Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 11:33

Je moet dan even naar de instellingen kijken, hoe helder staat bijvoorbeeld je scherm en welke satelieten zijn allemaal ingeschakeld?
Welk type heb je?

Samantha gefeliciteerd!! Hard voor getraind en je pr is dan een geweldige beloning voor je werk.

Leonie ik weet niet of het kleine rondjes in het donker worden of twee of drie rondes ofzo.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 11:47

Nou bij deze voor wie het leuk vindt, een heeel lang verslag van mijn eerste pacer ervaring.

In de ochtend vroeg vertrokken met de trein en daarna naar de sporthallen gewandeld waar we moesten verzamelen. We zaten in een gymzaal en daar lagen alle vlaggen, rugzakken, shirts en startnummer netjes op volgorde klaar. Ik had van tevoren al gezien dat ik met een echtpaar zou gaan pacen (we waren met 3). Ze waren 58 en 60 en beide pas 12 jaar aan het hardlopen maar inmiddels al 30 marathons gelopen samen over de hele wereld. Sinds vorig jaar waren ze halve marathons gaan pacen en dat is ze erg goed bevallen. Voor hun werd dit de eerste dat ze met 3 zouden pacen dus ook even wennen.
Afbeelding

Na de briefing, werd er een groepsfoto gemaakt en zouden we allemaal tegelijk naar de startvakken lopen. Dit werd gelukkig aanpast waardoor de pacers van 02:05 en later, een half uur later pas die kant op gingen. Dat scheelde ons een half uur stilstaan in de kou!
Afbeelding

Om 13:00 was het dan ook onze beurt en vertrokken we richting de startvakken. Zo onwijs leuk dat groepsgevoel dat je dan hebt en ook alle reacties van omstaanders. Sommige kijken alleen, sommige roepen, sommige beginnen spontaan te klappen. Het trekt iig bekijks met zo een groep pacers. Bij de ingang van het startvak was het wel echt megadruk en dat was even lastig maar eenmaal binnen was er nog niet zo veel te doen en konden we op het gemak ons plekje opzoeken. Ons startsignaal zou om 13:48 klinken. Helaas waren er geen dixi’s in het startvak en ik moest tegen die tijd wel een beetje plassen. En dan heb je met die vlag op je rug toch echt even pech.
Afbeelding

Om 14:00 precies liepen we over de start en mochten we beginnen aan onze poging tot 02:10:00 of een minuut eronder. Het doel is dus om de HELE tijd, maximaal1 minuut af te wijken van deze eindtijd. Eronder wel te verstaan, niet erboven. Oftewel, je pace moet gewoon super constant zijn. En, je horloge is niet betrouwbaar want Km zijn geen Km. De borden zijn je leidraad, niet je horloge. En dan vooral de borden op 5,10,15 en 20km.

In het begin is het altijd een beetje dringen en ook nu. Met alle tramsporen die overal liepen, de nog wat smalle paden, waren de eerste 2km echt even zoeken. Naar een plekje, naar je tempo. En de borden kwamen snel, veel te snel! Na 900m/950m. Dus we vertraagde wat maar niet te veel.

Langzaam werd duidelijk dat we echt een hele grote groep achter ons hadden. 50+ denk ik wel! Iedereen met een eigen verhaal en een eigen doel. Onderweg heb ik gedanst, gefeest, het publiek aan gejaagd, geklets met de mensen in onze groep en iedereen zo veel mogelijk gemotiveerd of aangespoord vol te houden. Het was echt een feestje, tussen het super gefocussed proberen te pacen, door.
Afbeelding

Na de 10km, stonden de borden opeens veel verder weg! 1.1 km was geen uitzondering. Kortom, de pace moest iets omhoog. En dat was voor vele van de groep, niet meer haalbaar. Ik baalde daar wel van want als we op horloge hadden gelopen in het begin, hadden we nu iets meer speling gehad. Nu verloren we veel mensen in de laatste 2 tot 4 km. Maar het 21km bord kwam juist weer heel snel waardoor het leek alsof we flink voorliepen. Ik wilde onze pace aanhouden, de andere 2 wilde iets langzamer, dus deden we dat. Maar uiteindelijk met het stadion in zicht, heb ik ze echt even moeten zeggen, we moeten NU door anders halen we het niet! We liepen uiteindelijk 02:09:45 voor 21.3km en dus perfect binnen de tijd op papier. In de praktijk, zijn er wel verbeterpunten waardoor we het voor de lopers beter hadden kunnen doen. Gelukkig hebben we veel mensen wel bij de finish nog gezien en hebben we vele bedankjes mogen ontvangen van mensen die heel blij waren met ons.
Grappig detail, er zaten 2 Leonie's in onze groep dus ik heb HEEEL vaak mijn naam gehoord en het was nooit voor mij :') . Mijn naam was Pacer _O- ondanks dat er wel Leonie op mijn bib stond.
Afbeelding
Hier zie je duidelijk dat onze pace dus "vertraagde" omdat de km borden anders stonden:
Afbeelding

