Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 16:26

Ah ok, duidelijk.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 20:25

Ik moet er een beetje om lachen, dat is erg hè? Hoe krijgen ze het toch voor elkaar?! := Ik kan me wel voorstellen dat je schrikt.

SV, wauw! Zie jou eens gaan, loopt even heel blij een ultra van 60 km! En dan ook nog met die kleine rondes, superknap! Zo tof vind ik dat!
Applaus!

Leonie, ik voel me altijd zo lui als ik jouw verslagen lees :') Niet normaal hoor. Ik zie jou dan helemaal voor me, met die enorme lach van je en dan lekker gaan met die banaan.
Topper!
Succes morgen!

Muppet, Garmin moet je lekker laten l*llen. Het is maar data, ga ook op je gevoel af. Heel herkenbaar die onzekerheid, maar dat komt ook wel goed naarmate je wat langer loopt en je lijf leert kennen. Je doet het goed!

Samantha, je bent er volgens mij helemaal klaar voor. Heel veel succes morgen!

Puera, ohhh wat een heerlijke post. Superleuke dingen en je PR! Wauw, ook voor jou applaus!

Ik heb zondag een leuke trail op de planning staan, lekker met wat loopmaatjes. Deze week was qua lopen rustig, maar ik heb wel pittige krachttraining gedaan met de personal trainer.
Ik kreeg nog een heel leuk compliment en dat heeft me zoveel motivatie gegeven. Ik ga echt al lekker vooruit, nu al. Ik heb nog nooit zulke grote spierballen gehad.

Ik ben alleen weer zo ontzettend moe. Ik ben ook al een week of 7 snotverkouden, het lijkt maar niet beter te worden. Mijn trainer zei al dat ik misschien een stapje terug moet doen, maar ik word juist zo blij en energiek van het sporten :))
Morgenochtend heb ik eigenlijk ook een rustige duurloop van de atletiek, in zone 2. Die wilde ik mee gaan lopen maar ik beslis even na de nacht.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:05

Jullie gaan lekker dames!! *\o/*
SV, zo’n lekker gevoel als alles klopt en je zo’n afstand kunt lopen. Top gedaan!

Leonie, jij gaat weer als een malle! Heel veel plezier in Amsterdam. Heel benieuwd hoe het je gaat bevallen. Is je horloge inmiddels al afgeleverd bij Garmin?

Muppet, je doet het hartstikke goed. Laat Garmin maar kletsen! Luister naar je lijf en dan is het altijd goed.

Samantha ook heel veel plezier!! Zet m op en geniet er van! :j

Puera, gefeliciteerd met je PR! *\o/*
En veel plezier met al je leuke plannen.

Hoppa Lisitano! Goed bezig!! En extra krachtttraining en spierballen gaan je ook helpen op de trails. Jij ook veel plezier zondag!

Ooh Wenk, hoe krijgen ze het ook voor elkaar hè! Een stuk appel ook echt… hopelijk komt het er snel uit. Veroorzaakt het geen pijn of ongemak??

Hier weinig te melden.. als alles volgens planning gaat ga ik zondag een 30km lopen met mijn vriend. Mooie training richting eind november.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:32

Puera schreef:
Joe Leonie, ben jij als kind in een vat met Redbull of zo gevallen? :D Net als Obelix, of was het Asterix?
Alle gekheid natuurlijk. Fijn dat je zo lekker hebt kunnen sporten!
Jij ben zondag pacer bij de Amsterdam Marathon toch?

Haha ik moest hier wel echt om lachen _O- . Ik heb deze week vakantie dus kan mijn energie in het sporten stoppen.
Idd nu zondag voor de halve marathon *\o/*

Hopelijk valt het verkeer mee morgen Puera. Veel plezier iig!

SV, toch ook heerlijk zo zelf op pad. Heb je dan ook je navigatie aanstaan of loop je dan gewoon de rondjes die je kent? Houd jou horloge dat goed vol?

