Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:05

Is het ook niet een beetje omdat meneer Engel boos is op Nederland/de overheid in het algemeen door dat gedoetje met de familie en daardoor probeert zoveel mogelijk te manipuleren en stuk te maken?

ruitje

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:07

Ik denk dat je vooral blij moet zijn dat je niet snapt hoe dat soort mensen denken en dat ook vooral niet moet proberen te begrijpen :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:11

Askja schreef:
Er zijn gedurende de lockdown en vooral de periode daarna waarin thuiswerken de norm bleef, meer auto-ongelukken gebeurd omdat men veel harder is gaan rijden omdat het zo lekker rustig was op de weg, en daar relatief weinig handhaving op plaatsvond. Nu zie je op de weg dat een deel nog steeds veel te hard rijdt en de rest zich wel aan de 100 km/u houdt, waardoor er ongelukken ontstaan door de snelheidsverschillen.

Ik denk dat types als Willem Engel zo vastgedraaid zijn in hun leugens en waanideeën dat ze voor zichzelf helemaal niet meer kunnen erkennen dat ze eigenlijk onzin verkondigen, ook als ze dat ergens wel weten. Ze maken een zodanig knutselwerk van feiten en verzinsels dat het een niet meer te onderscheiden is van het ander. De volgende stap is dat je ook daadwerkelijk in je eigen constructies gaat geloven.
Zo werkt volgens mij complotdenken.

Hij doet dat natuurlijk iedere keer.
Laatst ook weer met de suggestie dat de overleden/zieke topsporters net gevaccineerd waren.

Ik vind het echt kwalijk, dat influencers bewust leugens mogen verspreiden, met soms ernstige gevolgen.

En dan klagen dat we in een dictatuur leven. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:45

Ilse_123 schreef:
Is het ook niet een beetje omdat meneer Engel boos is op Nederland/de overheid in het algemeen door dat gedoetje met de familie en daardoor probeert zoveel mogelijk te manipuleren en stuk te maken?

Willem Engel is opgegroeid met een vader die geen enkele autoriteit erkende en dat werd nog beloont ook getuige de miljoenen die pa als huisjesmelker heeft gehad van Rotterdam. En hij doet hetzelfde, de autoriteiten dwarszitten alleen word hij er niet zo rijk van. Enigste drijfveer is chaos creëren, net als Baudet. Die is een schande voor de politiek, ander geluid is niet erg, domweg continu leugens proberen te verspreiden wel.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:52

bigone schreef:
Ilse_123 schreef:

Willem Engel is opgegroeid met een vader die geen enkele autoriteit erkende en dat werd nog beloont ook getuige de miljoenen die pa als huisjesmelker heeft gehad van Rotterdam. En hij doet hetzelfde, de autoriteiten dwarszitten alleen word hij er niet zo rijk van. Enigste drijfveer is chaos creëren, net als Baudet. Die is een schande voor de politiek, ander geluid is niet erg, domweg continu leugens proberen te verspreiden wel.
Eens. De afkeer van alles wat te maken heeft met regeltjes en overheid is een belangrijke drijfveer voor complotdenken. Bij deze beide heren speelt er denk ik ook een behoorlijke dosis narcisme mee, ze horen zichzelf graag praten en vinden het geweldig om volgers te hebben die ze op kunnen hitsen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:02

Hoewel vermakelijk slaat het natuurlijk nergens op dat jullie Willem Engel psychische analyseren tot en met zijn opvoeding en diagnoses narcisme aan toe :') . Niemand kent die vent goed hier( denk ik? Zou wel grappig zijn, keer een bakkie koffie doen met zo iemand denk ik :') ? )

Sommige mensen moet je gewoon van denken: not my cup of tea, die moet je niet willen begrijpen joh :o . Dat lukt mensen die er voor gestudeerd hebben al lastig, laat staan ons op basis van een stuk gedrag wat we zien :o .

Ik denk dat dat soort mensen hun geloofwaardigheid steeds meer verliezen, is een aanname hoor maar ik kan mij voorstellen dat wat vaccinatietwijfelaars bijv. In het begin wel eens naar zo iemand luisteren, maar hoe meer van dit soort uitspraken hoe meer mensen denken: geen betrouwbare bron.

Gaat een beetje vanzelf denk ik... Hoef je niet zoveel aan te doen.

En ook een aanname: als zo iemand binnen 1 maand 'monddood' ( dus zeg maar compleet gecensureerd zou worden) : dan hadden meer 'twijfelaars' gedacht: zal wel waar zijn wat hij zegt, waarom gebeurd dat anders?

Of zien jullie dat anders?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:09

Ik vind het fascinerend... :')
maar goed, ik kijk ook veel docu's over seriemoordenaars, psychopaten, sociopaten etc...

