Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:24

Zo dan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:25

10 jaar in een week is best vlot ook

Oja de trombose vraag. Hier drie keer gehad en bekend met bloedplaatjes daling ook daarbij. Eerste Pfizer zit er nu ruim 2 weken in. Was er best zenuwachtig over maar voor nu geen trombose klachten. Verwacht ze nu ook niet meer

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:43

Morgen middag voor de 2e Pfizer!
Wederhelft van is 1980, dus dat komt ook dichterbij!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:53

Kijk, mijn broer is aan de beurt! Ik heb het meteen doorgegeven. Top! Nog een paar dagen en dan mag ik ook. 8-)

Mijn vriend mag vanaf nu ook, maar hij twijfelt nog. Ik heb het hem wel gemeld en dan moet ie zelf maar beslissen wat ie doet.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:06

Liezel1 schreef:
Morgen middag voor de 2e Pfizer!
Wederhelft van is 1980, dus dat komt ook dichterbij!

Super fijn!

Even een rare vraag: ik kom uit Alkmaar, zou ik dan evt. mijn prik in Amsterdam mogen halen en andersom? Want ik voorzie dat ik tegelijk met iemand kan.
En dan nog een vraag: hoe lang ‘mag’ je wachten met het maken van je afspraak voor je beurt verkeken is?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:08

@Amy dat kan inderdaad!

Voor de mensen die snel willen, volgens mij kun je in Utrecht heel snel terecht.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:38

Relaxed schreef:
Oh die had ik vandaag niet verwacht!

Ik ook niet! Betekent dat ik waarschijnlijk morgen al een afspraak kan maken.
Dadelijk even kijken voor mijn man wat de opties zijn. Die is niet zo flexibel met z’n werk. Anders moet hij vrijdag maar bellen als z’n brief binnen is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:43

Zou niet wachten op de brief, gewoon online zo snel mogelijk plannen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:56

bigone schreef:
Zou niet wachten op de brief, gewoon online zo snel mogelijk plannen.

Helaas is online plannen geen optie. Met zijn werk is het onmogelijk voor hem om doordeweeks voor 16u zich te laten vaccineren. Net geprobeerd een afspraak te maken. Ik krijg 6 opties tussen 9:30 en 10:30 op drie locaties allemaal een uur rijden vanaf ons huis. Dus ik probeer het later nog een keer voor een hopelijk geschikter tijdstip/locatie en anders zullen we moeten wachten op de brief.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:18

Waarom kan hij niet op andere tijden? Wanneer hij ziek is en naar de huisarts moet is hij toch ook niet op het werk ? Elk bedrijf geeft je vrij voor vaccinatie .
Wanneer je het opnieuw probeert even je browse geschiedenis wissen anders lukt het misschien niet.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:57

Klopt bij ons krijg je 2 uur ervoor van bedrijf. Word gezien als doktersbezoek

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:05

bigone schreef:
Waarom kan hij niet op andere tijden? Wanneer hij ziek is en naar de huisarts moet is hij toch ook niet op het werk ? Elk bedrijf geeft je vrij voor vaccinatie .
Wanneer je het opnieuw probeert even je browse geschiedenis wissen anders lukt het misschien niet.

Mijn man wil ook op zaterdag en is vrachtwagenchauffeur.
En afkloppen is de laatste 15 jaar geen dag ziek geweest.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:08

Dat is inderdaad eigen keuze maar uitstellen kan net de druppel zijn en je loopt wel risico. Dan ben je meestal wat langer onder de pannen dan een middag vrij nemen .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:22

bigone schreef:

Hier kreeg ik ook echt geen vrij de afgelopen 2 weken. Heel vervelend maar gewoon even geen optie.
Was voor mij dus de reden om meerdere keren online te kijken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:43

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Hier kreeg ik ook echt geen vrij de afgelopen 2 weken. Heel vervelend maar gewoon even geen optie.
Was voor mij dus de reden om meerdere keren online te kijken.

Dat is doktersbezoek en mogen ze niet weigeren, blij dat niet alle schoolbesturen zo star zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:45

DuoPenotti schreef:
bigone schreef:

Mijn man wil ook op zaterdag en is vrachtwagenchauffeur.
En afkloppen is de laatste 15 jaar geen dag ziek geweest.

Dat dus. Hij zit op de vrachtwagen. “Even” twee uurtjes verlet voor een vaccinatie schiet niet op, dat wordt meteen een halve of een hele dag, want anders zou je er zien dat hij ingeland is op een route die de verkeerde kant op gaat.
Daarnaast red je het niet met twee uurtjes met de opties die geboden werden. Dan ben je al zowat een uur enkele reis kwijt voor je op de locatie bent.

bigone schreef:
Dat is inderdaad eigen keuze maar uitstellen kan net de druppel zijn en je loopt wel risico. Dan ben je meestal wat langer onder de pannen dan een middag vrij nemen .

De druppel voor wat?

Ik snap niet waarom hier zo gedramd moet worden en er niet gewoon van mij aangenomen wordt dat als iets niet kan het niet kan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:54

Tja het is nogal vervelend als je examens niet door kunnen gaan vanwege onderbezetting.
Een vaccinatie is prima iets wat je kan plannen. Dus nee ik vind dat geen rare eis.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:56

Fitzroy schreef:
Wat triest dat mensen dat zeggen. Ik kan me jullie angst heel goed voorstellen. Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat leraren en politiepersoneel voorrang zouden hebben.

Ik wel, want ik gun het die beroepsgroepen zeker, maar er zijn er nog zoveel meer waar dat voor geldt.
En ik vond het al moeilijk te verteren dat ik zo lang moest wachten tot mijn man met chronisch hartfalen aan de beurt was -O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:05

Mijn man heeft ook op de brief gewacht, die kreeg ik allemaal opties online die totaal niet aansloten.
Hij gaat morgen even bellen voor drachten.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:49

Volgens mij moet je sowieso de uitnodigingsbrief meenemen naar de prikafspraak. Wel iets om rekening mee te houden als je de afspraak op korte termijn inpland en je de brief nog niet hebt ontvangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:51

Nee dat is dus niet nodig, je moet identificatie meenemen en de vragenlijst of zelf uitprinten of daar invullen. Je aanmelding staat in de lijst die de ggd heeft .

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:56

Morrie schreef:
zolang het maar geen Belgische militair met een AK47 is := :')

Ach, zolang ie maar niet prikt met die AK47, dat geeft nogal lelijke prikwonden. :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:06

bigone schreef:
Nee dat is dus niet nodig, je moet identificatie meenemen en de vragenlijst of zelf uitprinten of daar invullen. Je aanmelding staat in de lijst die de ggd heeft .

Bij mij net in Groningen werd de uitnodiging brief ook gevraagd

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:25

In de afspraakbevestiging staat dat je je uitnodigingsbrief moet meenemen....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:29

Uitnodigingsbrief zeker als het gaat om medische indicatie of vaccinatie ivm werk echt wel meenemen.