De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:02

Sassii schreef:
Aaaah, sorry, even niet discussie gerelateerd. Maar ik ben zó blij! Taiwan heeft een negatief reisadvies gekregen, wat inhoudt dus mijn verzekering nu wel vergoedt. Dit is ongeveer 1000 euro p.p! *\o/* *\o/* *\o/*

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Volgens mij niet hoor. Zou wel vreemd zijn, daar zit je het meest veilig. Taiwan heeft iets geleerd van SARS en een uitstekend plan op de planken liggen, wat duidelijk werkt, met 50 gevallen vanaf half januari toen het eerste geval daar was.
Maar, vluchten worden wel geannuleerd, KLM vliegt niet meer. Collega's van mij die er nu zitten en donderdag terug zouden vliegen proberen nu om te boeken, China Airlines of misschien met een omweg. Vervelend is wel dat er een aantal niet Nederlanders bij zitten die al wel meer dan 10 jaar hier wonen, maar ambassade betekent dan ook niets.

Verder, domme ouderen. Overbuurvrouw is jarig. Risicogroep. Ik gebeld dat ik niet kom, moest ik deze week maar een bak koffie komen halen.

En tijdens het plaatsen van deze post brandweer, ga kijken, schoorsteenbrand. Gaan ze allemaal op een kluitje staan.

Crista

Ik lees al een poosje even mee maar nog niet eerder gereageerd hier....

Ik werk bij een horeca groothandel, en we zijn sinds donderdag middag aan 1 stuk door geplunderd.

Vakken zijn nu leeg, niet omdat "het eten op is" maar omdat het logistiek gezien gewoon even duurt voor alles op de juist locatie is.

Ik ben benieuwd wat de volgende bijeenkomst voor gevolgen gaat hebben....

Ik moet sowieso aan het werk, zelfs als er een totale lockdown komt. Manlief werkt in de bouw, dus alleen bij een totale lockdown komt hij thuis te zitten.
Ben meer benieuwd wat ze met de scholen en opvang gaan doen, en of ze voor de kinderen van ouders in, wel doorlopende sectoren, iets anders gaan regelen, net zoals België?

En maak me best een beetje "zorgen" over m'n paard. Mag ik daar nog heen straks? Mag ik nog rijden (buiten ook? Of alleen in de bak, hebben alleen een buitenbak, mag dat dan ook?)? Hoe gaan we aan ruwvoer komen? Enz.....

Ene kant ben ik voorstander van totale lockdown, maar anderzijds vindt ik dat ook wel wat eng....

Iris82

opisop_shop schreef:
Hoe intiem zijn jullie binnenshuis momenteel met huisgenoten/partner/kinderen?

Evenveel als normaal. Ondanks dat we allebei lichte keelpijn met verhoging hebben. We kunnen elkaar toch niet ontwijken.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:05

secricible schreef:
In verpleeghuis bij mijn opa is lockdown. Heel sneu, hij is er na een berg heisa nog geen week geleden komen wonen, overziet het totaal niet en ziet nu ook ineens zijn kinderen niet meer waar hij voorheen dagelijks bij 1 van de kinderen ging eten.
Hij is totaal in de war, denkt dat zijn kinderen hem weggestopt hebben en de rug toe gekeerd, ondanks pogingen tot skype e.d. Echt heel sneu.

Ook zo sneu ja :(:) Mijn oma ligt met kanker in het ziekenhuis en ziet het zelf allemaal heel somber in, ben zo bang dat dat alleen maar erger wordt als ze ook al geen/minder bezoek krijgt |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:06

Crista schreef:
Ik lees al een poosje even mee maar nog niet eerder gereageerd hier....

Ik werk bij een horeca groothandel, en we zijn sinds donderdag middag aan 1 stuk door geplunderd.

Vakken zijn nu leeg, niet omdat "het eten op is" maar omdat het logistiek gezien gewoon even duurt voor alles op de juist locatie is.

