Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

MyWishMax

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:28

En tijdens het onderzoeken zijn mensen met symptomen getest, dus niet de mensen zonder. Dus ze weten niet zeker hoeveel % er positief is zonder symptomen na een vaccinatie. Sizzle heeft geloof ik uitgelegd dat ze daar nu naar aan het kijken zijn?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:33

Ja volgens mij is daar nu nog niet genoeg over bekend. Maar wat ik altijd heb begrepen, ook bij het vaccineren van mijn dieren, is dat het je er een afweersysteem door opbouwt waardoor je het virus beter aan kan en dus minder of niet ziek wordt. Je kan het dan dus krijgen zonder (ernstige) symptomen.

Ik ben wel benieuwd naar verder onderzoek en ook naar hoe het nu zit met besmettelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:36

Ik heb me van de week aangemeld voor de VASCO studie. Onderzoek naar de langetermijneffectiviteit.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:39

Jessix schreef:
Ja volgens mij is daar nu nog niet genoeg over bekend. Maar wat ik altijd heb begrepen, ook bij het vaccineren van mijn dieren, is dat het je er een afweersysteem door opbouwt waardoor je het virus beter aan kan en dus minder of niet ziek wordt. Je kan het dan dus krijgen zonder (ernstige) symptomen.

Ik ben wel benieuwd naar verder onderzoek en ook naar hoe het nu zit met besmettelijkheid.

Ik ook! Vooral omdat veel mensen nu nog niet gevaccineerd zijn en ik veel oudere (gevaccineerde) mensen wel veel risico zie lopen. Prima hoor dat jullie gevaccineerd zijn maar ik niet volledig en heel veel mensen gewoon niet. Dus houd gewoon afstand en houd je mondkapje op.
Hier staat weer een jumbo medewerker buiten om deze mensen op mondkapjes te wijzen (mijn omgeving is vrij vergrijst)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:40

lenaa_tje schreef:
Jessix schreef:

Ik ook! Vooral omdat veel mensen nu nog niet gevaccineerd zijn en ik veel oudere (gevaccineerde) mensen wel veel risico zie lopen. Prima hoor dat jullie gevaccineerd zijn maar ik niet volledig en heel veel mensen gewoon niet. Dus houd gewoon afstand en houd je mondkapje op.
Hier staat weer een jumbo medewerker buiten om deze mensen op mondkapjes te wijzen (mijn omgeving is vrij vergrijst)

:j of gewoon zelfs zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken. Zij hoeven geen afstand meer te houden want gevaccineerd en lopen dus geen risico meer. Als ik aangeef dat ik dat nog niet ben ben ik jong en is het niet mogelijk dat ik risico loop :+

Niet eens in de supermarkt, maar bij de fysio tijdens het onder begeleiding trainen/revalideren. Ik loop daar niet voor niks

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:43

Vervelend zeg! Ik snap ook wel dat mensen het moeilijk vinden hoor maar dit zijn nou ook weer geen hele heftige maatregelen.
Het kan allemaal ook prima met mondkapje en afstandsregels.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:04

Het EMA keurt Pfizer goed voor 12 tot 15 jarigen lees ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:29

Ik lees nu weer berichten op SM, dat vliegen straks verboden wordt voor gevaccineerden ivm op het hoge risico op trombose!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:31

Fakenieuws?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:32

Jessix schreef:

Dat heb ik ook begrepen. Maar ik zie het als dat het vaccin ervoor zorgt dat het virus niet je lichaam (cellen ed) binnendringt doordat je afweersysteem het aanvecht. En dat het virus ook niet vermenigvuldigd in je lichaam. En dat je daardoor niet ziek wordt, maar dan ook niet spreekt van een besmetting.

Dus zodoende lijkt het me dat na een Pfizer vaccin nog maar 5% daadwerkelijk Corona krijgt.

Ik ben ook benieuwd naar onderzoeken naar besmettelijkheid. Vooralsnog ziet het er echt heel positief uit als in dat je niet of veel minder besmettelijk meer bent/kunt zijn.