Na het meest smerige dixi bezoek ever (en nee je vlag past niet in dat hokje die moet je afdoen) om dan toch eindelijk te plassen zijn we teruggelopen naar de sporthallen voor de evaluatie. De vlag en de rugzak weer netjes ingeleverd, bedankjes en complimentjes over en weer, afscheid genomen en weer terug naar mijn treintje. Helemaal gesloopt van de energie die het me gekost had. Vermoeidheid die ik tijdens het lopen totaal niet gevoeld heb. Echt, ik had het idee dat ik 10 km had gelopen.

Heel lang verhaal kort, het was geweldig leuk en zeker voor herhaling vatbaar!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 11:53

Wat leuk Leonie, top gedaan! Als ik je verslag zo lees snap ik dat ik je niet heb gezien want ik ben 20 minuten eerder gestart.
Lijkt me heel lastig om het tempo zo te lopen, al heb ik ook aardig constant gelopen.
Als je nou volgende keer 1:55 gaat pacen loop ik met je mee!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 12:12

Wauw wauw super Samantha_! Wat goed *\o/* Gefeliciteerd met je mooie nieuwe PR!
Ik hoorde van mijn vriend precies hetzelfde. Idioot druk, bijna niet in te halen, mensen keken niet uit (er werd zelfs een banaantje uit zijn hand geslagen door iemand die niet op zat te letten bij de post. Die vervolgens heel hard sorry riep en allerlei dextro'tjes aanbood, dat dan weer wel :') ). Hij heeft geen top tijd gelopen, uiteindelijk had hij zich maar neergelegd bij het feit dat hij amper kon inhalen en heeft zich maar vermaakt met alles wat er om hem heen gebeurde.
Ik ga even de foto's van mijn vriend bekijken, zo te horen stond je vlakbij hem in het startvak :D
Super goed gedaan!

Leonie87 wat een tof verslag! En wat gaaf dat je met zulke ervaren mensen kon pacen. Lijkt me wel lastig om op de borden te lopen in plaats van op je horloge. Maar je hebt t gewoon gedaan je pace ervaring *\o/* Dat er nog maar veel mogen volgen!
Mocht je informatie willen over Suunto horloges dan geef je maar een gil, mijn vriend is erg actief in de Suunto community (of ja jeetje hoe noem je dat dan weer). Dat is ook de reden dat ik een Suunto heb.

Puera heb je nog erg last gehad onderweg van ER? Klinkt wel echt als een hele toffe trail zeg! Dwars door de stal enzo :) Wat fijn dat jij en je partner elkaar zo op sleeptouw kunnen nemen. Gelukkig geen blaren in je nieuwe schoenen.

WenK sorry ik moest toch even lachen om de peuter met de appel in de neus, ze verzinnen af en toe toch de gekste dingen he! Ook de 1-0 voor de appel moest ik even om gniffelen := Maar ik kan me voorstellen dat je daar stress van had. Gelukkig komt de appel er nu in stukjes uit! En heerlijk gelopen zo te lezen beide keren <3

Lisitano hoe was de trail van het weekend? Wat super tof dat je nu al verschil zit van de pt trainingen! Mag je absoluut trots op zijn!

Namiro ook al zo'n prachtig mooi rondje bos. Wel vervelend dat je bijna op je snufferd ging door die boomstronken. Gelukkig net blijven staan.

Supervixen dat lijkt me best spannend zo'n trail in het donker met alleen een hoofdlamp. Gaaf doel wel! En wat een kilometers in een week :wow: Succes deze week met school weer!

XxLMMxX ondanks dat je aangeeft dat alles een beetje stil ligt, vind ik dat je een hoop kilometers maakt! Heel bijzonder he dat de een of de andere dag zoveel verschil kan maken. Ik ken inmiddels diezelfde fijne stok achter de deur met looptraining, ben benieuwd of je overstapt naar de atletiekvereniging.

Goof fijn dat je weer een beetje aan het lopen bent, en er ook van kunt genieten :) Fijne vakantie deze week!

Tiggs hoe is het met je knieën inmiddels? :(:)

Hier ben ik nog altijd een beetje aan het rommelen lijkt wel, het gaat iig niet vanzelf allemaal.
Vrijdag had ik besloten om nog even een 5 km te lopen, het voelde zo enorm zwaar! Wel kunnen blijven lopen, maar het ging niet vanzelf. Ik had echt het gevoel alsof ik er al 5 op had zitten voordat ik überhaupt was gestart. Uiteindelijk wel de 5 kunnen volmaken gelukkig.
Op zondag idd eindelijk Tiggs ontmoet! Net wat Leonie zegt, dan loop je in dezelfde loopgroep, maar zie je elkaar nog niet :') Was erg gezellig!
Ook de training zondag ging niet makkelijk. Eerst looptraining, daarna nog een 4 km hardlopen. De loopscholing ging nog wel, maar mijn lijf had echt geen zin in die 4 km. Zo gek, het lijkt bijna wel of ik achteruit ga met conditie ipv vooruit.
Nog even puzzelen dus wat er nu precies niet goed gaat en hoe ik dat weer om kan draaien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:19

Muppet, gek is dat. Ik kan me herinneren dat ik bij mijn opbouw van 5 naar 10km ook bleef hangen, heel erg zelfs en ik had toen ook het gevoel alsof ik conditioneel alleen maar achteruit ging.

Leonie, wat een gaaf verslag.
Samantha, wat goed gelopen zeg. Gefeliciteerd met je PR, echt een snelle tijd.

Ik heb me ingeschreven voor de volgende runs:
Austerlitz, Hooge Vuursche en Stakenberg.
Alle drie 21km trailrun.
Deze 3 vallen in mijn vakanties. Ik wil op zich wel inschrijven voor nog een paar andere runs, maar ik weet gewoon niet of ik dalijk na een werkweek energie heb om zaterdagochtend vroeg ergens heen te rijden, 21km te lopen en dan weer terug te rijden. Op dit moment heb ik dat niet namelijk. Maar goed, ik zie wel tegen die tijd.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:49

Dat klinkt als een hele mooie ervaring zo Leonie! En wat ontzettend stom van die Garmin.

Wow Samantha, wat een waanzinnige prestatie!

MuppetMayo, wat balen dat je het gevoel hebt alleen maar achteruit te gaan, kan me voorstellen dat dat frustrerend voelt.

Is last minute inschrijven/ een inschrijving overnemen een optie Goof? Dan kun je rustig aankijken hoe je energiepeil ontwikkelt? En dan leg je geen (extra) druk op jezelf.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:26

Leonie, dank voor je leuke en uitgebreide verslag! Het lijkt me echt heel lastig om op de borden te moeten lopen. Denk je dat ze dat aanpassen naar aanleiding van de evaluatie, of is dat gewoon een 'pacer regel'?
Ik kan me goed voorstellen dat je moe was, je bent opeens niet meer alleen met je eigen loopje bezig maar ook veel meer mentaal.

Muppet, het gaat best goed! Een beetje spierpijn en m'n rechterknie is nog open, maar ik heb er niet veel last van.
Train je met een schema? Misschien kan wat meer afwisseling in trainingen je helpen? Als het goed is kan ik 2 weken Runna cadeau doen, laat maar weten als je daar een code voor wil.
Overigens heb ik ook meerdere dipjes gehad in het opbouwen.

Goof, doe je Austerlitz op 14/15 februari? Ik doe die met 2 vriendinnen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 19:30

Wat een leuk verslag leonie! Klinkt als een mooie en dankbare klus.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:45

Samantha_ schreef:
Wat leuk Leonie, top gedaan! Als ik je verslag zo lees snap ik dat ik je niet heb gezien want ik ben 20 minuten eerder gestart.
Lijkt me heel lastig om het tempo zo te lopen, al heb ik ook aardig constant gelopen.
Als je nou volgende keer 1:55 gaat pacen loop ik met je mee!

Haha kan het ook een keer gewoon samen met je plannen hoor. Op een wat kleiner event is toch een stuk makkelijker. Heb je gewoon personal pacer :D

Jou aanbod over Suunto houd ik zeker in gedachte MM!
Wat je verteld klinkt echt bekend. Het is geen achteruitgang. Het is echt je lijf die aan het verwerken is hoe goed jij bezig bent! Het voelt alleen super frustrerend.
Na mijn zwangerschap dacht ik echt dat ik die 8km nooit meer voorbij zou komen. Het duurde echt weken voor ik weer een 10 liep. De aanhouder wint uiteindelijk, echt waar! Je doet niks fout, zolang je goed oplet dat je rust en training goed verdeeld, komt het echt goed. Dus laat je niet gek maken.

Gewoon tegen die tijd kijken Goof. Je hoeft je agenda nu nog niet vol te plannen toch? :o

Tiggs, gelukkig lijkt het mee te vallen.

