Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:05

Welkom @Esther_92 :wave:

Mijn dagen zijn redelijk oké deze week. Even rustig aan doen na het weekend, beetje teveel Baileys gezopen.

Vandaag;
O; the usual, yoghurt met Weetabix, banaan en honing
T; bolletje goed bezig ding
L; 3 beschuiten met kaas en kalfsleverworst
T; lepel pindakaas, guilty pleasure :Y)
T; 2 matze crackers met halvajam
A; Pita kipgyros met ijsbergsla en wortel (en knoflooooook)

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:11

Ik ben undercover B-)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:17

Baileys <3

Zo net de challenge van de eeuw.. Had al vroeg gelunched (half 12) en daarna douchen enzo en toen naar een vriendin maar die had echt alleen maar koekjes en snoep en chocolade dus daar maar wijs aan het water gezeten een hele middag.. en toen met mn moeder doorgereden naar de Lidl net. Ik had zo'n honger :') en nog ongesteld ook dus dan is t extra erg.. wonder boven wonder niks slechts gekocht en netjes gewacht tot ik thuis was terwijl mam wel een pecan broodje naast me zat te eten met een constante 'wil je ook een hapje' :+ Ik geloof dat ik kan zeggen dat mn motivatie weer terug is haha :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:34

Oooh ja Baileys! Heeeeerlijk! Had er een handje van dat in het weekend (jaaaaaren geleden) te drinken (vrijdag en zaterdag zeker 2 glazen), tot ik er achter kwam hoe slecht (aantal kcal) het was :') Heb het eigenlijk nooit meer gehad... Kan voor een keertje best :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:34

Maanlicht schreef:
Ik ben undercover B-)

Ahaaaaaa :)*

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:35

Ik bedenk me opeens dat er nog een limited edition fles baileys in m'n kast staan.. pumpkin spice <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:36

Esther_92 schreef:
Mag ik mij hier ook komen melden :o ?

Lees steeds al beetje mee, maar nu toch ook maar is de stap nemen om daadwerkelijk ook lijstjes toe te voegen en mee praten!

Vanaf januari houd ik wekelijks mijn gewicht bij en vul ik met regelmaat via de app S Health wat ik beweeg die dag en wat ik heb gegeten. Nu al een duidelijker beeld bij wat ik aan calorieën binnen krijg. Ik wil graag nog een paar kilo afvallen, en daarna toch echt proberen om op gewicht te blijven! Als ik goed gerekend heb moet ik zo rond de 2000 calorieën per dag zien in te nemen. (wat dus vandaag een drama is)! Ik woon nog bij mijn ouders en eet dus mee met wat de potschaft, mijn moeder eet koolhydraatarm, dus het verscheelt per dag enorm hoeveel koolhydraten ik binnen krijg.

O: 2 eieren gebakken met 40 gr havermout, 1banaan en een snufje kaneel
L : Erwtensoep
T : Cracker met 1 plakje kipfilet
A : Gekookte aardappelen met bloemkool en een pangafilet

(Eten van vanavond zou ik even moeten wegen, maar hoe ik nu heb gerekent uit rond de 1000 calorieën :\ )

Verder heb ik vandaag drie grote glazen groene thee gedronken, en twee glazen slimpie ranja. Daarbij zal vanavond nog flink wat water komen tijdens de badminton training.

B : Tussen de middag 20 min gewandeld, vanavond 1,5 uur badminton training.

Verder hoop ik hier een inspiratie op te doen qua eten, en om te kijken of de tips die jullie elkaar geven ik daar toevallig ook wat mee kan! :D

Haaai! 1000 caloriën?? Was je erwtensoep leeg, of heb je een cup a soup pakje gehad??

Verder qua tips, gun jezelf op zo'n dag een lekker tussendoortje. Hou je het een stuk langer van vol, heb ik het altijd het idee :) Ik denk dan aan een lekker koekje, zakje chips, m&m's... Maar net wat je lekker vind...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:38

xNavatu schreef:
Ik bedenk me opeens dat er nog een limited edition fles baileys in m'n kast staan.. pumpkin spice <3

<3 <3 <3

Ik heb nog een fles Baileys belgian chocolate, ook gruwelijk lekker. Ik gooi het sowieso graag door chocolade, warme chocomelk met Baileys dan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:45

Ik vraag me ook af hoe je bij 1000kcal komt met dat lijstje inderdaad. Denk dat me ergens misrekent...
Hoewel je met een kleine kop erwtensoep en niet teveel aardappelen er niet heel veel overheen zal gaan.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:58

Ik heb spelt cracker gekocht <3 Dankzij Maanlicht én heerlijk humus met zongedroogde tomaten mmm. Heb me lijstje al helemaal bedacht voor morgen zo lekker _O-

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:05

Sssst als ik Baileys hoor krijg ik zin in Baileys :') Misschien dit weekend maar halen, want een slecht weekend gaat het toch al worden. (Weekendje Vlieland met vrienden)

