Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:13

kippensoep :D
Gebakken rijst
Salade met peer, rucola, croutons en biefstukreepjes <3

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:14

Mensen met wie ik omga weten al dat ik altijd alleen water, thee of zwarte koffie wil :+ Meestal als ik ergens kom en er zijn andere mensen, dan vragen ze aan de rest wat ze willen en tegen mij 'daar staat het water' :))
Wij drink ik vrijwel nooit, zo lekker vind ik het niet en krijg er enorme katers van dus als ik alcohol drink zijn het cocktails. Niet het beste maar zo vaak drink ik niet, dus als ik drink vind ik dat het mag :))

Hier in huis staat eigenlijk ook alleen met uitzondering frisdrank.. we drinken alle 3 gewoon water, koffie en thee dus meer hebben we vaak niet in huis. Heel af en toe neemt mam een paar blikjes cola mee, nou als er geen visite komt staan die er meestal tot het punt dat er wel visite komt. Als ik van te voren weet dat er iemand komt hou ik daar wel rekening mee en haal ik meestal ff iets waarvan ik weet dat zij het lekker vinden.

@Janine; Dat is normaal hoor dat je dan een heel ander gewicht krijgt! Als ik die van mij op een kleedje zet dan krijg ik ook een compleet ander gewicht. Daarom weeg ik altijd op precies dezelfde plek :))

Lijstje van gisteren;
O: Grote kom pompoensoep, kapje bruin brood (34gr)
L: 1 meergranenwrap met 2 eitjes en 30gr beenham
T: Combat crunch bar
T: 250gr geschrapte wortels, 50gr kalkoenborstfilet
T: 20gr melba toast met 36gr rookkaas
A: Kaiserbroodje met een hamburger, plakje rookkaas, sla en tomaat
T: 350gr skyr vanille
B: half uur cardio, half uur kracht

1806kcal, 176gr khd, 65gr vet en 126gr eiwit

O: combat crunch bar
L: 2 volkoren boterhammen, 2 eitjes en 30gr beenham
T: 100gr puntpaprika
T: ?
A: 200gr gerookte zalm, 170gr spinazie en 50gr volkoren spelt spaghetti
T: 250gr griekse stijl yoghurt, 150gr blauwe bessen

1470kcal in totaal, moet nog wat bij komen (doel is 1800)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:15

Soep is nog wel een idee :)*
Gebakken rijst, wat moet ik me daar bij voorstellen? :o die salade klinkt heerlijk, maar dat gaat er bij de kinderen niet in :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:15

Ik houd wel van alcohol :o
Drinken thuis regelmatig een aperitiefje en dat kan gin-tonic zijn, een bubbeltje, ... of dan wel eens een biertje of wijntje bij het eten. Stoofvlees met een goed vlaams bruin biertje mmmm <3
Drink er sowieso water bij maar 't blijft toch slecht eigenlijk.
Nu wel niet dat ik alle dagen 's avonds lazarus in de zetel hang :')

Heb de volledige maand februari geen alcohol gedronken en dat ging prima! (En vriendlief was blij met zijn Bob haha).

Hoe staan jullie tov eieren?
Wij hebben zelf 3 kippen en dus ook een 20-tal eitjes in de week.
We verkopen ook een deel aan familie maar de ijskast ligt dus steeds vol... en steeds taart en koek eten is dus ook weer wat...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 11:18

Ik drink zelfs als ik niet op eten let alleen koffie, water en thee. Zijn simpelweg mijn favoriete drankjes. Kan me ook niet druk maken om wat anderen zeggen. Mijn leven, mijn lijf.

Sporthorloge in combi met krachttraining is altijd lastig. Moet echt met een goede hartslagmeter om kcal te kunnen berekenen, aangezien de beweging zelf een stuk minder is. Vind niet zo noodzakelijk als bij hardlopen of paardrijden, maar wel prettig.

Janine, maanlicht reageert hier nog dagelijks, ze heeft andere profielfoto.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:18

gebakken rijst is rijst koken

Daarna groentes die je in huis hebt opbakken, eventueel met stukje kipfilet er in, of omeletreepjes, of spekjes of wat je hebt. Dat prutje even apart. Dan de rijst in de koekenpan even laten bakken, prut erbij, scheutje sojasaus er overheen en eten met chilisaus

http://www.brendakookt.nl/2013/05/03/ge ... met-bacon/ dit recept, maar dan beetje gezonder met meer groentes, meestal minder (of geen) vlees en sojasaus door de rijst.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:19

Eieren? Heerlijk bruin pisotletje even afbakken, plak oude kaas met een gekookt eitje <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:36

