Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:46

secricible schreef:
vaak zijn dat ook van die fases. Mensen voelen zich ongemakkelijk omdat jij op je eten let en zij niet. Kwestie van niet te moeilijk er over doen, vragen of mensen bepaalde dingen apart willen doen (zoals die kaas) en dan is het binnen de korste keren de normaalste zaak van de wereld.

Dit. Precies. Laatst had k daar een discussie over met een vriendin. Althans 'joh je kan toch gewoon drinken?!' Terwijl we gewoon gezellig op t terras zaten, dan voldoet water mij ook prima ipv aan de wijn omdat het 'moet' grote onzin

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:49

jaimy10 schreef:
Dit. Precies. Laatst had k daar een discussie over met een vriendin. Althans 'joh je kan toch gewoon drinken?!' Terwijl we gewoon gezellig op t terras zaten, dan voldoet water mij ook prima ipv aan de wijn omdat het 'moet' grote onzin

En hoe eindigde dat?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:51

Janine1990 schreef:
jaimy10 schreef:

En hoe eindigde dat?

Niks ik haal me schouders op met 'ieder ze ding' en toen was er verder niks aan de orde. Maar het is altijd echt áltijd de zelfde, die dan wel loopt te piepen dat ze wilt afvallen ect ect.

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:53

Die gesprekken heb ik ook nog steeds. Dan komt mijn man thuis

"oh, ik heb zin om iets te bestellen"
"ga je gang"
"ja, wat wil jij?"
"niks, ik kook voor mezelf"
"oh, dan hoef ik ook niks. Ga niet voor alleen mezelf bestellen, dat vind ik ook niet gezellig"

Oke, prima schat, dan niet +:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:56

jaimy10 schreef:
Niks ik haal me schouders op met 'ieder ze ding' en toen was er verder niks aan de orde. Maar het is altijd echt áltijd de zelfde, die dan wel loopt te piepen dat ze wilt afvallen ect ect.

En dat elke keer weer.. vermoeiend...

Mensen vinden het ook raar als je om water of spa rood vraagt...
Meestal zeg ik: Heb je spa rood?
Antwoord: "Nee."
Ik: "Doe dan maar water."
En die gezichten dan, vertrokken, vies kijkend... Ik snap wel dat mensen voor je willen zorgen en je lekker thuis willen laten voelen. Maar die ene keer per maand dat ik frisdrank drink..... :') Is dat echt omdat ik enorme behoefte aan zoetigheid heb.

Op wedstrijd vind ik het ook altijd zo jammer, de spa blauw staat meestal in de bradende zon te wachten op de consument... En spa rood hebben ze niet eens. Kom je met een knalrode kop van je paard af...
Moet zeggen dat ik dan wel vaak een ijskoud AA'tje neem. Want dat staat tenminste koel. Flesje spa on the side tegen de zoetigheid.

Thuis kijken ze ook wel vaak raar op als ik in het weekend na een eerste glaasje wijn gewoon weer spa rood neem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:58

Ik neem de wijn en de spa rood altijd tegelijk. Tegen het einde van het diner heb ik dan mijn wijn op en een paar glazen spa rood. Geen gezeur en ik vind het ideaal

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 09:59

Ik vrees toch dat je uit moet gaan van het zwaarste Janine.. ik heb ook wel eens gehad dat de weegschaal op een kleedje in de badkamer stond en dat ik ineens 3 kilo lichter woog. En daarna op de harde grond en toen weer 'normaal'. :o

@optiwolk: Heel veel mensen hier doen hun eten wegen en invoeren in My Fitness Pal app :) Qua drinken heb ik altijd een grote fles water die ik overal mee naartoe zeul en zorg dat die voor mijn neus staat zodat ik sneller geneigd ben om te drinken :)

Bij mij doen ze er gelukkig niet moeilijk over als ik ergens om water vraag. Vaak wel een 'grappige' opmerking dat het lekker goedkoop is of dat ze even moeten kijken of ze dat wel hebben.. Ha Ha :roll:

Ik ga zometeen naar het strand met een paar vriendinnen en hun honden en een van hun vroeg of ik daarna nog zin had om mee te gaan paardrijden. Dus een lekker actief dagje vandaag *\o/*

O: Skyr met havermout
T: Eiwitreep
L: ?
A: Aardappelen, broccoli en een tartaartje met champignons

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:02

In mijn directe ongeving weet iedereen gelukkig wel dat ik alleen water drink. Omdat ik echt geen frisdrank lus (ideaal) *D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:06

Hahah doe ik ook Annikoe :P Maar ik begin wel steeds meer te vermoeden dat die weegschaal niet meer helemaal goed is :P Ach, ik ga straks op mezelf wonen (als het allemaal mee zit) en dan koop ik denk ik een analoge weegschaal... In ieder geval een goede :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:07

Ik heb standaard thuis een fles kraanwater in de koelkast staan haha. En als er bezoek is willen ze dat zelf ook wel eens! Bij ons is het meestal ook geen probleem.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:10

Veel vriendinnen van mij drinken ook gewoon water. Ik heb water, thee en wat oploskoffie in huis. Als ik echt veel bezoek krijg, ben ik wel bereid om wat frisdrank te kopen, maar ik woon hier nog niet zo lang.