Ik ben benieuwd wat de volgende bijeenkomst voor gevolgen gaat hebben....

Ik moet sowieso aan het werk, zelfs als er een totale lockdown komt. Manlief werkt in de bouw, dus alleen bij een totale lockdown komt hij thuis te zitten.
Ben meer benieuwd wat ze met de scholen en opvang gaan doen, en of ze voor de kinderen van ouders in, wel doorlopende sectoren, iets anders gaan regelen, net zoals België?

En maak me best een beetje "zorgen" over m'n paard. Mag ik daar nog heen straks? Mag ik nog rijden (buiten ook? Of alleen in de bak, hebben alleen een buitenbak, mag dat dan ook?)? Hoe gaan we aan ruwvoer komen? Enz.....

Ene kant ben ik voorstander van totale lockdown, maar anderzijds vindt ik dat ook wel wat eng....

Volgens mensen uit Italië met paarden mogen eigenaren met paarden naar hun paard reizen en afstand op stal minimaal 1 meter.

Ik neem aan dat voerhandelaren gewoon open blijven met zelfde voorwaarden als supermarkten.

Een kennis van mij laat wel de ijzers er vast afhalen trouwens. :7 Die van mij staat dinsdag ingepland, maar ik neem aan dat dat soort dingen gewoon onder noodzakelijk vallen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:06

Saskia9 schreef:
Stral schreef:
School van mijn zoontje (België) gaat niet eens open om opvang te voorzien volgende week zoals federaal aangegeven gisteren. Man van leerkracht is misschien besmet en dat is de reden.

Bizar, hier is een leerkracht besmet op school en volgens de ggd hoeft school niets te doen. Allen gewoon naar school komen..

Ja vind het ook wel bizar, de maatregel moet nog zijn eerste dag kennen en dan wordt al individueel beslist dat zij niet meedoen.

Al geloof ik niet in dat die opvang op school zo’n goed idee is hoor. Dat is echt bedoeld voor diegene die het niet zelf kunnen oplossen en er wordt eigenlijk wel verwacht dát je het oplost, zelf dan. Mensen overdrijven met hoe onmisbaar ze denken te zijn op het werk overal hè :)

Ik geloof ook niet dat je het binnen een gezin kan tegenhouden? Maar je kan wel je gezond verstand gebruiken: mijn zoontje zit ziek thuis van dinsdag (met vage klachten, begin te denken dat er meer aan de hand is op zijn school dus), dus die gaat nergens heen en wij beperken verder contact ook tot de noodzakelijke boodschappen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:07

Binnen ons gezin passen we niets aan. We knuffelen en zoenen gewoon zoals normaal. Juist in een tijd als deze denk ik dat je dat moet blijven doen. Met een dochter die als klittenband aan haar ouders hangt ga ik nu niet ineens zeggen dat dat niet kan of mag.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:08

Jorienn schreef:
Puur uit interesse: zou je dan direct volledig afzonderen of alleen gewoon minder intiem? Het lijkt mij namelijk vrijwel onvermijdelijk als je partner het heeft dat jij het dan niet oploopt, wel of geen symptomen. Dan maakt het weinig verschil DENK IK (!) of je samen aan de eettafel zit, seks hebt of samen op de bank zit. Ik denk als je samenwoont, dat onvermijdelijk is.

Wij hadden het er toevallig over van de week.
Beneden is een slaapkamer met badkamer en een halletje daar naar toe.
De zieke persoon kan dan daar bivakkeren en de gene die nog fit is kan dan dat halletje als sluis gebruiken om eten enzo neer te zetten.

Haha voelt wel als een slechte film als ik dit zo neer zet.

