3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:19

_Lobke_ schreef:
Aight: wel echt knap dat je zo goed aan je dagelijkse hoeveelheid kan houden.

Oh wat leuk black kelpie!

Als je het kan compenseren IMANDRA zou dat goed zijn!

En misschien hou je idd iets van vocht vast oid Dilan, goed dat je er bovenop zit in ieder geval!

Nou dat viel vandaag ziek tegen, wat een snaaidrang.... Tentamen ging mwah, en wat ik als lunch bedacht had bleek totaal niet te vullen/m'n treatyoself momentje te voldoen....

O: boterham met geitenkaasspread (187 kcal)
L: broodje met groentekroket (voor het tentamen)(389 kcal) en toen kwam ik uit tentamen... Alles helemaal mis en heb schandalig met superveel honger een bak aardappelgratin gegeten (740)
A: er stond zalm + risotto op de planning (767) maar misschien dat ik de zalm skip en alleen de risotto met groenten eet (293 kcal)
Totaal kan dus uitkomen of op 2083 of 1613 kcal....

Meteen maar te vragen: kan je zalm uit de diepvries (die vers in de winkel verkocht werd) die vandaag in de koelkast ontdooid is, morgen nog eten?

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:46

Aight schreef:
Meteen maar te vragen: kan je zalm uit de diepvries (die vers in de winkel verkocht werd) die vandaag in de koelkast ontdooid is, morgen nog eten?

Lijkt me wel hoor, zó snel bederft iets meestal niet. Wat vervelend dat je vandaag zo veel trek had. Goed dat je dan overweegt om 's avonds minder te eten.

@IMANDRA compenseren is altijd goed! Heb nu trouwens ook wel zin in een kroket..
@Dilan93 slim dat je langs health advies gaat. Hopelijk krijg je dan meer inzicht.
@black_kelpie familie in Australië, gaaaf! :)) Wordt vast gezellig.
@Laura dat soort dagen zitten er helaas ook af en toe bij. Op werk lijkt me idd makkelijker, dan heb je je eten vaak al meegenomen dus kan je precies beslissen hoe ongezond je doet.
@MarlindeRooz inderdaad goed bezig! Ga zo door :D
@jasmijn16 meer spieren en minder vet klinkt alsof je super bezig bent.

Iedereen die me succes heeft gewenst met de meeloopdagen, bedankt!
@Aight ja ik wil graag op kamers. Mijn beste vriendin en ik gaan misschien naar dezelfde universiteit dus wellicht kunnen we dan samen ergens wonen. Ik kijk nu al uit naar het studentenleven :p
Qua studie neig ik op het moment iets meer naar aardwetenschappen (Utrecht dus), maar ik heb nog ruim een jaar om te beslissen.

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 21:04

Balanceren is gelukt! Heb wok gehad en kon zelfs nog een beetje skyr eten :D. En alsnog binnen m’n kcal gebleven.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:46

IMANDRA schreef:
Balanceren is gelukt! Heb wok gehad en kon zelfs nog een beetje skyr eten :D. En alsnog binnen m’n kcal gebleven.

Netjes!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:24

Netjes Imandra! :D

Kan idd ook dat ik wat vocht vasthoud. Vanochtend gewogen, meteen een halve kilo minder (61,9 kg).
Maar toch even langs Breda morgen. Vind het echt lastig, kantoorwerk is compleet nieuw voor mij. Heb hiervoor op stallen gewerkt, in de horeca en in de logistiek, altijd hele dagen staan, lopen, sjouwen :')

En dan ging er ook het nodige aan eten in mn giechel :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:45

Oeh! Wel heel leuk BK!

Imandra, goed dat je er al rekening mee had gehouden en zo toch een nette dag hebt :j

Goed dat je dat doel Dilan. Wat is Health advies precies? Ik woon zelf in Breda en ik heb er echt nog nooit van gehoord :')

Aight, ik denk ook wel dat je de zalm nog kan eten hoor. Maar ruik, kijk, voel en proef en dan weet je het zeker :)

Laura, soms heb je van die dagen. Ervan genieten en weer door!

Marlinde, mooi lijstje!

Jasmijn, supergoed!

