Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:35

Mijn lijstje voor vandaag:
O: kwark
T: balisto
L: soep en een broodje
T: appel
A: geen idee nog

Heeft iemand trouwens tips om macro's wat beter te krijgen? Ik eet te veel koolhydraten en te weinig eiwit :o

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:56

MarlindeRooz schreef:
4 broodjes is toch niet te veel?

Ik had net een zwak moment, ik ging toen naar de Appie om wat te vreten te halen. En ik kwam terug met kaas en schoonmaak doekjes. :P Ben er best trots op. :o

Nee? Ik vind het zo veel lijken als ik het opschrijf :P

Haha goedzo!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:58

Mijn planning vandaag:

O: 2 speltboterhammen met geklutst ei + kop thee
T: Appel
L: 2 speltboterhammen met runderrookvlees
T: waarschijnlijk eet ik vroeg omdat ik vanavond moet werken
A: ?
T: ?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:33

Mijn planning:

O: 2 volkoren beschuit met jam
T: bakje ananas stukjes
L: 4 plakjes bruinbrood (misschien met pindakaas)
T: misschien een loempia
A: Patat met frikadel

B: 1,5 uur badminton.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:41

Goedemorgen!

Ik paste vandaag in een kokerrok die ik een paar maanden geleden gekocht heb en eigenlijk net niet paste... Ik vond hem te leuk om niet te kopen en besloot te wachten tot ik dun genoeg was om er goed in te passen. Dat is nu gelukt, jeej :P

Gister een proefles gehad in een nieuwe sportschool. Beviel erg goed, dus ik heb er een abonnement afgesloten! Per 1 december stap ik dus over! Tot die tijd mezelf nog even vermaken in m'n oude sportschool.

Mijn planning qua eten vandaag:

O: 1 whey shake, 2 protein crackers
T: Banaan
L: 400 gram komkommer met 100 gram witte kaas en 4 plakjes kipfilet
T: 125 gram makreelfilet in gekruide tomatensaus
A: Penne integrale met een saus van boerenkool en roomkaas

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:33

gribaldi schreef:
Ik zou zeggen google eens ;)

Is dit topic alleen maar bedoeld om lijstjes neer te gooien en niet om naar ervaringen te vragen? Want dan ontstip ik het gewoon weer.

Maargoed, had daarvoor natuurlijk al gegoogled

. Skyr is een duurdere variant van kwark met meer eiwit.

Snack a Jacks is qua calorieen best oke maar bevat in sommige smaken veel zout of suiker en daarnaast zitten er E nummers in die er voor zorgen dat je er steeds meer van wil.

Vandaar dat ik het boeiend vind om te weten hoe deze producten in de praktijk ervaren worden, vooral Skyr vraag ik mij van af of het het geld waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:39

Dat is helemaal aan jou om te bepalen of het z'n geld waard is. Ik vind het z'n geld waard omdat ik het lekkerder vind dan kwark en er meer eiwitten in zitten. Bij een dieet waar eiwitten belangrijk zijn (in mijn geval spiermassa behouden/opbouwen zover mogelijk en vet verliezen) is dat heel mooi meegenomen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:40

Hangt ervan hoe jij je dieet aanpakt. Sommigen hier letten op macro's (waaronder ik) en Skyr is een ideale manier om makkelijk je eiwitten op te schroeven, dus ik vind het het geld waard. Let jij niet op macro's etc dan hoeft Skyr niet persee je geld waard te zijn nee. (:

Snack a Jacks vind ik lekker en neem ik soms, maar probeer het wel te beperken omdat ik het niet vind vullen en er meestal juist meer honger van krijg.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:43

Boeiende reacties!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 11:19

Door middel van het plaatsen van lijstjes geef je anderen inzicht in je eetpatroon en kunnen zij je waar nodig tips geven tot verbetering :)

Mijn lijstjes zijn bijvoorbeeld al heel anders dan in t begin vanwege alle tips die ik gekregen heb.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:24

ruitje schreef:
gribaldi schreef:
Ik zou zeggen google eens ;)

Is dit topic alleen maar bedoeld om lijstjes neer te gooien en niet om naar ervaringen te vragen? Want dan ontstip ik het gewoon weer.

