Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wdj

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:51

Wat een mooie prestaties allemaal! @Supervixen: nee, niet persé alleen op de weg. Zaterdag deden we met onze loopgroep mee aan de Pheidippidesloop (estafettemarathon) en die was grotendeels onverhard. In het verleden heb ik wel trails gelopen en ik verwacht dat ook wel weer in de toekomst te gaan doen (of in ieder geval meer onverhard te trainen). Binnenkort heb ik het plan om op n vrije middag met de trein naar Maarn te gaan en dan door het bos terug naar huis te zwerven.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:46

Wat een geweldige foto Leonie, het plezier straalt ervan af!
Beterschap voor je dochter.

Ik heb ook in de regen gelopen gisteren. Ik zag op buienradar dat het rond 12u droog was. Dus gewacht, en inderdaad, eerste half u was het droog, wel enorm nat en veel plassen overal natuurlijk. Nou en toen barste het los. Ik was tot m’n onderbroek nat, en kreeg het toch koud. Maar goed, 10 km gelopen en thuis een warme douche en het ging wel weer.

Balen SV, soms zo gek dat zo’n korte afstand dan veel zwaarder voelt hè.

Wat leuk dat het zo goed ging die trail Lisitano! En knap van Meeko ook!

Ik heb vandaag weer m’n vrije dag. Moet mezelf inhouden niet te gaan lopen. Want gister en eergisteren al gelopen, en morgenavond. Wel vanochtend een PT gedaan op de sportschool. Was heftig. Hij wou even m’n niveau testen met allerlei oefeningen en ik was geslaagd haha. Maar toen gingen we een stapje zwaarder. En daarna nog wat oefeningen om mn benen en billen sterker te maken.
Belangrijkste les die ik er nu uit heb gehaald is afwisselen, en jezelf uitdagen: ik ben nogal geneigd om wel braaf 3x per week naar de sportschool te gaan, maar dan altijd dezelfde oefeningen te doen. En niet zo diep te gaan zoals nu. Je kan beter 1-2x gaan en dan diep gaan, en dus afwisselen, niet elke week hetzelfde.

Vanavond staat er nog een proefles pilates gepland, nu maar even aan de poets in huis.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

Lekker bezig Leonie toffe foto! Nog gefeliciteerd met je dochter! Hopelijk knapt ze snel weer op Y;(

Jammer SuperVixen dat het zo anders aan voelde. Wel leuk plan zo met je zus! Veel plezier en succes :)

Wat leuk zo met Meeko! Lijkt mij ook echt super leuk om met Maggie te gaan doen. Alleen als ik ga rennen als we samen lopen gaat ze altijd heel netjes naast mij lopen :')

Oh die regen Samantha. Gelukkig wel een lekker warme douche daarna maar brr ik moet ook ff wennen aan in de regen rennen.

Donderdag op Texel ook nog gelopen, niet verdwaald dit keer. Althans, ook eerder weer terug gaan lopen toen ik dacht dat ik ongeveer op de helft zat :') was echt net op tijd weer binnen voordat het weer losbarstte!
Afbeelding
Afbeelding

En vanmorgen weer gelopen. Moest eigenlijk afgelopen weekend maar dit omstandigheden niet gelukt. Morgenavond ga ik samen met vriendin, doordat dat wat rustiger is dan wanneer ik alleen ga durfde ik het toch aan om dan vanmorgen te gaan rennen. Ben benieuwd hoe het is om 2 dagen dan te rennen, maar gezien m'n hersteltijd wel verstandig om vandaag in de ochtend te gaan en morgen de avond. Ging best soepel vandaag ondanks dat ik ook tot op m'n onderbroek nat was :')
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:54

Hele leuke foto Leonie! Hoe oud is je dochter geworden? Ik snap wel dat je moe bent :')

Lisitano, leuk dat je met Meeko hebt gelopen <3

SV, Otterloo klinkt leuk! Hoe ver loop je daar?

