[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:35

Wat toevallig! :D
Wij hebben net besloten om morgen eerst naar Maasmechelen outlet te gaan omdat er morgen in Belgie de dag van de arbeid gevierd wordt en dan is alles dicht :+ Dus eerst daar maar even kijken!
Ik heb daar ook altijd last van hoor, als ik een tijd gezond gegeten heb. Wel een goede manier om het af te leren ongezonde dingen te eten haha.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:38

Ohja dat is waar! Ach maasmechelen is ook niet heel vervelend :D

Ik lig nu dus ook met kramp, buikpijn en diarree op de bank. Ik kan niet wachten om morgen weer normaal te eten. Fruit, crackers en water, here I come :D

KarinW86

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:55

Ja heb ik hier ook wel eens na slecht eten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:57

Dat is lastig ja.. Maar dan heb je gelukkig wel een reden om het dan ook niet te doen!
Hier heb ik daar geen last van.. Gisteren echt vet en zoet gegeten maar had alleen een beetje een zere harde buik.. Verder niets.. :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:25

Frummels wat leuk, Maasmechelen is hier vlakbij :D
Maar is dat dan wel open?

En ja ik ben ook vaak kots misselijk na een dag slecht eten :')
Welkom trouwens! Je bent al goed bezig!!
Ik heb ook een slechte week (vlaggetjesweek) maarja komt wel weer goed hoop ik :P
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 30-04-13 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:29

Madeira_ schreef:
Welkom Katja (volgens mij hebben wij bij elkaar eerder gezeten in een topic voor afvallen, of niet? :) )
Klopt, en toen ik goed op gewicht was heb ik jullie zwaar verwaarloosd en uiteindelijk mezelf ook.

Je boktnaam komt me bekend voor Mootje maar ik kan het nu niet plaatsen.

Frummels schreef:
South Beach is misschien zoals je al zegt niet echt een dieet om de rest van je leven te kunnen/moeten willen volgen, maar als het voor jou goed werkt om van de suikers af te komen, dan moet je het zeker doen!
Ben ook zeker niet van plan om er mijn levensstijl van te maken maar ik merk dat het me nu echt goed doet. Ik krijg bij weinig beweging altijd veel trek en als je dan het grootste gedeelte van de dag op de bank zit is het moeilijk om maat te houden. Met deze manier van eten is het voor mij makkelijk om gezond te eten zonder dat ik erg beperkt ben in de hoeveelheid en ik val vast lekker af. De grotere hoeveelheid eiwitten zorgt er nu ook wel voor dat ik makkelijk mijn spieren weer terugkrijg. Mijn geopereerde been is inmiddels al bijna het formaat van de andere.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:56

nou ik snoep sowieso bijna niet meer nu helemaal niet heb hele erge kiespijn

morgen even bij de sligro kijken voor ranja

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:10

_Tarzan schreef:
Frummels wat leuk, Maasmechelen is hier vlakbij :D
Maar is dat dan wel open?

Wat leuk! :D
Ja Maasmechelen is gelukkig wel open :j

Katja: met grotere hoeveelheden eiwitten merk je dat inderdaad heel snel! Fijn dat het dieet werkt voor jou :)

Ik reageer komende dagen alleen in de avond, want ik ben dus eventjes drie dagen weg! We hebben wifi in het hotel en ik neem de iPad mee dus dan kan ik nog wel in contact blijven met de buitenwereld ;) Alhoewel ik moet toegeven dat ik het niet heel erg had gevonden als we geen Wifi zouden hebben, vind het ook wel fijn soms om even "geïsoleerd" te zijn.. :=

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:27

Welkom katja! Je bent al lekker bezig. Ik heb net al mn kleding uitgezocht, had er zon puinzooi van gemaakt in de kasten. Ik dacht dat ik niets meer had om aan te trekken maar ben achter het volgende gekomen. Ik pas gewoon 3/4 niet meer! Morgen staat op de planning totaal twee uur fietsen naar paard en terug, en savonds een uurtje spinnen in de sportschool. De afgelopen dagen waten slecht voor mij maar heb mezelf een nieuw doel gesteld, over 12 weken ongeveer 8 kg eraf. Jullie maken me weer gemotiveerd, bedankt!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:38

Is het te groot of te klein?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:43

Hallo allemaal! Koninginnendag overleeft?

Welkom Katja! Al goed bezig hoor, de helft eraf!
Veel plezier in Antwerpen Frummels!
Lonneke, ik heb dat ook, laatst had ik een halve pizza gegeten en ik had behoorlijk kramp s' nachts en de ochtend erna had ik nog steeds een beetje een misselijk gevoel :(
Whoopwhoop Karin, 200 gr eraf! Hier ook!!
Captain: ik ga zo ook even liken! :D
Owjeej Denice, te groot of te klein indd?
Madeira: proficiat met je verjaardag!!! dikke knuffels en meid wat staat die jurk je goed!! *\o/*

Hier dus weer 200 gr eraf! en gisteren de Cityrun gerend, 5 km, was erg leuk! en mijn PR verbeterd, 31,59 min! :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:04

Bedankt Wollie! We vertrekken zo. :)

Madeira: van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van! Je hebt in ieder geval prachtig weer! (althans, hier is het mooi weer haha).

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:07

Denice, ik hoop voor je dat alles te groot is geworden!!
Wollie wat goed zeg die cityrun, toppie :D en nog altijd goed bezig!
Frummels, veel plezier en hier is het ook lekker weer :P

Madeira, gefeliciteerd!!! En maak er een leuke dag van meid!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:33

@Wollie goedzo!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:51

Hahaha, alles is dus nogsteeds te klein. Daarok gemotiveerd, bespaart ook flink wat geld als ik alles weer gewoon pas. Het gaat om nog 8 kilo ongeveer, dus echt wel te doen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:55

Bedankt meiden :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:57

Oh madeira gefeliciteerd natuurlijk!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:58

denice schreef:
Hahaha, alles is dus nogsteeds te klein. Daarok gemotiveerd, bespaart ook flink wat geld als ik alles weer gewoon pas. Het gaat om nog 8 kilo ongeveer, dus echt wel te doen.

:(:) Dat is niet leuk nee!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:00

Succes Denise!!

Gefeliciteerd Madeira!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:04

Madeira Gefeliciteerd!
Katja welkom!

Ik ben afgelopen maandag naar een praktijk voor gezonde geneeskunde geweest en daar hebben ze cellen onderzoek gedaan en een hoop verteld over voeding en afvallen. En ik had ook erg veel last van hoofdpijn en spierspanningen vooral na het sporten had ik soms wel 4 dagen last van me spieren wat niet normaal is want ik sport wel regelmatig. En ze kon dus in me bloed zien dat ik een ernstig magnesium te kort had. Ik heb vitamine B te kort wat achteraf ook af te lezen was aan de kleine ribbeltjes in me nagels (minimaal hoor).
Ik heb ontzettend veel informatie over voeding gehad, ik en me vader gingen heen. En zo was te zien bij me vader dat zijn lichaam onbewust stress heeft omdat ie te weinig eet waardoor er vet om zijn buik werd opgeslagen en zijn spieren werden afgebroken.

Ze heeft me zoveel verteld en alles klonk heel logisch en ik vond het heel interessant om mee te maken.
Als je er meer over wilt weten of het lijkt je zelf wel wat kan je ook even op haar site kijken. http://www.gezondegeneeskunde.nl Mieke Dams heet ze.

Als je lang last hebt van bepaalde klachten, zoals me vader van exceem en ik van hoofdpijn dan is het echt een aanrader om te gaan. Want veel klachten komen voort uit je manier van leven en eten.

Ze kon aan mij zien dat ik vrij veel spieren had,meer dan gemiddeld voor een vrouw maar ik had er nog steeds een behoorlijke vetlaag omheen zitten. Ook leuk om te weten dat ik 52kg aan alleen al spieren weeg.
Ik ben nu begonnen met haar methode van eten en leven en ben benieuwd of het vruchten af werpt voor mij zowel voor het afvallen als voor me hoofdpijn en vele spierpijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:20

Dame, dat klinkt wel heel goed!
Ik ga straks eens de site bekijken, klinkt allemaal heel aannemelijk inderdaad!
Wat/hoe moet je nu gaan eten van haar? Of heb je een 'lijstje' gekregen wt je wel en niet mag?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:25

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Mijn dag:
O: optimel vla met cruseli en thee
T: komkommer
L: 3 boterhammen, ham en aardbeien.
T: een banaan een appel
D: andijvie, kipfilet, gek. aardappeltjes met schil.

Beweging: 2x 50 min fietsen naar paard, vanavond een uur spinnen.

Ik ga er weer helemaal voor!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:37

Het is vooral biologisch eten zonder E nummer enzo, en geen zoetstoffen of halfvolle of light producten, maar volle melk en volle yoghurt enzo.
Ze heb me ook maca powder voorgeschreven voor meer energie. En moet ik elke dag een smoothie maken van of fruit of groene groentes met een schepje van dat maca powder en lijnzaad er door heen.
Ik heb een een hele lijst geschreven van wat wel mag en wat niet. En dan is het per persoon ook weer heel verschillend wat de 1 beter wel meer van kan eten en de ander misschien weer niet heb ze er ook duidelijk bij vertelt!
Me vader moet bijvoorbeeld geen gluten meer eten maar af en toe moet ie wel weer gluten eten om ze lichaam weer even wakker te schudden zeg maar!

Ik heb me lijst thuis liggen en ik zit nu op me werk en heb het niet bij me. Maar als ik het zelf met me eigen woorden omschrijven is het een beetje eten zoals uit de natuur. Vers fruit en groenten veel gezonden vetten en eiwitten en veel natuurlijke producten moet ik gebruiken zonder toegevoegde troep en alles volkoren.

Zo heb ze me ook vertelt dat er in kraanwater heel veel troep zit want alles wat we uitplassen en poepen word wel gezuiverd maar er komen vele deeltjes nog steeds mee van antibiotica van andere bijvoorbeeld of anti stoffen. Dus heb ze ons allen aangeraden om bronwater te drinken van barleduc. Maar wel uit een kartonnen pak van plastic scheid ook weer een bepaalde stof af die slecht voor je is. Ik dronk zelf te weinig dus heb ik nu een kartonnen pak van barleduc bronwater van 2liter en iedere dag drink ik 1 zo'n pak op van 45 cent.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:43

Dag dames, daar ben ik weer :wave:
Helaas dus toch 2 dagen eerder thuis ivm overlijden van mijn opa. A.s vrijdag wordt hij begraven, dus vonden het wel zo netjes om van te voren nog even bij de familie te zijn geweest.
Heb nog niet op de weegschaal durven staan na al dat lekkere eten :+ dus dat ga ik straks maar even doen. Hoe gaat het bij jullie?

Zag al dat Dame een nieuw soort dieet volgt. Het zou fijn zijn als je klachten dan hiermee weg blijven :).

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 09:46

Gecondoleerd Noa!
Verder wel een beetje kunnen genieten?

Dame, klinkt erg interessant! jammer dat ze zo ver weg zit, vind dit ook wel wat voor mijn vader (beetje zelfs verhaal, stress, overgewicht en exceem...) Ben heel erg benieuwd hoe je resultaten gaan zijn!