Ik ben heel blij met dat duurste model van decathlon.
_Cindy
Geplaatst: 13-12-20 21:10
Zweet op mijn rug is ook alleen in de zomer hoor. Weet niet of dat bij duurdere tassen beter is
Katharinaa
Geplaatst: 13-12-20 21:13
Wat knap van je vriend SV! Hij heeft al mooi opgebouwd qua afstand en tempo, mooi tempo voor een trailrun!
Mijn benen waren uiteraard vandaag nog niet echt in form, dus we kozen voor een trail route van 14km (https://www.trailenfamenne.be, blauwe route van Hotton). De route was veel mooier en met meer stijle hellingen en meer Hm dan die van gisteren, heb er echt van genoten!
Laatst bijgewerkt door Katharinaa op 13-12-20 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Mooie foto’s! Ik ga een paar extreem hectische weken in. Wel weer zin om het lopen op te pakken. Even kijken hoe alles gaat. Ik denk dat ik na dit Hm programma weer een tijdje zonder schema ga lopen.
En dan eens kijken of we in 2021 1000 km kunnen lopen. Als ik in de zomer wat meer loop moet dat prima te doen zijn. Nu heb ik veel dierenoppas gedaan. Heel leuk maar enorm tijdrovend. Denk dat ik dit jaar wat meer huisopvang wil doen. Dan zal er meer ruimte zijn om te lopen
Ik heb de urne ontvangen voor het katje, ben er blij mee. Nu nog de kat zelf naar huis krijgen en erin doen, en dan kan ik het afsluiten.
Het boek met de kat is de urne. Ernaast staat haar ‘animalito’, een beeldje uit mexico als geluksbrengertje voor haar gekocht in 2015.
Nog een kijktip dames: Aangezien er dit jaar zo goed als geen wedstrijden van de Golden trail series hebben kunnen doorgaan, hebben ze dit dit jaar in een nieuw jasje gestoken en een Golden Trail championship georganiseerd. Hier een nabeschouwing van dit kampioenschap. https://www.youtube.com/watch?v=_517hAtuQBk
Jammer genoeg geen Killian Jornet en Judith Wylder, maar toch nog veel sterke trailrunners die er helemaal voor gingen in stormachtig weer. Deze film gaat wel vooral over een paar trailrunners, de anderen worden bijna niet vernoemd, maar wel een mooie film met prachtige beelden.
poes
Geplaatst: 16-12-20 19:01
Ik kijk eigenlijk nooit loopfilms of docu’s.
Vandaag een traag maar fijn rondje gedaan weer na 10 dagen niet lopen. Was prima ik begin weer een beetje op mijn plooi te komen. Het was prachtig weer. Het enige jammere is dat ik maar 1 vrije dag heb en op die dag zowel mijn lange loop als mijn dresuurles rij met een hele grote lange ietwat flegmatische en trage merrie. Ideaal
_Cindy
Geplaatst: 16-12-20 19:14
Hier was het niet heel mooi weer vanmorgen (later wel) maar ik heb wel heel fijn gelopen
Ik vind het paardrijden en lopen ook lastig te combineren. Nu werk ik thuis, en gaat het al een stuk beter doordat ik 's ochtends kan lopen.
Ik heb gisteren iets in mijn knieholte verrekt met mijn loopje. Echt last van, lekker balen.. hopelijk komt mijn ultra niet in gevaar. Fingers crossed. Even een paar dagen hardlooprust.
Morgen ga ik bijlezen, want ik zag ook alweer prachtige foto's langskomen. Voor nu: vandaag voor het eerst lichte fysiotherapie-oefeningen gekregen. Daar even op geoefend en de rest van de middag had ik flinke zenuwpijnen. Eén keer 'flitste' het zo heftig dat ik er doorheen zakte. Echt balen . Morgen moet ik terug naar de kliniek voor de zwelling, moet ik het dan ook maar even over hebben.
Hier even 10 dagen volledige hardlooprust. Een oude blessure die ik al 3 jaar aan het pappen en nathouden ben speelde nu al een tijdje zodanig op dat er niets meer valt te pakken en nathouden. Ik had zelf zoiets van de komende 14 dagen rust maar volgens de fysio was het niet verstandig om zo lang de pees niet te belasten. Voor de tussentijd toch weer wat oefeningen en ik heb mijn fiets weer hervonden. nu fiets ik iedere dag op en neer naar het werk maar ik doel nu op een grote ronde fietsen voor de leuk. Zo meteen naar de tandarts en dan plak ik er gelijk een rondje aan vast. Hoop ik eerste kerstdag weer voorzichtig te kunnen starten met lopen. Dat nu toch alle wedstrijden niet door gaan en er dus geen concrete doelen op korte termijn zijn verzacht de frustratie wel.
