Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:06

Zo level 1 dag 4 is een feit, had vandaag meer moeite met mn armen icm gewichtjes. Komt misschien omdat ik op stal nogal wat stront geschept heb en met zware kruiwagens in de weer ben geweest.
Ik ben trots op mezelf, kon vrijwel alles moeiteloos doen. Moest na de eerste jumpingjacks wel ff naar boven om mn zoontje te vertellen dat het toch echt bedtijd was maar heb ze gewoon opnieuw gedaan :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:12

Goed bezig!!
Doseren is ook een vak, Eline ;-)
Pak dan de yoga meltdown erbij v jillian
Of de cariokickboks, al krijg je daarvan misschien ook meer energie.. :=
Arie,een paar dagen precies bijhouden wat je eet (wegen en invoeren bij een eet kcal meter kan een hoop verduidelijking geven. Misschien krijg je idd te weinig binnen.
En je bmr uitrekenen

Anoniem

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:14

Jillian zou me schoppen nu want heb drie dagen geskipt. Morgen weer aan de bak en doe wel een extra dag level 1.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:15

Gewoon inderdaad weer lekker doorgaan!
Te lang en te veel stil taan, bij wat (niet) is gebeurt daar heb je niks aan :) :(:) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:19

Precies. Voel me ook echt niet schuldig want ik had prima redenen om over te slaan. :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:00

Zooo vandaag was mn laatste dag zielig zijn! Ongesteld en griep! Morgen volle bak er tegen aan! Heb energie voor 10!!!!! Net even de hoepel gepakt! Toch raar dat je je 's morgens nog ziekig voelt en in de loop van de dag ineens top fit!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:11

Ik was vandaag niet helemaal fit wegens verkoudheid. Gisteren na dag 1 van level 2 een rustdag gehad en zat vandaag erg te twijfelen of ik er nog een rustdag achteraan zou plakken, maar ben super blij dat ik toch gewoon gegaan ben! Gewoon doen, het geeft zo'n heerlijk gevoel als je er weer klaar mee bent :D

Ik vind level 2 trouwens wel zwaarder dan level 1, maar ook véél leuker! Heb echt lol in level 2 op één of andere manier :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:18

Dag 3 gisteren helemaal v.ergeten, was zo moe dat ik de hele avond op de bank heb liggen slapen! :') dus nu maar dag 3 level 1!

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:09

Hebben andere mensen er ook last van dat ze met de dag vermoeider raken tijdens de oefeningen? Ik had toch een prima basis (hardlopen etc) voor ik hieraan begon en kan makkelijk meekomen (vanaf het begin niveau Nathalie, behalve de pushups), maar gisteren dag 4 en ik raak nu écht vermoeid :? Spierpijn is vrijwel weg. Ik denk dat ik te weinig eet ofzo. Zijn er mensen die daar wat nuttigs over kunnen zeggen?

Overigens val ik niks af. Sterker nog: ik kom juist aan. Spieren zijn immers zwaarder dan vet :j Wel ben ik in 4 dagen al 3cm heup kwijt *\o/*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:20

Wat eet je dan zoals per dag Jose?
Je kan het eens een paar dagen bijhouden op een site als www.valtaf.nl dan kan je zien wat je nu daadwerkelijk binnen krijgt.

Vandaag dag 1 van level 4 van ripped gedaan. Poeh...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:26

Vandaag dag 4.. Weet nog niet of ik het vandaag ga redden om te doen, tentamens leren en stage lopen.. :') Maar das workout genoeg _O-

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:40

Ik meld me hier ook! Ik lees al een tijdje mee, en heb net alweer dag 8 van level 2 achter de rug!

Ik ben niet begonnen met de Shred om af te vallen, want ik was al slank, maar omdat ik een actievere en gezondere leefstijl wil. Ik rijd wel elke dag paard en voor mijn werk ben ik ook wel actief, maar ik miste het om mezelf fysiek écht uit te dagen, bij paardrijden gooi ik namelijk niet al mijn energie eruit. Vanaf dag 1 ben ik ook begonnen gezonder te eten (alleen moeilijk vol te houden na een tijdje ;( ). Ik heb namelijk het geluk/ongeluk dat ik zo'n beetje naar binnen kan werken wat ik wil, zonder echt dik te worden. Vooral chocola was echt een van mijn zonden, maar wat ik wel begon te merken, is dat ik minder energie had dan vroeger, soms viel ik na een ongezonde vreetbui gewoon in slaap! En toen kwam de realisatie dat je eten gewoon je brandstof is, en dat al die ongezonde troep een soort van diesel in een benzine auto is.
Ik begin dus nu elke dag met een groene smoothie: bijv. banaan + spinazie, chinese kool, etc.. en gemalen havermout, en ik probeer minder suiker te eten.