Alleen op de studentenvereniging drink ik alcohol en af en toe Fanta (liever water tussendoor).
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 15-03-17 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:10

Ik heb daar gelukkig zelden last van, dat iemand er wat van vind wat ik neem. Lijkt me ook mijn probleem wat ik wel of niet drink :+ Nou ben ik niet zo'n water drinker, dus dat bestel ik niet snel, maar een kop thee oid vind niemand raar.
Op een terrasje neem ik dan wel weer lekker wijntjes als ik niet met de auto ben, maar dat is gewoon omdat ik dat lekker vind :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:12

Wij hebben nu kraanwater wat lekkerder is dan Spa Blauw... Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo lekker.
Maar sinds we een waterontharder hebben, hebben we superlekker water. Eerst even wennen, maar het is echt heerlijk! Anders dronk ik alleen water tegen extreme dorst.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:25

In Leusden bij mijn vriend is het water ook super lekker! Bij mijn ouders in sommen stinkt het heel vaak. :r
Vind dat wel bepalend voor hoeveel ik drink haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:28

MarlindeRooz schreef:
In Leusden bij mijn vriend is het water ook super lekker! Bij mijn ouders in sommen stinkt het heel vaak. :r
Vind dat wel bepalend voor hoeveel ik drink haha.

Absoluut! Vroeger op mijn middelbare school was het water niet te zuipen, vreselijk veel kalk er in (oude school, dus zal wel aan de leidingen hebben gelegen). Als ik dan een halve liter dronk tussen 8 en 4 was het veel. Terwijl thuis het water al veel zachter was en ik meer dronk.

Nu drink ik vaker gewoon kraanwater ipv spa rood.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:43

Janine1990 schreef:
Ik begin serieus te denken dat mijn weegschaal kapot is. Aangezien hij in de badkamer ruim 7 kilo meer weegt dan waar hij normaal staat. Klopt volgens mij niet helemaal... := De ondergrond is beide keren vlak, maar in de badkamer tegels en waar hij staat ligt vloerbedekking (weliswaarop beton, dus vlak)
Welk gewicht klopt, geen idee, maar afgaande op de spiegel is het die in de badkamer.

Nooit op vloerbedekking wegen. Maakt niet uit wat eronder ligt, vloerbedekking veert altijd wat mee en dus kan de weegschaal nooit stabiel staan.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:45

Lijstje van gister: wel iets teveel koekjes :o

O: 4 crackers met 30+ kaaas, 200 ml optimel
T: zakje havermout koekjes
L: 175 ml volle biologische yoghurt, 25 gr superfood muesli, 200 ml optimel
T: pakje sultana, pakje prince ministars
A: 200 gr gekookte spaghetti, 150 gr rundergehakt, wat groentes
T: 3 antaflu snoepjes(keelpijn) 200 ml vruchtensap

B: half uur fysio

1870 cal - 89 gr eiwit - 225 gr koolhydraten - 63 gr vetten
Verbruikt 1942 cal

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:51

Kim, ik doe enkel krachttraining en normale dagelijkse dingen. Hardlopen kan ik waarschijnlijk niet meer met mijn knie dus geen gps is dat niet zo'n ramp :) (al hoop ik ooit wel weer te kunnen gaan hardlopen, maar ik loop meestal maar 5K en hoeft dat niet perse te tracken)

black_kelpie, bedankt.

Kimmie25501, misschien een te hoge suikerpiek? Ik zie genoeg khd dus wat dat betreft zou het je op de been moeten houden.

Eske, bevalt je huisje? Enne pure chocolade boven de 72% kun je gewoon elke dag wat van nemen hoor :P Je moet jezelf ook geen dingen onthouden, gewoon genieten en een levensstijl proberen te vinden :)

Optiwolk, welkom!

Lieneke, in combinatie met krachttraining prefereer je dan de Polar M400 ?

Janine, de weegschaal op een vaste plek laten staan en daar altijd wegen ;)

Jaimy, nou op het terras ga ik toch liever voor een wijntje of een lekker zwaar biertje dan water hoor. Ik ben heel fanatiek maar ik wil ook genieten!