Gisteren expres wat lager in kcal gegeten, omdat ik weet dat ik vandaag wat meer ga eten. Helaas wel wat minder bewogen dat de bedoeling was.
O: Yoghurt Griekse stijl 10% vet met mango uit de diepvries. (172)
L: twee boterhammen met gekookte Gelderse worst en een havermoutreep. (395)
A: een salade van ijsbergsla, een gekookt ei, paprika, verse tomaat en ceasar salade dressing, drie boterhammen met twee surimi krab salade en de andere gekookte Gelderse worst, twee stukjes kibbeling met een beetje ravigottesaus. Als toetje een appel. (854)
T: een smoothie van diepvries frambozen, water en munt. (48)
B: 5000 stappen.
Totaal kcal: 1468.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 08:56

Kimmie, dit is een winkel die gratis vetpercentage metingen doet en voedingsadvies geeft. Ook verkopen ze allerlei supplementen en proteinepoeder :) zit aan de Tolbrugstraat

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:40

Dilan93: jeetje wat een verschil dan is het inderdaad vocht geweest.

Kimmie: mooi lijstje!

O: kwark en fruit
T: banaan
L: twee boterhammen kipfilet
T fruit en muesli reep
A: macaroni

B: paardrijden

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:58

@Dilan klinkt als een handige winkel om in je buurt te hebben. Groot verschil zeg!
@Kimmie klinkt lekker allemaal
@Imandra super fijn dat het je gelukt is om binnen je kcal te blijven

Voor iedereen die 's avonds pasta eet, hoeveel gram pasta nemen jullie dan meestal? En volkoren of normaal? Ik heb thuis vaak porties van 100 gram pasta, meestal volkoren, maar de laatste tijd probeer ik minder te eten. Is lastig als je ouders gewend zijn om 100 gr per persoon te koken haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 11:04

Prima2Donna schreef:
@Dilan klinkt als een handige winkel om in je buurt te hebben. Groot verschil zeg!
@Kimmie klinkt lekker allemaal
@Imandra super fijn dat het je gelukt is om binnen je kcal te blijven

Voor iedereen die 's avonds pasta eet, hoeveel gram pasta nemen jullie dan meestal? En volkoren of normaal? Ik heb thuis vaak porties van 100 gram pasta, meestal volkoren, maar de laatste tijd probeer ik minder te eten. Is lastig als je ouders gewend zijn om 100 gr per persoon te koken haha.

Wij wisselen af qua volkoren en normaal, en eten (afhankelijk van hoe vullend de saus is) 100-130gr droge pasta. Bij rode saus meestal minder, bij de Aglio a olio (of zo) wat meer.

Lijstje vandaag:
O: /
T: Croissantje waar ze op het werk mee kwamen :D
M: Geen idee, even kijken wat de lunch vandaag is.
A: Aardappelpuree, gehaktballetjes en iets van bloemkool of broccoli

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:50

@Dilan: zo een winkel wil ik ook in de buurt!
@Aight: al genezen ondertussen?
@Imandra: ik neem volkorenpasta omdat dit meer vult met minder eten. Of ik kies groentenpasta (courginni of zoiets :o ). Wat ik wel merk is dat ik dan sneller honger heb.

Vandaag bij de diëtiste geweest en wonder boven wonder er was 1 kilo af! Nochtans een week vol verjaardag en feestjes. Dus veel gegeten maar blijkbaar nog redelijk ok.
Diëtiste gaf ook aan dat je 7000!! kcal boven je dagelijkse noodzakelijke kcal moet eten om de dag nadien 1 kg in vet aan te komen. Als we schommelen in gewicht is het 99% vocht.

Ik ben nu 1 kg per maand vet kwijt. Nu meer lange termijn kijken. In juli ben ik 6 a 7 kg kwijt als we gezellig verder doen. Hopelijk kan ik de zomer zo starten. Dat zou heel fijn zijn.

O: boterham met Nutella
M: sla, wortel, komkommer, 4 wasa cracker met hummus
A: frittata

Hoogstwaarschijnlijk tussendoor een american cookie :9k

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:51

Graag wil ik mee komen kletsen in het topic :)

Na jaren ondergewicht te hebben gehad ben ik behoorlijk aangekomen. Ik ben niet dik, maar was wel veel te zwaar. Sinds 15 januari van dit jaar hebben mijn vriend en ik ons eet patroon helemaal omgegooid. Beide omdat we gezonder en bewuster willen leven en ik omdat ik echt wat kilo’s kwijt wil.
2.5 week geleden heb ik me gewogen, ik weeg mezelf 1 keer per maand/1.5 maand omdat het anders een obsessie zou kunnen worden en dat wil ik niet. In de paar maanden dat ik nu bezig ben, ben ik al 6.1 kilo kwijt. Ik ben er nog niet, maar ik ben op de goede weg. Ik wilde 15 kilo kwijt, maar ik realiseerde me onlangs dat ik dan weer ondergewicht zou hebben en heb mijn doel bijgesteld naar 10 kilo, dus nog een kleine 4 kilo te gaan.

