Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
karuna schreef:Weer een andere groep die als eerste geent wil/moet worden. Op deze manier valt er toch gewoon niet fatsoenlijk een schema te maken, iedereen wil de uitzondering zijn die als eerste geent moet worden wat het hardst nodig, het belangrijkst enz, waardoor de groepen die je niet hoort misschien nog verder naar achter geduwt worden omdat je ze niet hoort.
En ja de mening van Neonlight heb ik ook al heel wat jaren. De groep iets ontspoorde probleem kinderen wordt groter en groter. Steeds meer ouders die geen nee zeggen tegen hun engeltjes want nee zeggen kost teveel tijd in het toch al te drukke schema, geeft teveel stress enz.
En ja ik weet dat veel vrouwen werken omdat ze het willen.maar ik blijf er bij de rust en regelmaat van vroeger, een ouder thuis als je van school komt voor heel veel kinderen een stuk zou helpen in rust en minder overprikkeling. Niet van voorschools naar school naar tussenopvang naar school na naschoolse opvang. Eten en naar bed. Ouders zien op beperkte momenten die dan bezig zijn met hun schema rondkrijgen.
Ik vermoed als er inkomen genoeg zou zijn en de lasten van iedereen lager en als je kinderen zou vragen wat zij liever hebben er een stuk minder mensen fulltime gaan werken. Wat mij nog het meest verbaasd aan dat alles is mensen die fulltime werken en een hond hebben krijgen vaak best veel mensen over zich heen want dat js zielig, maar mensen die fulltime werken en anderen die daardoor hun kinderen meer zien dan zijzelf. Daar mag je niks over zeggen want je hebt als ouders het recht beiden hard te werken
MyWishMax schreef:Snappen jullie echt niet dat alle kanten dat doen? Ik snap echt het verzet wel, want er zijn groepen die al veel langer niks kunnen en mogen en voor hen is het natuurlijk wel echt pijnlijk dat nu alles op alles gezet wordt dat scholen open kunnen. En ik snap ook dat het voor kinderen juist nodig is.
Maar stop toch met dat belangrijker maken voor de ene groep en het weg wuiven van de andere. Je kan helemaal niet bepalen voor wie het moeilijker is. Ga alsjeblieft weer terug naar samen ipv tegen elkaar.
nynke55 schreef:Klinkt interessant, ga ik even terugkijken. Volgens mij is dat waar we het nu over hebben, maar het verzandt een beetje in "werkende moeders".
Pandora2 schreef:Marlinde de avondklok stopt toch 10februari ? Ik hoorde dit vanmorgen hier op de radio.
Kan toch niet dat ik zoiets gedroomd heb
MyWishMax schreef:Natuurlijk mag dat wel, ik schrijf nergens van niet. Maar niet een argument maken voor iets door te zeggen dat iets anders niet belangrijk of zwaar is is. Jij vindt de scholen belangrijk, dat snap ik. Als je dat zegt en onderbouwt vind ik het juist leerzaam. Maar niet als je zou zeggen dat een andere groep nog maar meer moet opofferen daarvoor. Het weg wuiven van problemen in andere groepen, om eigen standpunt te onderbouwen, vind ik zo vreselijk. Dat maakt het tegen elkaar.
En dat gebeurt de laatste pagina's juist wel steeds, door alle kanten. Niet door de een meer als de ander, maar allemaal juist
pien_2010 schreef:Ik vond het erg interessant, met name ben ik nog na aan het denken over een filosoof en tevens psychiater die oa aangaf dat veel mensen NU aangeven problemen te hebben (geldt echt niet voor iedereen dus), alleen hebben die problemen niet zoveel met covid te maken volgens hem, maar komen ze er nu uit. Hij had het over een wake up call voor ons allemaal, want doordat vrij veel is weggevallen moeten mensen veel dichter bij zich zelf leven en dat kan heel confronterend zijn.
Fitzroy schreef:Iedereen heeft het zwaar, niet alleen kinderen of werkende ouders.
Sclimpre schreef:pien_2010 schreef:Ik vond het erg interessant, met name ben ik nog na aan het denken over een filosoof en tevens psychiater die oa aangaf dat veel mensen NU aangeven problemen te hebben (geldt echt niet voor iedereen dus), alleen hebben die problemen niet zoveel met covid te maken volgens hem, maar komen ze er nu uit. Hij had het over een wake up call voor ons allemaal, want doordat vrij veel is weggevallen moeten mensen veel dichter bij zich zelf leven en dat kan heel confronterend zijn.
Ik denk dat hij overschot van gelijk heeft. Nu komen er problemen aan het licht die er altijd geweest zijn maar die net onder de waterlijn bleven. Familiaal geweld bv komt niet uit de lucht vallen. Liefdevolle ouders gaan niet hun kinderen mishandelen omdat de scholen toe zijn. De scholen terug openen en het probleem verder negeren is echt geen oplossing. Hopelijk gaat er aan de echt problemen gewerkt worden.
Huertecilla schreef:pien_2010 schreef:Zo van, ik vind het ruk, maar ik draai het om en zie het vooral zoveel mogelijk als een uitdaging om gelukkig te blijven en zo deze tijd door te komen en dan ook een tijd dat zin heeft.
Goh wat![]()
Was dat op een voorgaande draad hier niet ook geschreven?
lenaa_tje schreef:Ik vind dit met familiaal geweld wel een gevaarlijke. En ik spreek nu wel over pubers. Het is als puber natuurlijk heel normaal om zelf dingen te gaan ondernemen en los te komen van je ouders. Dat kan nu ineens niet meer of in mindere mate niet meer. Dat maakt denk ik de druk zo hoog.
Zo kreeg ik gister bericht van echt liefde volle ouders. Ook met het kind zelf is er nooit want aan de hand geweest. Super zelfstandig. Ouders geven dat ook aan. Toch ontstaan er ruzies en onrust omdat je gewoon constant op elkaars lip zit. Waren ze niet thuis komen zitten was die situatie niet ontstaan.
Ik was echt wel een makkelijke puber maar ik denk dat er bij ons thuis ook wel druk was ontstaan