O: 2 vk crackers met zachte geitenkaas
T: bonbon
L: een eierkoek en speltbol met mozarella, tomaat en pesto
T: Mandarijn
A: (zilvervlies) rijst met groente, kip en homemade pindasaus..
T: denk pure choco

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:07

jaimy10 schreef:
Ik heb spelt cracker gekocht <3 Dankzij Maanlicht én heerlijk humus met zongedroogde tomaten mmm. Heb me lijstje al helemaal bedacht voor morgen zo lekker _O-

Humus met zongedroogde tomaten of hummus met zongedroogde tomaten?
Als in humus met die smaak, of doe je die tomaten er los overheen? Klinkt hoe dan ook zaaaalig!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:19

Janine1990 schreef:
jaimy10 schreef:

Humus met zongedroogde tomaten of hummus met zongedroogde tomaten?
Als in humus met die smaak, of doe je die tomaten er los overheen? Klinkt hoe dan ook zaaaalig!

Erin verwerkt in de keukenmachine <3
En aangezien we t vanmorgen over eieren hadden denk k ook nog een gekookt eitje :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:19

Omnomnom Jaimy!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:32

Mmm, zag dat het al over Bailey's ging. :9

Welkom Esther! Hoe lang ben en hoeveel weeg je? :) (als je dat hier wilt delen natuurlijk).

Black-kelpie: pindakaas :9 dat is ook iets wat ik dus alleen bij mijn ouders heb staan want als ik het zelf koop... :Y)

Navatu: aah, dat is zo lastig! Wat ik dan altijd doe is iets gezonds voor mezelf halen! Dan voelt het niet alsof ik iets 'laat', ik eet er simpelweg iets anders voor in de plaats. Dit kan een lekker stuk fruit zijn, een bak cherrytomaatjes etc etc.

Bedankt voor de tips trouwens allemaal! Ik hou inderdaad de pasta en kaas enzo al apart. Maar het is idd vaak zo van, oooh lekker toetje na, roomsaus, witte saus etc. Ik probeer vaak toch gezonde keuzes een beetje door te dringen, en anders eet ik er gewoon wat extra sla/komkommer bij, dat heb ik toch altijd in de koelkast liggen. Maar die opmerkingen zijn gewoon zo naar... Om nou alles af te slaan constant. Dan krijg je weer van: 'maar vind je ons dik dan? Dat wij dit eten?' en soms dat zie ik ze gewoon iets 'ongezonds' niet opeten omdat ik het af sla en dan voel ik me ook zo banketstaaf, want dat is helemaal niet mijn bedoeling. ZE=e moeten lekker eten wat ze willen. :j

Lijstje vandaag toch weer heel anders, toch niet samen eten.
Cheetahfan schreef:
Lijstje voor vandaag:
O: 1 khd arme boterham met notenpasta, 200 gram magere kwark met kaneel
T: appel
L: 2 khd arme boterhammen met ham, gekookt ei
T: 150 ml magere yoghurt met 1 weetabix en wat bosbessen/frambozen en wat rozijnen
A: penne met tomatensaus, champignons, ui, kip en broccoli (probeer veel groenten en iets minder pasta)
A: 200 gram slamelange, 1 gebraden kipfilet, halve komkommer, 2 tomaten, halve avocado en balsamico
T: protein chips, kwart galiameloen

B: half uur fietsen, 5 km hardlopen, kwartier op de fietsmachine
T: Thee, water

159g khd (39%), 59g vet (32%) en 120g eiwit (29%) en ongeveer 1700 calorieën

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:36

Vandaag niet zo'n goede dag, zit niet super in mijn vel weer en daardoor slaap ik heel slecht, stress op het werk. Het zijn allemaal smoesjes, dat weet ik, maar ik vind het soms gewoon echt heel lastig..

O: 250 gram almhof 1,5% vet yoghurt banaan, twee dunne speltcrackers met Slankie smeerkaas
T: eierkoek, twee snack komkommertjes
L: 4 kleine boterhammen, eentje met runderrookvlees, eentje met gelderse gekookte worst, van de andere twee een tosti ham kaas gemaakt met een beetje ketchup. 2 cracottes met vruchtenhagel, 2 mini crackers met Duo Penotti, een glas optimel
T: appel, light mueslireep, bakje chips, glas pure leaf ice tea
A: boerenkoolstamppot met 2/5 van een rookworst.

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:52

Janine1990 schreef:
Esther_92 schreef:

Haaai! 1000 caloriën?? Was je erwtensoep leeg, of heb je een cup a soup pakje gehad??

Verder qua tips, gun jezelf op zo'n dag een lekker tussendoortje. Hou je het een stuk langer van vol, heb ik het altijd het idee :) Ik denk dan aan een lekker koekje, zakje chips, m&m's... Maar net wat je lekker vind...

Nee de erwtensoep was nog niet leeg, maar ik had aan 260 ml eigenlijk al wel genoeg als lunch.
Ik probeer wel echt bewust "gezond" te eten, dus daar past een zakje chips, m&ms enz. niet echt tussen :o

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:58

secricible schreef:
Ik vraag me ook af hoe je bij 1000kcal komt met dat lijstje inderdaad. Denk dat me ergens misrekent...
Hoewel je met een kleine kop erwtensoep en niet teveel aardappelen er niet heel veel overheen zal gaan.

