[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:08

Hylkje schreef:
Goedemiddag,
Lees al een tijdje met jullie mee en misschien kunnen jullie mij wat tips geven.

Ik ben opzoek naar een goeie shampoo en conditioner voor krullend haar. Maar ook spul om er voor te zorgen dat het niet gaat pluizen. Wie kan mij helpen ?

heey! ik gebruik voor mijn bos krullen de perfecte krul van andrelon. maar ik heb sinds kort ook de shampoo curly wurly van de lush.. ook erg fijn! nadeel is wel dat er allemaal stukjes kokos in je haar zitten en ook na het douchen.. het gaat r pas uit nadat ik het geborsteld heb.. voelt soms wel wat smerig.. maar zodra alles op gedroogd is en de stukjes ee uit zijn ben ik er verder heel tevreden over!

_LiliM_

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:23

Hoi! Ik kom even binnenvallen. Ik wil mijn haar heel graag weer een keer gaan verven bij een goede kapper. Iemand ervaring met kinki kappers? Hebben hun veel kleurkeuze?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:39

Goede ervaring hier en zij staan denk ik wel bekend om hun gekke kapsels en kleurtjes, zeker veel keuze!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:47

Kinki is inderdaad echt vooraanstaand kwa kleuren (en knippen!) die kappers worden er speciaal voor opgeleid en hebben ook heel regelmatig kleur en knip trainingen, zijn dus ook heel up-to-date kwa techniek. Je betaalt er wat meer voor, maar dan heb je ook echt wat :)

Ik zit nu in ontkleuring nr 3, de laatste *\o/* daarna, ongeacht uitkomst, nog een paar keer met zilver shampoo wassen en dan in de bleek. Denk dat het me niet gaat lukken om er nog meer kleur uit te trekken. Ik heb voor de grap die wash in wash out van het kruidvat gekocht, in de kleur cool blonde. Ik denk niet dat het verschil gaat maken, maar wie weet trekt het nog een klein beetje geel uit mijn haar, en verbergt het die groene puntjes een beetje tot ik in de bleek ga.

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:37

Hoeveel kost het verven bij kinki eigenlijk?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:02

Basis prijs is 40, maar als je meerder kleuren laat doen of je hebt veel haar, stijgt 'ie snel. Ik heb geloof ik 135 betaald voor mijn zeemeerminnen ombre (2 x bleek, daarna 2 kleuren verf er in, voor behoorlijk dik haar tot op m'n stuitje)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:07

its_daantjee schreef:
Hylkje schreef:
Goedemiddag,
Lees al een tijdje met jullie mee en misschien kunnen jullie mij wat tips geven.

Ik ben opzoek naar een goeie shampoo en conditioner voor krullend haar. Maar ook spul om er voor te zorgen dat het niet gaat pluizen. Wie kan mij helpen ?

heey! ik gebruik voor mijn bos krullen de perfecte krul van andrelon. maar ik heb sinds kort ook de shampoo curly wurly van de lush.. ook erg fijn! nadeel is wel dat er allemaal stukjes kokos in je haar zitten en ook na het douchen.. het gaat r pas uit nadat ik het geborsteld heb.. voelt soms wel wat smerig.. maar zodra alles op gedroogd is en de stukjes ee uit zijn ben ik er verder heel tevreden over!

Dank je wel voor de tip. Van andrelon wordt mijn haar erg droog.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:29

Hylkje, ik zou voor een wat duurdere shampoo gaan zonder SLS/siliconen/parabenen.
Sls beschadigd je hoofdhuid enorm. En siliconen laten je haar prachtig lijken, maar in feite breekt het alleen maar sneller af en wordt het ook droger omdat je je haren afsluit.

Ik gebruik shampoo en conditioner van Dr. Organic. (Dit is te koop bij de tuinen)Omdat er geen sls in zit schuimt het wel minder dan normale shampoo.

Heb zelf ook krullen, en sinds ik dit gebruik merk ik echt duidelijk verschil.

Nog een tipje tegen pluizig haar, NOOIT shampoo in de lengtes van je haar doen, uitsluitend wassen op je hoofdhuid. Door het uitspoelen worden de lengtes van het haar al voldoende gereinigd. Zo wordt het haar ook minder droog :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:09

Ik gebruik voor mijn krullen de voedende lijn van guhl of de roze lijn (voor lang en dof haar) van elvive. Bevalt me prima!
Wat voor mij belangrijk is om mijn krullen mooi te houden is weinig wassen (2x per week) en in de tussentijd ook niet nat maken onder de douche. En qua borstelen: dat doe ik alleen onder de douche, terwijl de cremespoeling erin zit.

