweek doen ja :j

En ik spring een gat in de lucht, na 4 maand ben ik eindelijk 4 maand eindelijk paar dagen menstruatieloos :')

Heb je dus vier maanden lang je maandstonden gehad..?

Ik heb ze ondertussen al bijna 19 dagen en ik begin me zorgen te maken dat het nog even kan duren. :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:52

LisaFaded schreef:
Ik ben hem ook wel eens twee dagen vergeten en heb ze toen in 1 keer geslikt... Wat staat er in de bijsluiter?

Ik denk dat ik zelf definitief ga stoppen. Na al overgestapt te zijn naar een driefasepil, blijf ik kotsmisselijk, stemmingswisselingen etc houden..

Dat doe ik normaal als ik hem 1 keer vergeten ben maar nu moest ik er dus drie tegelijk pakken, van vandaag, gisteren en eergisteren en de bijsluiter zegt daar niks over, ja tot en met week 3 maar ik zit al in maand 4 van het doorslikken.

Oh jeetje Nayomie, dat meen je?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:55

Ik heb vanmorgen mijn spiraaltje opgehaald, nu nog een afspraak maken bij de gynaecoloog.
Twijfel of ik die in het ziekenhuis zal maken (daar ook de keizersnedes gehad) of bij de nieuwe gynaecoloog in het dorp (die heeft vanaf april elke zaterdag praktijk).

Denk dat op zaterdag wel makkelijker regelen is (omdat ik voor de zekerheid mijn man wil laten rijden, heb ook drie kinderen bij me dan).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:55

Ja, heb sinds eind november de implanon. Daarvoor had ik half jaar de pil geslikt. Dus met de komst van een ander hormoon is mijn hele hormoonhuishouding gewoon best wel in de war geschopt gok ik. Dus 4 maand non-stop ja. Tot enkele dagen geleden, dus die dagen prijs ik mezelf maar even _O-
Maar op zich, kan dat ook wel. Voor ik de implanon had, had ik ruim een strip van de pil opgemaakt. En de pil doorslikken lukte me nooit omdat ik toch wel ging vloeien na anderhalve strip. Dus mijn lichaam was ook gewoon compleet van slag. Zeker die dingen in een half jaar. Dus ik hoop dat mijn lichaam nu gewend is en nu weer wat tot rust kan komen.
Al vrees ik van niet want ik voel bepaalde spiertrekjes in mijn been die vaak duiden op bloedingen _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:35

@Amanda: als je er toch al 2 vergeten bent, dan zou ik gewoon een stopweek houden.

Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat ik gedurende 4 maanden ongesteld zou zij, dus hoop van harte dat je lichaam eindelijk terug zijn balans gevonden heeft.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:38

Amanda, of je begint nu stopweek of minimaal 7 dagen weer slikken voor je een stopweek neemt (maar dan wel risico op doorbraak bloedingen)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:42

Ik heb ook een vraagje. Ik ben zaterdag door de pil heen ongesteld geworden, was al bijna klaar met de 3e strip, alleen ik bloed echt amper, terwijl ik normaal wel goed bloed zegmaar. Nu is het heel weinig en een tampon eruit halen doet dan ook echt zeer omdat de tampon gewoon droog is er zit niks aan. Toch verlies ik wel wat druppeltjes vooral oud bruin bloed, is dit erg of kan dit wel eens voor een keer?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:48

Want als mn lichaam zo nodig ongesteld wilde worden verwacht ik ook dat het dan goed doorbloed haha :+

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:52

Savannah, dat is gewoon een lichte doorbraakbloeding :) ofwel 'spotting'

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:25

Cynn schreef:
Savannah, dat is gewoon een lichte doorbraakbloeding :) ofwel 'spotting'

Oh.. ik dacht laat maar komen dan dus heb de pil gelaten, had ik die door kunnen slikken?