3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:59

Sorry door netwerkstoring dubbele post :o

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:27

Laibadji:
Ik zal vrijdag vast niet te veel calorieën hebben gehad, maar ik heb er niet voor niets bijgezet dat ik het te druk had om te eten. Dit gebeurd wel eens, is dan ook geen normale hoeveelheid die ik normaal eet. Vandaag was ook niet best, laat uit bed, laat ontbeten, dan heb ik gewoon minder trek de rest van de dag.
Maar de hoeveelheid aan crackers die jij eet kan ik sowieso niet op. :=

O: smoothie van banaan, aardbei, speltvlokken en magere yoghurt.
L: twee bolletjes ijs, citroen en stracciatella en een rocky rise choco
D: zalm uit de oven, kleine hapjes zoals kaasjes, leverworst, olijven, chorizo worstjes

B: 7/8 km door de bossen gelopen.

Laibadji

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:43

@Rienn: gelukkig zijn we allen anders ;).Had er ook even over gelezen dat je die dag te weinig tijd had om te eten. Sorry! :D
5 crackers was nu uitzonderlijk maar ik had echt honger na het verslepen van halve bomen. Diëtiste kan er zelfs 8 op! Dat zou ik ook niet kunnen!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:33

8 ckrackers, das best wel veel. :=
Welke crackers eet je als ik vragen mag?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:37

Ik eet wasa crackers lichtgewicht. Zeer lage calorieën. 30kcal per cracker. Dus 5 is 150 kcal. Echt niet veel. Daar een beetje hummus op met komkommer... Heerlijk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:40

8 crackers zou ik makkelijk wegkrijgen hoor :o :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:45

Laibadji schreef:
Ik eet wasa crackers lichtgewicht. Zeer lage calorieën. 30kcal per cracker. Dus 5 is 150 kcal. Echt niet veel. Daar een beetje hummus op met komkommer... Heerlijk!

Oh dat is niets, maar vullen ze wel? De crackers die ik nu eet zitten meer calorieën in, maar vullen wel heel goed en heb er meestal genoeg aan 1 of 2.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:46

Dilan93 schreef:

Hoe dan?! :') ik heb het idee wanneer ik er meer dan 2 eet dat ik ontplof. :')

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:51

Ze zijn redelijk licht. Dus ik eet er 4 normaal (wasa lichtgewicht), als ik de andere soort (wasa sesam) kies eet ik er minder. Die zijn iets grover en vullen nog meer. (40 kcal)

Ben wel blij dat het er zo veel zijn. Ik heb graag het gevoel 'veel' te kunnen eten en met deze crackers lukt dat perfect voor weinig calorieën.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:57

We gaan ze een keertje proberen. Ben benieuwd hoe ze bevallen en of ik ook het gevoel heb dat ze vullen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:58

Succes! Je kan er heerlijke dingen mee maken! Laat weten of ze jou smaken. ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:07

Rienn schreef:
Dilan93 schreef:

Hoe dan?! :') ik heb het idee wanneer ik er meer dan 2 eet dat ik ontplof. :')

Ik heb een grote eetlust :+

Nee, crackers vind ik niet zo vullen. Eet eigenlijk altijd brood of havermout. Waarbij ik havermout nog t best vind vullen :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:48

Dilan93 schreef:

Haha ik ook :')

Ben het overigens ook helemaal met je eens, crackers zijn voor mij meer een tussendoortje dan een maaltijd.

Gisteren even een balansdagje gehad na mijn vreetdag van eergisteren. 8 km gewandeld. Alleen het ijsje in de middag had er iets minder lekker tussengepast, maar ik ben eindelijk eens bij de ijsboerderij bij mijn paard in de straat geweest, echt heerlijk ijs :9 En 's avonds had ik super netjes een appel gepakt voor bij het tv kijken, blijkt hij bedorven te zijn :r Daar kwam ik overigens wel pas achter toen ik al een aantal stukjes op had. Toen uit frustratie nog iets lekkers gepakt om de smaak weg te werken.
O: een volkoren beschuit met halvarine en vruchtenhagel en een beker optimel framboos. (217)
T: een banaan. (124)
L: een boterham met kaas, een volkoren cracker met surimi krab salade en een half worstenbroodje. (280)
T: een snee ontbijtkoek. (77)
T: een bolletje bananenijs en een bolletje frambozenijs. (178)
A: Mexicaanse kip salade van de AH. (473)
T: een halve appel, een paaseitje wit praline en een paaskoekje. (121)
B: 8 km wandelen en 110 minuten twee paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1457.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:34

Ik eet ook rustig 10 crackers hoor. Vult voor geen meter vind ik :+ Daarom eet ik ze ook nooit, want ik eet er zoveel van dat ik uiteindelijk wat kcal betreft net zo goed een bak chips had kunnen nemen. :))

Sorry, was jullie weer even kwijt maar jullie gaan zo hard! En het was een chaotisch weekend met ziekenhuisbezoeken voor familie etc. Maar gelukkig is alles inmiddels weer in orde.