Maargoed, had daarvoor natuurlijk al gegoogled

. Skyr is een duurdere variant van kwark met meer eiwit.

Snack a Jacks is qua calorieen best oke maar bevat in sommige smaken veel zout of suiker en daarnaast zitten er E nummers in die er voor zorgen dat je er steeds meer van wil.

Vandaar dat ik het boeiend vind om te weten hoe deze producten in de praktijk ervaren worden, vooral Skyr vraag ik mij van af of het het geld waard is.

Je komt voor mijn gevoel zo binnen vallen. (ik kan mij niet heugen je eerder gezien te hebben hier, dus stel je zelf anders voor mocht je hier voor het eerst zijn)
Tips etc. kunnen we je altijd geven maar goed iedereen verteld netjes zijn/haar doelen dus.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:26

Skyr vind ik gewoon heerlijk haha plus echt meer eiwit, waardoor het weer meer vult, en daarom zeker z'n geld waard. Idd een kwestie van wat je nodig hebt in je eetlijstje. Als je vet te kort komt (komt niet vaak voor) kan je beter iets van Griekse yoghurt ofzo nemen, als je een kwark zoekt met weinig kcal optimel 0% etc.... Ligt dus aan wat jij nodig hebt :)

Snack A jacks eet ik bijna nooit, ze hebben voor mij geen meerwaarde behalve alleen lekker zijn, eet dan liever gewone rijstwafel met avocado of kipfilet haha. Alhoewel, caramel snack A Jack met pindakaas is wel heeeerlijk, maar past niet bij afvallen enzo :')

Zelf let ik op de dagen dat ik tijd heb wel op m'n macro's maar als ik geen tijd heb alleen op m'n kcal doel

Gribaldi; volgens mij heeft ze zich gewoon netjes voorgesteld?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:41

Ik heb mij voorgesteld en vroeg daarna dit:

ruitje schreef:
Ik zie veel Skyr en snack a jacks voorbij komen, is dat zo goed ?

Was echt puur interesse, omdat ik wil leren van andermans lijstjes. Wat ik na de antwoorden van anderen nu zeker heb gedaan want ik ga Skyr nu zeker eens proberen!

Ik eet zelf vaak Griekse Yoghurt maar dat is toch
niet helemaal wat ik zoek...

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:45

Misschien een stomme vraag, maar wat bedoelen jullie precies met macro's? :+

Snack a jacks eet ik overigens omdat er vrij weinig kcal in zitten, ik let niet echt op koolhydraten e.d.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:48

In MFP staat verdeeld hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten je binnen krijgt. Volgens mij bedoelen ze dat :)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:52

Aah okee, thanks! :)

Wat ik trouwens lekker vind is activia, dat eet ik vaak als ontbijt. Ook boeren yoghurt in zo'n klein bakje vind ik lekker. Daar zit vaak fruit bij of cruesli. Vind ik lekkerder dan griekse yoghurt.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:53

O: Griekse yoghurt met honing
L: volkorenbrood met smeerkaas
A: gegrilde kip, ijsbergsla, mozzarella en cashew noten

Er zitten wat gezellige etentjes met vrienden aan te komen, de feestdagen etc.
Ik doe gewoon lekker mee, de dagen daar om heen houd ik mij gewoon wat in.
Hoe doen jullie dat?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:04

Ik eet dan ook gewoon mee en hou er andere dagen rekening mee :)) Moet wel leuk blijven allemaal haha.
Toen ik echt nog heel veel motivatie had om echt nog 'veel' gewicht te verliezen (toen ik nog boven de 70 zat) had ik wel ook bij feestjes enz dat ik niet zoveel probeerde te snoepen, maar nam wel altijd gewoon iets. (:

_xrose schreef:
Misschien een stomme vraag, maar wat bedoelen jullie precies met macro's? :+

Snack a jacks eet ik overigens omdat er vrij weinig kcal in zitten, ik let niet echt op koolhydraten e.d.

