Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:44

Ja ik mag zeker niet klagen nee, maar ik merk toch weer wat vetjes en dat kleding weer wat strakker gaat zitten dus er moet echt minstens 3 kilo af.

Vocht hou ik met dit warme weer wel altijd vast en zit ook nog in de maandelijkse periode dus dat helpt ook vast niet.

Vervelend Roosch, klinkt even als een plateautje, stug volhouden dan komt het echt goed, maar ik herken de frustratie.

Hoi gaucho! Ja even wat extra motivatie en wellicht tips en trucs.

Snippergroen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:57

Roosch het gaat goedkomen! Ook het stukje 'weer in het in het ritme komen' is veel waard :) Ik blijf nu al 2 maanden plakken op hetzelfde gewicht, maar ik merk wel dat mijn lichaam verandert. Progressie zit niet altijd in de weegschaal. Je bent lekker bezig, keep up the good work!

Inmiddels zit ik aan de -3kg aan vocht := Nog steeds geen 'new low' hoor, dit was gewoon vocht dat ik dus gratis extra heb gekregen :+ Als daar nog een halve kilo vanaf kan zit ik weer op hetzelfde gewicht als vorige maand in deze week van mijn cyclus hahaha.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:01

Faringo schreef:
Ik kom me hier ook maar eens melden nadat ik al een lange tijd mee lees.

Mijn afvaltraject is begonnen op 1 januari 2017. Ik woog toen 86.9 kilo met een lengte van 1.58 en was echt ongelukkig ermee. Kortom werk aan de winkel. In een jaar tijd ben ik toen 20 kilo afgevallen door simpelweg minder/bewuster te eten en wat meer te bewegen. Dit in de vorm van wandelen. Daarna nog wat kilo's kwijt geraakt en uiteindelijk woog ik 61.5 kilo. Prima wat mij betreft al zou onder de 60 ook leuk zijn geweest. Maar je kan niet alles willen.

Helaas zeg ik op dit moment veel te vaak ja tegen lekkere dingen en stond de weegschaal vanmorgen op 65.6. Er moet dus weer wat af al is het lang niet zo veel dit keer. Ik weet dus ook prima hoe het moet, maar jeetje wat kost het me veel moeite dit keer. Deze week ook weer 2 etentjes dus op de dag dan maar iets minder zodat ik er ruimte voor over hou.

Over mij verder, ik ben 42, woon alleen, rij af een toe een rondje paard in de natuur (geen eigen paard meer), ik wandel veel en heb een abonnement bij de sportschool. Ook hou ik van lekker eten (daar gaat het al mis haha), lezen en reizen.

Wat goed al! Ik wandel ook voornamelijk, hoeveel loop jij op een dag?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:08

Sommige dagen wandel ik helemaal niet, maar laten we zeggen dat ik afstanden tot 25 kilometer leuk vind. Alles erboven kan ik wel, maar dan heb ik gewoon geen zin meer. Op dit moment net weer begonnen met kortere rondjes, in m'n vakantie lelijk m'n enkel verzwikt dus rustig aan weer beginnen.

3 kilo aan vocht is wel veel, hoop ik dat ook heb, dan zit ik zo weer op het doel wat ik wil, maar vrees dat het bij mij echt gewicht is.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:12

Verhuizing is zo goed als klaar, dus nu kunnen we ons weer focussen op eten.

Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, dus daar kan ik nog niks over zeggen.

Vanochtend wel een uurtje gelopen met de hond.

Afbeelding

Zo even wat eten pakken en verder opruimen/schoonmaken

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:40

Ah de weegschaal in de sportschool gaf meer duidelijkheid. Wel een kg vet eraf sinds vorige week maar ook bijna een kg meer vocht en de spiermassa was ook weer gegroeid.

Gewoon stug doorgaan en blijven poepen maar weer. :7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:45

Roosch schreef:
Gewoon stug doorgaan en blijven poepen maar weer. :7

Mocht het poepen nou niet lukken dan hen ik nog wel een paar pruimen voor je.
Met levende lijve ondervonden.

Daar ging mijn wandeling gisteren.

Vandaag in etappes 9,9 km gefietst.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:06

Vanmorgen was ik weer zo aan het schommelen dat ik volgende week maar weer kijk. :)
Vandaag huis schoongemaakt, 3 paarden gemest en ik ga zo nog even zwemmen. Beweging genoeg voor vandaag :)

Van het weekend bood een vriendin vrij onverwachts haar paard aan mij aan om te kopen. Totaal niet wat ik zocht maar ga morgen toch proef rijden :D gelukkig een enorm paard waar ik mijzelf wel durf op te zetten. Dan blijft niet de wat als in mijn hoofd hangen omdat ze niet is wat ik zoek.
Ik zocht een grote haflinger, een warmbloed spring gefokt of een gave pony(slanke bouw) 1.00-1.15. Niet geheel onbelangrijk, een ruin was echt een eis en het liefst wat ouder. Paard van vriendin is een barok pinto merrie van 5 jaar oud. :+
Heel veel zin om na 2 jaar weer eens op te stappen, gelukkig men ik wel veel dus geheel onbekend is het niet.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:14

Leuk vooruitzicht Thirzasarah! En die weegschaal gewoon negeren even is ook wel een goed idee.

