Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:Ja volgens mij is daar nu nog niet genoeg over bekend. Maar wat ik altijd heb begrepen, ook bij het vaccineren van mijn dieren, is dat het je er een afweersysteem door opbouwt waardoor je het virus beter aan kan en dus minder of niet ziek wordt. Je kan het dan dus krijgen zonder (ernstige) symptomen.
Ik ben wel benieuwd naar verder onderzoek en ook naar hoe het nu zit met besmettelijkheid.
lenaa_tje schreef:Jessix schreef:Ja volgens mij is daar nu nog niet genoeg over bekend. Maar wat ik altijd heb begrepen, ook bij het vaccineren van mijn dieren, is dat het je er een afweersysteem door opbouwt waardoor je het virus beter aan kan en dus minder of niet ziek wordt. Je kan het dan dus krijgen zonder (ernstige) symptomen.
Ik ben wel benieuwd naar verder onderzoek en ook naar hoe het nu zit met besmettelijkheid.
Ik ook! Vooral omdat veel mensen nu nog niet gevaccineerd zijn en ik veel oudere (gevaccineerde) mensen wel veel risico zie lopen. Prima hoor dat jullie gevaccineerd zijn maar ik niet volledig en heel veel mensen gewoon niet. Dus houd gewoon afstand en houd je mondkapje op.
Hier staat weer een jumbo medewerker buiten om deze mensen op mondkapjes te wijzen (mijn omgeving is vrij vergrijst)
Jessix schreef:Ja volgens mij is daar nu nog niet genoeg over bekend. Maar wat ik altijd heb begrepen, ook bij het vaccineren van mijn dieren, is dat het je er een afweersysteem door opbouwt waardoor je het virus beter aan kan en dus minder of niet ziek wordt. Je kan het dan dus krijgen zonder (ernstige) symptomen.
Vayo schreef:Jessix schreef:Ja volgens mij is daar nu nog niet genoeg over bekend. Maar wat ik altijd heb begrepen, ook bij het vaccineren van mijn dieren, is dat het je er een afweersysteem door opbouwt waardoor je het virus beter aan kan en dus minder of niet ziek wordt. Je kan het dan dus krijgen zonder (ernstige) symptomen.
Dat heb ik ook begrepen. Maar ik zie het als dat het vaccin ervoor zorgt dat het virus niet je lichaam (cellen ed) binnendringt doordat je afweersysteem het aanvecht. En dat het virus ook niet vermenigvuldigd in je lichaam. En dat je daardoor niet ziek wordt, maar dan ook niet spreekt van een besmetting.
Dus zodoende lijkt het me dat na een Pfizer vaccin nog maar 5% daadwerkelijk Corona krijgt.
Sizzle schreef:Dat is geen kwestie van mening.
Die 5% komt voort uit testen na symptomen, dat dit versimpelt wordt voor de leek op diverse info sites is op zich prima omdat het er wasrschijnlijk niet veel toe doet dat een grotere groep positief raakt zonder symptomen.
Sizzle schreef:Dat is geen kwestie van mening.
Die 5% komt voort uit testen na symptomen, dat dit versimpelt wordt voor de leek op diverse info sites is op zich prima omdat het er wasrschijnlijk niet veel toe doet dat een grotere groep positief raakt zonder symptomen.