Het is vooral fascinerend hoe dat soort mensen volgers krijgen.. doet mij dan weer denken aan Jonestown en Waco bijvoorbeeld... En als je dan denkt 'daar trapt toch niemand in'.. blijkt het tegenovergestelde..

Het is nu eenmaal een publiek figuur, daar wordt over gefilosofeerd denk?
(en wat ik zoal op de socials zie, kan het nog veel gekker als wat hij verteld, dus ik hoop dat hij geloofwaardigheid verliest, maar ik vrees een heel klein beetje van niet. Hoewel, als ik lees dat veel jongeren nu toch voor een vaccin zijn gegaan, gaat het misschien toch wel weer goed :j )

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:10

Ruitje, niemand beweert hier een professionele psychologische analyse van publieke figuren als Engel en Baudet te presenteren. De term narcisme hoeft niet per se in die context geplaatst te worden. Hoe vaak is Trump wel niet als zodanig geafficheerd? Het gaat om de indruk die ze wekken, het is geen diagnose.

Ze hoeven ook helemaal niet monddood gemaakt te worden, integendeel.
Mits ze zich aan de wet houden uiteraard.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:17

Aanvulling op dat laatste: ik bedoel ook dat het niet wenselijk is dat ze gecensureerd worden. Vanwege het recht op vrije meningsuiting, en daarnaast omdat ze dan zouden kunnen zeggen: zie je wel. En dat zou inderdaad bepaalde onderbuikgevoelens behoorlijk kunnen doen oplaaien.

Maar dat is puur hypothetisch uiteraard, want van censuur is helemaal geen sprake. Alleen ervaren zij elke vorm van inhoudelijk tegengas, soms zelfs alleen al de aanwezigheid van media en handhavers als censuur en dictatuur, spreken ze van staatsgecontroleerde MSM, schreeuwen ze moord en brand over dat je tegenwoordig niets meer kunt zeggen en doen, en bewijzen ze ondertussen voortdurend het tegendeel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:34

Ik zie wel overeenkomsten tussen Trump en Baudet en Engel :D ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 15:06

Trump is van Twitter gegooid , het ene account van Engel is van Twitter gegooid en wanneer Baudet en Engel doorgaan op deze manier worden die er ook nog wel afgegooid .

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 15:07

Maar vaak trekken dergelijke gasten wel een bepaald publiek naar zich toe.
Mensen die “ ook al” een aversie tegen “” de overheid”” hebben. Ooit eens slecht behandeld zijn, een “ nee” te horen hebben gekregen, noem t maar op..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 15:42

Muze schreef:
Mensen die “ ook al” een aversie tegen “” de overheid”” hebben. Ooit eens slecht behandeld zijn, een “ nee” te horen hebben gekregen, noem t maar op..

Maar wel gebruik maken van alle voordelen en voorzieningen ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 16:39

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:22

Electra63 schreef:
Muze schreef:

Maar wel gebruik maken van alle voordelen en voorzieningen ;)

Ja, toppunt van schijnheilig gedrag

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:32

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:08

Electra63 schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... entherapie

Deze is wel leuk.
Baudet wordt door zijn ex-partijgenote gecorrigeerd op zijn riedel over gentherapie.

Een barrage van Fake News en Indianenverhalen…… _O-
Altijd lastig als er iemand in de zaal zit die er ECHT voor gestudeerd heeft. Hulde mevrouw Pouw-Verweij!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:20

En in 2019 vond hij nog dat verplicht vaccineren op kinderdagverblijven en het weigeren van ongevaccineerde kinderen moest kunnen, want de “vrijheid van keus zit aan beide kanten”

Well, that didn’t age well.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 07:53

Hij zegt het precies goed hier : vrijheid aan beide kanten
Dat geldt ook voor de censuur roepers.
Twitter , facebook etc zijn een bedrijf en mogen dus best iemand daar vanaf gooien.

Langzamerhand zijn we best afhankelijk van de tech reuzen van deze wereld , waardoor hun "censuur" wel impact heeft.
Maar dat is wat mij betreft een andere discussie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:11

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:20

Electra63 schreef:
Ach Baudet, die zie ik als cabaret :D

https://www.dumpert.nl/item/100010075_781ffeeb

Weer zo'n bizar filmje van hem in de Tweede Kamer.
En dat wordt door ons betaald.

Dit wordt door ons gewoon bewust de kamer in gestemd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:41

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:47

Electra63 schreef:
Ach Baudet, die zie ik als cabaret :D

https://www.dumpert.nl/item/100010075_781ffeeb

Weer zo'n bizar filmje van hem in de Tweede Kamer.
En dat wordt door ons betaald.

Wat een gek :+ hij lijkt mij overigens ook onder invloed?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:49

Ja..... die geruchten gaan ook.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:51

Electra63 schreef:
Ja..... die geruchten gaan ook.

Zou me niets verbazen. Zijn spierspanning lijkt onwijs hoog, gezicht strak en ogen wijd open