Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
karuna schreef:Werkende ouders. Ik ken van vroeger een stel waar hij thuisblijfpapa was en zij fulltime werkte. Waarom ook niet. Of beide ouders leveren uren in dat kan ook. Alleen de weerbarstige praktijk is dat de vaders "belangrijker" werk denken te hebben waarin "het onmogelijk is uren te minderen".
Ik heb eerder een dergelijke overpeinzing gehad. Feit is dat mensen nu gewoon niet kunnen wegvluchten van hun dagelijkse prut als ze die graag willen ontvluchten. Altijd maar alles "moeten" van zichzelf. Voor anderen, voor de buitenwereld want je mocht eens weigeren naar vrienden te gaan dan zou je misschien wel eens stom gevonden kunnen worden. Helaas ook het perfecte plaatje voor de buitenwereld en de sociale media waarin veel mensen vooral willen laten zien hoe perfect hun wereld wel niet is.![]()
Best veel mensen en kinderen zijn gruwelijk overprikkeld, adrenaline verslaafd bijna met alle gevolgen van dien.
Sizzle schreef:Ik ga er vanuit dat NL ook gewoon naar landen gekeken heeft waar de scholen wel open zijn en daaruit conclusies getrokken heeft.
Ze moeten dan wel rigoreuzer zijn met quarantaine bij infectie, anders schiet het inderdaad niet op.
Er is inmiddels een geval bekend van iemand in Manaus die met 2 stammen tegelijk geinfecteerd is, gelukkig met mild verloop.
SusanH schreef:HC ik ben het met je eensdat is precies hoe het is. En we kunnen wel blijven hangen in de angst en de wat als. Maar het loopt toch altijd anders dan je zelf denkt en plant, en het leven moet ook door. We kunnen niet eeuwig on hold blijven.
Huertecilla schreef:In Italië zijn de regels versoepeld omdat de situatie minder accuut is.
In Ierland en UK gaat het ook beter en worden versoepelingen aangekondigd.
Het is continue een jojo. Meer vrijheid, meer verspreiding; minder vrijheid, afname verspreiding.
Dat mét het conflict tussen gezondheid en economie; twee gezichten van welzijn. Niet alleen op regeringsnivieau; ook op het persoonlijke.
Huertecilla schreef:In Italië zijn de regels versoepeld omdat de situatie minder accuut is.
Het is continue een jojo. Meer vrijheid, meer verspreiding; minder vrijheid, afname verspreiding.
Dat mét het conflict tussen gezondheid en economie; twee gezichten van welzijn. Niet alleen op regeringsnivieau; ook op het persoonlijke.
karuna schreef:Pffen de scholen en de avondklok weg en winkels deels open. In een keer hoezo risico nemen. Kijk dan eerst de scholen aan voor 10 dagen dan de avondklok voor 10 dagen. Nee joh gewoon alles in een keer zodat je tenminste geen enkel zicht hebt op waar de besmettingen vandaan komen
mwa sociale druk naast je neerleggen zou een heel verstandige zijn als overheid.
Bloodymary schreef:Ging in Frankrijk nou vandaag de horeca open uit protest? Al iets van te merken Pien?
Sodera schreef:Huertecilla schreef:In Italië zijn de regels versoepeld omdat de situatie minder accuut is.
In Ierland versoepelingen? Waar heb je die gevonden? Ik weet van niks en wóón hier nota bene...
De huidige lockdown (alles dicht, max 5 km van je huis) is net vorige week verlengd tot 28 februari dus versoepelingen zie ík niet hoor?
besita schreef:Daar is zelfs ontheffing voor tijdens de avondklok Sizzle
CharleyT schreef:Als inwoner van Ierland weet je het echt beter dan HC. Zelf uit nieuwsgierigheid even op de site van de overheid gekeken, alles streng, geen versoepelingen etc. Je hebt helemaal gelijk!
Sizzle schreef:besita schreef:Daar is zelfs ontheffing voor tijdens de avondklok Sizzle
Ik zie dat helemaal voor me:
Mevrouw, het is 9 uur, u krijgt 95 euro boete.
Jamaar, ik vlieg om 11 uur naar Egypte, lekker even naar de zon.
Ohhhhh, excuus mevrouw, dat is natuurlijk geen probleem want die vrijheid mogen we u niet afnemen.
MarlindeRooz schreef:Maar op vakantie gaan is natuurlijk helemaal bezopen nu.
Huertecilla schreef:CharleyT schreef:Als inwoner van Ierland weet je het echt beter dan HC. Zelf uit nieuwsgierigheid even op de site van de overheid gekeken, alles streng, geen versoepelingen etc. Je hebt helemaal gelijk!
Heb je ook de cijfers en de ontwikkeling bekeken?
Hier net als in Frankrijk. De cijfers verbeteren doch naderen de ´vrijheidsgrenzen´ bij lange na niet.
DuoPenotti schreef:SusanH schreef:HC ik ben het met je eensdat is precies hoe het is. En we kunnen wel blijven hangen in de angst en de wat als. Maar het loopt toch altijd anders dan je zelf denkt en plant, en het leven moet ook door. We kunnen niet eeuwig on hold blijven.
"live is what happens to you while you're busy making other plans" John Lennon
Dit blijft een mooie uitspraak. En zo waar.
Vayo schreef:Bizar trouwens! Ik ben net thuisgekomen uit mijn werk. Onderweg in het dorp moeten stoppen. Ze zijn alle stoepen open aan het breken, glasvezel aan het leggen en direct de stoepen weer netjes terug aanstraten. Gaat als een speer. Maar ongelogen stond er meer dan 35 man hutje mutje op elkaar te werken. Bizar dat dit gebeurd in deze situatie!
Vayo schreef:Sodera, jeetje wat een heftige piek begin januari!!! Vooral op de IC neemt het nog niet zo af zie ik. Maar zie ik het goed dat er wel relatief weinig mensen sterven bij jullie (rode lijn bovenste tabel)?