Hier gaat het ook alle kanten op, zondag 1 kg erbij, maandag 1,3 kg eraf en vanmorgen was er weer wat bij… echt zo frustrerend.

Gelukkig lukt het wel redelijk om het nette eten weet op te pakken na de vakantie, al gaat het me wel moeilijker af dan ervoor. Heb eigenlijk niet zo’n trek in brood als lunch, maar vind alternatieven lastig. Heb vandaag kvarg met blauwe bessen en gepofte tarwe gegeten, maar dat heeft zoveel volume dat ik niet veel calorieën daarvan op krijg en dan ‘s middags weer veel trek heb.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:45

De 300gram van gisterochtend in de plus, was vanochtend weer eraf. Dat is fijn :) vanochtend al lekker even een rondje hardgelopen in het duingebied, heerlijk in de regen. Even genieten van het afkoelende weer <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:47

Sharani schreef:
Leuk vooruitzicht Thirzasarah! En die weegschaal gewoon negeren even is ook wel een goed idee.

Hier gaat het ook alle kanten op, zondag 1 kg erbij, maandag 1,3 kg eraf en vanmorgen was er weer wat bij… echt zo frustrerend.

Gelukkig lukt het wel redelijk om het nette eten weet op te pakken na de vakantie, al gaat het me wel moeilijker af dan ervoor. Heb eigenlijk niet zo’n trek in brood als lunch, maar vind alternatieven lastig. Heb vandaag kvarg met blauwe bessen en gepofte tarwe gegeten, maar dat heeft zoveel volume dat ik niet veel calorieën daarvan op krijg en dan ‘s middags weer veel trek heb.

Kun je dan je portie niet in tweeën delen. Dus als je met lunch een deel eet en rond 15/15:30 het andere deel? Zodat je wel de calorieën kunt eten, zonder dat het teveel volume in één keer is?

Fijn dat het nette eten wel weer aardig lukt :D

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:06

Sharani schreef:

Ik zeg poep :+

Goedzo MuSli!

Helaas was het paard niet wat ik zocht. Met rijden zat er gewoon heel veel werk in en totaal geen klik. Heel jammer, ze zat wel heerlijk. Vriendin was denk ik teleurgesteld.. ze had denk ik gedacht dat ik haar zou kopen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:49

Al de hele dag trek hier -O- en kcal voor vandaag zijn echt al 0. Meer dan op zegmaar. Goed drinken en op tijd naar bed wordt het denk ik. En dan morgen eens opnieuw proberen. Haha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:25

Afzien dan he zulke dagen. Hier twee nette eetdagen, maar wel trek de hele dag. Mijn maag moet weer even wennen aan minder 'voer'. Morgen even spieken op de weegschaal.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:31

Hier gaat het de afgelopen dagen juist vrij makkelijk. Net na anderhalf uur hardlooptraining nog ff wat yoghurt en een banaan gegeten en daarmee komt het dagtotaal op een voor mij met deze beweging heel nette 1700 kcal. Maar ken die dagen dat je alleen maar trek hebt ook heel goed :o Ben er nog niet helemaal achter wat bij mij de trigger daarvoor is. Vaak wel afwijken van mijn normale structuur / eetpatroon.

Morgen uit eten want vriendje is jarig, dus dan voor mij weer wat meer uitdagingen :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 21:38

Qua eten lukt het hier ook vrij makkelijk deze dagen, mijn eetlust is met de noorderzon vertrokken en ik moet er echt tegenop eten om 1500 kcal te raken. :')

Mijn weegschaal vanochtend was redelijk lief. Benieuwd hoe het morgen is, ik heb vanavond pizza gehad - die wel prima in m'n eetschema paste.

Ik heb vandaag goed, maar nog niet definitief, nieuws gekregen dus voorzichtig een blij Roosje. Dat heb ik gevierd in het zwembad door 1650 meter te zwemmen. :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:01

Fijn @Gaucho! Altijd een goed gevoel als het zo lekker loopt :)

Positief nieuws is ook fijn @Roosch, hopelijk blijft dat zo en blijf je blij :D

Ik denk dat het vooral komt door het vele bewegen van de afgelopen dagen. Een soort nahonger, die ik nog niet vervuld had. Vandaag dus wel gezond gegeten, maar meer dan ik eigenlijk zou willen ;) kijken of we morgen weer volgens schema kunnen eten.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:45

@roosch fijn nieuws is altijd goed!
@guacho fijn dat het goed gaat!

