Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:37

Oh dat is echt jammer Kana.. Terwijl dat juist zo fijn is als ze met je meedenken. Ik zeg er zelf meestal niks van en ga naar een ander filiaal vb in Eindhoven naar de Douglas ipv bijenkorf of andersom, laat dan wel altijd vallen dat ik ergens anders ga kijken 'omdat ze mua hier niet zo geïnteresseerd zijn' natuurlijk hard genoeg dat ze het kunnen horen :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:39

Pff echt verschrikkelijk is dat, staat MAC ook wel een beetje om bekend intussen :=
Ik was een paar weken geleden bij de pro store in A'dam, verkoopster had meer interesse in haar eigen haar dan in de klanten. Tja dan hoeft het van mij niet dus ik ben naar de douglas in de Kalverstraat gegaan en werd daar wel beter geholpen _O-. Ik vind de service in de Bijenkorf daar over het algemeen nog fijner dan in de pro store, stelletje arrogante wijven :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:41

Voor Dublin heb ik nu dit rijtje:

Nars all day luminous weightless foundation of sheer glow
Nars creamy concealer
Nars light reflecting setting powder
Nars blush
Nars smudge proof eye shadow base
Charlotte Tilbury (weet nog niet wat, maar hoor goeie dingen over dit merk, dus wil even kijken :) )
Too Faced melted lipsticks
UD Setting spray
Hourglass mineral veil primer
Hourglass ambient lighting blush
Hourglass Illusion Hyaluronic skin tint

Verder wil ik nog wat drugstore producten O:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-05-15 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:42

OMG Anc wat veel _O-

Ja vond het ook echt aso... en had idd ook naar de douglas kunnen gaan maarja daar dacht ik later aan :')
Als ik wat dichterbij had gewoond en wat vaker daar was geweest dan... was ik gewoon andere keer terug gekomen want vind bijvoorbeeld die man die daar rondloopt wel echt een stuk vriendelijker!!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:43

Een beetje een forse kale man Yonker? Die was inderdaad leuk bezig met andere klanten. Die liep er vorige week ook en eigenlijk wilde ik graag dat hij ons hielp maar helaas was hij heel druk en tuttebel sprak ons aan of ze kon 'helpen'.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:44

Jeeez Anc, wat een bult haha! Met een lege koffer heen en een make up koffer vol mee terug? :P

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:45

Ja die :j
Die heeft me een keer goed geholpen met een lipstick.

Uhm dit was een wat jongere vrouw... met bruin haar :Y) Arrogant uit dr ogen kijkend _O- En worst of all... hadden al die meiden daar geexperimenteerd ofzo en blauwe wenkbrauwen... afschuwelijk _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:46

Ja...
En dit is al de ingekorte lijst _O-

Wil ook eigenlijk nog wat highlighters van Becca en naar de MUFE winkel :')

Denk dat ik alles ga bekijken en daar pas beslis wat ik wil.
Kan ook altijd opschrijven wat ik mooi vind en dat online bestellen, maar als ik er toch ben wil ik wel alles irl bekijken.

Ik vind MAC sowieso helemaal niet zo fantastisch als iedereen hier in dit topic blijkbaar vind :=
Lipsticks ben ik echt mega fan van, maar de rest...
Zitten echt wel fijne producten tussen, maar ook heel veel overrated spul vind ik.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:46

Yonker schreef:
Ja die :j
Die heeft me een keer goed geholpen met een lipstick.

Uhm dit was een wat jongere vrouw... met bruin haar :Y) Arrogant uit dr ogen kijkend _O- En worst of all... hadden al die meiden daar geexperimenteerd ofzo en blauwe wenkbrauwen... afschuwelijk _O-

Volgens mij had in dezelfde vrouw. :')

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:50

Die kale man is echt heel vriendelijk :) helpt je altijd heel goed en neemt ook de tijd voor je, zelfs als het drukker is

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:58

Nah wat stom Kana, dat verpest idd echt een beetje het cadeautje! Soms zijn ze zo arrogant bij MAC, ik snap ook echt niet waarom.. je komt daar toch gewoon je geld uitgeven? :x En MAC is natuurlijk een leuke baan maar geen reden om arrogant van te worden. :')

Lekkere lijst DnT. *D
Ik ga dinsdag naar m'n vriend (Rome) en ik heb met mijn Sephora pasje nog 20% korting dus ik ga ook even lekker shoppen. :D Heb alleen niet zo'n hele lange wishlist, heb volgensmij het meeste wat ik wil wel. Sowieso wil ik nog een Nars tinted moisturizer, die ik nu heb is iets te donker. En misschien de creamy concealer, maar altijd als ik er ben is ie uitverkocht in mijn kleur. Oh trouwens, als je die light reflecting poeder swatcht niet schrikken, het lijkt net een highlighter. := Alleen als je hem gewoon met een poederkwast gebruikt is ie echt supermooi. Maar ff mijn wishlist met een sterretje achter wat ik sowieso wil:
Nars tinted moisturizer in Finland*
Creamy concealer (denk Custard, Vanilla ziet er altijd zo roze uit)
Angelika blush
Marc Jacobs gel foundation

Oeh trouwens, ik heb laatst Anastasia brow pommade gekocht, waarom heb ik dat nooit eerder gedaan? :wow: Echt geweldig spul! <3 Ben uiteindelijk voor de kleur Blonde gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:15

Ik wil eigenlijk gewoon alles van Nars, Charlotte Tilbury en Hourglass eens goed bekijken.
Die merken staan al zo lang op mijn wishlist, maar ik vind ze echt te prijzig om ongezien te kopen.
Misschien kom ik met een hele koffer vol thuis, maar misschien koop ik ook wel niks.

