Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tirzasarah10

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:25

Ik moest even knipperen vanmorgen, ondanks de warmte en van de week kfc lijkt mijn gewicht om laag te gaan. :wow:

Zal het onmogelijke toch mogelijk gaan worden? Doe niets anders dan een jaar geleden :+

Hopelijk kan ik morgenochtend iemand zo gek krijgen om mee te gaan zwemmen met paardlief. :D hebben we beide weer goede beweging gehad.

Uhm Roosch, niet lief? >;) 4kg in 4.5 week is super goed! Misschien nog een keer poepen en dan ben je op het gewicht wat er van de week op stond haha.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:13

Ik ging dus vanmorgen op de weegschaal staan, na gisteren Sushi bunkeren, 2 kilo erbij.. ik blijf toch liever wekelijks wegen. Het afvallen lukt nu niet, wij hebben vakantie en worden door iedereen uit eten meegenomen.

Pak het maandag opnieuw op. :j

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:31

Haha tirzashara, weegschalen blijven rare dingen. Zeker als je het niet verwacht!
O lekker zwemmen met de paarden. Lijkt mij ook wel wat. Alleen enige waar we kunnen zwemmen is de zee en dat vind ik toch beetje te spannend.

Wiwabalia, die 2 kg is er morgen waarschijnlijk voor het grootste deel al weer af.

Woensdag hield ik veel vocht vast, horloge knelde af enzo. Was 1kg zwaarder dan zarerdag op m'n weegdag. Gister om het half uur naar de wc moeten lopen. Liep echt leeg! Smiddags zat m'n horloge en ring ook al weer los.
Vanochtend op de weegschaal was er dus ook al weer 1,1 kg af :) alles uitgeplast em gezweet haha.

Nu ik dit typ zweet ik ook in stroompjes. Vanochtend uurtje paard gereden, was nog prima te doen. Op een manege paard die ik nog niet eerder gereden had.
Net even heen en weer naar m'n verzorg paard gefietst. Terug weg echt snel gedaan. 8km in 20 minuten.

Zo 2 uur Suppen. Nog nooit gedaan, ben benieuwd hoevaak in zee lig haha.

En erna gezellig alles er weer aan eten :P. Uit eten met vrienden bij het strand.

Warme weer bevalt wel :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:36

Wiwabalia schreef:
Ik ging dus vanmorgen op de weegschaal staan, na gisteren Sushi bunkeren, 2 kilo erbij.. ik blijf toch liever wekelijks wegen. Het afvallen lukt nu niet, wij hebben vakantie en worden door iedereen uit eten meegenomen.

Pak het maandag opnieuw op. :j

Die twee kilo is waarschijnlijk vooral vocht. Zowel koolhydraten als zouten houden vocht vast. Geef het een dag of twee, dan is het weer weg.
Om echt 2 kilo aan te komen zou je 14.000 kcal boven je verbruik moeten zitten; dat krijg je echt niet weg gegeten.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:06

Weegschalen zijn idd soms rare dingen!

Kosseh, fijn dat het er ook weer vanaf is :) vocht vasthouden is soms gewoon vervelend, zeker als als de weegschaal extra kilo’s aangeeft. Ben benieuwd hoe het suppen je bevalt. Laat maar weten, ik ben wel benieuwd, want wil het ook een keer doen.

Tirza, heerlijk zwemmen met je paard. Hopelijk vind je iemand.

Ik kreeg een herinnering van een jaar geleden, schrok me dood :+. Toen even een foto van vandaag naast gezet..

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:13

Mijn weegschaal is kapot. Ik ben dus tot maandag in spanning of ik met mijn nieuwe leefstijl ben afgevallen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:14

MoniekJ, wat wen verschil!! Echt super knap!!

Suppen is onwijs lastig op zee, haha. Ik heb vooral om m'n billen gezeten en lekker stukje gepadelt.
De 3 waar ik mee was konden wel staan, ging bij hun goed.
Bij mij deed poging tot staan erg veel pijn in m'n enkel. Niet gek ook ben bij de fysio nog bezig met stabiliteit trainen na de operatie..

Wel echt giga veel actieve minuten volgens m'n horloge vandaag.
Afbeelding

Purny, zal voor je duimen op een mooie uitslag maandag

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:35

Ik heb vandaag ontzettend veel stress gehad door mijn nu ex huisarts en compleet los gegaan met eten net. Ik heb eigenlijk nooit zulke extreme eetbuien maar mijn maag knorde gewoon helemaal. Voel mij nu nog beroerder als er voor, eigen schuld dikke bult.. B-)
Hopelijk morgen geen last meer van en maandag de rest maar regelen. Heb stiekem hoop dat ik een deel uit kwaadheid en verdriet al heb verbrand, zal gerust niet maar geeft iets rust :o

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:56

tirzasarah10 schreef:
Ik heb vandaag ontzettend veel stress gehad door mijn nu ex huisarts en compleet los gegaan met eten net. Ik heb eigenlijk nooit zulke extreme eetbuien maar mijn maag knorde gewoon helemaal. Voel mij nu nog beroerder als er voor, eigen schuld dikke bult.. B-)
Hopelijk morgen geen last meer van en maandag de rest maar regelen. Heb stiekem hoop dat ik een deel uit kwaadheid en verdriet al heb verbrand, zal gerust niet maar geeft iets rust :o

Ahhh wat ontzettend rot voor je! :(:) wees een beetje lief voor jezelf he. Vallen, maar je kan weer opstaan!