Ik ben niet zo zeer van de lijstje en calorieën bij houden. Wel sport ik 3/4 keer per week in de sportschool en loop ik 1/2 keer per week hard buiten maar dat is afhankelijk van hoeveel tijd ik heb en hoevaak ik in de sportschool ben geweest.

Ik zal vanavond een posten wat ik vandaag heb gegeten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:09

Welkom :) Fijn dat jullie samen gezonder zijn gaan leven :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 18:18

Dank je wel!

Ik denk dat dat ook makkelijker is vol te houden dan wanneer de ander door blijft gaan met slechte eetgewoontes.

Donderdag in de auto terug naar huis had ik een zwak moment, meer dan de helft aan koeksjes uit het pak gegeten. :=

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:48

@Laibadji gefeliciteerd met die kilo!
Handig weetje ook.
Welkom @Rienn! Goed bezig ben je al. Die zwakke momenten horen er helaas een beetje bij.

Ik merk dat ik het op schooldagen lastiger vind om mijn gezonde ritme aan te houden. Komt denk ik ook omdat ik zo vroeg moet opstaan, en dus vroeg ontbijt. Op school eet ik op de een of andere manier sowieso meer dan dat ik thuis zou doen. Zal wel aan het verhoogde energieverbruik van mijn hersenen liggen ofzo. Ben wel trots op mezelf, m&m's van een vriendin kunnen weerstaan! :o
Vanavond waren mijn ouders te laat thuis om te koken, dus hebben we surinaamse roti gehaald. Uiteindelijk iets te veel gegeten, maar ik weiger me er schuldig over te voelen. Zo veel was het namelijk ook weer niet, en een stukje van de roti heb ik toch nog laten staan.

O: volkoren beschuitje met speculoospasta
T: appel
L: volkoren boterham met italiaanse grilworst en een volkoren wasa cracker met rauwe ham
A: surinaamse roti
T: waarschijnlijk een bakje vla en een stukje chocola

B: 40 minuten fietsen en met m'n pony wandelen + verzorgen

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:46

Welkom Rien!

Prima2donna: kan zeker te maken hebben met vroeg opstaan en ontbijten. Als ik vrij ben eet ik veel minder en gezonder dan op een werkdag.

Gisteren heb ik veel te veel kilocalorieën gehad. Echt gigantisch veel. Ik wil niet weten hoeveel er in bier, wijn, wodka cola en Malibu zit maar dat heb ik mooi allemaal door elkaar gedronken een hele avond/nacht. Dus vandaag een balans dag.

O: gebakken ei
M: twee broodjes met eisalade.
A: wraps met bonen groente en gehakt

B: fietsen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:58

Hier gister ook niet zo'n goede dag. Ik ben met een vriendin sushi gaan eten. Vanavond pizza eten, dus de rest van de dag vrij mager:

O: 3 maiswafels, 1 met baba ganoush, 1 met tzatziki en 1 met Slankie smeerkaas
L: twee gekookte eieren, cup-a-soup tomaten creme, boterham met Hüttenkäse sweet chili en een plakje gerookte kipfilet
A: pizza, een aantal glazen bier
B: 4,5 km hardgelopen, krachttraining thuis

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:32

Maanlicht: mooi gecompenseerd zo! Doe je ook wedstrijden qua hardlopen?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:54

Gisteren was mijn dag ook niet best, ik was te druk bezig om te eten :=

O: smoothie van banaan, aardbei, speltvlokken en magere yoghurt
L: 1 speltcracker pindakaas en 2.5 ei (rest was in de vuilnisbak gevallen)
A: zelf gemaakte totmaten soep.
B: 30 min crosstrainer, 1000m roeien 45 min loopband. Loopband wat rustiger aan, last van mijn knie.

Lunch en avondeten was vrij dicht achter elkaar.

Vandaag:
O/L: smoothie van banaan, aardbei, speltvlokken en magere yoghurt. Waren pas heel laat wakker
T: blokjes oude kaas
A: tomatensoep van gisteren
T: kleine worstjes/kaasjes
B: hele middag door de stad gewandeld.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:41

Dilan, heb het even opgezocht en ik ben er heel vaak voorbijgelopen, maar het is me nooit opgevallen :') Ik zal eens kijken als ik er weer langs loop!

Prima2Donna, euh ik weeg nooit af :') Ik eet gewoon hoeveel ik lekker vind. Eigenlijk zou volkoren de beste optie zijn, maar mijn vader vindt die niet lekker, dus als hij kookt is het normale pasta. Als ik zelf kook weeg ik het wel af (maar dan kijk ik gewoon wat in het recept staat) en dan neem ik volkoren pasta.

Gaat het idd al wat beter Aight?

Welkom Rienn!

Laibadji, gefeliciteerd dat er een kilo af is!

