[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:20

Ik zit een beetje in dubio. De afgelopen 3/4 keer heb ik hele erge buikkrampen als de menstruatie net begint. Zo erg soms dat ik erg licht in mijn hoofd ben en dat ik soms flauwval van de pijn. Ik heb hier nooit eerder zo erg last van gehad.

Ik slik de pil al een aantal jaar niet meer (ben nu 26) vanwege psychische redenen. Maar twijfel om weer te beginnen in de hoop dat deze buikpijn klachten in ieder geval minder worden. Ga morgen in ieder geval de huisarts bellen want zo is het ook erg vervelend.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:25

Ik zit al een tijdje te overwegen om te stoppen met de pil. Hetgeen wat mij tegen houd is dat ik absoluut geen spiraal wilt en niet zo goed weet wat ik anders als anticonceptie kan gebruiken? Ik vind het toch wel heel fijn dat ik mijn ongesteldheid kan 'inplannen' en dat kan verder met geen een anticonceptie middel toch?

Wat raden jullie aan? En heeft iemand hier ervaring met stoppen met de pil? (zowel positieve als negatieve ervaringen hoor ik graag! :) )

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:38

Shaggy09 schreef:
Ik zit al een tijdje te overwegen om te stoppen met de pil. Hetgeen wat mij tegen houd is dat ik absoluut geen spiraal wilt en niet zo goed weet wat ik anders als anticonceptie kan gebruiken? Ik vind het toch wel heel fijn dat ik mijn ongesteldheid kan 'inplannen' en dat kan verder met geen een anticonceptie middel toch?

Wat raden jullie aan? En heeft iemand hier ervaring met stoppen met de pil? (zowel positieve als negatieve ervaringen hoor ik graag! :) )

Prikpil? Word je niet ongesteld meer geloof ik?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 02:04

Shaggy09 schreef:

Nuvaring is ook een optie. Waarom wil je stoppen met de pil?

Marit

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:43

Ik ben nu 2 maanden gestopt en wil niet meer terug! Ik voel me een stuk beter mentaal gezien, meer in balans, heb geen hoofdpijnen meer, minder buikkrampen en m'n hormonen zijn op de goede manier erg aanwezig af en toe :D ook ben ik iets afgevallen.
Enige nadeel is vetter haar en iets meer puistjes.

Ik gebruik nu helemaal niets omdat ik geen goed alternatief hen kunnen vinden zonder hormonen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:48

@shaggy: Als je je menstruatie wil kunnen "regelen" dan is hormoonloos niet echt een optie. Als niet dagelijks aan de pil wil denken en geen spiraal wil, dan is een implanon of nuvaring misschien wel iets voor jou.

Ik ben nu na een dik jaar nog steeds tevreden van mijn Mirena. Misschien dat ik bij het verwisselen over 4j anders piep :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:51

Haffie schreef:
Goedemiddag,

Ik kom even binnenvallen. Ik heb een vraagje, zijn er hier meiden die mij wat kunnen vertellen over de implanon? Ervaringen met het laten zetten hiervan, de menstruatie.
Ik hoor graag verschillende ervaringen.
vast bedankt

Laten zetten was geen probleem. Ik ben wel vanaf het zetten ongesteld geweest. Soms heftig, soms alleen wat druppeltjes. En heel soms (1x per maand) een dag niet. Gek werd ik er van. Dus ik heb 'm er na een half jaar uit laten halen.
Verdoving wilde niet werken, dus die hebben ze 3x moeten bijprikken (en die is níet fijn := ). Maar geen probleem met eruit halen zelf.

Ik gebruik nu al een tijd niks en dat bevalt echt super. Huidige vriend is geknipt, dus ook geen noodzaak. En op de dag af een cyclus van 26 dagen :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:41

Shaggy09 schreef:

Ik voel me ook mentaal beter zonder pil. Wel meer schommelingen en ik merk wel duidelijk mijn cyclus
qua stemming. Met pil voelde ik me meer afgevlakt richting het negatieve en nu zijn mijn gevoelens wel
heftiger maar dus ook mijn positieve gevoelens. :j Ik heb nu een koperspiraal en ik vind het ideaal, maar
ik heb ook geen heftige menstruaties.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:16

Ja dat dus! :)
Sinds ik aan de pil zit heb ik het gevoel dat echt een positief, fijn gevoel heel veel moeite kost om te creëren terwijl een negatief of verdrietig gevoel heel gemakkelijk aan komt waaien. Dat is voornaamste reden dat ik er een beetje klaar mee ben..

Wat is een implanon?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:06

Shaggy09 schreef:
Ja dat dus! :)
Sinds ik aan de pil zit heb ik het gevoel dat echt een positief, fijn gevoel heel veel moeite kost om te creëren terwijl een negatief of verdrietig gevoel heel gemakkelijk aan komt waaien. Dat is voornaamste reden dat ik er een beetje klaar mee ben..

Wat is een implanon?

Dat is een buisje die in je arm word geplaatst en die geeft hormonen af.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:22

Van een prikpil word je normaal gezien wel nog gewoon ongesteld dacht ik hoor.. Vertelde mijn huisarts toch. Aangezien de hormonen afgifte niet altijd gelijkmatig is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:06

DezeNaam schreef:
Van een prikpil word je normaal gezien wel nog gewoon ongesteld dacht ik hoor.. Vertelde mijn huisarts toch. Aangezien de hormonen afgifte niet altijd gelijkmatig is.

