Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:19

We hadden het droog tijdens de safarirun! Daarna in Burgers Zoo alleen in de overdekte dingen geweest. Echt nauwelijks last gehad van het slechte weer.

Waar opent de decathlon??

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:53

Ja het weer viel gisteren niet tegen. Had een trailrun over 31,3km in Landgraaf en omgeving. Na 1 1/2km al een trap op met 508 tredes en dan mag je er nog bijna 30km. Heel pittig. Maar het was op wat miezer na zo goed als droog. Alleen het bos en zeker de akkers waren door de regen van de afgelopen dagen een blubberzooi en dat heb ik geweten.
Ik was even blij dat we na de nodige klimmetjes en afdalingen over een zo goed als vlakke akker mochten maar al na een paar stappen op de akker wilde ik het liefste het blubberbos inrennen want de stukken akkers waren nog zwaarder.
Vandaag een rondje van 10km samen met de hond uitgelopen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:53

Oh wat een mazzel heb je dan gehad zeg Supervixen!
Ik heb zo mijn laatste hardlooples. En ben sinds 2 uur snipverkouden :\ Nou ja, maar iets beter aangekleed en rustig aan meetrainen.

In de Rijnhal. Ze zijn al bezig met verbouwen en ze zoeken mdw.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:03

Ahh ok. Komen er dan meer winkels in de Rijnhal? Ik heb het nieuws er niet over bijgehouden. Maar ik ga er zeker even kijken dan!

508 tredes?? Pff pittig ja!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:44

Heeft iemand hier ervaringen met compressiekousen bij shin splints? Ik blijf (snel) last van mijn schenen houden gedurende mijn opbouw en blijf om die reden dus ook hangen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:08

Supervixen schreef:
Ahh ok. Komen er dan meer winkels in de Rijnhal? Ik heb het nieuws er niet over bijgehouden. Maar ik ga er zeker even kijken dan!

508 tredes?? Pff pittig ja!

En die traptredes waren nog een makkie vergeleken bij wat ons de 30km erna te wachten stond.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:13

Hahaha daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:59

Supervixen schreef:

Nee, wordt alleen Decathlon :D

Nou, vanavond laatste Mindfulrun training gehad. Erg leuk en veel geleerd. Nu weer even op eigen kracht verder.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:32

Djilna schreef:
Supervixen schreef:

Nee, wordt alleen Decathlon :D

Nou, vanavond laatste Mindfulrun training gehad. Erg leuk en veel geleerd. Nu weer even op eigen kracht verder.

Ik ben samen met forumster naar de decathlon geweest, leuke winkel!

Hoe werkt dat mindful running?

Boemklatsch schreef:
Heeft iemand hier ervaringen met compressiekousen bij shin splints? Ik blijf (snel) last van mijn schenen houden gedurende mijn opbouw en blijf om die reden dus ook hangen.

Is al heel wat over geschreven idd, kijk maar eens terug.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:39

Ik vind het in principe gewoon een moderne term voor bewust zijn van. Maar het was leuk om te doen. Je let extra op ademhaling, bewust zijn en genieten van je omgeving en wat je doet, wat er in en met je lijf gebeurt, enz.
Ik heb het hier gedaan: http://www.mindfulrun.nl/

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:13

het gek om vanavond met de cursus eerste les helemaal in mijn hardloop outfit te komen?

Er staat:
Kom de eerste training gewoon in sportkleding en sportschoenen. Heb je al hardloopschoenen, dan moet je die natuurlijk aantrekken.

Ik denk nu staat misschien zo popi jopie helemaal in outfit te komen...

Thermokleding aan trekken is dat verstandig?
Ik vind het wel wat koud buiten met de wind en de eerste les doe je misschien wat rustig aan en veel informatie in het begin?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:18

Gewoon "popi jopie" gaan :D :j
Je loopt er het fijnst in en er zullen er echt wel meer zijn.

Thermokleding is persoonlijk, ik heb dat nooit aan. Gewoon in laagjes, zodat je gemakkelijk iets kunt aan- of uittrekken.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:25

Zijn jullie bovenbenen nooit koud in een hardloop broek?
Daar had ik de laatste keer last van maar ik wandel dus ook nog tussendoor.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:59

Ja koude bovenbenen krijg je wel.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:14

Nou ik ben zover *\o/* _/-\o_

Hardloop kleding aan maar wel met thermo eronder.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:01

Het is allemaal goed gegaan.
Wat informatie theorie.
Warming up en daarna 2 minuten lopen en dan 2 minuten wandelen en cooling down.
Het was achteraf in het het dorp op een terrein het waaide best wel.
Thermo kleding was wel lekker heb het niet te warm gehad.
En inderdaad er waren er meer in hardloop kleding.