Ik heb net als Eske alleen water, thee en koffie in huis. Frisdranken zijn er nooit en met verjaardagen oid ben ik er eigenlijk ook wel tegen om het in huis te halen.. Bier en wijn zijn wel gewoon in huis :')

Linsey hoe gaat het sporten? Ben je al helemaal opgeknapt?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:56

gribaldi schreef:

Nouja, ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna niet meer in de sportschool te vinden ben, enkel als ik een keertje met mijn vriend mee ga... Heb een tijd enorm last gehad van mijn gezondheid, waardoor ik niet kon en mocht sporten. Aangezien ik ook de wedstrijdsport in ga met mijn pony's, ligt daar mijn focus vooral... Men iedere dag wel een pony, rij nog een paard bij 2 keer per week, en beleer voor iemand een pony voor de kar. Dus heb het mega druk momenteel... en sportschool is niet meer mijn prioriteit nummer 1 haha :)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:57

Ik hoor dat ook vaak terug hoor van waarom drink je niet gewoon een wijntje? Ja je drinkt toch alleen water lekker saai? Hoezo is dat saai? Ik heb het ook gewoon naar m'n zin zonder alcohol :D Tegenwoordig hebben wij ook maar weinig frisdrank in huis. Vaak staat er alleen nog een pak dubbelfris in de koelkast omdat m'n vader en broertje dat af en toe wel eens lekker drinken

Daarnaast nog even over m'n fitbit, als ik gewoon op de bank lig meet hij echt niet dat ik aan het slapen ben hoor, in iedergeval nog nooit gehad! Af en toe wel s morgens als ik wakker word dat er al 30 stappen ofzo staan maar dan heb ik waarschijnlijk m'n arm regelmatig bewogen.

Lijstje van gisteren:
O: 150 gram magere kwark met kaneel en kokos
T: Banaan
L: 2 volkorenboterhammen met kalkoenfilet & een beetje kaas en die even tussen het tosti ijzer <3 & 1 roggebrood met pindakaas
T: Klein stukje ontbijtkoek
A: Lasagne
T: 2 mandarijnen

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Banaan, toen de paarden buiten gaan zetten en uitgemest & daarna 150 gram kwark met kaneel en kokos
T:?
L: 2 volkorenboterhammen met pan pan kaas, 1 roggebrood met pindakaas
T: 2 mandarijnen?
A: Zalmmoot (weeral zalm) witlof en aardappeltjes uit de oven
T: ?

B: 1 uur zumba vanavond

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:59

Ik merk aan mijn Polar, dat als ik op de menkar zit... dat hij heel veel km berekend... weet niet zo goed wat daar van klopt, en of de calorieen, dan wel betrouwbaar zijn...?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:01

Linsey1998 schreef:
gribaldi schreef:

Nouja, ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna niet meer in de sportschool te vinden ben, enkel als ik een keertje met mijn vriend mee ga... Heb een tijd enorm last gehad van mijn gezondheid, waardoor ik niet kon en mocht sporten. Aangezien ik ook de wedstrijdsport in ga met mijn pony's, ligt daar mijn focus vooral... Men iedere dag wel een pony, rij nog een paard bij 2 keer per week, en beleer voor iemand een pony voor de kar. Dus heb het mega druk momenteel... en sportschool is niet meer mijn prioriteit nummer 1 haha :)

Ja precies dat had ik meegekregen! Hopelijk gaat het nu weer goed met je gezondheid! En leuk dat je wedstrijden gaat rijden! Nee beweging genoeg zo haha.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:02

Jaa ik vind wijn helemaal niet lekker gribraldi :))
En water wel... dus vandaar! En idd Vera ik heb se alcohol ook niet nodig! En geniet net zoveel met als zonder

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:04

Vera, ik ben zelf links dus dan zou ik hem rechts moeten gebruiken. Maar ik doe kantoorwerk en mijn muis zit recht, ik drink heel veel thee met links, en ik type veel. Dus om welke pols zou ik hem dan moeten doen :')

En met feestjes drink ik ook regelmatig water ipv drank. Heb er inderdaad ook niet zo'n behoefte aan.

Ohh Jaimy hoe kun je wijn nou niet lekker vinden :P Ik drink alleen droge witte wijn, zoete is niet te hachelen :') En in de winter wil ik nog wel eens een rode drinken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:12

Wijn <3 <3 dat drink ik ook echt voor de lekker.

Ik moet nog (simpel) avondeten bedenken, maar ben een beetje inspiratieloos. Geen pasta want dat hebben we gisteren al op. Iemand ideeen? :D