Omg Wenk daar word je ook niet blij van. Hopelijk komt het er vanzelf uit. Fijn dat je toch hebt kunnen lopen. En als je dan vleugeltjes hebt. Ideaal.

Lisitano heerlijk als je zo snel zoveel progressie boekt met de PT. En veel plezier met de trail! Wel balen van die verkoudheid maar idd al sje energie krijgt van het sporten, lekker doen. *\o/* Zeker niet lui dus!

Namiro, veel plezier zondag! Komt vast helemaal goed.
Horloge is aangekomen en de "nieuwe" staat op verzonden maar nog niet op ontvangen bij UPS. Ik heb besloten dat ik ga kijken of ik hem kan verkopen zonder al te veel verlies. Heb er 0 vertrouwen meer in

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:36

Oops, zondag pas. Succes!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 08:14

Leonie ga je een ander merk horloge kopen of blijf je bij garmin?
Mijn horloge was ongeveer half leeg na de ultra, ik liep de rondjes uit mijn hoofd, want je kunt daar niet verkeerd lopen eigenlijk.
Wel had ik hem op alle satelieten staan, dat slurpt het meest batterij. Hij kan echt nog veel zuiniger zijn als je dat verandert.

Leuk dat je gaat pacen morgen! Welke tijd moet je lopen?
Mijn zusje loopt daar de hele.

Namiro wat had je ook alweer op de planning eind november?

Op naar mijn volgende doel, ik wil al een tijdje heel graag een (ultra)marathon helemaal in het donker lopen. Misschien dat ik dat in het begin van mijn kerstvakantie ga doen. Kan dan alleen niet in het bos helaas. Maar ik heb ook nog een mooie gpx van een marathon hier in de buurt (Bergherbos) met 1000hm, die staat ook nog op mijn lijstje. Keuzes, keuzes.
In ieder geval ook nog met oud en nieuw een zwarte route van extratrail lopen in België van 40km.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 11:02

Iemand interesse om startnummer voor de hele over te nemen? Je kan er ook de halve mee lopen. Moet je m wel vandaag nog ophalen morgen kan dat niet.
Is niet van mij maar van een kennis.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 12:27

Zelfde vraag als SV Leonie. Wil je overstappen naar ander merk of ander type?

Wij gaan de trail de la Soupe lopen in La Roche.
45 km met 1300 hm. En tussendoor (ik denk dat ik die oversla) en aan het einde een kop soep :D

In het donker lopen lijkt me zo’n andere ervaring. Ik wil dat ook een keer oefenen.. als we volgend jaar een 60 km in het buitenland gaan starten dan is de start ook in het donker. Ik vind dat echt mega spannend.. vooral in de bergen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-25 12:36

Ik ben bij de ISU in het donker gestart en de eerste twee uur in het donker gelopen met hoofdlamp. Magisch.

Oh ja die trail was het, supervet!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 16:24

Gemotiveerd door jullie trailverhalen die ik steeds lees. Zelf ligt het bij mij al een tijdje een beetje stil door een ongeluk eerder dit jaar.

Afgelopen zondag de Maarten Maartens trail 10 km gelopen en ik had het heel zwaar, moest mijzelf echt overtuigen om niet te gaan stoppen.

Dinsdag zelf een rondje door het bos en dat is een beetje een zooitje, genieten van de natuur maar veel stilstaan tussen het rennen.

Woensdag voor het eerst weer meegedaan aan intervaltraining en dan merk ik dat zo’n loopclub echt een fijne stok is. Werk nu met een rittenkaart bij een “commerciële” trainer, maar wil in het nieuwe jaar zeker eens onderzoeken of ik bijv bij de atletiekvereniging kan. Die trainen bijv drie keer per week met groepjes en als ik dan afentoe kan aansluiten lijkt me dat mooi. Drie keer zie ik mijzelf niet gaan.

