Ja gek he met dat plaatsen? Een pijn die ik ook nog niet eerder had gevoeld... Ik vond het ook behoorlijk heftig en ging ook bijna knock-out, maar het is nu denk ik 2 jaar geleden en ik ben er nog steeds super blij mee. Niet meer ongesteld, geen gedoe... Heerlijk.
Oh, wat was dat naar inderdaad. Het deed geen pijn-pijn, maar het voelde een soort van heel koud aan ofzo. Al was dat ding en die lepel niet koud. Ik ben knock-out gegaan, het leek goed te gaan maar onderweg naar de lift lag ik opeens. Ook niks gemerkt van de rit naar huis, en nog een dag overhoop gelegen. Maar daarna was het allemaal goed!
Ik heb een uur bij de gyn moeten slapen/flauw gevallen in de zetel, ik kon niet naar huis met de fiets Was helemaal alleen ook. Na een uurtje slapen fit opgestaan, de fiets genomen en naar huis gegaan. Verder geen last meer gehad. Hele vreemde ervaring Maar mijn periode ging vroeger eigenlijk altijd een beetje zo, met die 'oer'pijn in golven tot ik niet meer kon en het licht uitging.
Gelukkig is het plaatsen (normaal) maar een keer.
Naath86
Geplaatst: 27-02-18 13:46
Zijn jullie na het plaatsen van het spiraaltje nog weer op controle geweest? Bij mij is die in november geplaatst en moet nog steeds op controle.. Heb er alleen niet zoveel zin in
Plaatsen ging bij mij ook best soepel en was heel snel klaar. Is me heel erg meegevallen, eerste weken wel veel last gehad van bloedingen en wat buikpijn, maar dat is nu ook helemaal weg en ben er nu echt super blij mee! Had met de pil erg last van de hormonen, nu absoluut geen last meer van.
Ik ben niet geweest. De Gyn zei dat ik alleen wanneer ik na 3 maanden nog steeds "lsat" ondervond ik op controle moest komen. Maar na 3 maanden had ik zelfs amper nog een ontrekkingsbloeding. Dus ben ik niet terug geweest.
Ik ben wel geweest, vond het inderdaad wel even fijn om te weten dat alles goed zit. Na die controle was hij ook pas 'veilig' verklaard. De controle was alleen een scan, verder niet voelen oid.
Ik vraag me trouwens iets af. Overal lees je dat koperspiraal ook na 5jaar gewisseld moet worden. Maar waarom is dit precies? Het koper is toch niet ‘op’? En je kunt gewoon controleren of die nog goed zit/niet vergroeit is.
Sem_
Geplaatst: 27-02-18 15:47
Goede vraag Aria_zz.. Misschien dat toch de kwaliteit minder wordt en daardoor de betrouwbaarheid?
Voor mij was het zetten van de koperspiraal gelukkig niet zo pijnlijk (Flexi-T 300). Ik hoefde ook niet op controle te komen. Ik ben er nog altijd super blij mee!
Herkent iemand dit.. Ik ben maandagavond ziek geworden (griep). Sinds vandaag heb ik pas geen koorts meer (tot nu toe dan). Ik had al een paar dagen bruine afscheiding en nu had ik al de hele ochtend last van buikpijn. Nu ben ik ineens ongesteld geworden terwijl ik dat pas volgende week zaterdag hoor te worden! Ik heb al anderhalf jaar een koperspiraal en mijn cyclus is gemiddeld 27 dagen en daar wijk ik eigenlijk nooit veel vanaf. Kan het door de griep komen dat ik ineens ongesteld ben geworden?
Sem_ het komt niet vaak voor maar als je echt goed ziek bent dan is je lijf echt van streek en kan je inderdaad of niet ongesteld worden of juist wel. Ik heb het zelf ook eens gehad, was geen lichte doorbraakbloeding maar echt gewoon heftig ongesteld.
Isabel
Geplaatst: 06-03-18 13:46
Danique schreef:
Mag ik iemand in PB een vraag stellen over de pil?
Natuurlijk!
Macs
Geplaatst: 07-03-18 22:32
Hoi mensen. Ben ik weer Ik overweeg te stoppen met de prikpil. Echter zou ik dus deze week beginnen met 1 pilstrip erbij om een menstruatie uit te lokken vanwege vage buikpijnklachten (in overleg met arts). Nu moet ik volgende week ook mn nieuwe prik zetten maar ik twijfel. Ik denk er aan te stoppen en eventueel over te gaan op de gewone pil. Ben destijds met de gewone pil gestopt omdat ik teveel last had van mijn menstruaties en het doorslikken niet meer hielp. Nu ben ik er dus achter dat een vervelende klacht die ik heb kan komen door de prikpil. En ik dt ook heb sinds dat ik er mee begonnen was.
Wie is er nog meer met de prikpil gestopt, en over gegaan op de gewone? Hoe beviel dat? Hoe waren de menstruaties? Of is eerst helemaal stoppen met hormonen een beter idee? Heb absoluut nog lang geen kinderwens in ieder geval. Misschien stap ik ooit wel weer over.
Fijn jullie verhalen over het plaatsen van een spiraaltje ML moet mee dus
Vraagje aan degene met zoveel last, hebben jullie al kinderen gekregen of niet? (Hoorde dat het na kinderen vaak makkelijker en minder pijnlijk is?) Ik moet binnenkort mijn spiraaltje bij de apotheek bestellen en een afspraak bij de gynaecoloog maken.
Hier nooit zwanger/bevallen geweest en plaatsing ook niet tijdens of net rond menstruatie. En buiten uiterst onaangenaam vond ik het echt niet enorm pijnlijk. Maar wederom dit type pijn achteraf kon ik niet plaatsen, want al vond mijn bewuste brein het heel goed te doen... het eerste half uur voelde ik me toch "flauw". Maar ben wel gewoon naar huis kunnen rijden. (Genant, moest nog langs geldautomaat, want kon niet pinnen bij de gyn )
Nooit kinderen gehad, en nu 3x spiraal laten plaatsen. Laatste keer onder plaatselijke verdoving Appeltje eitje.. Van de prikpil direct over gegaan naar de spiraal, daardoor al bijna 20 jaar ongesteldloos ... Heerlijk
Ik zondag Mn laatste pil geslikt (hoorde eigenlijk zaterdag maar wilde maandag zeker weten dat ik niet ongesteld werd). Maar nu heb ik alleen maar donkerbruin bloed. Ik hoor nu toch juist helderrood te hebben?
Amable
Geplaatst: 08-03-18 09:35
Ik heb geen kinderen inderdaad, wel tijdens de menstruatie laten plaatsen. Het gekke is inderdaad dat het ook geen pijn is waar je het van gaat uitschreeuwen ofzo, het is alleen gewoon echt verschrikkelijk naar en raar.
Ik heb het idee dat dat komt doordat het een ander soort zenuwen zijn dan die bijvoorbeeld van je huid. Ik heb laatst dry needling gehad en dat vond ik ook al zo'n raar diep intens gevoel. Dat is dus ook een beetje met dat spiraaltje. Het pijngevoel zit op zo'n rare plek dat het lijkt alsof je lichaam gewoon niet weet wat het er mee aanmoet.
@Trui: ik zou je daar geen zorgen over maken. Toen ik voor het eerst ongesteld werd had ik de eerste maanden alleen maar bruinverlies en toen durfde ik het niet eens te vertellen aan mn moeder ofzo want ik dacht dat nooit goed kon zijn. Maar de ene keer is het rood, de andere keer toch ouder bloed of meer slijmvlies, geen probleem.