Mocht de ander dan ook ziek worden omdat je elkaar al besmet had in de periode zonder klachten dan maakt het niet meer uit en kan je net zo goed weer bij elkaar in bed gaan liggen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:09

He he eindelijk spoedberaad over de scholen. Ongelooflijk hoe lang we daarop moeten wachten, en als ze nu nog beweren dat de scholen open kunnen blijven zijn ze oliekoekdom. En misschien dat excuses ook nog wel op z'n plaats zouden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:09

Iris82 schreef:
opisop_shop schreef:
Hoe intiem zijn jullie binnenshuis momenteel met huisgenoten/partner/kinderen?

Evenveel als normaal. Ondanks dat we allebei lichte keelpijn met verhoging hebben. We kunnen elkaar toch niet ontwijken.

}>
Hopelijk geen Corona!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:10

Arabesk schreef:
He he eindelijk spoedberaad over de scholen. Ongelooflijk hoe lang we daarop moeten wachten, en als ze nu nog beweren dat de scholen open kunnen blijven zijn ze oliekoekdom. En misschien dat excuses ook nog wel op z'n plaats zouden zijn.

Lijkt me mooi, maar toch wat teveel gevraagd ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:11

zonnebloem18 schreef:
Binnen ons gezin passen we niets aan. We knuffelen en zoenen gewoon zoals normaal. Juist in een tijd als deze denk ik dat je dat moet blijven doen. Met een dochter die als klittenband aan haar ouders hangt ga ik nu niet ineens zeggen dat dat niet kan of mag.

Hier hetzelfde.. met twee kleine kinderen is het toch onmogelijk om niet te knuffelen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:12

DiantaM schreef:
zonnebloem18 schreef:

Hier hetzelfde.. met twee kleine kinderen is het toch onmogelijk om niet te knuffelen etc.

Die heb ik niet. Maar heb met mijn partner die gaat werken wel moeite.
Niet dat ik hem niet vertrouw. Maar weet ik veel wat zijn collega’s het hele weekend en gedurende de avond uitvoeren. Straks zijn dat ook van die lui die lekker op feestjes elkaar staan af te lebberen en elkaar in het gezicht staan te blaffen in een drukke kroeg. Bah.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:12

MizzMontana schreef:
Hoe ver gaat Duitsland op slot? Heb je een linkje misschien?

In deze gebieden zijn vanaf maandag alle scholen gesloten.

Afbeelding

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:14

Joman schreef:
Feit is, dat wanneer je met 50 man in een slecht geisoleerde kroeg elkaar in het gezicht staat te blèren, je een groot gevaar vormt.
Kun je voldoen aan het advies, maar misschien ook je eigen verstand gebruiken.

Wat ik verkondig zijn veelal feiten en een mening over mensen die niet nadenken.

Nee, je noemt twee feiten( mensen houden zich aan het advies en mensen zouden misschien zelf ook kunnen nadenken) en geeft een waardeoordeel over de eerste groep.

Je verkondigd jouw mening als een feit. De mensen volgen het advies van het RIVM, om ze dan neer te zetten als varkens is onnodig onvriendelijk :) .

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:16

Blijkbaar is andere mensen veroordelen en met een opgeheven vingertje rondlopen ook een vorm van preventie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:17

dakplaat schreef:
Blijkbaar is andere mensen veroordelen en met een opgeheven vingertje rondlopen ook een vorm van preventie :')

Dat zou toch mooi zijn :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:18

Joman schreef:
}>
Hopelijk geen Corona!!

Haha, nou ik hoop t wel en dat t hierbij blijft. Kan ik mooi anderen helpen indien nodig.

Alleen jammer dat je niet op antilichamen getest kan worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:18

Hier ook niets anders dan anders, geven elkaar en onze kinderen een kus en een knuffel.
De jongste is 15 en een echte knuffel, merk juist dat ze nu door al het gedoe omtrent corona wat knuffeliger is dan anders.
Ze heeft astma, en gevoelig voor longontsteking ontstekingen. Aan de ene kant is ze zich goed bewust dat het haar daardoor harder kan treffen. Daar is ze redelijk nuchter onder. Maar je merkt tussen de regels door dat het haar wel wat doet. Dus die extra knuffel die ze wilt krijgt ze ook gewoon.
Zitten dagelijks samen in de auto naar bv stal. Nou dan kan je elkaar evengoed ook al besmetten denk ik dan.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:19

Hier thuis gewoon normaal contact onderling zoals altijd....

Ik had ze vanmorgen op m'n werk al voorbereid dat ik verwacht dat ze vanaf maandag de scholen en kinderopvang gaan sluiten.

Ik heb wel een "noodoplossing" voor m'n zoontje van anderhalf, maar dat kan ik niet meteen in werking gooien, dus maandag zal ik dan niet kunnen werken.

Vraagt m'n leidinggevende in de middag, goh, wanneer weet jij of je maandag wel of niet komt werken?

Men..... Ik denk.... Op hetzelfde moment als jij! Wanneer we horen dat de kinderopvang wel/niet dicht gaat....

Echt waar, intelligentie is soms ver te zoeken

Heb zelf afgelopen 3 jaar 2x een fikse longontsteking gehad, en volgens m'n huisarts is de kans op terugkeer elke keer groter. Ik zie mezelf niet als "risicogroep" maar ben er wel een beetje bang voor.... Ook omdat ik gewoon echt niet weet hoe wat dat zouden moeten doen hier thuis als ik, of m'n man het krijgt, om te voorkomen dat ons zoontje ook ziek wordt.....
Laatst bijgewerkt door Crista op 14-03-20 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:19

ruitje schreef:
Joman schreef:
Feit is, dat wanneer je met 50 man in een slecht geisoleerde kroeg elkaar in het gezicht staat te blèren, je een groot gevaar vormt.
Kun je voldoen aan het advies, maar misschien ook je eigen verstand gebruiken.

Wat ik verkondig zijn veelal feiten en een mening over mensen die niet nadenken.

Nee, je noemt twee feiten( mensen houden zich aan het advies en mensen zouden misschien zelf ook kunnen nadenken) en geeft een waardeoordeel over de eerste groep.

Je verkondigd jouw mening als een feit. De mensen volgen het advies van het RIVM, om ze dan neer te zetten als varkens is onnodig onvriendelijk :) .

Als jij zo nodig mijn berichten wenst te interpreteren en deze taalkundig wenst te duiden: je verkondigt schrijf je met een t.

En ik verkondig mijn mening helemaal niet als feit. Vertel mij eens heel duidelijk waar ik dat doe?
Onnodig onvriendelijk? Voel jij je geraakt daardoor? Ik ben graag onvriendelijk als dat mensen helpt na te denken :) Dirty job, someone’s got to do it ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:23

Hier de basisschool dicht rest van deze maand.

Gezin doen we niet anders dan anders. Als we ziek worden blijven we gewoon allemaal thuis

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:24

Joman schreef:
Voel jij je geraakt daardoor? Ik ben graag onvriendelijk als dat mensen helpt na te denken :) Dirty job, someone’s got to do it ;)

Ik dacht in eerste instantie ook dat je een kerel was zo recht door zee zijn jouw reacties. :')

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:24

Iris82 schreef:
Joman schreef:
}>
Hopelijk geen Corona!!

Haha, nou ik hoop t wel en dat t hierbij blijft. Kan ik mooi anderen helpen indien nodig.

Alleen jammer dat je niet op antilichamen getest kan worden.

Dat denk ik ook wel eens. Mijn man en ik zijn gezond. Als we het krijgen en immuun worden kunnen we andere zieke mensen gerust hellen

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:26

Crista schreef:
Echt waar, intelligentie is soms ver te zoeken

Ja echt superdom zeg, een baas die graag op vrijdagmiddag wil weten waar hij op maandag aan toe is :roll: De hele corona crisis is geen vrijstelling om maar een lakse werknemer te zijn..