De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:31

SusanH schreef:
mysa schreef:
Je hebt intelligent en je hebt wijs. En dan heb je ook nog iets dat levenservaring heet.

Zeg dat even tegen mijn schoonouders die naar een huisje op de Veluwe in gaan maandag. Wij kunnen ze niet aan het verstand peuteren dat het echt niet kan.

Daar zie ik met zoveel kwaad in :o ? Ik ga er dan even vanuit dat ze gaan wandelen of fietsen en in het huisje eten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:33

Iris82 schreef:
bigone schreef:
Als een redelijk groot gedeelte van onze bevolking nu nog steeds alle adviezen in de wind slaat word het tijd alles op slot te gooien. En dan hebben ze het aan zichzelf te danken.

Ja dit. Precies dit.

Als voorbeeld; wc-papier. Advies: niet hamsteren. Bevolking: HAMSTEREN!!!!!!!!!!

Advies beperk sociale contacten. Bevolking: FEESTEN!!!

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/14/ge ... 1riyxjXBBo

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:35

Sorry Arabesk. Ik heb nog een quote die niet goed is voor je hart:

GGD voorman:

Citaat:
Nederland is niet vergelijkbaar met Italië wat betreft de overweging om scholen te sluiten. Italianen houden zich minder goed aan de hygiënemaatregelen en het virus was er al op scholen verspreid, in tegenstelling tot in hier.

Citaat:
Bovendien heerste het virus al op Italiaanse scholen toen Italië besloot de schooldeuren dicht te doen, in tegenstelling tot Nederland. "Als je een vrije circulatie hebt van het virus zoals in bepaalde delen van Italië, is het logischer om een school te sluiten omdat je niet weet hoeveel kinderen het virus hebben. Die situatie is er bij ons nog niet."

:\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:38

Arabesk schreef:
Iris82 schreef:

Ja dit. Precies dit.

Als voorbeeld; wc-papier. Advies: niet hamsteren. Bevolking: HAMSTEREN!!!!!!!!!!

Advies beperk sociale contacten. Bevolking: FEESTEN!!!

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/14/ge ... 1riyxjXBBo

Dit artikel bewijst maar weer. De mens is achterlijk; wat is de bevolking in mijn achting gedaald zeg. Ik wist niet dat er mensen zijn die daadwerkelijk zo dom zijn als t achtereind van een varken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:39

Iris82 schreef:

GGD voorman:

Citaat:
Nederland is niet vergelijkbaar met Italië wat betreft de overweging om scholen te sluiten. Italianen houden zich minder goed aan de hygiënemaatregelen en het virus was er al op scholen verspreid, in tegenstelling tot in hier.

Citaat:
Bovendien heerste het virus al op Italiaanse scholen toen Italië besloot de schooldeuren dicht te doen, in tegenstelling tot Nederland. "Als je een vrije circulatie hebt van het virus zoals in bepaalde delen van Italië, is het logischer om een school te sluiten omdat je niet weet hoeveel kinderen het virus hebben. Die situatie is er bij ons nog niet."

:

Haha heb je die voorman van de ggd op tv gezien? Die wordt zwaar onderdrukt. Durft niets te zeggen dat niet in lijn is met hetgeen de overheid uitdraagt. Dan krijgt hij vast met de zweep. Wat een slap gelul. 16 en op de ic aan de beademing. Is dat niet voldoende bewijs?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:40

Citaat:
Citaat:
Volgende vraag: wat zou die reden zijn? (...dat Indonesische ministers getest worden op corona..., J.)
(Verdenken is ook een sport....!)
Mijn gok: een hooggeplaatst persoon die een Nederlander de hand heeft geschud wenst een test (en krijgt die, want hooggeplaatst iemand in een nogal corrupt land).

Dat zal nog blijken.

Yeah, sure.

Waar wedden we om?
Wat zeggen 'the bookies'...?

Spanning En Sensatie...!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:41

moonsparkle schreef:
Stemmen als je eigenlijk niet naar buiten mag? Dat zou toch niet moeten kunnen.

Ja..... ik vind dit echt heel heel krom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:43

Janneke2 schreef:
Yeah, sure.

Waar wedden we om?

Daar ben ik helemaal niet in geïnteresseerd. Ik ben geïnteresseerd in feiten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:43

Hier de basisschool dicht (friesland). Binnen mijn woonplaats 20 km geen besmetting. Ik vind het goed. Beschermt ons alleen maar meer.

Er is wel opvang voor kinderen met ouders in de 'nood beroepen' als ze niet snotteren dan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:44

Iris82 schreef:

GGD voorman:

Citaat:

Citaat:

:

Lachwekkend toch. Nederlanders zijn gedisciplineerder dan Italianen _O-, één woord; wc-rol _O-

Frankrijk nu ook op slot. En hier? Hier hamsteren we wc-rollen :')

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:45

Huh? Het virus is toch al lang op scholen? Bij ons tenminste wel...

