[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:47

Iris82 schreef:
Ik heb het idee dat dat komt doordat het een ander soort zenuwen zijn dan die bijvoorbeeld van je huid. Ik heb laatst dry needling gehad en dat vond ik ook al zo'n raar diep intens gevoel. Dat is dus ook een beetje met dat spiraaltje. Het pijngevoel zit op zo'n rare plek dat het lijkt alsof je lichaam gewoon niet weet wat het er mee aanmoet. :D

@Trui: ik zou je daar geen zorgen over maken. Toen ik voor het eerst ongesteld werd had ik de eerste maanden alleen maar bruinverlies en toen durfde ik het niet eens te vertellen aan mn moeder ofzo want ik dacht dat nooit goed kon zijn. Maar de ene keer is het rood, de andere keer toch ouder bloed of meer slijmvlies, geen probleem.

Ik ben het al bijna 2 jaar nu :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:36

Ondanks dat ik nog geen antwoord heb..
Ik denk dat ik nu begin met de gewone pil zodat ik beschermd blijf in de laatste prikpilweek.
Maar dan: ik wil de tweede strip doorslikken ivm vakantie: hoe groot is de kans dat dit goed gaat? Ik ben dan dus 2 maanden met de prikpil gestopt en 2 maanden met de gewone pil begonnen.

just_kiki

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:16

Jess
Ik vond het zeer pijnlijk! (Zelfs net niet flauwgevallen, alles zag al zwart en ik lag al) nu na mijn zwangerschap opnieuw laten plaatsen en totaal geen pijn! En dat ondanks maar 4cm ontsluiting daarna overgegaan op een keizersnede. Maar die 4cm doen toch wonderen volgend de gyn die mijn spiraal plaatste.
Ik had echt zoiets van Huh?!? Zit het al!?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:18

Sorry Macs, maar geen ervaring met de prikpil.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:27

Zo, ik heb vanochtend mijn spiraaltje (Mirena) er uit laten halen. Met de voornaamste reden dat het me niet lukt om af te vallen, wat ik ook doe. En ja, ik heb vanalles geprobeerd, ik eet gezond en sport 5x per week. Naast deze reden is de voornaamste reden dat ik sinds ongeveer dezelfde periode als het aankomen/niet afvallen ontzettend depressief ben en last heb van stemmingswisselingen. Ik hoop zo dat ik nu af ben van mijn klachten. Ik ben 22 en heb al jaren een vaste vriend dus dat is wel enigszins 'vervelend'. Weer ongesteld worden kijk ik ook niet zo naar uit, maar ach we zullen zien wat deze verandering met m'n lichaam doet... _/-\o_

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:34

Hoi,

ik kom toch even binnenvallen. Ik heb 25 februari een morningafterpil geslikt, zo'n 3 uur nadat het mis ging. (stom, stommer, stomst). Nu zat ik op dat moment ook nog eens midden in mijn cyclus.

Die week na de MAP ben ik behoorlijk aan de diarree en heb ik erg last gehad van maagkrampen, na zo'n 6 dagen was dit weer aardig over. De diarree begon pas op de dinsdag. Ik heb niet overgegeven.

Ik had eigenlijk 7 a 8 maart ongesteld moeten worden. Afgelopen zaterdag (10 maart) toch maar eens een test gedaan. Die was negatief, wel bleef er een roze waas hangen in de test, maar geen duidelijke streep. Ik denk erover om woensdag - mocht ik niet ongesteld worden - weer een test te doen.

Zoek nu eigenlijk een geruststelling dat het lijf gewoon wat op de hobbel is en ik geduld moet hebben :+ Iemand ervaringen?

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:42

Volgensmij is een van de bijwerkingen van de MAP dat je lichaam even in de war is. Ik kan me nog wel herinneren dat ik me ook niet helemaal lekker voelde toen. En 3 uur nadat het mis ging valt toch best mee? Ik zou even rustig blijven ademhalen en jezelf niet compleet gek maken. Als ik mezelf gek maak blijft mn menstruatie altijd langer uit. Normaal kun je de klok erop gelijk zetten.
Ik snap dat het nu onzeker voelt, maar geef het een beetje tijd. ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:41

Door een map blijft je menstruatie wel vaker uit... of je krijgt de eerste keer erna heel weinig.
Gewoon nog een testje doen binnenkort.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:09

Lijf is dus waarschijnlijk niet blij geweest met die hormoonbom. Nja woensdag nog maar een test indien nodig..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:16

Roze waas die achterblijft op de test is overigens heel normaal, gebeurde hier bij zowel negatieve (echt negatief) als positieve testen.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:55

Ik ben vanaf 19 januari gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld geworden. Is dit normaal? :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:12

Cocodox schreef:
Ik ben vanaf 19 januari gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld geworden. Is dit normaal? :)

Euhm nee? Als ik de pil 2 dagen vergeet ben ik al ongesteld. En dat hoort ook zo geloof ik. Heb je veel stress of iets waardoor het uit kan blijven? Kans op zwangerschap?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:14

Ik had continue doorbraakbloedingen en werd ook binnen twee dagen ongesteld bij mn stopweek. Ik ben gestopt in een stopweek, zegmaar. Toen was ik dus ongesteld en sindsdien ben ik het niet nog een keer geworden.