Ik ben braaf naar de sportschool geweest vanavond. De eerste 5min was het daar heerlijk koel, maar zodra mijn hartslag stijgt is dat weer klaar :+ mijn stappen daarna nog niet gehaald dus klein rondje van 3km gelopen en daarna nog in huis gerommeld. Beweging weer voltooid vandaag :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:02

Wat een ellende zeg thirzasarah :(:)
Lastig om je dan niet te laten gaan inderdaad. Ik heb ook even wat voor m'n kiezen wat zeker niet het einde van de wereld is maar waar ik wel even van baal. Gelukkig ben ik niet zo een emotie-eter. Wel zaten we net nog lekker buiten en toen een Hugootje en een paar stukjes droge worst gehad. Ik denk dat het allemaal nog net in m'n eetframe past.

Morgen heb ik "cheat" day denk ik want in de avond een gezellige verjaardag. Hopelijk net zo een fijn resultaat als na de vorige borrel, toen was ik van schrik 2 kg kwijt geloof ik. :')

Lekker bezig Snippertje! Ik heb een vrij kalme sportweek gehad zie ik, ongeveer 6,5 uur bewogen.

2 uur spinnen, een uur zumba, uur gewone fitness, drie kwartier zwemmen en dan nog los wat wandelingetjes.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:38

Niet leuk @Thirzasarah en @Roosch :(:)

Hier gelukkig best een ok dag vandaag. Vrijdag is eigenlijk altijd chipsdag, dus die reken ik even niet mee :Y) los daarvan een hele nette dag gehad en net na het eten ook nog 8km hardgelopen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 23:16

Wij waren om 15u in de Hunsrück.
Onderweg niet zo gezond gegeten :o
Had smorgens een shake op, in de auto 3 witte bolletjes en 2 chocolaatjes.
Om 16u even boodschappen gedaan bij de plaatselijke aldi maar kon de helft niet vinden, dus er zijn niet de meest gezonde dingen in het karretje beland _O-
Net nog chips en curry worst gehad.
Maar ach het is vakantie. Zie het over 10 dgn wel weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We moeten om bij het zwembad, receptie en entertainment te komen flink wat heuvels en trappen op en af.
Dus verbrand hier wel het nodige denk ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 00:38

@kosseh: Paardrijden met deze warmte, zeer goed voor de hydratering of hoe je dat ook mag noemen :+
@tirza: Stress is niet goed, virtuele knuffel voor je
@Roosch: 4,5 kilo is echt goed hoor.
@wiwabalia: Hitte speelt ook een rol of menstruatie
@snipper: Met deze hitte sporten? Wel goed.
@Moniek: Wat zie je er goed uit zeg, ik kwam ook nog foto's en filmpjes tegen van mijzelf. Mijzelf tijdens een fnrs proefje en toen was ik al niet mager meer, maar ik schaam me best dat ik toen nog op een paard zat.
@Musli: Netjes hoor!
@Claudia: Fijne vakantie. En op vakantie mag je echt wel gewoon genieten hoor.

Hier vandaag ook een mindere dag gehad. Kleine wandeling gemaakt in het bos, maar was bij mijn bovenbuurvrouw koffie wezen drinken en die bood me van alles aan. Omdat ze uit Syrië komt vond ik het niet netjes om te weigeren. Dus een paar cashewnootjes, een stroopwafel en een chocolaatje gegeten. En daarna in het bos wezen wandelen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:31

Ondanks de chips van gisteren -150 gram vanochtend. Het nette eten heeft dus ook echt weer resultaten, heel fijn :D bijna weer in mijn comfortabele range :j

Lastig inderdaad @purny, je wil iemand ook niet "beledigen", maar volgens mij mag je heus wel weigeren. Desnoods met een kulsmoes :Y)

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:24

Goedemorgen vanuit het zonnige maar gelukkig minder warme Oostenrijk. 8-)

Wat zij jullie ondanks de warmte goed bezig. Respect voor iedereen die gewoon fanatiek blijft sporten.

Veel van jullie zitten ook lekker in de vakantie modus zo te zien. Geniet er ook van!!

Hier 1 doel en dat is niet overeten en dat lukt tot nu toe heel goed. *\o/*. Als we bij een berghut wat eten bestel ik of een kinderportie of deel ik een normale portie met m’n dochter en tot nu toe zit ik daar gewoon steeds goed vol mee. Loop ook niet heel de dag te snoepen dus ben blij met hoe t nu gaat. Verder bewegen we ook heel veel met minstens 20000 stappen per dag dus mag het van mezelf verder gewoon los laten en thuis wel verder zien. Ben zeer benieuwd wat de weegschaal er van vindt als we weer thuis zijn, moet toch wel afkicken van t elke dag wegen :+

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:03

Veel plezier ClaudiaHS!