Vandaag de drie bossentrail gedaan. Opgegeven voor de 24 km, maar door mijn zomer de 12 gestart nu. Viel mij heel erg mee! Kon goed tempo houden en was heerlijk aan het genieten.
Grappig hoe dat kan voelen ten opzichte van vorige week.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 18:38

Veel plezier voor wie morgen in Amsterdam loopt (of pacet)!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 23:00

Fijn dat je weer een langer rondje hebt gelopen, Tiggs.

Voel je je inmiddels weer wat beter, Eefsel?

Samantha en Leonie, veel plezier morgen! Zijn er nog meer van hier die morgen Amsterdam?

Toch nog even met de hond een lekker blokje, fijn WenK. Is het stukje appel alweer terecht?

Wat super dat je al zoveel baat bij die PT hebt, Lisitano! Veel plezier met de trail morgen.

Jij ook veel plezier morgen, Namiro! Mooie afstand!

Gave doelen en plannen, SV!

Wat balen dat je nog steeds zo’n last van dat ongeluk hebt, LMM. Goede beslissing om de 12 km dan vandaag te lopen. Wat vond je van de trail?

We hadden elkaar kunnen treffen, ik heb samen met mijn partner de 24 km gelopen. Zou je nog een berichtje sturen maar dat was ik vergeten. }:0
Het was een mooie trail, goed georganiseerd en een leuke route. Ik heb daar met m’n oude merrie vroeger wel veel gecrosst, echt een trip down memory lane.
Geen grote bossen en daardoor een afwisselend landschap. Ik heb genoten! Kom altijd wat moeilijk in mijn ritme als ik in het begin veel wordt ingehaald. Vooral als mijn partner dan met de snelleren mee wil lopen. Na 20 km werd ie moe, toen heb ik ‘m op sleeptouw genomen.
We zijn door een ligboxstal gekomen, een grote bult op gezwoegd en het stuk over een dijkje leek maar geen eind aan te komen. Het pontje was erg leuk! We moesten ‘m zelf naar de overkant trekken.
Heb heel onverstandig op mijn nieuwe trailschoenen gelopen, had ze nog niet ingelopen. := Het alternatief waren m’n oude schoenen maar die waren helaas op. Dan maar kiezen uit twee kwaden. Gelukkig heel lekker gelopen op m’n nieuwe paarse pattas. :D
Bij de finish kregen we een bidon en een hardlooppetje, die ga ik zeker gebruiken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, heel erg mazzel gehad terugweg. We hadden er al een beetje rekening mee gehouden dat we moesten omrijden vanwege de betoging van XR maar die bleken ter hoogte van een tankstation te zitten. Dus daar konden we mooi omheen rijden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

Mbt de appel heb ik het idee dat ie in fragmentjes er uit komt, er komen af en toe kleine hardere stukjes uit met spoelen. Kind zelf heeft er momenteel geen last van.

Ik heb zojuist weer lekker rondje gedaan. Normaal ga ik eigenlijk niet op zondag, maar ivm herfstvakantie wordt het lastig plannen verder deze week, dus toch maar vandaag ff gegaan. Even een ander rondje met wat meer hoogteverschillen, dat voelde ik wel! Maar wel weer lekker even geweest.Afbeelding

Leonie heel veel plezier en succes vandaag!

Wat een fijne trail Puera.

Echt in het donker, in de zin van ook zonder zak/koplamp Supervixen? Dat lijkt me best spannend ook ivm vallen enzo.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:48

Ik heb laatst al gewisseld met mijn man met rijden omdat ik in het donker gewoon serieus niks zie als er geen straatverlichting is. Laat staan als ik zou gaan hardlopen _O-
Dus toffe uitdaging SV.

Veel plezier voor alle lopers vandaag!