Ik las het ook van de 12-15 jarigen. Ik las wel dat ze nu gaan kijken of die gehele groep de kans gaat krijgen een vaccin te halen of dat ze alleen de kwetsbaren uit deze groep uitnodigen. Dat geeft tijd om eens goed na te denken wat wij doen met de kinderen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:35

Relaxed schreef:
Fakenieuws?

De bron duidt daar wel op (De Verhalenverteller).
Maar ik zie het wel al in allerlei reacties verschijnen op SM.
Dus nog even en we worden met deze berichten overspoeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:38

Je kunt kinderen in die leeftijd met goede voorlichting ook zelf een keuze geven.
En dat vliegverbod, mensen denk toch eens na voor je dit soort onzin verspreid.
Vliegen/autorijden en gewoon elke dag uren in dezelfde houding stilzitten geeft hogere kans op trombose en heeft niks met vaccineren te maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:45

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:48

Vayo schreef:
Jessix schreef:

Dat heb ik ook begrepen. Maar ik zie het als dat het vaccin ervoor zorgt dat het virus niet je lichaam (cellen ed) binnendringt doordat je afweersysteem het aanvecht. En dat het virus ook niet vermenigvuldigd in je lichaam. En dat je daardoor niet ziek wordt, maar dan ook niet spreekt van een besmetting.

Dus zodoende lijkt het me dat na een Pfizer vaccin nog maar 5% daadwerkelijk Corona krijgt.

Ja daarin verschillen we dan van mening of opvatting. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:51

Dat is geen kwestie van mening.
Die 5% komt voort uit testen na symptomen, dat dit versimpelt wordt voor de leek op diverse info sites is op zich prima omdat het er wasrschijnlijk niet veel toe doet dat een grotere groep positief raakt zonder symptomen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:52

Sizzle schreef:
Die 5% komt voort uit testen na symptomen, dat dit versimpelt wordt voor de leek op diverse info sites is op zich prima omdat het er wasrschijnlijk niet veel toe doet dat een grotere groep positief raakt zonder symptomen.

Daarom schrijf ik er ook opvatting achteraan. ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:54

Sizzle schreef:

Ah, dit bedoelde ik dus. 5% dus met symptomen, maar onbekend hoeveel zonder dus? Dus de kans op corona met symptomen is zo laag. Ik wist dat je het al vaker geschreven had :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:01

Voor Pfizer zullen die getallen wel uit Israel gaan komen en via vluchten waar testen nog verplicht is.
Voor Moderna gaan ze testen met ingeente studenten die regelmatig moeten gaan testen.

De vraag is of het relevant is voor de burger. Daarom is het makkelijk om gewoon van die 5% uit te gaan. Het is natuurlijk ook nog zo dat die 5% bij hele oude mensen en mensen met immuunaandoeningen eerder richting 10% zal gaan en bij jongeren wellicht lager. Het is een richtwaarde.

Je moet je echter wel realiseren dat je dus mogenlijk ergens in quarantaine gezet kan worden in het buitenland als je ingeent symptoomloos positief test. Dat was laatst al aan de orde waarbij de vader van een familie in zijn eentje nog 10 dagen quarantaine moest uitzitten voordat hij weer naar huis mocht vliegen terwijl de rest van de familie wel naar huis kon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:13

1976 kan over een half uur een afspraak maken, hupsakee tempo er in.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:17

bigone schreef:

Dat had ik niet verwacht in het weekend! Maar ik zie het nog niet tussen de nieuwsberichten bij het RIVM staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:19

Dorus schreef:
bigone schreef:

Dat had ik niet verwacht in het weekend! Maar ik zie het nog niet tussen de nieuwsberichten bij het RIVM staan.

De jonge op nos.nl

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:30

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:31

Hij staat nu ook op het RIVM :j
Wat naar mijn mening het officiële communicatiekanaal omtrent deze informatie.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:32

Het gaat sneller dan verwacht nu. Eigenlijk zou 70-80 pas begin juni opgeroepen worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:46

Dorus schreef:
Hij staat nu ook op het RIVM :j
Wat naar mijn mening het officiële communicatiekanaal omtrent deze informatie.

Dus het Twitter kanaal van Hugo de Jonge niet? Of de nos.nl? Daar word het als allereerste vermeld en dan pas op de rivm.