Stom. ^) Paar weken geleden van het paard gestuiterd. Viel allemaal erg mee, hij deponeerde me mooi in de hei dus lekker zacht. Maar ik heb geen geweldige rug en ik kreeg er na een week toch wel echt last van. Dom doorlopen natuurlijk, maar nu ging het echt niet meer dus aangeklopt bij de chiropractor. Is dus mijn bekken verdraaid, geen wonder dat ik last heb. 8)7

Nu mag ik tot vrijdag niet sporten, grrrrr.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:38

Laura lastig elke avond weer wat verzinnen he, ik eet vanavond zoete aardappel met runderhamburger (van de vleeskoeien van de buren) en wellicht iets van bloemkool of witlof erbij. Of ik maak een witlof salade.

Optiwolk, eieren kun je er gewoon een paar per dag van eten. Als je het te vet vindt gooi je het eigeel weg.

Huhm jaimy bedenk mij net dat ik wel ei tussen mijn broodje had kunnen doen, heb als lunch pistolet met belegen kaas. Gemiste kans :')

Lieneke dus wat dat betreft zou het niet uitmaken of ik dan voor een Polar ga of een fitbit? Of zeg je dat zo'n horloge voor mij helemaal geen zin heeft, dat kan natuurlijk ook :)

Pijnlijk! Sterkte Black_kelpie! Lekker je rust pakken!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:42

gribaldi schreef:
Vera, ik ben zelf links dus dan zou ik hem rechts moeten gebruiken. Maar ik doe kantoorwerk en mijn muis zit recht, ik drink heel veel thee met links, en ik type veel. Dus om welke pols zou ik hem dan moeten doen :')

Hmm lastig, ik ben ook links en heb hem dus ook aan m'n rechterarm. Maar doe inderdaad m'n muis ook met rechts als ik achter een pc zit, maar werk meestal achter een laptop zonder lossen muis dus dan heb je die beweging al minder. Ik ga hem eens een keer om m'n linkerarm doen als ik op kantoor zit en kijken of ik verschil zie in het aantal stappen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:45

Auw pijnlijk kelpie :(.

Vandaag lange dag voor de boeg op school.. Buh.

O: 150gr skyr & 40gr choco weetabix mini & 10gr pure hagelslag
T: Rice bar
M: 2 bruine bolletjes met 23gr kipfilet
T: eierkoek
A: restje van pastaschotel met bloemkool, cherrytomaat en rucolapesto, met sugar snaps en wss iets van schnitzel :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 11:46

Jierga, ligt er net aan wat je wilt bijhouden. Vind zelf erg leuk om überhaupt op simpele dag al mijn verbruik ongeveer te zien. Zou niet meer zonder willen. En als je dan ook sport wilt bijhouden, ja doen!

Ben rechts, draag links. Drink koffie en typ met links. Maar dat wordt allemaal geregistreerd als zitten. Dus dat doet hij netjes.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:49

Thnx voor de ideeën :D Sec, jouw gerechtje klinkt lekker, ga ik zeker een keer maken, misschien wel vanavond! Ga na het werk richting supermarkt, kijken waar mn hoofd dan naar staat :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:55

Vera, wisselen om te kijken wat voor effect het heeft is slim! Stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben :')

Lieneke, ik zou graag stappen willen zien, maar ook kcal verbruik enzo.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:55

gribaldi schreef:
Eske, bevalt je huisje? Enne pure chocolade boven de 72% kun je gewoon elke dag wat van nemen hoor :P Je moet jezelf ook geen dingen onthouden, gewoon genieten en een levensstijl proberen te vinden

Jaa zeker, het is maar een kamer, maar wel redelijk groot :D

Probleem is dat ik echt puur niet lekker vind... dus melkchocola :P
In principe mag ik van mezelf 2-3 blokjes. Maar bij m'n ouders staan eitjes op tafel :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 11:59

gribaldi schreef:
Vera, wisselen om te kijken wat voor effect het heeft is slim! Stom dat ik daar zelf niet opgekomen ben :')

Dat geven ze naar mijn weten beide.

Excuses dat ik zo kortaf reageer en op weinig mensen. Doe het steeds snel snel tussendoor het werk als eventjes rustig is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:00

Kamer is ook prima toch, je hebt in ieder geval een lekkere plek voor jezelf :)

Oh haha nee dan wordt puur lastig eten :') Haha ik lees inderdaad overal dat de paaseieren er weer staan, hier gelukkig niet :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:01

linoleum schreef:
gribaldi schreef:

Dat geven ze naar mijn weten beide.