Wenk, je loopt ook met je hond? Leuk.
Leuke verslagen zag ik verder. Ik lees wel mee, maar het gaat soms erg snel en ik heb niet altijd de energie om op ieder bericht in te gaan

Ik heb afgelopen weken minder gelopen, maar wel gelopen. Heb nu een weekje vrij en heb vandaag een rondje bos van 10,5km gelopen. Dat was genieten. En vooral dit weer vind ik echt een zaligheid!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:22

Met een hoofdlamp WenK. Lekker rondje heb je gelopen.

Goof jij hebt nu lekker een week vrij, geniet ervan! Ik moet morgen weer werken, meteen een week vol met oudergesprekken, dus lange dagen. Je zal ook maar eens rustig mogen starten weer :roll:.

Ik heb vanmorgen alweer 11km getraild. Benen voelden zo goed als hersteld. Ben nog wel iets vermoeider, heb vanmiddag een dutje van een uur gedaan :+.
We waren op zoek naar de wolf, maar hebben hem dit keer net gemist helaas.
Afgelopen week 76km hardgelopen, dat is lang geleden! En 56km gewandeld. Het was een heerlijke week.
Zo nog even een rondje fietsen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Dat was echt een hele actieve week voor jou dan. Sterkte weer morgen.
ik ben vrijdag eerder naar huis gekomen, ik voelde me zo ellendig. Werd halverwege de ochtend misselijk, koud, slap enzo. Ben niet ziek geworden, denk dat het door oververmoeidheid kwam. Bah, werk....

Anyway, ik heb me net weer voor 3 trailruns volgend jaar ingeschreven, 3x 21km. Leuk.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:46

Geniet van je vakantie Goof!! Welke runs heb je ingeschreven? Fijn om weer wat doelen te hebben!

Fijn dat de appel er uitkomt Wenk! En vooral dat je kind er geen last van heeft. Hopelijk eet hij/zij de appel volgende keer gewoon op.. :D

Lekker bezig SV!

Wij hebben vanmorgen 27 km gelopen. Bos was prachtig. Je zag door de bladeren de paden niet meer. Af en toe wel link want ging twee keer bijna op m’n snufferd omdat ik door de bladeren ook de opstaande stronk en een tak niet zag.
Bizar hoeveel mensen in het bos liepen met tassen en emmertjes.. we snapte eerst niet wat ze aan het doen waren maar uiteindelijk bleek dat ze paddenstoelen meenamen uit het bos.
Volgens mij staan er hele hoge boetes op, maar er was uiteraard geen boswachter te zien..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:54

Belachelijk ja, 250 gram wordt meestal gedoogd.
Ze zouden veel meer moeten controleren op dit soort mooie herfstdagen.
Verraderlijk die bladeren hè.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:18

Ik ben ook benieuwd welke runs je gaat doen Goof! Wat vervelend dat het werken je weer zo zwaar valt.

WenK, gezellig met de hond! Fijn dat de appel er langzaam uitkomt en vooral dat kind er geen last van heeft.

SV en Namiro ook weer een mooi stuk(je) gelopen!

Puera, mooie foto's en het klinkt als een geslaagde trail.

Ik heb vandaag eindelijk Muppetmayo ontmoet bij de loopgroep (was gezellig!) en heb toen ook maar een meet & greet met de grond gedaan :+ Nu twee geschaafde knieën, waarvan er een open is. Hopelijk gaat die snel weer dicht want ik zit net lekker in de trainingen. Ik kwam er hiermee wel achter dat de ongevaldetectie van m'n Garmin werkt, want als ik niet binnen 15 seconden had geannuleerd zou die een alarm sms hebben verstuurd naar de contacten die ik daarvoor heb opgegeven,

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:17

Genieten, zo met je hond lopen, WenK!

Heerlijk Goof, het bos even in. Welke trails ga je lopen?

Mooie weektotalen, SV!

Klinkt als een mooie loop, Namiro!

Leuk dat jij en Muppetmayo elkaar ontmoet hebben, Tiggs! Auwie, die ontmoeting met de grond was minder. :=

Samantha en Leonie, hoe is het vandaag gegaan in Amsterdam?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:47

Even een ego post hoor, ik heb m’n doel ruimschoots gehaald! **\O/** Ondanks dat het parcours 300 meter langer was haha. Mn Strava PR staat op 1:56:57.