Als ik mijn S Health app moet geloven wel.
O : 424 kcal
L : 187 kcal (260 ml erwtensoep)
T : 89 kcal
A : ± 354 kcal ) aardappelen wel afgewogen dit was 200 gram, de bloemkool niet afwogen dit gegokt op ook 200 gram.

Dit samen kom ik dan uit op een 1054 calorieën.

Cheetahfan, ik ben 1,78 lang, en ik weeg (momenteel :o ) 81,5.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:08

Maar 260ml erwtensoep, hoeveel gaf je app aan dat het zou zijn in cal?

Cheetah, ik vind dat echt belachelijk dat ze dat vragen... Dat is niet jouw schuld! Dat ligt aan hunzelf!! Zij maken dat ervan... Heel kinderachtig... Gewoon zeggen de volgende keer als je iets afslaat en zij vragen of jij hen dik vindt: "Daar denk ik überhaupt niet over na, ik denk na over mijn eigen keuzes, wat jullie doen moeten jullie zelf weten en daar zal ik ook niet over oordelen."
Sterkte ermee... Vind het echt rottig voor je, want zo te lezen voel je je er niet echt lekker bij :(:)

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:24

Begin nu echt aan mijzelf te twijfelen, maar 187 kcal is toch gewoon 187 calorieën? Dat is wat de app aangeeft.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 20:30

Vind voor een kom erwtensoep dat wel weinig. Nou eet ik wel altijd echte snert. Dus flink gebonden maaltijdsoep, spliterwten, aardappel, koolraap, wortel. En dan nog vlees, rookworst en spek. Maar ook als je minder vlees/aardappel erin doet zal het nog wel flink wat kcal bevatten denk ik.

Cheetahfan, echt niet teveel van aantrekken. Ze klagen als jij op dieet bent, ze klagen als jij straks slank bent. Dat is makkelijker dan er zelf wat aan doen natuurlijk. Gewoon je eigen plan trekken.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:34

Maar die pakjes uit de winkel bevatten vaak niet zo veel kcal hoor. :)
Moeten we zo hameren op of het kcal nou klopt of niet? :+ Die 100 verschil maakt dan ook niet zo veel uit :) Het is niet zo'n vol lijstje dus er kan prima wat bij. :j

Thanks Janine! Dat is een goede. :) Probeer me er niet zo veel van aan te trekken, maar merk wel dat er echt een beetje een negatieve lading rond het hele 'fitgirl' hangt. :P

O, trouwens, gister voor volleybal weer even een foto gemaakt. Zo bizar. Op de weegschaal veranderd er echt 0, maar volgens de foto's wel (als ik het niet zelf inbeeld) :+ Vooral bovenbenen/kont/heupen mogen nog iets gespierder/strakker (niet op de foto, maar vooral mijn kont = echt niets :') ), maar het is naar mijn idee al een stuk beter dan de vorige foto, dus dat is fijn. :)

Dit was de laatste foto http://i64.tinypic.com/syul5i.jpg
En nu https://postimg.org/image/5dhxfzehh/

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:11

Wauw! Wat een verbetering cheetah!

Mijn lijstje van vandaag is best prima. Tijdens de oefeningen bij de cesartherapeut kwamen we er achter dat ik amper nog kracht in mijn linkerarm heb. Geen idee waar dat door komt. Hopelijk komt het vanzelf weer terug, maar wel even in de gaten houden.
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en stroop en een beker melk.
T: een volkoren biscuitje en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, hazelnootpasta en stroopvet, water en een bekertje thee.
T: een appel en water.
T: een sultana.
T: een glas ranja en een banaan.
A: sperziebonen, aardappelen en een gehaktbal.
T: vanille vla met roosvicée.
T: kop thee.
B: half uur intensief oefeningen bij cesartherapeut, 70 minuten fietsen, paard poetsen en losgooien.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:27

Zo zie je maar weer dat die weegschaal niet altijd wat zegt. Wat een gaaf verschil Cheetahfan *\o/* *\o/*

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:09

xNavatu schreef:
Baileys <3

Zo net de challenge van de eeuw.. Had al vroeg gelunched (half 12) en daarna douchen enzo en toen naar een vriendin maar die had echt alleen maar koekjes en snoep en chocolade dus daar maar wijs aan het water gezeten een hele middag.. en toen met mn moeder doorgereden naar de Lidl net. Ik had zo'n honger :') en nog ongesteld ook dus dan is t extra erg.. wonder boven wonder niks slechts gekocht en netjes gewacht tot ik thuis was terwijl mam wel een pecan broodje naast me zat te eten met een constante 'wil je ook een hapje' :+ Ik geloof dat ik kan zeggen dat mn motivatie weer terug is haha :))

Respect! Die pecan broodjes zijn zoooo lekker :9