Edit: geen stress, geen zwangerschap.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:23

Cocodox schreef:

Menstruatie kan tot een jaar uitblijven na langdurig slikken

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:41

Cocodox schreef:
Ik had continue doorbraakbloedingen en werd ook binnen twee dagen ongesteld bij mn stopweek. Ik ben gestopt in een stopweek, zegmaar. Toen was ik dus ongesteld en sindsdien ben ik het niet nog een keer geworden.

Edit: geen stress, geen zwangerschap.

Oh zo! Je was het dus wel al geweest. Ik dacht nog helemaal niet. Nee dan kan het idd lang duren je word echt weer een soort van alsof je net ongesteld bent, dat onregelmatige enzo.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:49

Dankjewel voor jullie antwoord :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:03

Jes schreef:
Roze waas die achterblijft op de test is overigens heel normaal, gebeurde hier bij zowel negatieve (echt negatief) als positieve testen.

Inmiddels ongesteld :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:05

Winged schreef:
Jes schreef:

Inmiddels ongesteld :D

*\%/*

hahaha wat kan je daar soms blij mee zijn hè? :+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:59

Hey! Heb nog eens een vraagje.
Ik heb nu voor de tweede keer een pleister, gebruik deze al enkele maanden en heel tevreden van.
Normaal plakte ik hem op de binnenkant van mijn onderarm, maar hier bleef die niet zo goed zitten dus heb ik hem sinds vorige maand op mijn schouder geplakt (ik wissel van arm om irritatie te vermijden).
Nu had ik wel redelijk wat uitslag, meer als normaal op mijn schouder. En heb hem nu de eerste keer op mijn rechtershouder geplakt waar ik onder de pleister last krijg van spierpijn. Iemand enig idee hoe dit komt?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:51

Wat voor pleister praten we over?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:48

Welke pijnstiller werkt bij jullie goed tegen menstruatieklachten? Ik heb sowieso last van mijn stuit en ga maar weer eens langs de bekkenfysio. Echter ben ik bijna een jaar gestopt met de pil, deze heb ik jaren doorgeslikt omdat de pijn in mijn stuit het meest heftigst is tijden de menstruatie. En de laatste maanden heb ik zo’n last van me onderrug. Die krampen.. dit was jaren geleden de reden dat ik de pil ben gaan slikken. Vriendlief en ik zijn sinds kort ook bezig voor gezinsuitbreiding. Wil alleen niet lukken dus weer aan de pil beginnen is eigenlijk geen optie op dit moment.. iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:53

Naproxen is voor mij het enige dat echt goed werkt. Zit ook in Aleve Feminax, maar voor mij persoonlijk werkt het net zo goed om gewoon eigen merk naproxennatrium te kopen bij Kruidvat. Super goedkoop en echt heel effectief.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:08

Idd naproxen. Evt combineren met paracetamol (max 4 maal daags 2). Versterkt elkaar :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:11

Ik kom hier nog eens even random binnenvallen. :o

Sinds ik nu met de YAZ pil begonnen ben heb ik al bijna twee weken lang mijn maandstonden... Ik denk niet dat dat normaal is, maar ik weet ook niet of ik er iets mee moet doen of het vanzelf overgaat? Wel heb ik misschien op één dag de pil twee keer genomen, maar ik ben daar niet 100% zeker van.

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:21

Hoi hoi, kan ik hier een vraag stellen mbt het verwijderen van een spiraal?

5 jaar geleden heb ik een spiraaltje laten zetten, afgezien van wat buikkramp de dagen erna geen last gehad. Tijdens het plaatsten zelf geen last of pijn gehad.

Na de eerste controle was meteen duidelijk dat de touwtjes naar binnen geglipt waren. Spiraal zat verder goed. Inmiddels dus alweer bijna 5 jaar later en de spiraal moet vervangen worden... maar de touwtjes zijn er dus niet meer :/

Vorige keer hebben ze met een soort veertje en tangetjes zitten vissen naar de touwtjes. Dir was niet heel prettig, maar ook niet extreem pijnlijk. Echter was dit niet gelukt.

Nu moet ik binnenkort terug komen waar zd met een diagnostische hysteroscopie het spiraal proberen te verwijderen. Er wordt dan meteen een nieuw spiraal geplaatst. Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe heb jij het ervaren? Deed het veel pijn? Hoe waren de dagen erna?