Mijn lijstje:

O: quaker energy met magere melk
T: cappuccino en 2 boterhammen met kipfilet
L: eiwitreep en een rode paprika met 200 gram hüttenkäse
T: 250 gram magere kwark met appel en kaneel
T: mineola en een sapje
A: linzen met gekookte rijst, tomaat, hüttenkäse en bleekselderij
T/na sporten: 2 boterhammen met 2 gekookte eieren

Totaal: 1830 kcal
B: uurtje krachttraining, 30 min fietsen retour werk.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:29

Ik kan geen brood verdragen.... Toen ik nog wel brood at, 3 maanden geleden, liep ik altijd met een dikke pijnlijke buik en honger rond.

Crackers vullen bij mij, heb er aan 1 meestal wel genoeg.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:38

Ik raak inderdaad ook heel opgeblazen van brood. Dan krijg ik een harde bolle buik met buikpijn en na een uur heb ik enorme trek. Daarom eet ik alleen zuurdesem- of roggebrood :j Dat werkt voor mij wel.
Crackers kan ik eindeloos eten, vind ik een soort lucht :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:52

Wauw dat je van 1 cracker vol kan zitten. Ik heb dan letterlijk het gevoel dat ik niets gegeten heb :o
Vandaag 2 volkoren crackers met flink wat zalm op en een grote kom bloemkoolsoep, toen leek het ergens op. Maar had evengoed snel wel weer trek.

Hier gaat t wel ok, dit weekend een dagje met manlief op pad geweest, veel te veel gegeten. Daarna meteen weer herpakt, dat stukje is nieuw voor me.

O: griekse yoghurt met rood fruit en havermout
L: 2 volkoren knackebrod met zalm en kom bloemkoolsoep
T: banaan, paar frambozen
A: andijviestamppot met gerookte kip
T: nog even wat bedenken, heb nog wat puntjes over

B: zit inmiddels op bijna 13000 stappen, denk dat ik het daarbij houd...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:38

Als ik zie wat jullie eten, dan klap ik echt uit elkaar :=
Genoeg over de crackers hoor nu. :')

O: smoothie van banaan, framboos, speltvlokken en magere yoghurt.
L: 1 spelt cracker met Calvé pindakaas
T: blokjes kaas, wortels, een reep rocky rise (verdeelt vanaf 2 uur half 6)
A: Chinese roerbakgroente, kruimgehakt en Philadelphia (knoflook en fijne kruiden) daarover een beetje geraspte jonge kaas
T: misschien nog wat blokjes kaas.

B: ik wilde gaan sporten, maar heb een aantal opdrachten die af moeten, dus dat gaat voor.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:41

Ik eet 4 crackers bij een heerlijke salade. (goed gevulde salade) en dan vult het goed. Als middagmaal eet ik ze niet zonder iets extra.

Als ontbijt kan ik ze gerust alleen eten. Of ik nu 1 boterham eet of 4 crackers het 'gevulde' gevoel is ongeveer hetzelfde.

Sinds januari ook minimaal brood en aardappelen beginnen eten en ik merk dat mijn lijf/ darmen mij heel dankbaar zijn. Ik had zeer luie darmen maar nu zijn ze eindelijk beginnen werken.

O: 4 crackers met zoete aardappelspread en tomaatjes
M: volkorenbroodje met salade, avocado, radijs, kip en spek met beetje mayonaise.
A: aardappel, worst en appelmoes.

Edit: woeps sorry Rienn we waren tegelijkertijd aan het posten. Dus toch nog crackers :Y) :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:55

Ik heb het een beetje verpest net met avond eten := ipv wat ik gepland had heb ik troost voedsel genomen. Mijn man en ik hadden even een akkefietje en toen vond ik dat ik wel wat lekkers mocht eten.. Zucht.
Avondeten is dus een ciabatta met olijfolie en zout, wat olijven en stukjes worst met knoflook en basilicum. :)) oeps.

uiteindelijk 120 kcal over mijn doel heen van vandaag, dus op zich valt het mee. Denk ik.
Zucht.

Ik merk dat ik echt een ritme en regelmaat nodig heb omdat ik anders weer afdwaal zoals nu. Ik had dus een hele planning voor mezelf en als het dan niet gaat zoals ik in mijn hoofd had, gaat het mis.

Wat wel werkt, merk ik, is als ik 's morgens voordat ik naar kantoor ga sport. Dan ben ik de dag goed begonnen en dan vind ik het zonde om het te verpesten met eten. Dus morgenochtend weer om 7 uur in de gym. :)

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:05

Goed bezig iedereen!

Frummels: ahhh wat vervelend zeg nu wel weer helemaal goed?