Mungbean

Zoenen zonder handen aanraken...ineens moet ik denken aan de film idiocracy...but it has electrolytes

Janneke2

Citaat:
Haha heb je die voorman van de ggd op tv gezien? Die wordt zwaar onderdrukt. Durft niets te zeggen dat niet in lijn is met hetgeen de overheid uitdraagt. Dan krijgt hij vast met de zweep. Wat een slap gelul. 16 en op de ic aan de beademing. Is dat niet voldoende bewijs?

Ach ach, wat een inlegkunde.

"Ik luister lekker niet naar wat iemand zegt" (... verbeeld je!) "ik maak mijn eigen realiteit."
Reuze interessant.
'Die man van de ggd kijkt ongelukkig' (yeah, sure: het is ook echt een tijd om te juichen, tenslotte) - dus daar moet een reden voor zijn.
Oh, wacht: hij wordt onderdrukt!
Hij durft niet tegen zijn 'baas' in te gaan, terwijl ik weet dat hij staat te liegen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:46

Shocking de helft vd 50 ic patienten uit Btabant is onder de 50 jaar.

Shaggy09

Joman schreef:
Janneke2 schreef:
Yeah, sure.

Waar wedden we om?

Toch wel ironisch dat je dat zegt, gezien je de afgelopen 3 pagina's alleen maar aannames doet.

Janneke2

Joman schreef:
Janneke2 schreef:
Yeah, sure.

Waar wedden we om?

Dat is natuurlijk prachtig, maar je gedrag toont dit niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:47

Babootje schreef:

Heb je daar een linkje van?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:49

zonnebloem18 schreef:
Babootje schreef:

Heb je daar een linkje van?

Algemeen Dagblad zie ik net op FB

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:50

Joman schreef:
Dit artikel bewijst maar weer. De mens is achterlijk; wat is de bevolking in mijn achting gedaald zeg. Ik wist niet dat er mensen zijn die daadwerkelijk zo dom zijn als t achtereind van een varken.

Voor iemand die aangeeft alleen geïnteresseerd te zijn in feiten: zolang die feesten onder de 100 man zijn voldoen ze in principe aan het advies.

Dat is een feit :) .

Maar je mening over die mensen mag wel wat feitelijker en vriendelijker :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:50

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:51

Saskia9 schreef:
Huh? Het virus is toch al lang op scholen? Bij ons tenminste wel...

Ja I know. Op veel Tilburgse scholen ook. Snap niet waarom hij die uitspraken doet. Is een recent artikel.

Btw, nu gaat Duitsland ook op lock down. Wat maakt ons land zo bijzonder dat we de enige uitzondering zijn? :?

Ik nie snap.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:52

Babootje schreef:

Dat is niet shocking. Werd gisteren uitgelegd in de NOS uitzending volgens mij.
En komt overeen met beeld wat oa influenza ook geeft.

Ben te moe nu om het helemaal uit te typen. Morgen weer een vroege dienst.

Anoniem

Vriendin klaagt dat buurvrouw (basisschool juf) haar verjaardag heeft gecanceld.. Want gisteren was ze ook gewoon naar verjaardag (ook van een basisschool juf) en daar werd ook gewoon handjes gegeven en gekust :roll:

Saskia9

Nee dat snap ik dus ook niet.. Heel Facebook niet als je dat doorspit. Toch gaan al die mensen wel naar terrasjes etc etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:54

Janneke2 schreef:
Citaat:

Ach ach, wat een inlegkunde.

"Ik luister lekker niet naar wat iemand zegt" (... verbeeld je!) "ik maak mijn eigen realiteit."
Reuze interessant.
'Die man van de ggd kijkt ongelukkig' (yeah, sure: het is ook echt een tijd om te juichen, tenslotte) - dus daar moet een reden voor zijn.
Oh, wacht: hij wordt onderdrukt!
Hij durft niet tegen zijn 'baas' in te gaan, terwijl ik weet dat hij staat te liegen.

Ik vind je berichten slecht te lezen.
De meneer op van de ggd loopt te verkondigen dat jongeren en kinderen nauwelijks besmet kunnen raken en niet ziek worden. Heb je de nieuwsberichten gevolgd? Meer dan de helft van de Nederlanders met Corona op de ic is onder de 50. Daartussen zitten ook jongeren.
Dus nee, ik neem die beste man niet serieus. Zou jij ook niet moeten doen.

En FYI, ik maak helemaal mijn eigen realiteit niet. Dit is de realiteit. Ik hoop dat mensen zich dat beseffen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-20 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt