Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faringo schreef:Ik kom me hier ook maar eens melden nadat ik al een lange tijd mee lees.
Mijn afvaltraject is begonnen op 1 januari 2017. Ik woog toen 86.9 kilo met een lengte van 1.58 en was echt ongelukkig ermee. Kortom werk aan de winkel. In een jaar tijd ben ik toen 20 kilo afgevallen door simpelweg minder/bewuster te eten en wat meer te bewegen. Dit in de vorm van wandelen. Daarna nog wat kilo's kwijt geraakt en uiteindelijk woog ik 61.5 kilo. Prima wat mij betreft al zou onder de 60 ook leuk zijn geweest. Maar je kan niet alles willen.
Helaas zeg ik op dit moment veel te vaak ja tegen lekkere dingen en stond de weegschaal vanmorgen op 65.6. Er moet dus weer wat af al is het lang niet zo veel dit keer. Ik weet dus ook prima hoe het moet, maar jeetje wat kost het me veel moeite dit keer. Deze week ook weer 2 etentjes dus op de dag dan maar iets minder zodat ik er ruimte voor over hou.
Over mij verder, ik ben 42, woon alleen, rij af een toe een rondje paard in de natuur (geen eigen paard meer), ik wandel veel en heb een abonnement bij de sportschool. Ook hou ik van lekker eten (daar gaat het al mis haha), lezen en reizen.
Sharani schreef:Leuk vooruitzicht Thirzasarah! En die weegschaal gewoon negeren even is ook wel een goed idee.
Hier gaat het ook alle kanten op, zondag 1 kg erbij, maandag 1,3 kg eraf en vanmorgen was er weer wat bij… echt zo frustrerend.
Gelukkig lukt het wel redelijk om het nette eten weet op te pakken na de vakantie, al gaat het me wel moeilijker af dan ervoor. Heb eigenlijk niet zo’n trek in brood als lunch, maar vind alternatieven lastig. Heb vandaag kvarg met blauwe bessen en gepofte tarwe gegeten, maar dat heeft zoveel volume dat ik niet veel calorieën daarvan op krijg en dan ‘s middags weer veel trek heb.
Sharani schreef:Leuk vooruitzicht Thirzasarah! En die weegschaal gewoon negeren even is ook wel een goed idee.
Hier gaat het ook alle kanten op, zondag 1 kg erbij, maandag 1,3 kg eraf en vanmorgen was er weer wat bij… echt zo frustrerend.
Gelukkig lukt het wel redelijk om het nette eten weet op te pakken na de vakantie, al gaat het me wel moeilijker af dan ervoor. Heb eigenlijk niet zo’n trek in brood als lunch, maar vind alternatieven lastig. Heb vandaag kvarg met blauwe bessen en gepofte tarwe gegeten, maar dat heeft zoveel volume dat ik niet veel calorieën daarvan op krijg en dan ‘s middags weer veel trek heb.