Afbeelding

Het was wel een druk parcours, veel smalle stukken en veel irritante mensen die tegen je aan beuken zonder sorry, je rechts inhalen terwijl je links ook wordt ingehaald etc. Zelf ook veel ingehaald, soms ook rechts want ja links zijn ze dan aan het wandelen…
Hoop frustratie haha maar wel lekker gelopen. Kakte bij 13 km even in, maar daarna weer herpakt en weer snel gelopen. Gemiddeld 5:33 gelopen dus super blij mee.
Leonie niet gezien, in mijn startvak stond ik tussen Pacers 1:55 en 2:00, maar die was ik daarna ook snel kwijt.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:10

Gefeliciteerd! Top gelopen Samantha!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:16

Jaaaa gefeliciteerd!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:31

Superrrr Samantha! *\o/*

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Omg Sv in het donker en dan allemaal kleine rondjes. Jij wil alles wat ik niet wil :') :+
Als ik dan naar die BYU kijk denk ik echt als ze dat donker in gaan, :evaw: succes maar mij niet gezien. Ik zie dan ook echt helemaal niks, ben hartstikke nachtblind EN zie geen diepte. Ik zou mijn nek breken.
Wel heel stoer zoiets!
Wauw Sv jij voelt je gewoon al weer helemaal goed. Dan heb je het allemaal lekker op orde en jezelf dus goed aangevoeld. Echt top als zulke dingen zo goed lukken! En mooie km gelopen!

Namiro kan me voorstellen dat in het donker in de bergen nog een hele andere dimensie is, hopen op een heldere nacht en volle maan <3. Ja de soupe trail, zo leuk! Ben benieuwd.
Ah wat fijn dat jullie een mooie route hebben gelopen. Ja blaadjes en ongelijkheden zijn wel gevaarlijk.
Die mensen met die paddenstoelen, ik snap dat niet. Ook zoveel vernielde, omgetrapte paddenstoelen gezien. Vind dat zo dood zonde. Waarom doen mensen dat toch?

XxLMMxX vervelend dat je nog zoveel last hebt van je ongeluk. Beterschap.

Puera, ziet er uit als een toffe trail met idd veel afwisseling! Sterk gelopen hoor!

WenK, nou hopelijk is de appel er straks dan helemaal uit :+
En weer lekker gelopen met het hondje. Heerlijk.

Goof ik houd ook van herfst (mits droog O:) ). En toch weer mooie afstand in de benen. Heerlijk he al die blaadjes nu <3 . Maar ziek/overbelast is niet leuk.
Wel toffe plannen voor volgend jaar. Welke heb je uitgekozen?

Tiggs, haha eindelijk MM ontmoet. Zo grappig dat je dan bij dezelfde loop vereniging zit en elkaar nog niet ziet := . Oei de grond ontmoeten is dan weer een minder goed idee. Hopelijk valt het mee en belemmert het je niet in je rennen.
Bij mij gaat die ongevallen detector ook af in mijn burpees soms _O- Best onhandig hahaha. Maar goed te weten dat hij werkt!

Ja Samantha, super goed gedaan! Je idd niet meer gespot maar het was ook behoorlijk druk.

Wat betreft mijn horloge, ik ben me aan het inlezen in Cronos en Suunto. Ben er totaal nog niet over uit en ga het alleen doen als ik dit horloge goed kan verkopen want ik heb geen zin om er weer 2/300€ op bij te moeten leggen.
Eergister wel opeens mijn gereviseerde toestel ontvangen. Gister gedragen, na 2 uur lopen en 10 uur gewoon dragen, 25% batterij kwijt. En ik heb de grootse moeite om hem aan mijn telefoon te koppelen. Kortom, not amused.

Verslag van het pacen komt er nog aan. **\O/**