O: kwark en fruit
T: banaan
M: twee volkorenbrood brood kipfilet en manderijn
T: choco muesli reep
A: groente vlees aardappelen
T: choco brownie.

B: werken en paardrijden

Ik ben niet zo goed in afwisseling met mijn lijstjes :p

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:08

Troost voedsel is altijd zo zonde, maar ook ergens wel logisch. Zo lang je er geen spijt van hebt en dat jullie akkevietje weer goed is.

Ik herken het wel van een vast ritme/planning. Als het dan even anders gaat dan ik in mijn hoofd had, maakte ik vaak wat slechts klaar, pizza of zo. Maar aangezien we dat niet meer in huis halen kan ik het ook niet meer klaar maken en val ik automatisch naar het gezondere eten wat we al in huis hebben. Ik ga er ook niet helemaal voor naar de winkel, die tijd kan ik ook in het eten stoppen.

Morgen ben ik ook paraat om 7 uur in de sportschool.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:07

Pfoe, drukke tijd. Ik weet niet of ik elke keer op iedereen kan reageren, maar ik zal mijn best doen om wat leuks tegen de meesten te zeggen!

Crackers kan ik ook wel op leven :j Als ontbijt, lunch of tussendoor, maakt mij niks uit. Heb tot nu toe nog niet gehad dat ik merkte dat het minder vult dan een boterham ofzo.

@Frummels dat misgaan als je planning niet meer klopt herken ik heel erg helaas. Ik stippel altijd precies uit wat ik wil eten op een dag, en als mijn ouders bijv. besluiten dat we toch iets anders eten raak ik helemaal in de stress omdat ik dan de rest van de dag anders had kunnen indelen qua eten. 120 kcal te veel valt toch nog best mee? Is het inmiddels wel weer goed met je man?
@Rienn jammer dat het niet meer lukt om te sporten vandaag. Die smoothie klinkt wel erg lekker!
@Laura super goed dat je je weer herpakt hebt.
@Kimmie oeeeh ijs!! Heb ik nu ook trek in :Y)
@Maanlicht knap dat je je doel gehaald hebt +:)+ Mag je trots op zijn.

Zometeen even mijn lijstje posten. Wordt anders een beetje onoverzichtelijk zo in 1 bericht.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:15

Kimmie25501 schreef:
Prima2Donna, ik vind eigenlijk dat je erg weinig eet. Hou je het hierop vol op een dag? Nu zijn dit misschien meer kcal door de Surinaamse roti (wat dus helemaal niet erg is), maar als je iets anders had gegeten, hoeveel kcal waren het dan geweest?

Merk je het ergens aan als je te weinig eet? Tot nu toe gaat het allemaal prima. Volgens mij eet ik niet eens zo heel veel minder dan toen voordat ik bewust met mijn voedig bezig was. 2 weken geleden lag mijn kcal per dag wel erg laag, maar ik had toetsweek en door de stress kreeg ik ook niet echt honger. Nu probeer ik zo rond de 1300/1400 kcal te zitten. Meer haal ik eigenlijk niet echt makkelijk. Hou er wel rekening mee dat ik jong, klein en relatief licht ben. Dus misschien verbruik ik veel minder dan de meeste hier.

Vandaag:
O: volkoren cracker (heb je 'm weer) met pure hagelslag
T: druiven en 1 lange nek koekje
L: 2 volkoren boterhammen, één met ham en de ander met salami
A: gebakken gnocchi met venkel, pancetta en een niet te zuinige hoeveelheid parmesaanse kaas
T: bakje vla van Mona en een stukje chocola

B: 40 minuten fietsen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:06

Prima2donna, heb je je bmr wel een uitgerekend? Daar moet je iig boven zitten qua kcal. Langdurig te weinig eten kan allerlei klachten geven, zoals bijv haaruitval, verstoring van je cyclus etc. Maar dan heb ik het wel over structureel te weinig, niet een keertje wat minder.

Vandaag weer een net dagje voor de boeg. Ik vind het wel ontzettend jammer (en frustrerend) dat sporten de meeste dagen echt niet lukt, mn energielevel is echt nog veel te laag. Als ik dat negeer, voel ik me daarna dagen beroerd, dus dat laat ik nu ook wel uit mn hoofd. Dus ik houd het maar vooral bij wandelen.

O: 2 volkoren wasa met 15+ smeerkaas
T: Griekse yoghurt 0% met rood fruit en havermout (normaal is dit mn (late) ontbijt, maar had trek toen ik uit bed kwam)
L: salade van kidneybonen, mais, tomaat en komkommer met een eetlepel salsa, kom mosterdsoep
T: frambozen, plak bananenbrood
A: gehaktbal, aardappelen en groenten (die zijn nog ff een verrassing :+ )
T: Kvarg straciatella :9