Excuses dat ik zo kortaf reageer en op weinig mensen. Doe het steeds snel snel tussendoor het werk als eventjes rustig is.

Dat geeft niet ;) Bedankt voor je adviezen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:04

Hihi Linoleum, ik heb Office dus ik zie geen pf's :P Moet ff wat beter opletten!

Ik weeg sowieso nooit op de vloerbedekking hoor! Maar ik vond een verschil van meer dan 7 kilo wel heel erg veel. Ach, ik blijf gewoon in de badkamer wegen en dan zie ik het wel of het goed gaat of niet ;) TZT een eigen weegschaal :) Die ook gewoon kan blijven staan, want bij ons lukt dat niet in de badkamer, iets met zere tenen :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:47

Ik had eens een verschil van 10 kg op vloerbedekking. Op de stenen ondergrond of gelijkee houten vloer is het best.

Pure chocola heeeerlijk! Moest het eerder ook niet, maar na een aantal keren gewoon puur nemen ipv melk ben ik om haha. Moet je alleen wel boven de 70% cacoa nemen, anders zit er vaak nog erg veel suiker ed in. Heeft iemand ervaring met de pure choco van die webshop die laatst genoemd werd? Kom even niet op de. Naam

Gisteren lekker spaghetti. Veel kcal, maar was wel lekker.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:07

finnens schreef:
Ik had eens een verschil van 10 kg op vloerbedekking. Op de stenen ondergrond of gelijkee houten vloer is het best.

Pure chocola heeeerlijk! Moest het eerder ook niet, maar na een aantal keren gewoon puur nemen ipv melk ben ik om haha. Moet je alleen wel boven de 70% cacoa nemen, anders zit er vaak nog erg veel suiker ed in. Heeft iemand ervaring met de pure choco van die webshop die laatst genoemd werd? Kom even niet op de. Naam

Gisteren lekker spaghetti. Veel kcal, maar was wel lekker.

Jeetje ongelooflijk, ik denk dat ik daar ook wel bij in de buurt kom, want was eerst zonder kleding, later met ;)

Maar niet eens hoogpolig tapijt ofzo :P

Lijstje beetje aangepast...

Lunch zijn twee boterhammen met roomboter (3 gram per boterham) en chocovlokken (iets meer dan de gebruikelijke portie).

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:26

Jierga, ik doe denk ik min of meer hetzelfde als jij en ik heb een fitbit charge 2 :) Pas sinds vrijdag haha maar bevalt heel goed tot nu toe!

Op de rest reageer ik vanavond even :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:30

Boterhammen met roomboter en chocovlokken :9

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:51

Mag ik mij hier ook komen melden :o ?

Lees steeds al beetje mee, maar nu toch ook maar is de stap nemen om daadwerkelijk ook lijstjes toe te voegen en mee praten!

Vanaf januari houd ik wekelijks mijn gewicht bij en vul ik met regelmaat via de app S Health wat ik beweeg die dag en wat ik heb gegeten. Nu al een duidelijker beeld bij wat ik aan calorieën binnen krijg. Ik wil graag nog een paar kilo afvallen, en daarna toch echt proberen om op gewicht te blijven! Als ik goed gerekend heb moet ik zo rond de 2000 calorieën per dag zien in te nemen. (wat dus vandaag een drama is)! Ik woon nog bij mijn ouders en eet dus mee met wat de potschaft, mijn moeder eet koolhydraatarm, dus het verscheelt per dag enorm hoeveel koolhydraten ik binnen krijg.

O: 2 eieren gebakken met 40 gr havermout, 1banaan en een snufje kaneel
L : Erwtensoep
T : Cracker met 1 plakje kipfilet
A : Gekookte aardappelen met bloemkool en een pangafilet

(Eten van vanavond zou ik even moeten wegen, maar hoe ik nu heb gerekent uit rond de 1000 calorieën :\ )

Verder heb ik vandaag drie grote glazen groene thee gedronken, en twee glazen slimpie ranja. Daarbij zal vanavond nog flink wat water komen tijdens de badminton training.

B : Tussen de middag 20 min gewandeld, vanavond 1,5 uur badminton training.

Verder hoop ik hier een inspiratie op te doen qua eten, en om te kijken of de tips die jullie elkaar geven ik daar toevallig ook wat mee kan! :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 18:03

Welkom! Haha nog lekker wat erbij nemen dus vanavond! Lunch (en tussendoortje als je de lunch ervoor ziet) is ook wel erg weinig, ik zou die voortaan gewoon vergroten (: