capopjekop schreef:Zijn hier mensen met tromboseklachten (in het verleden) die de spuit al gehaald hebben? Mijn jaartal komt steeds dichterbij, maar ik vind het toch wel spannend na die verhalen over trombose. Het zijn er uiteraard niet zoveel als je het wegzet op het totaal. Maar ik heb in het verleden al in het ziekenhuis gelegen met een longembolie en ik vind het toch wel een beetje spannend.
Ik heb geen ervaring met trombose, wel een bloeding in mijn hersenen gehad, maar ik weet dat het vaccin mij geen verhoogde kans geeft op nog zoiets.
Maar ik snap je angst wel hoor! Toen de verhalen over AZ de ronde deden dacht ik ook "ik wil niet het risico lopen dat er iets in mijn hoofd gebeurt"
Volgens mij zijn er wel mensen hier in dit topic die je serieus uit kunnen leggen waarom de ene trombose de andere niet is. Misschien helpt dat.
Maar vooral ook: bij je afspraak neem je een gezondheidsformulier mee waarop je alles invult en dan aangeeft bekend te zijn met trombose/longembolie. Voorafgaand aan je prik moet je dan langs een arts die bekijkt of het verantwoord is om je te vaccineren. Je kunt daar ook al je vragen stellen.
Soms houden ze mensen na de vaccinatie wat langer onder toezicht.