Helaas nam mijn motivatie na een tijdje toch wat af en begon ik af en toe een dag te skippen, en zodra er weer chocola in huis was propte ik die ook meteen weer naar binnen. Dus na een tijd te hebben meegelezen, lijkt het me een goed/leuk idee om hier ook mee te kletsen, om motivatie uit jullie prestaties/resultaten te halen en ook als een soort stok achter de deur :o

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:58

Hallo amigo, ik post hier ook als stok achter de deur.
Het is fijn om ervaringen te lezen vind ik.

Ik heb net een behoorlijke lunch achter de rug dus wacht ff met shredden. Denk dat andrs alles er zo weer uitkomt ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:59

Bolivia schreef:
Jeetje ik heb al een tijdje niet meer gepost maar moet dit toch even met jullie delen.. Zat een beetje op filmpjes van Jillian te googlen toen ik dit tegenkwam:

http://www.dailymotion.com/video/xm7ypg ... UT7Uxwz1EI

Lig nog steeds in een scheur :')

That freaked me out :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:00

Ik heb gisteren, dag 3, voor het eerst die laatste buikspieroefening volgehouden.. Vraag me niet hoe _O- maar het is gelukt :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:04

Goed zo Barbabientje! Vandaag, ook dag 3 voor mij (level 1 toch, jij ook?) die laatste abb oefening met niet al te veel moeite kunnen doen. Gister en eergister zat ik bijna nog te janken :D

xAmigo schreef:
Ik meld me hier ook! Ik lees al een tijdje mee, en heb net alweer dag 8 van level 2 achter de rug!

Ik ben niet begonnen met de Shred om af te vallen, want ik was al slank, maar omdat ik een actievere en gezondere leefstijl wil. Ik rijd wel elke dag paard en voor mijn werk ben ik ook wel actief, maar ik miste het om mezelf fysiek écht uit te dagen, bij paardrijden gooi ik namelijk niet al mijn energie eruit. Vanaf dag 1 ben ik ook begonnen gezonder te eten (alleen moeilijk vol te houden na een tijdje ;( ). Ik heb namelijk het geluk/ongeluk dat ik zo'n beetje naar binnen kan werken wat ik wil, zonder echt dik te worden. Vooral chocola was echt een van mijn zonden, maar wat ik wel begon te merken, is dat ik minder energie had dan vroeger, soms viel ik na een ongezonde vreetbui gewoon in slaap! En toen kwam de realisatie dat je eten gewoon je brandstof is, en dat al die ongezonde troep een soort van diesel in een benzine auto is.
Ik begin dus nu elke dag met een groene smoothie: bijv. banaan + spinazie, chinese kool, etc.. en gemalen havermout, en ik probeer minder suiker te eten.

Helaas nam mijn motivatie na een tijdje toch wat af en begon ik af en toe een dag te skippen, en zodra er weer chocola in huis was propte ik die ook meteen weer naar binnen. Dus na een tijd te hebben meegelezen, lijkt het me een goed/leuk idee om hier ook mee te kletsen, om motivatie uit jullie prestaties/resultaten te halen en ook als een soort stok achter de deur :o

Ik ben ook begonnen met hetzelfde idee. Niet perse om af te vallen (hoewel het wel wat strakker mag worden hoor, maar zit op een goed gewicht), maar om dus gezonder te worden, sterker en meer conditie. Na 10 meter rennen val ik al flauw haast, van de inspanning. Dat kan eigenlijk echt niet!

Ik heb net level 1, dag 3 gedaan. Dus ver ben ik nog niet. maar het voelt echt lekker, als je er klaar mee bent. Zo van, dat heb ik toch weer gedaan. Had helemaal geen zin om te beginnen vandaag.. Maar het is voorbij voor je het weet. Ideaal.