Gem wat vervelend, sterkte en beterschap.
sv hopelijk valt het mee met de blessure en anders die ultra gewoon uitstellen als je nog niet helemaal zeker bent van de zaak. Beter die een of twee maanden opschuiven dan nu lopen en vervolgens twee maanden uit de running zijn.
Supervixen
Geplaatst: 17-12-20 14:35
Ja dat is helemaal waar geertje. Ik heb vandaag de fiets even gepakt en 24km gefietst, daarbij gelukkig geen last. Het voelt al wel wat beter, maar zoals het nu voelt kan ik nog geen 50k rennen. Jij ook sterkte met je oude blessure, hoop dat je er snel vanaf bent.
Luxorvalkje, doe ik. Ben lekker aan het rekken, strekken en foamrollen.
Fietsen gaat mij gelukkig ook pijnloos af. Zowel gisteren als vandaag een ronde van 43km gemaakt. (afstand kwam toevallig bijna hetzelfde uit terwijl ik een geheel andere route had gereden). Volgens de fysio was fietsen en over een paar dagen wandelen goed voor de doorbloeding en een sneller herstel. Maar voor mij is het fietsen dan ook een sportieve uitlaat klep. Ook al weet ik dat niet lopen momenteel beter is toch heb ik dan steeds zo'n soort van schuldgevoel. Met lekker te gaan fietsen kan ik dat vervelende gevoel wat afkopen. Maar als het nu al beter voelt dan valt het misschien met jouw blessure alles mee.
Ik heb precies datzelfde gevoel ook met fietsen. Net ook nog een half uurtje krachttraining van het bovenlijf gedaan. Hoop ook dat het meevalt, we zullen het zien de komende dagen.
Wat balen van jullie blessures, veel beterschap! Van welke pees heb je last Greetje? Wel lekker dat jullie kunnen fietsen.
Ik had een hele week niet hardgelopen, gelukkig heb ik de foto's hier om me wakker te schudden. Wilde vorige week donderdag mijn pr op de 5 verbeteren, maar moest onverwachts oppassen. Dag erna moest ik mezelf sparen voor een lange dienst en op zaterdag was het mistig en dat vinden mijn longen echt niet tof. En toen was ik moe. Heb het voor nu maar even laten zitten, met die 5. Wel een nieuw schema gestart voor de halve en met de benchmarkrun liep ik mijn snelste km tot nu toe (4:24). Toch nog iets bereikt.
poes
Geplaatst: 17-12-20 23:31
Allemaal goed rusten en opletten. Ik heb net tien dagen juist heel bewust niet gerend. Wel paard gereden. Geen blessures maar gewoon even nood aan de zetel en een goed glas wijn.
Beetje plastisch beschreven stukje over de kat haar thuiskomst weet niet of iedereen dat hier wil zien.
Spoiler: De kat is thuis. Ik vind het fascinerend! Met een plukje haar en een pootafdrukje en verrassend veel as vind ik. Dit weekend overbrengen in de urne. En een geurkaarsje en een kaartje. Toch wel fijn gedaan alles bij elkaar. Maar voor dat geld mocht het ook wel. Nooit gedacht dat ik dit ooit zou doen maar best blij mee nu.
Supervixen
Geplaatst: 18-12-20 09:27
Mooi poes, dat je dat hebt gedaan. Wij hebben onze vorige kat bij de dierenarts achter gelaten.
Memuska
Geplaatst: 18-12-20 09:48
JOEHOE!!!!
Ik ben er weer, even idioot druk geweest.
Hoe is 't met jullie allemaal? What did I miss?
Ik lees op 't eerste zicht wat pijntjes, sterkte en voorzichtig iedereen.
Poes, voor jou ook veel sterkte en een dikke knuffel...
Ik had gisteren mijn 5 km test met Trenara. Voorspelling: 29:09.
... * tromgeroffel *
26:37
Ik was natuurlijk veel te snel gestart, ik moest eigenlijk 5:45 aanhouden maar jaaaaaaa ... jullie kennen het vast. Ik besloot dan maar rond de 5:30 proberen te blijven, wat vrij goed lukte met een uitzondering in km 4... In km 5 dacht ik dan: weet je, ik ga gewoon zo hard nog gaat, dan ben ik er vanaf.
Bon. Nu ga ik een beetje trailen in de Kasterleese modder.