Thanks purny, geen idee hoe goed je kan praten met de buurvrouw maar zou dan toch eerlijk aangeven dat je serieus aan het afvallen bent. Misschien ben ik wel te Nederlands op die manier hoor maar dat weet ik niet :+

Lekker bezig MuSli! Respect met deze hitte.

Moi22 zo plat als dat we in Nederland gewend zijn is alles wat minder plat is ook al snel meer inspanning. Geniet nog even van je vakantie :D

Ik was aangekomen van gisteren.. 1.2kg hopelijk gaat het er weer af. Maandag gaat het lekker regenen, ik ben daar zo aan toe haha. Vanmorgen nog even gaan zwemmen maar paardlief had het even moeilijk. Ze dacht een paard te zien/horen en voelde zich spontaan alleen en wilde dus liever het water uit. Was kort maar krachtig, gelukkig geen ontspoord paard ofzo hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:15

Ik verlang ook echt naar de regen en een mindere temperatuur. Afgelopen nacht echt poedersuiker geslapen.
Buren hadden een feestje met luide muziek. Ik was al langer opgebleven omdat ik niet kon slapen van de hitte.
Uiteindelijk was het een uurtje of half 2 en ben ik gaan proberen te slapen.
Uiteindelijk ging de ventilator aan in mijn slaapkamer

Vandaag ook echt geen zin om te wandelen, ben klaar met deze hitte

En ik kwam er vanmorgen achter dat ik al over 100 dagen naar Amerika ga op familie bezoek... ga er thanksgiving vieren dus zal wel een hoop kh zijn.
Maar eerst nog even kijken hoeveel ik af kan vallen voor die tijd
Laatst bijgewerkt door purny op 13-08-22 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:31

Mijn weegschaal blijft steeds rondom een bepaald punt steken. Flauw. Hopelijk na het weekend meer geluk.

Vanavond maar even de boel de boel laten, wel goed zuinig gedaan met de lunch.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:56

Ik ben fan van de pistache shake. Wat lekker! *\o/*

De volgende keer komt daar dus echt een mega bus van richting huize Roosch. :))

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:09

Roosch schreef:
Ik ben fan van de pistache shake. Wat lekker! *\o/*

De volgende keer komt daar dus echt een mega bus van richting huize Roosch. :))

Dat snap ik, die is echt lekker :j (vergeleken met al die smerige shakes)...

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:08

Wat een lekker weertje weer vandaag, mag van mij wel blijven :D

Vanochtend was m'n oficieel weeg moment weer. 0,5kg sinds vorige week er af. *\o/* echt blij mee met dit warme weer en uiteten geweest gister.

Nu 2 weken m'n eten bij houden en gemiddeld krijg ik te weinig eiwitten binnen. Dus misschien ook maar aan de shakes.
Zeker nu met kracht terug opbouwen in m'n been wel handig.
Alleen welke?? Zie er veel die gelijk zo veel kcal geven.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:35

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:44

Zo. Nu al veel te druk geweest voor deze warmte _O- vanmorgen mijn vrijwilligers werk bij de Dierenbescherming gedaan en vanmiddag hele middag in de tuin bezig geweest met vanalles. Dat kon gelukkig ook vooral in de schaduw. Straks nog een wandelingetje met een vriendin. Nu al zin in de douche die daarna volgt :=

Qua eten niet de beste dag maar zit nog ruim binnen budget. Weinig trek met deze warmte dus voor vanavond nog een simpele tonijnsalade denk ik :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:10

Fijn @Kosseh, toch een mooi resultaat. Dat weer mag wat mij betreft wel vertrekken hoor. Graad of 5-8 koeler is echt helemaal geen probleem...

Hier vandaag niet heel veel boeiends gedaan. Beetje in en rondom huis geweest, eventjes naar de winkel gewandeld voor wat boodschappen en vanavond wat heen en weer gewandeld in verband met de BBQ, totaal 9.400 stappen. Wel wat meer gegeten dan normaal, maar wel heel erg van genoten. Hopelijk morgen geen schade daarvan :=

Morgenochtend heb ik een loopje op de planning staan. Nog geen idee hoe ver. Loop met een groepje en we lopen rondjes, dus kan dan bepalen hoe ik me voel en hoe ver ik dan ga :D Ergens tussen de 15 en 25km ga ik vanuit.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:22

Het is 20.5km geworden vanochtend. Ik doe dus de rest van de dag niet zo heel veel meer :') behalve barbecueën dan, want ja: we hadden natuurlijk weer van alles over van gisteren. Dan doen we het gewoon nog maar een keertje. Vanavond komt m'n vader aanschuiven (gisteren m'n schoonouders). Haha... :D