Ja het was echt intens! Die borden is eigenlijk iedere wedstrijd wel een ding volgens mij. Alleen normaal boeit het me niet, ik loop gewoon tot ik de finisch zie en het zal wel. Kan hooguit vloeken als ik met een pr poging bezig ben en het blijkt 3/400m verder te zijn ofzo. Dat is dan echt ver!
Maar nu ben je er zo extreem op gefocust dat het dus wel een ding word. Gelukkig zag ik dat andere pacergroepen nog veel grotere verschillen hadden als ons (sommige ook minder hoor!) dus we hebben het echt zo slecht nog niet gedaan.
En ja het was echt super vermoeiend omdat je zo met andere bezig bent. Ik had ook echt te weinig gedronken omdat ik vooral bezig was de groep bij elkaar te houden en mensen te motiveren niet achter te blijven. :+ En non stop aan het denken, is onze pace goed?
Nog helemaal vergeten in mijn verslag. Tot 2 x toe ging er iemand om, vlak bij ons. Ik ben 2 x gestopt om te kijken of er eerste hulp nodig was. Dit bleek beide keren niet zo te zijn maar dan moet je dus wel even sprintje trekken om weer bij te komen. Mijn snelste stuk heb ik 3:18 gelopen :')
Kreeg net ook nog filmpje doorgestuurd waar ik dansend op sta. Ben gespot op tiktok _O- dat heb ik niet eens!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:12

Wat een superleuk verslag Leonie!! :j
Lijkt me hartstikke moeilijk om zo goed op je tempo te moeten letten en ook nog op al die mensen.. zou er volgens mij hartstikke zenuwachtig van worden.
Ik snap dat je kapot bent na zo’n dag!

Goof, prima toch om deze drie in te schrijven en de rest even op z’n beloop te laten? Je kunt vast nog ergens last minute inschrijven of een ticket overnemen.. meer inschrijven geeft ook meer ‘druk’…

MM, rustig aan.. komt vast goed! Lekker blijven lopen en vooral ook luisteren naar je lijf. Heb vertrouwen!

Samantha, gefeliciteerd met je PR! *\o/*

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 12:20

Goof jij toch ook blijven hangen met de opbouw van 5 naar 10. Het is precies wat jij omschrijft, alsof je ineens enorm achteruit gaat in conditie terwijl je toch heel rustig opbouwt.
Leuk dat je je voor 3 trailruns hebt opgegeven. Goed dat je even kijkt wat goed gaat qua energie, met werkweek etc. Last minute zijn er vast nog wel plekjes over te nemen als je je wel goed voelt en je zin hebt in een trail toch :)

Tiggs fijn dat het mee lijkt te vallen met je knieën! Ik schrok wel hoor toen je ineens op de vloer schoof.
Ik heb inderdaad een schema voor de 10 km waar ik me (min of meer) braaf aan hou. 1x lange duurloop, 1x tempo en 1x interval zo ongeveer. De lange loop doe ik altijd, de 2e eigen training in de week pas ik aan op wat we in de looptraining hebben gedaan. Hebben we dan wat langer op tempo gelopen doe ik een interval training, hebben we veel korte stukjes gedaan dan een tempo training. Wel lief dat je evt 2 weken Runna cadeau wilt geven, ik hou het even in gedachte, dankjewel!

Leonie87 ik ben blij dat het bij zowel jou als bij Goof wel bekend klinkt dat gevoel van achteruitgang/stilstand. Bedankt voor de bemoedigende woorden ook! Ik word gewoon een beetje nerveus nu het ineens zo slecht gaat en dat evenement zo dichtbij komt :=
Wel leuk dat je dansend en al bent gespot en op tiktok staat! :D Kan me echt wel voorstellen dat het steeds op de tijd en op andere moeten letten echt enorm vermoeiend is. Volgende keer gaat het vast al ietsje makkelijker :j Wat goed trouwens dat je gestopt bent om te kijken of er hulp nodig was!

Over die 10 km in november gesproken trouwens.. Ik ben een beetje teleurgesteld -O- Ik vond deze loop altijd super gezellig qua sfeer als ik aan de zijkant naar mijn vriend kwam kijken. Mooie routes, gezellige mensen, heel gemoedelijk ook volgens mijn vriend, dus ik wilde heel graag een keer die loop doen. Was oorspronkelijk altijd alleen een 10 en halve marathon, dus dat is echt de reden geweest dat ik ben gaan trainen voor 10. Bij inschrijving hadden ze nu voor het eerst ook een 5 km, maar ik vond met de mooie routes in het verleden en dat ik had geroepen ik ga voor de 10, dat ik me dan ook voor de 10 moest inschrijven. Nu is de route van de 10 bekend, dat is 2 keer het rondje van de 5 -O- Het leek me juist zo tof om eens het verdere rondje te mogen doen. En natuurlijk is 2x 5 ook 10, maar ik had ergens toch verwacht dat het een andere route zou zijn. Het 1e wat ik nu dacht was, nou dan kan ik nu het zo rot gaat wel de 5 doen ipv de 10 dan heb ik dat rondje ook gezien :+
Uiteraard ga ik de 10 gewoon lopen hoor en ben ik dat teleurgestelde straks ook weer kwijt, maar ik had gewoon even anders gehoopt merk ik.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 16:47