Je kan tussentijds bloedverlies hebben. Hoeft niet

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:18

DezeNaam schreef:

Ik alleen bij de eerste 2 prikken, na 3 prikken nooit meer ongesteld geweest of bloedverlies gehad :) En heb de prikpil nu ruim 3 jaar denk ik.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:10

Heeft iemand ooit gehad dat je ongesteld bent, je familie je zowat probeerd te dwingen en als je zegt dat je ongesteld bent is het nog niet goed want dan komt het gezeur 'je bent gewoon bang'. Ja? Nou gefeliciteerd, ik ook en ik word er helemaal gek van. Heb geen tampons mee moeder ook niet (die doet ook vrolijk mee). Ja tuurlijk zeggen dat ze moeten stoppen doe ik al de hele week. Ik word echt helemaal gestoord. Iemand die kan helpen?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:32

LillyMedley schreef:
Heeft iemand ooit gehad dat je ongesteld bent, je familie je zowat probeerd te dwingen en als je zegt dat je ongesteld bent is het nog niet goed want dan komt het gezeur 'je bent gewoon bang'. Ja? Nou gefeliciteerd, ik ook en ik word er helemaal gek van. Heb geen tampons mee moeder ook niet (die doet ook vrolijk mee). Ja tuurlijk zeggen dat ze moeten stoppen doe ik al de hele week. Ik word echt helemaal gestoord. Iemand die kan helpen?

Ik vind het een beetje een warrig verhaal. Wat is je vraag?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:35

Ik snap het ook niet, waar word je toe gedwongen?

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 16:51

Sorry was vergeten het erbij te zetten. Dom. Het gaat over zwemmen

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:07

Gewoon lekker niet doen. Als jij je er niet lekker bij voelt of je nou een tampon in hebt of niet gewoon niet doen. Stom dat je moeder dat ook niet even kan indenken..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:53

Inderdaad, alleen doen waar je je goed bij voelt :)

Poeh, ik heb gisteren voor het eerst een spiraaltje laten zetten, ik vond het toch best heel pittig hoor. Had hier in het topic heel veel gelezen over alle ervaringen en over het algemeen ben ik geen watje, dus ik had zoiets van, het zal wel vervelend zijn maar wel te doen. Maar alleen die tang al waar ze de baarmoedermond mee vast pakken %) , ook zo raar, het is een pijn zo diep binnenin je, heel apart vond ik het.
Ik hoop dat het ding doet wat hij doen moet, maar ik weet niet of ik dit over 5 jaar nog eens zou willen laten doen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:49

Amable, bij mij is het bijna 5 jaar geleden en ik wil absoluut een nieuwe. Ik heb enorm veel pijn gehad (als in: tot flauw vallen toe) maar het gemak en de zekerheid die het biedt wegen daar gewoon niet tegenop. Een dag of twee pijn tegenover 5jaar rust ...
Maar op het moment zelf is het inderdaad echt niet leuk, pijnlijk, het einde van de wereld. Maar goed, dat vergeet je dus weer :+
Hopelijk gaat alles goed en heb je er verder niet teveel last van nu!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:14

Amable, ik begrijp je wel hoor. Voor mij was het een pijn die ik niet kon thuisbrengen, actief zou ik hem maar 5 hooguit 6 gescoord hebben op een schaal van 0-10 (waarbij 10 onhoudbaar was). Maar ben wel meermaals bijna flauwgevallen na de plaatsing en dat was ook een heel nieuwe ervaring voor mij.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 11:50

Ik heb naderhand gelukkig niet heel veel last gehad, wel nog een wee/ zeurderig gevoel, maar geen echte pijn. De plaatsing was ook als uit een boekje, volgens mijn arts, en dat is natuurlijk heel fijn, maar ik vond er toch niets fijns aan ^) gelukkig niet flauwgevallen, maar inderdaad, wel heel licht in m'n hoofd dus ik snap wel dat er vrouwen zijn die te licht worden. En inderdaad, misschien denk ik er over 5 jaar anders over, maar op dit moment denk ik vooral, dit wil ik nooit meer meemaken :n ik heb de rest van de dag gelukkig wel kunnen functioneren, hoewel ik na de plaatsing eerst even met Netflix op de bank gekropen ben, had even medelijden met mezelf :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:29

Herken je gevoel Amable. Heel apart inderdaad. Deed ook echt zeer, ook al ging het zetten eigenlijk heel 'soepel'. Zat ook echt tegen flauwvallen aan, dus ze moesten me op een bedje leggen daar O:)
Desondanks heb ik m nu 1,5 jaar, en het is zo onwijs fijn! Alhoewel ik ook dacht onee dit doe ik nooit meer. :') Inmiddels begint dat langzaam plaats te maken voor hmm, nouja, het geeft wel heel veel voordelen...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:35

Ik ga in september ook met een goed roesje erheen, dat had ik vorige keer niet, niet zo slim :+
Maar fijn is het niet. Wat een materiaal stoppen ze er ook in. Bah. En dan nog even controleren, liefst had ik alles er zo snel mogelijk uit.
Wel fijn Amable, dat je achteraf dan niet teveel last had. Even relaxen is je wel gegund hoor :D

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 12:42

SimoneeM schreef:
Herken je gevoel Amable. Heel apart inderdaad. Deed ook echt zeer, ook al ging het zetten eigenlijk heel 'soepel'. Zat ook echt tegen flauwvallen aan, dus ze moesten me op een bedje leggen daar O:)
Desondanks heb ik m nu 1,5 jaar, en het is zo onwijs fijn! Alhoewel ik ook dacht onee dit doe ik nooit meer. :') Inmiddels begint dat langzaam plaats te maken voor hmm, nouja, het geeft wel heel veel voordelen...

Ik heb echt precies hetzelfde. Echt een van de meest nare pijnen die ik ooit heb meegemaakt, kan het niet anders omschrijven als een diepe 'oer'pijn. Maar hij bevalt zo goed :') :') Gelukkig hebben we nog een paar jaar om te beslissen :=