pien_2010 schreef:Heeft iemand gisteren tegenlicht gezien van de VPRO?
Dat ging over zingeving, de huidige tijd, uiteraard ook de covid restricties en hulpverleners met hun cliënten over hoe ze omgaan met deze tijd.
Ik vond het erg interessant, met name ben ik nog na aan het denken over een filosoof en tevens psychiater die oa aangaf dat veel mensen NU aangeven problemen te hebben (geldt echt niet voor iedereen dus), alleen hebben die problemen niet zoveel met covid te maken volgens hem, maar komen ze er nu uit. Hij had het over een wake up call voor ons allemaal, want doordat vrij veel is weggevallen moeten mensen veel dichter bij zich zelf leven en dat kan heel confronterend zijn. Hij vergeleek covid met een wake up call dat je vaak ziet in tijden van oorlog, natuurrampen etc. Het zet iedereen weer even terug op wat nu werkelijk belangrijk is en wat niet.
Ik ben er zelf nog niet aan uit wat ik hier nu van vind, maar ik merk dat het wel is blijven hangen daar ik het een heel interessante invalshoek vindt en ook wel een beetje met hoe ik er in sta.
Zo van, ik vind het ruk, maar ik draai het om en zie het vooral zoveel mogelijk als een uitdaging om gelukkig te blijven en zo deze tijd door te komen en dan ook een tijd dat zin heeft.
Interessant Pien. Ik heb het niet gezien, maar kan me in deze omschrijving wel vinden. Ik ga vanmiddag eens kijken of ik het ergens terug kan zien.