Alhoewel... helemaal niks kan ik me niet voorstellen :')

Pommade heb ik nog nooit gebruikt, maar ik ben wel onwijs blij met mijn brow wiz <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:19

Ik wil ook niet meer zonder Pommade :D Geweldig spul <3

Nou volgens mij kom je gewoon met een koffer thuis Anc _O-
En ik geef je geen ongelijk :') Ik zou helemaal losgaan :=

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:19

Citaat:
Oke, en welke kleuren staan nog op je wishlist ?
Sowieso Heroine
Verder heb ik er een aantal opstaan die ik net als jij hebt gedaan eerst wil swatchen.
Girl about town
Red Pepper/Dubonnet
Patisserie
Fanfare

Heroine is ook mooi idd, die heb ik ook.
Wel een heftige kleur :D
Girl about town is ook erg mooi, die heb ik ook.
En fanfare wil ik ook nog, die heb ik al geswatcht, ook een erg mooie kleur, maar staat bij iedereen anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:20

Pfoe de mua's bij MAC :') Breek me de bek niet open _O- Heb regelmatig ruzie met ze staan maken, vooral in Utrecht. Daar zitten een paar hele aardige tussen, maar ook een paar waar ik echt de kriebels van krijg.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:48

Ik kan niet zonder m'n browwiz :)) en zonder m'n pomade zou ik t ook heel moeilijk hebben :))

Hahaha ik ben echt heel benieuwd waar je mee thuis komt Anc :))

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:59

Zijn er hier mensen die hun wenkbrauwen epileren? en hoe lang blijven de haartjes dan weg?

Ik slik sinds kort de Dianepil. Ik krijg deze voorgeschreven als medicatie, niet als anticonceptie. Dit voor zware hormonale problemen (ernstige pijnen, heftige menstruatie, stemmingwisselingen etc). Ik zag er eerst wat tegenop vanwege de reputatie van deze pil, maar hij werkt echt ontzettend goed. Ik heb nergens meer last van!

Nu is er sinds ik de pil ben gaan slikken wel wat veranderd. Ik heb haargroei gekregen tussen mijn wenkbrauwen in. Kleine donkere haartjes. Ik neem aan dat dit door de pil komt en iets hormonaals is. Connectie tussen deze pil en haargroei is er wel, maar ik geloof dat het normaal juist omgekeerd is. Vrouwen met hevige acné of overmatige haargroei wordt deze pil juist voorgeschreven zodat het verdwijnt.

Ik heb de haartjes uitgetrokken met een epileer pincet en dacht er vanaf te zijn. Echter na één nacht zijn ze al weer terug in de vorm van stoppeltjes of al echt weer een kort haartje. Ik ben zelf blond en heb blonde wenkbrauwen. Als ik een wenkbrauwhaartje uittrek heeft deze een zeer lichtgekleurde 'wortel'. De nieuwe haartjes zijn echter donker (en vallen daarom ook op :( ) en hebben een pikzwarte wortel.

Ik dacht altijd als je de haren met alles erop en eraan eruit trok ze een tijdje wegbleven, maar na een nacht slapen zijn ze weer terug. Is dit normaal, of zijn er andere methodes voor? Ik trek ze nu iedere dag uit en dat kost nogal wat tijd en is niet zo heel vriendelijk voor mijn huid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:15

Pearlx schreef:
Zijn er hier mensen die hun wenkbrauwen epileren? en hoe lang blijven de haartjes dan weg?

Ik slik sinds kort de Dianepil. Ik krijg deze voorgeschreven als medicatie, niet als anticonceptie. Dit voor zware hormonale problemen (ernstige pijnen, heftige menstruatie, stemmingwisselingen etc). Ik zag er eerst wat tegenop vanwege de reputatie van deze pil, maar hij werkt echt ontzettend goed. Ik heb nergens meer last van!

Nu is er sinds ik de pil ben gaan slikken wel wat veranderd. Ik heb haargroei gekregen tussen mijn wenkbrauwen in. Kleine donkere haartjes. Ik neem aan dat dit door de pil komt en iets hormonaals is. Connectie tussen deze pil en haargroei is er wel, maar ik geloof dat het normaal juist omgekeerd is. Vrouwen met hevige acné of overmatige haargroei wordt deze pil juist voorgeschreven zodat het verdwijnt.

Ik heb de haartjes uitgetrokken met een epileer pincet en dacht er vanaf te zijn. Echter na één nacht zijn ze al weer terug in de vorm van stoppeltjes of al echt weer een kort haartje. Ik ben zelf blond en heb blonde wenkbrauwen. Als ik een wenkbrauwhaartje uittrek heeft deze een zeer lichtgekleurde 'wortel'. De nieuwe haartjes zijn echter donker (en vallen daarom ook op :( ) en hebben een pikzwarte wortel.

Ik dacht altijd als je de haren met alles erop en eraan eruit trok ze een tijdje wegbleven, maar na een nacht slapen zijn ze weer terug. Is dit normaal, of zijn er andere methodes voor? Ik trek ze nu iedere dag uit en dat kost nogal wat tijd en is niet zo heel vriendelijk voor mijn huid.

Bij mij duurt het een dag of 2 als ze langzaam weer terug komen. Ik heb ook lichte wenkbrauwen en de haartjes die 'terugkomen' zijn en blijven gewoon dezelfde lichte kleur. Wel heel vervelend voor je!

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:19

[***] schreef:
Bij mij duurt het een dag of 2 als ze langzaam weer terug komen. Ik heb ook lichte wenkbrauwen en de haartjes die 'terugkomen' zijn en blijven gewoon dezelfde lichte kleur. Wel heel vervelend voor je!

Bij mij zijn deze nieuwe donkere haartjes echt als ik ze 's ochtends uittrek na een nacht slapen al weer terug. In minder dan 24 uur dus (!) En vaak al langer als een stoppeltje. Dus geen puntje, maar al een echt haartje.

Voor mijn wenkbrauwhaartjes geldt dit trouwens niet, echt alleen de nieuwe, donkerder gekleurde haartjes. Ik vind het echt heel vervelend ja -O- En om voor zoiets nou met de pil te stoppen die juist verder zoveel positieve effecten heeft lijkt me nou ook weer overdreven. Leuk is het echter niet en het kost stiekem best veel tijd iedere ochtend om ze te verwijderen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:31

@ pearl

Ik ben half zuid Afrikaanse. Ben wat wit uitgevallen maar de donkere dikke haargroei heb ik wel. Oftewel ik snap je probleem. :p

Ik epileer elke dag. Echt elke dag. 1 keer per week zit ik uitgebreid in daglicht te plukken wat ik in de ochtend niet zie in lamplicht.
Wat ik je heel erg kan aanraden is een goed pincet. Ik zweer echt bij Tweezerman, daarmee krijg ik ook kleine dunne stompjes weg. Deze koop ik bij Ici Paris. Dit zijn echt de beste scherpe pincetten ooit.
Epileren is inderdaad bij je wenkbrauw gebied van korte duur. Veel haren daar zitten namelijk in verschillende groei stadia waardoor het lijkt alsof het elke dag terug komt. Wat je kunt overwegen is IPL. Ik heb 7 keer mijn tussen stukje latten flitsen en het is daardoor erg verminderd. Maar echt compleet weg gaat het nooit.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:47

Het was weer kwasten schoonmaak tijd..
Hoevaak doen jullie dat eigenlijk? Voor mijn gevoel doe ik het nog redelijk vaak (eens in de twee weken ongeveer).

Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand hier nog een goeie blush kwast? Ik ben gek op rt, maar ik vind hem zo groot ogen :P. Verder wil ik nog een kleine pencilkwast, een beautyblender en een schuine contourkwast. Oké nog wel een hoop meer maar zoveel geld heb ik even niet helaas :'). Ik ben gek op kwasten.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:11

Toevallig gister bij Hema een blush kwast gekocht, schuin afgesneden en niet te stevig, ik vind m fijn!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:26

Ik vind de RT blushkwast echt heerlijk. Heel groot en heel fluffy. Kan heel goed subtiel mee aanbrengen en dan opbouwen. Als ik weer eens een kleinere stevigere kwast pak, dan heb ik altijd teveel.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:32

Dat is idd best vaak Judass! Persoonlijk vind ik het echt een rot klus en gebruik ik express zo min mogelijk verschillende kwasten zodat ik niet vaak alles hoef te wassen. :=

Zojuist voor het eerst de RT spons gebruikt. Had veel meer product nodig dan normaal dus het zuigt het flink veel op. Heb nu ook maar minimale dekking.
Ook voor het eerst de NYX wenkbrauwgel gebruikt. Voelt nu een beetje als een miskoop. Extreem gepigmenteerd wat het een verf effect geeft en het is moeilijk uit te blenden zodat het zachter word. Mijn wenkbrauwen zijn nu best hard en streperig.

Afbeelding

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:11

Ik vind ze inderdaad ook iets te hard (zeker omdat op foto het effect nog verzwakt). Verder wel mooi hoor :)

Judass De RT is juist heel fijn, ondanks (of misschien net, dankzij) het formaat. Je moet er misschien even mee leren werken, maar ik vind ze ook top.