Soms als het droog is een beetje pure argan olie erin :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:44

Help :') Ik ben zelf donkerblond (assig blond), ik heb er nu lichtere highlights door maar ik wil eigenlijk eens iets anders. Op dit moment is mijn haar met highlights behoorlijk goudblond, maar ik zou het licht asblond willen en dus wat minder goud/gelig.

Alleen kan ik me dus echt niet inbeelden of dat bij me past of niet :+ Toen ik klein was, had ik wel echt wit wit wit asblond haar, maar ja, da's 20 jaar geleden :Y) Iemand ideeën of suggesties? Liefst zou ik echt van dat blond willen dat bijna wit is, maar ik weet niet of dat het echt niet bij mijn huid past := Ik ben behoorlijk bleek en heb een koel huidtype, dus op zich denk ik dat asblond niet fout is. Dit vind ik bijvoorbeeld prachtig qua kleur: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 729f53.jpg

Zo is het nu:
Afbeelding

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:54

Ik zou het eens proberen met zilvershampoo! :-)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:17

Daar heb ik ook aan gedacht om het gele weg te halen uit m'n highlights, maar ik heb nog zoveel donkerblonde plukken dat ik betwijfel of het echt veel zou helpen :=

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:21

Ik vind dat assige bij veel mensen wel goed staan, en ik denk dat het bij jou ook prima kan :D

Waarom laat je je niet adviseren bij een kapsalon? Een fatsoenlijke kapper/kapster zal je daar goed mee kunnen helpen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:29

Ja, heb intussen een afspraak gemaakt voor morgen. Ik wil eigenlijk sowieso iets anders, dus als het dit niet wordt vinden we samen wel iets anders :D Ben benieuwd!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:33

Tof. Ben erg benieuwd :D

Ik word morgen dus ook weer opnieuw gekleurd, maar voel me wel een beetje opgelaten...

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 18:42

Goede avond, ik had van de week mijn haar geverfd van donkerblond naar bruin.. Nu heb ik een vage groene gloed in m'n haar zitten. Vandaag had ik advies gekregen van iemand om m'n haar eerst knalrood te verven en dan weer bruin???

Gaat het dan wel lukken om weer normaal bruin haar te krijgen?

En kan ik het misschien nog een keer bruin erover heen verven of wordt de groene gloed dan nog erger?

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:14

Rood gaat er moeilijk nog uit, je zal dan altijd een gloed houden. Probeer chocoladebruin. Hier zit een warme tint in die ervoor zal zorgen dat je die groene gloed niet merr hebt.

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:59

Groene gloed ging er volgens mij uit door tomatenketchup in je haar te smeren. Weet het alleen niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:05

Radieuxje schreef:
Rood gaat er moeilijk nog uit, je zal dan altijd een gloed houden. Probeer chocoladebruin. Hier zit een warme tint in die ervoor zal zorgen dat je die groene gloed niet merr hebt.

Je kunt beter een .5 of een .6 nemen om dat groene eruit te halen. Chocoladebruin is juist weer assig :)

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:20

Raar, kapper raadde mij dat destijds aan. Kastanjebruin is ook een optie

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:01

Ik heb nu van Schwarzkopf lichtbruin 6.0 gehaald, kan ik die nu gebruiken en is dan het groene gloed verdwenen?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:09

Dat is assig.. Volgens mij moet je iets met rood erin.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:18

Oke meiden ik heb ook advies nodig..
Ik heb weer lengte dus wil t niet afknippen maar moet sowieso n andere kleur anders doe ik dat wel :=

Mn haar nu:
Afbeelding

Welke kleur zouden jullie adviseren?

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:31

Suus, ik vind je haar eigenlijk wel een erg mooie kleur hebben, staat goed bij je! Maar ik denk dat licht ash blonde je ook wel erg goed zal staan. En misschien in highlighs of als een ombre.(balayage ombre)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:42

Assig kan ik niet zo goed hebben helaas
Dit is mn eigen kleur.. Vind t zo saai worden.. Dacht idd aan een ombre/balayage:
Afbeelding