Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:48

10 jaargangen per week. Echt super :j Goed dat je Hugo een compliment hebt gegeven, purny :D

Ik mag vanmiddag voor Janssen. Ik zie er wel een beetje tegenop.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:59

Fitzroy schreef:
10 jaargangen per week. Echt super :j Goed dat je Hugo een compliment hebt gegeven, purny :D

Ik mag vanmiddag voor Janssen. Ik zie er wel een beetje tegenop.

10 per week, dan kan ik over 2 weken een afspraak maken!

Ik hoop dat dit tempo blijft. Ik zou hem zsm willen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 13:29

Olympia schreef:
Vayo schreef:
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe ze nu gaan bepalen hoe lang een vaccin werkt. Ik heb alweer ruim 4 maanden geleden mijn vaccinatie gehad.

Ik zou eigenlijk best wel eens willen laten bloedprikken hierop. Zouden ze, als je geen Corona hebt gehad (zover ik weet), na een vaccinatie antistoffen in je bloed zien of werkt dit niet zo bij Pfizer omdat ze je niet vaccineren met het dode of verzwakte virus zelf?

Ik heb 29 januari en 26 februari mijn prikken gehad. Begin mei Corona gehad zonder enkele klacht :)

Iemand die ik ken inderdaad ook 2 weken geleden corona gehad en is in januari en februari gevaccineerd. Had hele lichte klachten en was ruim voordat de quarantaine over was alweer beter. En met lichte klachten bedoel ik alleen neus dicht. Is ook positief gestest.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:16

bigone schreef:
Dorus schreef:
Hij staat nu ook op het RIVM :j
Wat naar mijn mening het officiële communicatiekanaal omtrent deze informatie.

Dus het Twitter kanaal van Hugo de Jonge niet? Of de nos.nl? Daar word het als allereerste vermeld en dan pas op de rivm.

Twitter volg ik niet en de nos is een nieuwssite, geen officiële instantie die over dat soort zaken gaat dus nee, ik ga uit van het RIVM.

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:20

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:32

Wat boeit het nou waar ik kijk?!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:33

Dorus schreef:

Chill....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:36

Hugo zegt nu dus half juli... Is er nog een nieuw tijdpad bekendgemaakt?
Ik vind het persoonlijk maar niks dat er zoveel tegelijkertijd open gaat. Het voelt echt alsof ze de niet-gevaccineerden nog even op de valreep willen besmetten. Het uiterste uit de pandemie halen zeg maar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:37

Sheran schreef:
Ik vind het persoonlijk maar niks dat er zoveel tegelijkertijd open gaat. Het voelt echt alsof ze de niet-gevaccineerden nog even op de valreep willen besmetten. Het uiterste uit de pandemie halen zeg maar.

Hoezo? Als niet gevaccineerde bepaal je toch zelf waar je heen gaat? Ik zie niet in waar ik nu meer risico loop dan hiervoor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:43

ingedebruijn schreef:
Sheran schreef:

Hoezo? Als niet gevaccineerde bepaal je toch zelf waar je heen gaat? Ik zie niet in waar ik nu meer risico loop dan hiervoor.

Mensen die je in de supermarkt tegenkomt of op je werk bijvoorbeeld. Ik weet niet of het ook voor jou geldt, maar ik ben geruster op straat en op mijn werk als er weinig besmettingen zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:44

Ik vind het heerlijk, eindelijk een beetje tempo en wat een lekker vooruitzicht voor juli.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:52

Dorus schreef:

Oh sorry hoor, verkeerde been? :roll:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:55

@Sheran: Maar het is toch niet zo dat je nu meer niet gevaccineerde mensen ziet?
Wat is er veranderd aan de tijd waarbij er nog niemand gevaccineerd was?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:55

sureido schreef:
Ik vind het heerlijk, eindelijk een beetje tempo en wat een lekker vooruitzicht voor juli.

