Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:25

Sheran schreef:
Bedankt Sureido! Weet je, het is gewoon al fijn om te horen dat mensen je horen/zien op zo'n moment, want ik heb me in mijn werk nog nooit zo onbelangrijk en onzichtbaar gevoeld.

Ik hoop dat je snel gevaccineerd mag worden, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet per se verwacht had dat ze de scholen nog volledig open gingen gooien voor die laatste paar weken.

Maar het komt goed! :knuffel: Het is al die tijd al goed gekomen en de zomer komt eraan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:27

Sheran schreef:
Hugo zegt nu dus half juli... Is er nog een nieuw tijdpad bekendgemaakt?
Ik vind het persoonlijk maar niks dat er zoveel tegelijkertijd open gaat. Het voelt echt alsof ze de niet-gevaccineerden nog even op de valreep willen besmetten. Het uiterste uit de pandemie halen zeg maar.

Dat heb ik nou ook :j
Sterkte Sheran!

capopjekop

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:49

Zijn hier mensen met tromboseklachten (in het verleden) die de spuit al gehaald hebben? Mijn jaartal komt steeds dichterbij, maar ik vind het toch wel spannend na die verhalen over trombose. Het zijn er uiteraard niet zoveel als je het wegzet op het totaal. Maar ik heb in het verleden al in het ziekenhuis gelegen met een longembolie en ik vind het toch wel een beetje spannend.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:34

capopjekop schreef:
Zijn hier mensen met tromboseklachten (in het verleden) die de spuit al gehaald hebben? Mijn jaartal komt steeds dichterbij, maar ik vind het toch wel spannend na die verhalen over trombose. Het zijn er uiteraard niet zoveel als je het wegzet op het totaal. Maar ik heb in het verleden al in het ziekenhuis gelegen met een longembolie en ik vind het toch wel een beetje spannend.

Ik heb geen ervaring met trombose, wel een bloeding in mijn hersenen gehad, maar ik weet dat het vaccin mij geen verhoogde kans geeft op nog zoiets.
Maar ik snap je angst wel hoor! Toen de verhalen over AZ de ronde deden dacht ik ook "ik wil niet het risico lopen dat er iets in mijn hoofd gebeurt"
Volgens mij zijn er wel mensen hier in dit topic die je serieus uit kunnen leggen waarom de ene trombose de andere niet is. Misschien helpt dat.
Maar vooral ook: bij je afspraak neem je een gezondheidsformulier mee waarop je alles invult en dan aangeeft bekend te zijn met trombose/longembolie. Voorafgaand aan je prik moet je dan langs een arts die bekijkt of het verantwoord is om je te vaccineren. Je kunt daar ook al je vragen stellen.
Soms houden ze mensen na de vaccinatie wat langer onder toezicht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:41

capopjekop schreef:

Dit is dus echt iets om met je huisarts te overleggen , die zal je medisch gezien het beste kennen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:52

Ja dat was ook mijn idee om tegen die tijd even de huisarts te bellen. Dan weet ik ook welk vaccin het gaat worden

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 18:53

Sheran schreef:
Dank je Lena ❤️ Wat jij zegt inderdaad. Vind het overigens heel fijn dat je, ondanks dat we anders tegen corona aankijken, toch begrip en steun kan opbrengen :)

Nah Ik weet niet of wij heel anders tegen Corona aankijken.
Mijn situatie is gewoon totaal anders. Mijn werkgever is ook eerder van de extreme maatregelen. Wij hebben nooit zoveel Corona gehad als jullie.
Daarbij heb ik nu nog 4 klassen over vanwege de examenklassen.
Daarbij ben ik gewoon heel nuchter, net als veel meer van mijn collega’s.
Daarbij heb ik ook natuurlijk nu wel 1 prik gehad maar ook ik vind het belachelijk dat wij het risico van de overheid wel moeten lopen terwijl het advies nog steeds is werk thuis. En wij niet ingeënt worden. Maar dat geldt net zo goed voor de politieagenten en de fysiotherapeuten etc.
Maar mijn hart voor de kwetsbare leerlingen is wel heel groot. Groter dan de angst voor mijn eigen gezondheid. Is dat goed? Tja geen idee.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:30

Fitzroy schreef:
Zo, hij zit erin. Volgens mij dacht dat meisje dat ze niet door mijn huid kwam of zo. Ze ramde die naald erin, niet normaal. Ik heb nu al een zere arm :+
Maar volledig gevaccineerd *\o/*

Aaah, :(:) ik kreeg vandaag een heel net prikje, voelde er niets van. Mijn dochter is een paar weken terug gepijnigd, terwijl haar man, zelfde dag geprikt, nergens last van had. Mijn wederhelft had ook geen last.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:51

Er was vandaag 1 prik over bij ons en ik heb dus nu mijn tweede prik gehad. Voorlopig ben ik klaar. Deze keer prikte ze een stuk netter als de vorige dus ik voelde er niks van. Heel fijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 22:39

capopjekop schreef:

Tweemaal longembolie gehad, en in de winter vaak bloedprop in mijn teen.
Ik dacht bij mezelf ik weet als ik vreemde klachten krijg na vaccinatie dat ik die heb gehad en daarmee te maken kan hebben.
In het uiterste geval heb ik nog wel een fraxiparine spuit liggen dacht ik bij mezelf.
Inmiddels meer dan twee weken geleden dat ik gevaccineerd ben.
Behoudens de veel voorkomende bijwerkingen, geen last gehad. En vooral blij dat ik hem heb gekregen.
Internist adviseerde me wel mRNA-vaccin.
Ik heb Pfizer gekregen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 22:41

rockwitch schreef:
Er was vandaag 1 prik over bij ons en ik heb dus nu mijn tweede prik gehad. Voorlopig ben ik klaar. Deze keer prikte ze een stuk netter als de vorige dus ik voelde er niks van. Heel fijn.

Gefeliciteerd

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:22

Sheran schreef:
Bedankt Sureido! Weet je, het is gewoon al fijn om te horen dat mensen je horen/zien op zo'n moment, want ik heb me in mijn werk nog nooit zo onbelangrijk en onzichtbaar gevoeld.

Zo herkenbaar Sheran... Ik werk op een mbo. En als je je dan uitspreekt moet je nog uitkijken tegen wie, want anders krijg je nog naar je hoofd dat je als docent niet moet klagen met je luizenbaan. Vreselijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:25

Wat triest dat mensen dat zeggen. Ik kan me jullie angst heel goed voorstellen. Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat leraren en politiepersoneel voorrang zouden hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:30

AmyII schreef:
Sheran schreef:

Zo herkenbaar Sheran... Ik werk op een mbo. En als je je dan uitspreekt moet je nog uitkijken tegen wie, want anders krijg je nog naar je hoofd dat je als docent niet moet klagen met je luizenbaan. Vreselijk.

Toch niet door je werkgever toch?!
Ik ben daar een beetje immuun voor geworden.
Onderwijs lijkt altijd een beetje dat imago te hebben.
Afgelopen weken was ik niet voor 6 uur thuis en mijn buurman sprak mij afgelopen week aan of ik ook nog ergens anders werkte, in het onderwijs kun je tenslotte om 3 uur wel naar huis :D
Ach ja dat imago hoort er blijkbaar bij.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:36

lenaa_tje schreef:
AmyII schreef:

Toch niet door je werkgever toch?!
Ik ben daar een beetje immuun voor geworden.
Onderwijs lijkt altijd een beetje dat imago te hebben.
Afgelopen weken was ik niet voor 6 uur thuis en mijn buurman sprak mij afgelopen week aan of ik ook nog ergens anders werkte, in het onderwijs kun je tenslotte om 3 uur wel naar huis :D
Ach ja :')

Nee, niet mijn werkgever, die zegt dat het het risico is van het hebben van een vitaal beroep... Alsof deze pandemie in mijn voorwaarden stond toen ik 10 jaar geleden mijn contract tekende 8)7
Maargoed, die opmerking was destijds wel zijn onhandigheid want hij heeft altijd erg goed geluisterd naar waar ik me veilig bij voelde. Dus hij heeft die opmerking wel ‘goed gemaakt’ soort van. Anderzijds ben ik wel moe van een jaar lang uitleggen aan collega’s/ studenten/ ouders wáárom ik dingen aanpak zoals ik ze aanpak qua voorzichtigheid.
Of ouders die fan zijn van onze welbekende wc Engel en die dús vinden dat hun zoon geen mondkapje hoeft te dragen omdat je daar dood aan gaat. :roll:

Maar voor de ontopic: het vaccineren gaat nu gelukkig snel, ik kijk echt enorm uit naar mijn prik.
Laatst bijgewerkt door AmyII op 30-05-21 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:37

Ik heb zo om 09.20 een afspraak. Ben heel benieuwd! Brief en gezondheidsverklaring liggen klaar, rijbewijs mee als legitmatie en mondkapje mee. Hopelijk krijg ik geen last van bijwerkingen...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:42

Bellatrix schreef:
Ik heb zo om 09.20 een afspraak. Ben heel benieuwd! Brief en gezondheidsverklaring liggen klaar, rijbewijs mee als legitmatie en mondkapje mee. Hopelijk krijg ik geen last van bijwerkingen...

Fijn! Succes!

@amy herkenbaar hoor! Werken is inderdaad zwaarder geworden daardoor. Fijn dat ondanks de opmerking je werkgever dat wel heeft goed gemaakt.
Ik hoop ook dat het vaccinatie tempo niet gaat stagneren.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:10

Ik ben geboren in 1982 en het schiet nu erg op met de jaartallen.

Ik ben nu toch wat zenuwachtig te worden :+
Hebben meer mensen dat? :')

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:21

Fitzroy schreef:
Wat triest dat mensen dat zeggen. Ik kan me jullie angst heel goed voorstellen. Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat leraren en politiepersoneel voorrang zouden hebben.

Ja mee eens
Ik werk in de zorg en voor een groot deel thuis
Ik mocht al heel snel alleen was het toen az en die mocht ik niet van mn arts
Nu pfizer vlgd week
Sterkte Sheran ik snap de angst

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:28

Zo, hij zit erin! Voelde er bijna niets van.

Pfizer heb ik.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:43

Bellatrix schreef:
Zo, hij zit erin! Voelde er bijna niets van.

Pfizer heb ik.

Wat fijn Bellatrix!!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 09:47

Ik mag 10 juni voor mijn 1e vaccin. Word pfizer of moderna.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:20

1977 en 1978 mogen afspraak gaan plannen wordt net gemeld

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:22

Mooi, gaat lekker snel, komende drie weken komt er ook een gigantische berg Pfizer binnen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:23

Oh die had ik vandaag niet verwacht!