Macro's zijn inderdaad eiwitten, koolhydraten en vetten :j

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:06

Je inhouden of dat meedoen?
Ik zorg dat ik niet 'overbodig' eet; vol is vol, van alles 1 stukje etc. Als ik weet dat ik savonds uiteten ga hou ik de rest van d'r dag wat magerder, maar eet ik wel veel volume voedsel zeg maar (groenten) om zo niet uitgehongerd te gaan eten.
Verder lekker bewegen en dan komt t wel goed.

Ik heb overigens niet het gevoel dat ik me moet inhouden dan omdat ik alles van mezelf mag eten :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:47

Ik eet ook gewoon mee, maar let wel op dat ik niet ineens veel meer ga eten. Ik kijk wat er allemaal is voor eten, dan kies ik wat ik wil hebben en neem daar een normale portie van. Met hapjes net zo, ik eet 2/3 stuks van de hapjes die ik het lekkerste vind en de rest laat ik liggen.

Snack a jacks eet ik voornamelijk omdat het makkelijk is en ik ze lekker vind. Kan zeker beter, maar als ik hiervan geniet en gewoon onder mijn kcal doel blijf maakt het me ook niet heel veel uit. Ga vast wel weer een keer beter op mijn macro's letten, maar vind het lastig als ik afhankelijk ben van ouders en werktijden. Als ik volgend jaar ergens een keer uit huis ben ga ik daar wel weer mee bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:24

Ik vind caramel snack a jacks met pindakaas ook heerlijk! Waarom zou dat niet goed zijn om af te vallen Area51? Als je gewoon binnen je kcalrestrictie blijft zie ik geen enkel probleem.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:30

L: Salade met kaas, geitenkaas(had van beide nog een heel klein beetje), komkommer en een zelfgemaakte honing/mosterd dressing en 2 glazen half volle melk.
D: Sowieso witlof, want die moet op. Denk dat daar een stukje vlees bij komt.

T: Smoothie oid

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:36

Hier zit ik ook meestal aan teveel koolhydraten en te weinig eiwitten.. Is moeilijk als vegetariër soms..

Bij sommigen vind ik de lijstjes zo weinig dat ik me afvraag wat jullie totaal kcal is..

Kayleigh, leuk van de rok :j ik wil ook terug in wat broeken kunnen zonder die lovehandles erboven :+

Ik ben benieuwd naar die skyr, toch eens naar de Albert Heijn gaan.. al vrees ik dat ik het niet lust :P ik eet vaak een yoghurt met gemixt fruit (bah stukjes :+ )

Lijstje:
O: belvita granenkoek en 1 rijstwafel (laat wakker)
L: dieetmaaltijd van 160 kcal zelf aangevuld met groenten en falafal (500 kcal in totaal)
T: yoghurt
A: 2 sneden roggebrood met Light ( smeer ) kaas

ik zit nog maar aan 1200 kcal hiermee dus moet nog even bedenken welk tussendoortje ik nog neem :)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:49

Ik eet ook gewoon mee, ik ga deze zaterdag ook weer uit eten en dan eet ik gewoon mee.

Lijstje van vandaag:

O: 1 wentelteefje O:) en activia
T: Brosse eierkoek van bolletje
L: Pistoletje met gekookt ei.
T: Nog een reep van iets denk ik.
A: Nog geen idee.

Ik sta nu al een paar dagen vast op 68,3, ik val wel af in cm's maar het is wel lichtelijk demotiverend. Zeker omdat ik nu ook sport.
Laatst bijgewerkt door Nottinghill op 11-11-15 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:10

Wauw gaaf kayleigh goeie motivatie om vol te houden.
Hier laat wakker kind had studie dag.
L: shake met veel lijnzaad noten henepzaad
A: hutspot
Was gister vis geworden ivm planning