Ik ook. Eindelijk weer eens uit eten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:00

purny schreef:
@Sheran: Maar het is toch niet zo dat je nu meer niet gevaccineerde mensen ziet?

Toen waren er meer regels, maar september-december vond ik inderdaad ook echt een vreselijke tijd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:07

Gewoon je gezond verstand gebruiken , ook ik pas nu nog wel op zelfs al ben ik gevaccineerd. Ik zoek nog steeds geen drukke plekken op , of ga al op een terrasje zitten ( deed ik toch al nooit). Winkelen doe ik over een tijdje wel nu wil iedereen direct heen omdat dat weer kan. Ik kan nog best wel een aantal weken wachten , heb er toch nog geen tijd voor ( en het bespaard een hoop geld :') )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:14

Sheran schreef:
purny schreef:

Toen waren er meer regels, maar september-december vond ik inderdaad ook echt een vreselijke tijd.

De regels gelden nog steeds. Anderhalve meter, handen stuk wassen en bij klachten thuis blijven en testen.
Ik ben blij dat er weer lucht komt voor de ondernemers. We kunnen ze niet blijven steunen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:15

Zebrastreep schreef:
Gewoon je gezond verstand gebruiken , ook ik pas nu nog wel op zelfs al ben ik gevaccineerd. Ik zoek nog steeds geen drukke plekken op , of ga al op een terrasje zitten ( deed ik toch al nooit). Winkelen doe ik over een tijdje wel nu wil iedereen direct heen omdat dat weer kan. Ik kan nog best wel een aantal weken wachten , heb er toch nog geen tijd voor ( en het bespaard een hoop geld :') )

Het verschil voor Sheran is dat zei niet kan thuiswerken en de mensen met wie zij werkt gaan wel winkelen, sporten, gaan naar feestjes etc.
Dat maakt het heel lastig ondanks je eigen maatregelen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:33

Zo, hij zit erin. Volgens mij dacht dat meisje dat ze niet door mijn huid kwam of zo. Ze ramde die naald erin, niet normaal. Ik heb nu al een zere arm :+
Maar volledig gevaccineerd *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:43

Dank je Lena ❤️ Wat jij zegt inderdaad. Vind het overigens heel fijn dat je, ondanks dat we anders tegen corona aankijken, toch begrip en steun kan opbrengen :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:49

Oh dat had ik niet begrepen @Sheran , dan kan ik mij goed voorstellen dat je er angstig van wordt.

Ik heb ook het geluk dat ik collega's heb die zich er ontzettend goed aan houden. Buiten de cliënten waarmee we werken zijn er ook veel mensen die thuis iemand hebben zitten in de risico groep. Dus iedereen houdt zich netjes aan de regels. Wel is er een enkeling die inderdaad naar feestjes gaat , maar die gaat binnenkort weg. Nu is iedereen bij ons zo goed als gevaccineerd dus dat scheelt ook al een hoop.

Op school pas ik wel op , genoeg die daar vinden dat corona 1 grote grap is en ze onderdrukt worden door de regering :') . Uiteraard gaan die gewoon overal heen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:55

Geeft niks @zebrastreep! Ik werk in het VO, dus voor mij persoonlijk wordt dit een heel angstige tijd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:58

Ah, ik snap wel echt dat dit heel vervelend voor je is Sheran. Hopelijk test iedereen goed de komende tijd!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:17

Bedankt Sureido! Weet je, het is gewoon al fijn om te horen dat mensen je horen/zien op zo'n moment, want ik heb me in mijn werk nog nooit zo onbelangrijk en onzichtbaar gevoeld.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:23

Fitzroy schreef:
Zo, hij zit erin. Volgens mij dacht dat meisje dat ze niet door mijn huid kwam of zo. Ze ramde die naald erin, niet normaal. Ik heb nu al een zere arm :+
Maar volledig gevaccineerd *\o/*

Joepie