Ahh dat is echt zuur ja dat ze het zo hebben veranderd. Voelt soms ook een beetje als gemak van de organisatie.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:16

Ik denk eerder dat het komt omdat ze de vergunning voor de route van vorig jaar van de halve marathon niet kregen. Dus die moest uitwijken en ik denk daarom de kortere afstanden ook. Wel echt balen! Ik heb een keer een 10 km gedaan die uit 2x5 bestond en hoewel ik dat ook niet leuk vind, viel het me nog mee. Je zou het wel kunnen gebruiken voor de race tactiek; bijvoorbeeld het tweede rondje sneller dan het eerste of het eerste rondje niet 'mogen' wandelen van jezelf etc.

Ik heb net 4 km gelopen en had geen last van m'n knieën gelukkig! Morgen waarschijnlijk een wat langer stuk.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:55

Ja Tiggs dat denk ik ook hoor. Ze wisten al dat ze niet meer door Reeuwijk mochten, kregen ze geen vergunning meer voor. Er stond bij inschrijven al de opmerking dat ze richting de Krimpenerwaard zouden gaan. Ik dacht blijkbaar heel naïef, oh dat komt wel goed met route dan.. -O- ze kunnen er vast niks aan doen, ik ga er een beetje vanuit dat Gouda denkt, singelloop kan ook rondje van 5km 2x lopen dus deze ook.. maar voor nu voelt t ff meh..
Over 2 weken ben ik aan het idee gewend en valt het vast mee ;)
Mijn vriend zei al, ga maar vast een andere 10 km uitzoeken dan en hij heeft gelijk ook hihi.

Fijn dat het lopen vandaag goed ging!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:06

Jullie lopen zo snel met berichten dat ik niet alles bij kan houden :))

Maar zie wel weer voorbij komen dat jullie heel goed bezig zijn! Echt onwijs knap +:)+

Vorige week uiteindelijk niet meer gelopen. Had flink last van de bijwerkingen van de antibiotica en afgelopen weekend zo druk gehad dat het niet lukte om hard te lopen. Dus... hardloopspullen mee naar Texel waar we momenteel op vakantie zijn en vandaag een rondje gedaan. Ik had een route uitgestippeld maar toen ik eenmaal ging lopen ben ik totaal verkeerd gelopen :') dus het rondje was een stuk groter dan de bedoeling was. Het is uiteraard hardlopen en lopen afgewisseld maar wel trots op dit resultaat al :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 19:39

Ahh dat kan natuurlijk ook, de vergunningen.

Fijn dat het lopen goed ging Tiggs.

Goed gedaan Eefsel!

Ik heb voor het eerst een training gedaan die gemini (AI) had bedacht.
Was leuk en ga ik vaker doen! Al werd hij iets korter dan de 8km die ik had bedacht, omdat ik last van mijn buik kreeg.
De intervallen wel allemaal kunnen doen.
Inlopen 2km op 6 min/km.
4x100m iets langzamer dan sprint met 1 minuut herstel. Daarna 3x800m op ongeveer tempo 4.45/4.50 min/km met 400m herstel.
Uitlopen.

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 20:31

Ow mm ik snap je frustratie. Ik houd daar ook echt niet van. Wij hebben hier jaarlijks een wedstrijd waar ik in meeloop in het wedstrijd team en daar loop ik de 5 omdat de 10 2x dezelfde ronde is en ik dat stom vind :') Begrijp dat je teleurgesteld bent! Maar je vriend heeft gelijk, schrijf lekker alvast de volgende in en maak voor deze een goed plan, heb je wel een fijn eikpunt.

Ah fijn dat je er geen last van had Goof. Morgen lekker wat verder lopen dan *\o/*

Haha wat grappig SV. Ik vergeet nog wel eens dat er zulke dingen zijn. Maar wel een leuke workout! En goed gelopen alleen jammer dat je dan last kreeg van je darmen op het einde.

Hier vanmorgen ook even gelopen. 10 min in, 24min 4:45, 10 min (en 4 extra want dan had ik 9km) uit. Had het best zwaar in die 22 min maar garmin vond dat ik zone 3 niet uit ben geweest. )- 1 slag per minuut, precies eronder. Dus echt randje randje. Als dat betekend dat ik het dus vol zou moeten kunnen houden... Ben heel benieuwd naar mijn Pr poging op de halve. Ben heel bang dat ik mezelf stuk ga lopen >;) Maar als ik het niet probeer....
Afbeelding

in de middag naar het zkh geweest voor de echo die is aangevraagd door de sportarts. op een kleine spatader na, geen bijzonderheden. Dus als ik weer bij de sportarts kom, kunnen we verder zoeken naar ets wat we denk ik niet gaan vinden.
En vanavond nog even naar de sportschool geweest voor de arm/core training. Moest mezelf wel beetje erheen slepen maar toch altijd weer fijn als je geweest bent. Anders was ik denk ik gaan werken dus dit was de beste keuze :+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 21:12

Een ontzettend leuk verslag, Leonie! Wat een feestje heb je ervan gemaakt! Supertof!

Muppetmayo, gelukkig zaten de demonstranten zaterdag op een erg gunstige plek ter hoogte van het tankstation dus we konden er mooi omheen rijden.
Sommige punten in de opbouw van je kilometers zijn best pittig, dat kan ik me ook nog wel herinneren.
Wat balen van die loop in november, kan me helemaal indenken dat je weinig zin hebt in twee keer een ronde van vijf kilometer. Zulke loopjes sla ik ook over.

Gave trails heb je in het vooruitzicht, Goof!
Misschien kun je voor de andere evenementen nog wel een kaart op het laatste moment kopen.

Fijn dat je zo lekker gelopen hebt, Tiggs!

Heerlijk, even er tussenuit en lopen op vakantie, Eefsel!

Mooie training, SV! Jammer dat je last van je darmen kreeg.

Vanavond met de loopgroep getraind. We hadden een spelletje na het inlopen en de loopscholing. Boter, kaas en eieren: starten en 15 meter verderop een gekleurd pionnetje neerleggen. Met z’n allen buitenom de pionnetjes zo snel mogelijk terugrennen naar start en 5 squats en dan weer hetzelfde riedeltje.
Beetje jammer dat ik daarmee wat verzuurde in de benen. := Maar verder lekker gelopen, het was ook lekker weer om te lopen.

Een tijdje geleden ben ik voor een loopanalyse geweest. Met m’n set oefeningen is het de bedoeling dat ik van top tot teen sterker wordt, alleen blijft mijn linkerknie wat zeuren.
Afgelopen vrijdag moest ik nog een keer terugkomen om te kijken hoe het gaat en ik mocht nog een keer op de loopband. Ik was al wel wat vooruit gegaan maar ik moet echt twee keer per week m’n oefeningen doen. Een aantal ervan waren wat te belastend voor m’n knie, die heeft ie iets aangepast. Erg blij mee, daar kan ik lekker mee aan de slag.
Volgende week dinsdag heb ik een sportmedisch onderzoek, ben heel benieuwd wat daaruit komt!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 07:04

Volgt iemand de Big’s Backyard ultra?
Dat is echt niet normaal…
Hebben nu al 88 rondjes gelopen wat neerkomt op 590 kilometer!! Er zijn geloof ik nog 19 deelnemers aan het rennen waaronder 2 vrouwen.

Niet te vergelijken met de Nederlandse versie van afgelopen weekend waar Onno overigens gewonnen heeft.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 09:12

Even een poging tot bijlezen hoor, jullie gaan zo snel.

Thanks allemaal, ik ben ook heel blij met mn PR! Hard voor gewerkt inderdaad. Ik ga dit jaar nog 2 halve marathons lopen maar ik gok niet dat ik dit PR voorlopig kan verbeteren.

Muppet, heeft je vriend wel fijn gelopen, ondanks het drukke parcours?

Wel herkenbaar ook, dat gerommel tussen 5 en 10 km.

Goof, leuke runs, en je kan altijd nog je ticket verkopen of iets toch.

Fijn dat het goed gaat met je knie Tiggs.

Nou Leonie, dat personal pace voorstel van je neem ik graag aan haha. Voorkeur voor een evenement?
Wat leuk dat je op TikTok bent gespot!

Wat balen muppet dat het 2 keer hetzelfde rondje is. Dat vind ik ook niks.

Knap gedaan Eef, fijne vakantie!

Leuke training SV, balen dat je last van je buik kreeg.

Top gedaan Leonie!

Klinkt als een leuke training Puera! Fijn dat je vooruitgang merkt.
Benieuwd naar je onderzoek.

Wauw dat is bizar knap Namiro! 590 kilometer, hoe dan hè.

Ik ben net bij de huisarts geweest omdat ik dus al weken grieperig ben. Verkouden, hoofdpijn maar niet ziek genoeg om thuis te blijven.
Ik bedacht me ineens dat ik vorig jaar voor m’n eerste marathon (dus ook september/oktober) hetzelfde had. Toen heeft het 8-9 weken geduurd. En sowieso ben ik al neusspray gebruiker omdat mn neus voortdurend dicht zit.
Nu denkt de huisarts aan allergie, krijg nu een neusspray met corticosteroïden en als dat niet helpt verder onderzoeken.
Zou toch fijn zijn om me weer eens fit te voelen!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 09:35

Eefsel2109 heerlijk lekker op Texel <3 Goed gelopen! Ben je alweer een beetje opgeknapt inmiddels?

Supervixen wat een leuke training, en wat een tempo ook! Wel enorm vervelend dat je eerder hebt moeten stoppen ivm je buik :\ Ik moest trouwens nog aan je denken met mijn gepiep van 2x de 5 km. Ik zeur over 2x hetzelfde rondje en jij rent gewoon een ultra op hetzelfde oppervlak :')

Leonie87 wat een tempo ook weer. Misschien toch wat vermoeide spieren van het pacen?
Wel fijn dat er niks uit de echo is gekomen. En dan nog "even" sportschool ook. Echt, zo knap, waar haal je toch die energie vandaan.

Puera gelukkig zaten de demonstranten niet in de weg uiteindelijk. Wat grappig dat spel zo met inlopen, lijkt me wel pittig ook!
Fijn dat je zo begeleid wordt ook na de loop analyse en dat de oefeningen dan ook nog worden aangepast als blijkt dat het optimaler kan. Ik ben heel benieuwd naar je sportmedisch onderzoek.

-Namiro- jeetje wat een afstand, echt bizar :wow: Ook gewoon nog 19 deelnemers.

Samantha_ heb je nog last gehad van je halve of valt het allemaal mee? Ik hoop dat de neusspray je gaat helpen, niet fijn om al zo lang gammel te zijn.
Mijn vriend heeft wel fijn gelopen trouwens, maar dat doet hij meestal wel wonderbaarlijk genoeg. Dat is echt om jaloers op te worden af en toe :') Echt bizar hoe makkelijk hij loopt (nou heeft hij ook echt een super conditie, is super sportief, maar toch).

Tiggs heb je gister nog wat langer gelopen?

Dinsdag was ik eigenlijk van plan te gaan lopen, maar ik zag zoveel buien voorbij komen dat ik echt geen zin had. Gister was ik redelijk op tijd klaar met werken/paarden, waardoor ik gister ben gaan lopen. Ik wilde minimaal 8 km achter elkaar lopen zonder wandelen. Als het een beetje ok zou gaan wilde ik als doel 10 km lopen in een redelijk constant tempo. Dat is gelukt. Niet snel, maar wel constant :) Wel was ik echt kapot aan het einde, laatste stukje was wel wat zwaar. Dat zei Suunto overigens ook :') Het ging niet heel makkelijk, mijn hartslag is ook ineens weer een stuk hoger met lopen. Ik snap er echt niks van. Mocht het zo blijven, dan denk ik dat ik dat ik voorlopig even terug ga naar 2x per week lopen in plaats van 3 keer. Kijken of dat wellicht helpt. Dan kan ik die 3e "trainingsdag" gebruiken voor wat kracht oefeningen, dat helpt zowel met het hardlopen als straks de wintersport hoop ik.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 09:54

Eefsel, goed bezig! Texel lijkt me heel mooi om hard te lopen.

SV, leuk he om met AI wat dingen te proberen? Ik had het idee dat mijn hartslagzones verouderd zijn en heb het daar met ChatGPT over gehad. Die heeft toen aan de hand van de Singelloop en Dam tot Dam gegevens (beide in september) berekend wat mijn zones nu ongeveer zouden moeten zijn. Vervolgens heb ik 'm bevraagd over het verschil met vorig jaar en er kwamen echt wel geloofwaardige antwoorden uit.
Waarschijnlijk laat ik m'n zones wel een keer officieel opnieuw bepalen, maar dat is een prima tussenoplossing en ik merk het vanzelf als het niet klopt.

Leonie, fijn dat de echo goed was.

Samantha, hopelijk wordt er een oorzaak/oplossing gevonden. Dan is het nog niet leuk, maar kun je er in ieder geval iets aan doen.

Muppet, heel goed die 10 km! Vervelend dat je steeds zo moe bent, eet en drink je voldoende? Ik loop zelf lekkerder als ik 3 keer in de week loop, maar dat is niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk. Krachttraining is sowieso goed ;) Misschien zou je de afstanden iets kunnen verminderen? Dan zie je de loop in november gewoon als een snelle training en gebruik je die als oefening voor de 'leuke' 10 km (Egmond??).