Best wel grote groep 21 mensen

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:09

Leuk Linnie050, dat was best een grote groep. Vanavond waaide het best wel. Hier wordt op woensdagavond atletiek gegeven en op een paar ochtenden. Dan kan ik helaas niet. Lijkt me wel erg leerzaam.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:39

Ik heb net eindelijk weer eens heerlijk gelopen na 3 slechte weken. 9 km in 54 minuten. Genieten!

Leuk linnie!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:53

Voor thermokleding is het me nu wel te warm eigenlijk. Dit seizoen nog maar 3x thermoshirtje gedragen.

Pfff mijn 2 loopmaatjes en ik hadden net ook een stunt. Wilden het parcours voor de halve marathon (deels) verkennen. Auto geparkeerd bij het startpunt, rondje van 17,5km uitgezet en 2u gaan lopen. Na 1u50 waren we terug en zouden nog een extra lus maken. Tot ik zag dat het parkeerterrein was afgesloten en omze auto's nog achter het hek stonden :7. Help! Uiteindelijk heeft de buurman van een loopmaatje ons opgehaald en thuisgebracht. Want het was nog wel een km of 7 naar huis en dat was me echt te ver....
Morgen hardlopend de auto ophalen én een bos bloemen voor buurman kopen :o.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:32

Owjee Plien dat is schrikken! Gelukkig was buurman daar!

Wat fijn SV!!

Klinkt leuk en leerzaam linnie050 maar idd wat een onwijs grote groep. Iets TE of niet?

Ik had gisteren ook lekker gelopen. Wilde het even iets rustiger doen omdat het vorige week wat zwaar viel dus langzaam het tempo verhoogd en mijn doel van 5,5 in 30 minuten gehaald :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:26

:= Plien! Dat is ook schrikken als je dan je auto aan de verkeerde kant van het hek ziet staan! Fijne buurman!

Leonie lekker tempo :) Ik hang nog een beetje tussen de 7 en 8km/h. Afwisseling lopen en wandelen..

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:23

Wat leuk om iedereen zijn verhalen te lezen!
Supervixen, zo'n safarirun lijkt me echt gaaf, even onthouden! :)
En Plien, dat is schrikken!

Ik heb eergisteren ook lekker gelopen. Ik heb de laatste tijd wat moeite met het controleren van mijn ademhaling, maar de laatste keer ging het al een stuk beter :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:57

Enkele weken niet op Bokt geweest, en ik loop gelijk 10 blz achter.

Hier nog altijd 3x per week 5 à 10 km, met uitzondering van vorige week, waar ik maar 1x de tijd had.

Donderdag eerste intervaltraininkje ingelast met onze joggingclub. Was initiatief van één van de leden. Ik wou het officieel aankondigen, maar de rest van het bestuur was tegen, dus hebben we het maar - dik tegen hun zin - op eigen initiatief gedaan. Direct 10 personen die dit wilden doen, en zeker voor herhaling vatbaar. Wel fijn, al die spontane initiatieven van onze leden, zo hebben we morgen weer met een 6tal afgesproken om een duurloopje te doen. En op 14 februari lopen we 14 km, met achteraf een drink aangeboden door een koppel dat ook lid is van de club.

Helaas ook wat negatievere ervaringen: iemand met depressie/burn out die toch wou meelopen (in de hoop zich hierdoor beter te voelen), is 2x ingestort tijdens het lopen. Gelukkig is ie nu opgenomen, zodat het probleem grondig kan aangepakt worden.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:11

Ja hwn een paar weken kan natuurlijk niet he ;)
Lijkt me wel leuk met een groep dat motiveert toch weer!

Gisteren 6 km gelopen. De eerste 5 redelijk stabiel 10.5km/h en de laatste 13.5/14 km/h dat vrat wel even flink energie moet ik zeggen haha. Maar vandaag nergens last van dus het kon wel :P.

Hebben de meer ervaren lopers hier tops om je ritme en tempo nog meer gelijk te houden (behalve steeds kijken, ik kijk eigenlijk nooit echt tijdens het lopen omdat ik mijn telefoon er dan bij moet pakken)?

En wat doen jullie nog naast het hardlopen zelf? Of is hardlopen jullie hoofddoel?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:22

HWN waarom zou het bestuur tegen interval training zijn? Is toch hartstikke leuk en nuttig?

Leonie lekker tempo!

Ik ben door het endurancerijden al erg ingesteld op tempogevoel en dus stabiel tempo aanhouden. Merk dat ik daar met hardlopen ook nut van heb.

Endurance t/m 160km (of meerdaagsen tot 210km) is mijn hoofdsport, hardlopen doe ik erbij om mijn conditie op peil te houden als mijn paard vakantie heeft na een wedstrijd. (na 120/160km een week of 3 tot 6 vrij)