Hier nu dat 3 keto, lastig om te zeggen hoe het gaat. Gister ontzettende hoofdpijn en doorbraakbloedingen gehad, ook wat slap maar dat is wel gewoon bij keto in het begin. Vanochtend toch even stiekem op de weegschaal gestaan en die gaf -2,2kg zijn maar dat zal puur vocht zijn want ik pis ook 300x op een dag :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 22:45

Mag ik me hier ook melden? Er hoeft niet veel af gelukkig maar dit is toch het meest actieve topic en een fijne sfeer :o
Ik zal geen cijfertjes geven omdat ik me best kan voorstellen dat dat rot is voor degene die 20 kilo kwijt willen.
Ik zit bijna op het streef gewicht voor mijn lengte maar ik ben klein en dat maakt het lastig. Elke paar honderd gram zie je dan gewoon zo goed en omdat ik maar klein ben, mag ik echt maar weinig eten. := Laat ik nu net iemand zijn die veel honger heeft.

In de afgelopen 3 maanden is het er rap aangekomen en ik voel me zo vies en dik.. 2 maanden heel beperkt geweest in kunnen sporten / wandelen en afgelopen maand thuis gezeten en dan is het toch lastig om aan je stappen te komen.
Nu weer aan het werk, veel staan en lopen dus dat zou al veel verschil moeten maken!

Gezond eten hou ik ook van, ben redelijk een konijn :+ maar het gaat mis met frisdrank en chips.. Vooral savonds even snacken..
Maaaar de laatst weken veel switches gemaakt! Van volle naar Magere kwark, zero / light / low calorie drankjes ( Spa mango grapefruit is momenteel favoriet!), Volkoren brood etc.
Savonds lukt het ook al steeds beter om bewust een klein ipv een groot bakje chips te pakken en pak regelmatig de SnackaJacks.

Even m'n lijf laten wennen aan het nieuwe werk en dan hopelijk wat meer door kunnen pakken met het sporten. Ik zou graag 2x in de week een stukje willen hardlopen en 2/ 3x yoga, pilates of een online workout willen doen (vaak van Chloe Ting)

Als het straks niet meer zo warm is, kan de hond ook weer wat langer mee wandelen!

Anyway, het gaat de goede kant op :) maar zoek vooral een beetje het positieve er van. Ik voel me zo dik terwijl ik op papier een prima gewicht heb zegmaar, en van dat beeld wil ik af. Even wat positieve vibes er in en er vrede mee hebben dat het niet in een week er af is..
Helaas raak ik heel erg bloated van Suiker vrije drankjes dus hoe wel het een goede keuze is voor langer termijn wordt ik er nu alleen maar 'dikker' van :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 07:19

Hier ook een kleintje! :wave:

En als ik Chloe Ting hoor begin ik spontaan weer te draaien. Wat een hel. %)
"Yeah it'a really easy just do it like this.."

Ik: :oo %) :oo %)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 07:58

Hier ook een kleintje :wave:

Ondanks gisteren een flinke eetlust en misschien iets meer eten dan gewenst, toch een mooie -400gram vanochtend. Langzaam weer terug naar waar ik me goed voel :D

Vanavond weer een uurtje kickboksen *\o/*

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 08:49

Wat een blijheid in dit topic! Lekker bezig allemaal :D

Daphx93, wat is keto ook al weer? Niet zo thuis in dieeten
Haha vervelend hé als je ineens geen vocht meer vast houd en 100x naar de wc moet.

Welkom Nyaleti!

Muesli, dat is nog is mooi. Meer eten dan voor je gevoel oke is en toch een min!

Hier 2 dagen wat meer gegeten dan de bedoeling was. Ontbijt en lunch netjes. Alleen wat uitgebreider avond gegeten, met toetje.

Sinds tijden weer een keertje een paar dagen allen thuis. Eindelijk een keer geen rekening houden met eten wat we allemaal lusten, maar gewoon iets wat ik heel lekker vind.
Daardoor wat minder gelet op de kcal en te veel gegeten.

In 2 dagen een +1kg.
Nu weer 2 dagen op het uit te plassen en poepen voor m'n weegdag is.
Zal voornamelijk veel vocht zijn. Eten was iets zouts en toetje met suiker.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 08:54

Hier ook een kleintje :D

Vanmorgen even gespiekt op de weegschaal -1 kilo t.o.v. dinsdag en weer onder de 65. Vanavond en morgenavond wel uit eten dus maar van korte duur vrees ik :').

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:00

Fijn MuSLi!
En Roosch, hopelijk is het goede nieuws snel definitief. Goede manier om het te vieren trouwens!
Gaucho: bij mij werkt dat ook zo, zolang ik in mijn ritme blijf is het makkelijk.
Kosseh: iets te veel moet kunnen voor een keertje toch? Vooral als je er echt van hebt genoten.
Nyalety: eet switches hebben mij ook erg geholpen, maar vooral stoppen met fris, sapjes en dergelijke, ook niet de light versie. Ik drink dat alleen nog bij grote uitzondering en dan geniet ik er echt van.

Ik ben vandaag ook heel blij met de weegschaal, ik heb mijn doel behaald. Na misschien wel 20 jaar eindelijk een gewicht met een bmi onder de 25 *\o/* . Nu de grote uitdaging om dat zo te houden := .

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 09:08

Hier geen spierpijn van het paard hobbelen *\%/* en weer wat vocht kwijt