Ik wilde gisteren 9 km gaan lopen. Eerste 2 km voelden goed en ook daarna bleef m'n hartslag goed, maar voelden mijn benen en de rest van m'n lijf ontzettend moe. Klein stukje gewandeld na 3 km en toen voelde ik dat het er niet in zat. Heel gek, want mentaal ging het goed en qua hartslag/conditie ook. Maar m'n benen zeiden gewoon nee. Dus toen ben ik na 4 km gestopt, heb thuis nog gegeten en ben toen m'n bed in gegaan. Vandaag vrij en geen afspraken, dus relaxen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 11:34

Puera haha dat boter kaas en eieren klinkt wel heel grappig! En niet hele gek dat je daarop verzuurd maar wel super goede oefening :D . I love it.
En wat interessant zo een loop analyse en de bijbehorende oefeningen. Wel fijn dat je verschil merkt en daarmee dus ook een zwakkere plek naar voren komt. Altijd goed om te weten en fijn als je er preventief aan kan werken. Ben benieuwd wat je uit je SMO haalt.

Ja Namiro bizar he wat die mensen daar doen?! Nieuwe wereldrecord voor de vrouw is ook verbroken met 96 rondjes geloof ik uit mijn hoofd.

Ai Samantha niet fijn dat je klachten blijft houden. Hopelijk helpt dit dan... Moet je nagaan wat je dan straks kan als je helemaal fit bent.
En ik heb geen voorkeur voor een run hoor. Je moet gewoon zelf kijken wat in jou schema past en wanneer je een pr poging zou kunnen doen en dan doe maar een voorstel. Als ik dan kan, ben ik je vrouw :Y) . Beetje in de buurt is wel altijd fijn maar dat heb je niet altijd voor het uitzoeken he. Altijd prima om een halve te lopen tegenwoordig :=

Wel weer een 10km in the pocket MM! Super goed. Kan ook stukje mentaal zijn dat de laatste km zwaar voelen. Als je je instelt op een afstand, is het einde altijd zwaar in mijn beleving. Maar krachttraining is nooit een slecht iets en zeker in de winter met slecht weer, een goed moment om dat in je schema op te nemen.

Ah tiggs, soms is het er gewoon niet he. Wel goed dat je gewoon lekker gegaan bent en dan ook luistert en teruggaat. Rust is ook training he!
Wat grappig dat ook jij chatgpt gebruikt voor zulke zaken. Dat komt dus echt nooit in mijn op. Zou wel weer een SMO willen eigenlijk. Er is zoveel veranderd in de afgelopen 1,5 jaar. Anderzijds vond ik toen de informatie die ik eruit kreeg, niet verbijsterend. En dan is het toch wel een duur grapje.

Hier verder weinig bijzonders. Gister bootcamp gedaan, doe was weer heel leuk (en pittig) en speciaal voor jou SV. Het toetje was EMOM (every minute on the minute, oftewel je hebt steeds precies 1 minuut) 10 burpees tot falen OF tot je 15 min vol had. Ik was dus NA mijn training, nog eens 150 burpees verder :') Wist niet dat het haalbaar was, maar het kan.

Werd gister wel herkent in de sportschool _O-
Zegt iemand opeens. Heb jij dit weekend in Amsterdam gelopen?
Ik: ja.
Ja ik zag jou op tiktok _O- je had een vlag op je rug en was aan het dansen
Moest er hard om lachen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 12:30

Ik heb steeds bij gelezen, maar ga hier niet op reageren. Ik pak het vanaf hier weer op. Gisteren de uitvaart van mijn vader gehad. Het voelt als heel veel allemaal, zo kort achter elkaar.
Heb afgelopen week ook helemaal niet meer gelopen. Heb dit weekend nog een HM staan om te lopen in Etten Leur, weet niet of ik die ga doen. Als ik de motivatie kan vinden om vanavond een klein rondje te lopen en dat goed genoeg voelt, dan overweeg ik toch te gaan. Mijn hoofd zit zó vol nu, misschien is het juist wel goed. Kunnen jullie mij even een schop onder mijn kont geven? Ik krijg het zelf even niet voor elkaar.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 12:34

Busy, ik denk dat een rondje lopen even lekker is! Jij woont niet in het storm gebied?
Mentaal kan het mij echt energie geven als ik teveel in m’n hoofd zit. Maar doe het dan echt voor jezelf nu en niet als training voor de HM. Al ben je er maar een halfuurtje lekker uit.
En verder: sterkte de komende tijd, het zal er misschien nog wel wat harder inhakken nu de uitvaart ook geweest is.

Nou Leonie, straks word je nog een influencer!

Ik wil eigenlijk wel weer een losse inspanningstest doen, dat kan ook hier in de buurt, maar dat is al 119 euro. En dan wil ik er eigenlijk ook een voor het fietsen, maar die moet je of na elkaar doen (wat me niet chill lijkt) of een nieuwe afspraak en dan is het weer 119 euro.