Samantha, waar haal jij die energie vandaan joh?

Eefsel, hoe is het gegaan, 2 dagen achter elkaar?

Muppet, hoe ging het met de loopgroep?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:58

Leuk plan Wdj, dat is een mooi gebied.

Pittig lesje Samantha!

Goed bezig Eefsel.

Tiggs wij doen in Otterlo de 21.5km. Iets meer dan de week ervoor willen we 40km in België lopen met 1000hm, dus dan is 21.5km de week erna wel genoeg.

Hier net een korte interval gelopen. Zo ruk als het gisteren ging, zo lekker ging het nu.

7km met 3x800m in hoog zone 4, 9x25 sec sprint met 35 sec herstel.

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:22

Sorry voor de verwaarlozing allemaal! Ik hoorde dat ik gemist werd. Ik weet niet hoe, maar ergens gedurende de fietsreis raakte bokt opeens helemaal uit mijn systeem, terwijl ik dit topic altijd zo gezellig vind! Gelukkig heeft Leonie laatst nog namens mij een soort update gegeven. :')
Ik ga eens kijken of ik jullie weer in mijn systeem krijg, want ik krijg ook heel graag al jullie avonturen en trainingen mee. Gelukkig zie ik er veel inmiddels via instagram en strava, maar daar is natuurlijk wat minder interactie.

Ik ga vanaf deze post weer meelezen, en val gelijk egoïstisch met de deur in huis door een eigen prestatie te delen. :o

Ik liep afgelopen zaterdag de BEAR Trail 58 kilometer, mijn 3e 50+ afstand en daarmee ook mijn verste. Door het heuvelachtige gebied van Zuid-Limburg en Belgisch Vlaanderen. Van te voren had ik enorm veel zelftwijfel. Een maand ervoor moest ik de Zeven Heuvelen Ultra cancelen doordat ik flink griep met koorts had en ook een heup die stom deed na een val één week ervoor (zenuw die knel zat leek het), waardoor ik niet veel gelopen had en de heup bleef op en af stom doen. Daarnaast was ik ook nog donderdagavond ongesteld geworden en nog flink vermoeid doordat ik het weekend ervoor crew was geweest bij de Backyard Ultra en op twee nachten nog geen 6 uur had geslapen.
Mijn hoofd stond op 'rustig uitlopen en hopen dat ik nog enigszins kan genieten en geen last krijg van mijn heup'. Nou, het ging verrekte goed eigenlijk, dus ik moet eens kappen met aan mezelf twijfelen. _O-

Het was één gure stormachtige modderige baggertocht. :') De start om 08:00 was in het donker en in de regen. De eerste kilometer liep ik op een tempo van 5:18 (oeps) en zat ik eigenlijk continu net achter de voorhoede waardoor ik veel alleen liep. Bij de eerste verzorgingspost zei iemand dat ik 4e vrouw was, dat had ik totaal niet zien aankomen! De grap is dat ik tot aan de 40 kilometer vlak achter de 3e vrouw zat en ook regelmatig de 2e vrouw nog zag, maar zij liepen duidelijk met als doel in de top 3 te eindigen. Zij hadden langs de route continu support die nieuwe softflasks en eten gaven, ik moest bij de vp's zelf mijn drinken bijvullen, dus ik heb de kans op een podiumplaats snel laten gaan. Had geen zin om mezelf te pushen en dat gat te dichten op zo'n afstand, bang mezelf voorbij te rennen en ook eigenlijk helemaal geen zin om mentaal competitief bezig te zijn. De route was echt geweldig, door bossen en koeienweides, heel veel leuke single tracks, pittige klimmetjes en glooiende heuvels. Op een paar steile stukken na heb ik alles gerend. Maar echt alles, op een paar grindpaden en stukjes verhard na, was modder. Gladde graspaadjes of volledige drek waar je tot je enkels in wegzakte. Ooh, dat maakte het zo enorm zwaar! Het blijft ook bijzonder door hoeveel je heen gaat op zo’n afstand. De eerste 8 km vroeg ik me zoals altijd af waar ik aan begonnen was, het leek zo onoverbrugbaar meer dan 50 kilometer rennen in die omstandigheden. Daarna kwam ik in een goede flow, heb euforisch heuveltjes op en af gerend en hele stukken in een steady bubbeltje gezeten waarin het voelt alsof ik eeuwig door kan gaan. Maar het ook momenten heel taai gehad, vooral tussen de 32-36 kilometer. Vanaf 40 km haakte ik even aan bij twee vrouwen die de 39 km liepen, de routes kwamen samen. Tot zij bij de laatste vp wilde stoppen, ik had nog genoeg drinken en wilde vooral door. De laatste 12 kilometer begon het harder te regenen, ik was al best doorweekt door de miezer en had geen zin om mijn regenjas weer aan te doen, maar kreeg het toen wel koud. In de laatste 3 kilometer kwam ik op een pad in een open veld met enorm wind tegen en veel omgeploegde modder, dat was zo naar! Kwam echt niet vooruit, maar wilde er wel zo snel mogelijk weg, vreselijk haha. De laatste kilometers naar de finish gingen gelukkig naar beneden, dus die vlogen rap voorbij. Toen kwam ook wel even de ontlading en het trotse gevoel van wat ik geflikt had. Lachend de finish over gegaan, wat een barre tocht en toch ook zo geweldig.