Ik heb sinds januari ook een fitness abbo waar ik echt niets mee doe. Ben 4x geweest in totaal :+ Maar deze week gaat dat veranderen. Ik heb vanavond een beginners kickbox les en wil dat 1x in de week doen.. 1x in de week zumba, 1x in de week yoga en 1x in de week vrij fitness. Hopen dat ik dat volhoud! Want ben een dikke luilak en heb mezelf dus wel een groot rooster opgezet in één keer.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:06

Ja Eline, inderdaad level 1... Moet zeggen dat het gezonde eten me slechter bevalt dan die hele oefeningen _O- Doordat ik ook nog eens 36 uur in de week stage loop in het zkh moet ik wel voldoende eten, maar daar staan altijd zulke lekker dingen van oudpatiënten op tafel dat ik de verleiding vaak niet kan weerstaan :=

Afvallen hoeft hier ook niet, maar dat buikje mag toch wel weer weg nu carnaval is afgelopen _O-
Vandaag echt nog geen zin gehad om te beginnen, maar ga nu dan toch maar dag 4 doen! Vind alleen dat prutsmuts tussendoor steeds irritanter worden.. Nu weet ik inmiddels wel hoe het moet _O-

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:10

Ik heb het geluid al niet eens meer aanstaan, maar heb er muziek bij aan en op het moment dat ze prutsmutst, ben ik gewoon al bezig met de oefening die komen gaat :D

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:13

Ja dat heb ik dus ook geprobeerd, maar dan loop ik vet achter _O-

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:16

Achter? Voor bedoel je? :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:17

Nee achter _O- Dan zit ik niet op te letten dus ga maar door met die oefeningen :=

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:22

Iedereen is goed bezig zie ik! Leuk om te zien dat er steeds meer mensen beginnen aan een workout :)

Ik ga zo meteen aan dag 3 van level 3 beginnen. Ik doe de shred een beetje voor dubbele redenen. Ik wil strakker worden, maar ook afvallen. Qua gewicht ben ik echt niet te zwaar (ben 1.64 en weeg tussen de 57 en 59 kilo), maar heb een dikke buik en weinig borsten wat de verhouding alles behalve mooi maakt..

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:35

Wat een goede tip om het geluid uit te zetten, vind dr inderdaad wel vervelend worden.
"Waarom doen we benen tegelijk met armen trainen?" blbala hahah
Gewoon ff up tempo muziek zoeken en dat slaat ons er wel doorheen:D!
Ik heb wel moeite met 'kleinere' porties eten, ik vreet namelijk altijd de pan leeg, terwijl ik eigenlijk al voldaan ben. Maar blijf proberen elke x toch wat minder te maken.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:40

Ik heb inmiddels 3 keer de level 2 shred gedaan, en dat gaat erg goed. Mijn vriend vind de overstap van level 1 naar level 2 wel behoorlijk zwaar, maar hij doet zijn best. Na zo lang niets aan zijn conditie doen is dit voor hem hardstikke goed.

Wij waren in eerste instantie allebei iets aangekomen qua gewicht (spieren?!), maar ik heb wel het idee dat ik wat strakker ben geworden. We waren te lui om alles te meten van tevoren, dus ik weet het niet zeker, haha. Ook hebben we eigenlijk alweer een tijdje niet gewogen, dus misschien is dat ondertussen ook nog wel wat veranderd. Ik doe het shredden ook niet per se om af te vallen, aangezien ik al slank genoeg was voor mezelf, maar ik wilde wel graag wat strakker zijn, die laatste probleemplekjes (laatste vetje op de buik en die vervelende dijen) voor de zomer aanpakken, en gewoon wat actiever bezig zijn.

Ik baal alleen wel dat ik iets raars gedaan heb met mijn rechtervoet. Deze doet echt zeer bij het kleine bot-bobbeltje aan de buitenkant zeg maar, ongeveer halverwege de lengte van de voet en dan laag. dit bobbeltje is ook dikker geworden dan die aan mijn andere voet. Vooral bij zijwaartse belasting zoals het uitspringen bij de jumping jacks voelt het niet lekker.
Ik heb het gisteren ingetaped met sporttape en dat helpt gelukkig wel behoorlijk. Ik hoop niet dat ik voortijdig moet opgeven hierdoor...

Straks gaan we in ieder geval weer een rondje shredden met zijn tweetjes, voordat mijn vriend weg moet. En vanavond wil ik eigenlijk ook nog een lesje pakken op de sportschool.

Omg dat filmpje wat Bolivia postte :') .

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:41

zo, begonnen met bijhouden op valtaf.nl en heb alles ingevuld wat ik vandaag gegeten heb en nog zal eten en drinken tot avond eten. en dan zit ik op een totaal van 1084kcal, zónder avondeten dus.