Prima2Donna, ik vind eigenlijk dat je erg weinig eet. Hou je het hierop vol op een dag? Nu zijn dit misschien meer kcal door de Surinaamse roti (wat dus helemaal niet erg is), maar als je iets anders had gegeten, hoeveel kcal waren het dan geweest?
Het kan idd zeker te maken hebben met vroeg opstaan. Maar ook omdat je de hele dag bezig bent, het lijkt alsof je niet veel doet, maar ook mentaal werken is werken voor je lichaam. Daar krijg je natuurlijk ook meer honger van.
Mijn tussenjaar is oprecht ook heel goed voor mijn lijn nu :=

Maanlicht, mooie balans gevonden zo!

Gisteren ging niet zo best. Overdag in principe best oke gegeten. Maar 's avonds aten we een hele kip en een haantje uit de oven, met door mijn vader gemaakte friet en salade. Daar van al veel te veel gegeten en toen 's avonds ook nog een snackbui gehad met snoep, paaseitjes en koekjes. Vandaag maar even een beetje balansen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:15

Paaseitjes zijn ook makkelijk om te overeten.

Ik zit in Den Haag voor een brunch met schoonfamilie. Lekker weer, dus kunnen we buiten zitten *D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 11:40

Dank je Lobke. Nee, ik doe geen wedstrijden en ik ben dat de komende tijd ook niet van plan. Ik ben heel blessure gevoelig en ben van mezelf nogal een sprinter, dus ik loop mezelf (letterlijk) snel voorbij, waardoor ik blessures krijg. Dus nu loop ik ook niet echt op snelheid, ik houd wel een basistempo aan, maar het gaat me er meer om dát ik ga twee keer in de week.

Lekkere lijstjes Rien!

Die kip klinkt wel heel lekker Kim! Mag af en toe wel toch?

Oehhh Lekker Dilan, brunch! Altijd goed.

Gisteravond uiteindelijk niet echt honger, dus dat scheelde. Ik heb in plaats van bier Gin-tonic en gin-water met limoen gedronken (was niet zo wat, haha!). En uiteindelijk een pizza gedeeld, dus geen hele gehad.

Ik zit eigenlijk al ongeveer op mijn doel. Qua gewicht was mijn streefdoel wat lager, maar aangezien ik nu ook meer spier heb opgebouwd vind ik het eigenlijk wel prima. Er mag nog wel een kilo of 2 af, maar meer niet, want dan word ik echt te dun.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 11:44

Goedemorgen iedereen.

Kimmie25501: oh jemig ja is altijd zo lastig als je een snackbui hebt om daar niet aan toe te geven. Vooral als alles al in huis ligt dan is de verleiding nog groter.

Dilan93: heerlijk! Het is ook prachtig weer heel veel plezier!

Maanlicht: goed dat je van jezelf bewust bent dat je blessure gevoelig bent! Wat knap dat je al op je streefgewicht zit

Hier ook lekker veel buiten.
O: magere vanille kwark
M: broodje gezond
A: nog geen idee
T: fruit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:58

Maanlicht, fijn dat je je doel hebt behaald :D

Ik was dus gisteren bij healthadvies in Breda. Mijn vetpercentage zit momenteel op 24,5%. Mijn doel is tussen de 20 en 22%. Viel me heel erg mee eerlijk gezegd, gezien ik de laatste tijd echt een waardeloze discipline heb qua voeding :)

Over 8 weken ga ik op vakantie, dus heb mezelf als doel gesteld om sowieso de komende 8 weken scherper op mn voeding te letten.

Daarnaast wil ik iedere ochtend voor het werk 15 tot 30 minuten gaan hardlopen. :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:58

@Rienn: heb je voldoende gegeten met jouw lijstje? Ik zou eerlijk gezegd honger hebben. Ik ben benieuwd naar hoeveel calorieën je hebt op het einde van de dag?

@maanlicht: wow he hebt je streefdoel bereikt! Heel knap! Zeker omdat de laatste tijd nogal turbulent voor je was/is.

O: wasa crackers met zoete aardappelspread en komkommer(vandaag ondervonden dat ik dit als ontbijt best kan appreciëren)

M: sla, wortels, tomaat, wasa 5 crackers met hummus

A: zelfgemaakte vol au vent met vetvrije saus.

B: weide takvrij maken (wilgen gesnoeid 2,5u) gaan wandelen en spelen in natuurspeeltuin met zoontje 1,5u. Ja hoor is ook vermoeiend :+ )

Zit nu op 1300 calorieën mag er gerust nog eten vandaag, echter gisteren door feestje 600 cal boven mijn limiet gegaan dus vandaag toch er even onder gaan.