Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:Ik zit al een tijdje te overwegen om te stoppen met de pil. Hetgeen wat mij tegen houd is dat ik absoluut geen spiraal wilt en niet zo goed weet wat ik anders als anticonceptie kan gebruiken? Ik vind het toch wel heel fijn dat ik mijn ongesteldheid kan 'inplannen' en dat kan verder met geen een anticonceptie middel toch?
Wat raden jullie aan? En heeft iemand hier ervaring met stoppen met de pil? (zowel positieve als negatieve ervaringen hoor ik graag!)
Shaggy09 schreef:Ik zit al een tijdje te overwegen om te stoppen met de pil. Hetgeen wat mij tegen houd is dat ik absoluut geen spiraal wilt en niet zo goed weet wat ik anders als anticonceptie kan gebruiken? Ik vind het toch wel heel fijn dat ik mijn ongesteldheid kan 'inplannen' en dat kan verder met geen een anticonceptie middel toch?
Wat raden jullie aan? En heeft iemand hier ervaring met stoppen met de pil? (zowel positieve als negatieve ervaringen hoor ik graag!)
Haffie schreef:Goedemiddag,
Ik kom even binnenvallen. Ik heb een vraagje, zijn er hier meiden die mij wat kunnen vertellen over de implanon? Ervaringen met het laten zetten hiervan, de menstruatie.
Ik hoor graag verschillende ervaringen.
vast bedankt
Shaggy09 schreef:Ja dat dus!
Sinds ik aan de pil zit heb ik het gevoel dat echt een positief, fijn gevoel heel veel moeite kost om te creëren terwijl een negatief of verdrietig gevoel heel gemakkelijk aan komt waaien. Dat is voornaamste reden dat ik er een beetje klaar mee ben..
Wat is een implanon?
DezeNaam schreef:Van een prikpil word je normaal gezien wel nog gewoon ongesteld dacht ik hoor.. Vertelde mijn huisarts toch. Aangezien de hormonen afgifte niet altijd gelijkmatig is.
LillyMedley schreef:Heeft iemand ooit gehad dat je ongesteld bent, je familie je zowat probeerd te dwingen en als je zegt dat je ongesteld bent is het nog niet goed want dan komt het gezeur 'je bent gewoon bang'. Ja? Nou gefeliciteerd, ik ook en ik word er helemaal gek van. Heb geen tampons mee moeder ook niet (die doet ook vrolijk mee). Ja tuurlijk zeggen dat ze moeten stoppen doe ik al de hele week. Ik word echt helemaal gestoord. Iemand die kan helpen?
SimoneeM schreef:Herken je gevoel Amable. Heel apart inderdaad. Deed ook echt zeer, ook al ging het zetten eigenlijk heel 'soepel'. Zat ook echt tegen flauwvallen aan, dus ze moesten me op een bedje leggen daar
Desondanks heb ik m nu 1,5 jaar, en het is zo onwijs fijn! Alhoewel ik ook dacht onee dit doe ik nooit meer.Inmiddels begint dat langzaam plaats te maken voor hmm, nouja, het geeft wel heel veel voordelen...