Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

was echt net op tijd weer binnen voordat het weer losbarstte!

De start om 08:00 was in het donker en in de regen. De eerste kilometer liep ik op een tempo van 5:18 (oeps) en zat ik eigenlijk continu net achter de voorhoede waardoor ik veel alleen liep. Bij de eerste verzorgingspost zei iemand dat ik 4e vrouw was, dat had ik totaal niet zien aankomen! De grap is dat ik tot aan de 40 kilometer vlak achter de 3e vrouw zat en ook regelmatig de 2e vrouw nog zag, maar zij liepen duidelijk met als doel in de top 3 te eindigen. Zij hadden langs de route continu support die nieuwe softflasks en eten gaven, ik moest bij de vp's zelf mijn drinken bijvullen, dus ik heb de kans op een podiumplaats snel laten gaan. Had geen zin om mezelf te pushen en dat gat te dichten op zo'n afstand, bang mezelf voorbij te rennen en ook eigenlijk helemaal geen zin om mentaal competitief bezig te zijn. De route was echt geweldig, door bossen en koeienweides, heel veel leuke single tracks, pittige klimmetjes en glooiende heuvels. Op een paar steile stukken na heb ik alles gerend. Maar echt alles, op een paar grindpaden en stukjes verhard na, was modder. Gladde graspaadjes of volledige drek waar je tot je enkels in wegzakte. Ooh, dat maakte het zo enorm zwaar! Het blijft ook bijzonder door hoeveel je heen gaat op zo’n afstand. De eerste 8 km vroeg ik me zoals altijd af waar ik aan begonnen was, het leek zo onoverbrugbaar meer dan 50 kilometer rennen in die omstandigheden. Daarna kwam ik in een goede flow, heb euforisch heuveltjes op en af gerend en hele stukken in een steady bubbeltje gezeten waarin het voelt alsof ik eeuwig door kan gaan. Maar het ook momenten heel taai gehad, vooral tussen de 32-36 kilometer. Vanaf 40 km haakte ik even aan bij twee vrouwen die de 39 km liepen, de routes kwamen samen. Tot zij bij de laatste vp wilde stoppen, ik had nog genoeg drinken en wilde vooral door. De laatste 12 kilometer begon het harder te regenen, ik was al best doorweekt door de miezer en had geen zin om mijn regenjas weer aan te doen, maar kreeg het toen wel koud. In de laatste 3 kilometer kwam ik op een pad in een open veld met enorm wind tegen en veel omgeploegde modder, dat was zo naar! Kwam echt niet vooruit, maar wilde er wel zo snel mogelijk weg, vreselijk haha. De laatste kilometers naar de finish gingen gelukkig naar beneden, dus die vlogen rap voorbij. Toen kwam ook wel even de ontlading en het trotse gevoel van wat ik geflikt had. Lachend de finish over gegaan, wat een barre tocht en toch ook zo geweldig.

Kan daar niet vanaf blijven, echt drama. Had graag nog even gaan lopen vanavond maar maandagavond is van mijn man helaas. Morgenvroeg kan ik weer