Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 23:23

Ik geef je geen schop Busy maar een knuffel! Misschien heb je vanavond toch even een rondje gedaan en misschien niet en beide is helemaal prima..
wederom zo’n groot verlies doormaken in zo’n korte tijd hakt er giga in.. dus gun jezelf nu vooral het ‘niets moet en alles mag’ principe! Wees lief voor jezelf! :(:)

BusyMissy

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:23

Dank jullie wel.
Ik ben gisteren in de storm met de pup gaan wandelen ipv een rondje hard te lopen. 2 keer echt zeiknat geregend, daarna wel echt goed kunnen slapen, dus dat was fijn. Ik heb zojuist mijn ticket voor Etten-Leur verkocht. Ik zie een lange afstand na het hele weinige lopen van de laatste weken nu niet zitten. Dit geeft in ieder geval een beetje rust. Even geen verplichtingen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:33

Fijn dat het wandelen je wel even goed gedaan heeft Busymissy, verstandige keuze denk ik ook dat je je ticket verkocht hebt. Hopelijk lukt het je om de komende tijd ook echt even tijd en ruimte voor jezelf te maken...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:18

BusyMissy ik doe met de rest mee en geef je een hele dikke knuffel :(:) Is niet niks wat er allemaal gebeurd is in zo'n korte tijd. Fijn dat je gisteren na het wandelen even goed hebt kunnen slapen. Loop wanneer je zin hebt, en wanneer je geen zin hebt is dat ook prima. Neem de tijd en ruimte voor jezelf, de rest van de wereld komt wel weer als je eraan toe bent.

Tiggs goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd. Gaat t ff niet, dan niet. Beetje kunnen relaxen gister?
Egmond klinkt nog wel een beetje te spannend hoor :') Dan komt er ook nog zand bij die 10 km kijken, zo ver ben ik nog niet :')

Leonie87 Echt, hoe the hell krijg jij nog 150 burpees voor elkaar na een training :oo Ofja.. hoe krijg je uberhaupt 150 burpees voor elkaar _/-\o_ Echt, ik snap de opmerking van dat vat met red bull van laatst _O- . Wel super grappig dat je ook herkend werd van het TikTok filmpje!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Hele grote knuffel Busy, verstandig dat je je ticket hebt verkocht.
Dat lopen komt wel weer toch.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

Verstandig Busy! En fijn dat de wandeling je goed heeft gedaan.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Ook vanuit mij geen schop maar een dikke :knuffel: . Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Natuurlijk is hardlopen een vorm van ontspanning maar dan meteen zo ver en met een event moet het dan ook zeg maar. Lekker wandelen met de pup of even gaan lopen maar dan gewoon waar je benen je brengen. Sterkte met het verlies en ben niet te streng voor jezelf.

Haha Tiggs nou dat denk ik niet meteen.
ja die testen zijn duur he. Ik denk op zich wel dat je ze na elkaar zou kunnen doen maar dan moet er wel even half uurtje tussen zitten ofzo lijkt me? Weet niet of dat kan. of dat ze een ander tussendoor doen en dan jou weer? Geen idee?

muppetmayo schreef:
Leonie87 Echt, hoe the hell krijg jij nog 150 burpees voor elkaar na een training :oo Ofja.. hoe krijg je uberhaupt 150 burpees voor elkaar _/-\o_ Echt, ik snap de opmerking van dat vat met red bull van laatst _O- . Wel super grappig dat je ook herkend werd van het TikTok filmpje!

Het is net als met hardlopen, ook wel een soort gewenning. Je went aan de intensiteit van de training en burpees word je ook steeds beter in. Ik vind ze daardoor ook niet eens meer stom.

Na een rustdag gister (jaja het kan echt, oke mijn man ging sporten dus ik kon niet weg) vandaag mijn laatste echte hardloop training (morgen nog wel spinning geven) voor ik mijn Pr poging ga doen volgende week. Had 2x5km op 4:45/4:50 gepland.
Met nog wat spierpijn in benen, was ik benieuwd hoe het zou gaan. Eigenlijk voelt deze snelheid nu best oke. Ik heb een fijn ritme, kan mijn ademhaling onder controle houden en het voelt houdbaar. De Tilburg ten miles heeft mij wel vertrouwen gegeven dat ik dit gewoon moet kunnen. Knop om en lopen maar.
Vond de 2de 5km wel wat taaier en moest 2x stoppen voor een auto dus dat was niet ideaal maar verder wel een mooie training gelopen. In mijn statjes zie je heel duidelijk dat ik wat afzwakte in de 2de 5.
Nu ook mooie data van mijn Stryd en ik ga met mijn pr poging ook mijn vermogen in de gaten houden.

Afbeelding
Iets minder mooi in het tempo
Afbeelding
Hartslag blijft wel gewoon gelijk en zakt zelfs iets richting het einde.
Afbeelding
En ook de cadans zakt iets weg
Afbeelding
Voor wie het interessant vind, het vermogen is dus logisch gezien ook wat lager:
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:56

Wauw netjes Leonie! Dat komt helemaal goed die PR poging van jou!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:25

Die pr ga jij halen!

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:44

hoi, mag ik in dit topic mee praten? Sinds de zomer na dikke 2 jaar blessureleed weer aan het opbouwen en afvallen voor het doel dit voorjaar: halve marathon van Utrecht. Op dit moment loop ik max 15 km per keer, en varieert mn snelheid tussen 9 en 10,5 km/uur. Probeer om de dag te lopen. Sinds kort ook lid van een loopgroep, ook superleuk!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Welkom wdj!

Busymissy, veel sterkte, denk aan jezelf. :knuffel:

Leonie, wat een tempo zeg. Succes met je pr halen, dat lukt je vast.