57,8 kilometer, met 1577 hoogtemeters op een gemiddeld tempo van 6:29 gelopen, echt zo bizar blij mee! Als 4e vrouw en 34e overall binnengekomen.

Mijn heup heeft het goed gehouden gelukkig, kreeg er wel iets last van sommige stukken, maar werd niet erger. Richting het einde voelde ik sowieso wel wat ongemakjes hier en daar, vooral mijn kuiten hebben het wel zwaar gehad met dit terrein. :=

Bij de start, met het besef dat sommige mensen gewoon uitslapen op zaterdagen en binnen blijven bij storm :+
Afbeelding

Een foto onderweg gemaakt, daarna was alles te nat en modderig en kreeg ik mijn mobiel niet meer aan de praat
Afbeelding

De leuke dames waar ik even mee opliep hadden een actie foto van me gemaakt
Afbeelding

Trots op mezelf! *\o/*
Afbeelding

Mijn benen zeggen denk ik genoeg over hoe het was. :')
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Lisitano ahh weer iemand omgeturnd voor het traillopen <3

Leuk Sv. weer eentje erbij voor de planning. En mooie plannen daarna ook.
En weer een toffe interval. Had je deze ook van AI?

Samantha ben het niet helemaal eens met je PT hoor. Altijd hetzelfde doen is idd niet goed, maar een schema van 6/8 weken hetzelfde en daarbij wel echt trainen idd en niet in je comfortzone blijven, vind ik dan weer wel waardevol.
Wat vond je van de pilates? Ik vind dat altijd wel leuk!

Ah lekker Eefsel, Niet weggewaaid? Ben benieuwd hoe 2 dagen achter elkaar je bevalt.

Bedankt voor de felicitaties en beterschapswensen. Ze is woensdag echt jarig en word dan 4.
Vandaag had ik studiedag met mijn werk. Heel veel vergaderd, gegeten en gekletst. Ik ben helemaal gaar en heb buikpijn van alle lekkere chocolaatjes :') Kan daar niet vanaf blijven, echt drama. Had graag nog even gaan lopen vanavond maar maandagavond is van mijn man helaas. Morgenvroeg kan ik weer :+

Welcome Back Suliko! We hadden elkaar al gesproken natuurlijk maar toch nogmaals gefeliciteerd met deze belachelijk goede prestatie! *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Jaaa leuk dat je er weer bent Suliko *\o/* *\o/*

En wat een goede prestatie!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:01

Welkom terug Suliko! Wat een prachtige prestatie heb je neergezet! Gefeliciteerd!!!