Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 17:08

Dimphyl schreef:
Maaaaar, het maakt niks uit, want ook die ongetestte, gevaccineerde persoon, kan je besmetten.

Lees jij überhaupt?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 17:18

Dimphyl schreef:
Maaaaar, het maakt niks uit, want ook die ongetestte, gevaccineerde persoon, kan je besmetten.

Maar het is belangrijk om nu nog te blijven testen en te blijven monitoren hoeveel besmettingen er zijn, juist dóór die niet gevaccineerde mensen. Dit aantal is gewoon te groot.
Besmettingen onder gevaccineerden is helemaal niet zo erg. Zij belanden nauwelijks meer in het ziekenhuis en zijn vaak mild ziek, als ze het al krijgen.

Het is omgekeerde wereld dat gevaccineerden ook nog eens moeten testen om mensen te gaan beschermen die zich niet willen laten vaccineren.

Als iedereen zich laat vaccineren dan blijft er slechts een kleine groep over die geen antistoffen aanmaken na een vaccinatie, ondanks vaccinatie nog erg kwetsbaar blijven of mensen die niet gevaccineerd mogen worden om medische redenen.
Vaccineren draagt altijd bij aan het iets meer beschermen van deze groep. Al zullen zij zelf erg op moeten passen en zelf maatregelen moeten blijven nemen, maar dat geldt voor deze groep met ieder virus.
Maar komen zij in het ziekenhuis, dan is er gewoon gegarandeerd zorg als een ieder zich laat vaccineren. Maar nu is de vaccinatiegraad nog net te laag om dit blijkbaar te kunnen garanderen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 17:39

Dimphyl schreef:
Askja schreef:
Gevaccineerden hoeven niks te doen omdat ze zich hebben laten vaccineren. Dat is hun bijdrage aan de publieke gezondheid en veiligheid. Ongevaccineerden kunnen hun bedrage leveren door zich te laten testen.

Allebei niet doen omdat je daar geen zin in hebt: prima, maar dan heeft dat dus consequenties voor je bewegingsvrijheid.

Als je een gordel draagt en een auto-ongeluk krijgt, kan je ook overlijden. Maar de kans dat je overlijdt zonder gordel bij eenzelfde ongeluk is veel groter. Met jouw redenatie heeft een gordel dragen dus geen zin, want in beide gevallen kan je overlijden.

En om dat gordelvoorbeeld verder door te trekken: 90% van de amerikanen dragen een gordel, 47% van de fatale ongelukken waarbij een inzittende is overleden bleek geen gordel te dragen. Ook blijkt een gordel dragen de kans op ernstig letsel te halveren.

90% van de 50+'ers is volledig gevaccineerd. Dit is de groep met het hoogste risico op opname en overlijden. Indien, zoals Sterre schrijft, 50% van de ziekenhuisopnames gevaccineerde mensen zijn, is de kans groot dat het merendeel in deze leeftijdscategorie valt. Het effect is in dat geval dus vergelijkbaar met een gordel dragen.

In week 28 was 85% van de 65+'ers volledig gevaccineerd, de leeftijdsgroep 50-65 was voor 55% volledig gevaccineerd. Toch bleek in deze week 74% van de ziekenhuisopnames niet of gedeeltelijk gevaccineerd te zijn, van 11% was dit niet bekend of waren ze voor iets anders opgenomen maar bleken positief te testen, 15% was volledig gevaccineerd. Van die 15% bleek 5% een bekende slechte afweer te hebben (door medicijngebruik of ziekte).

Afbeelding

https://www.nhtsa.gov/risky-driving/seat-belts
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... -nederland (de pdf van 13 september)
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ekenhuizen

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:06

Oplossing van Baudet, in plaats van zijn werk te doen waarvoor hij meer dan een 100.000 per jaar vangt heeft hij het idee gelanceerd om een vrachtwagen om te bouwen tot rijdende kroeg. Incl crowdfunding want kost minimaal 85.000 euro. Tja, net wanneer je denkt dat het niet gekker kon. Maar geen normale crowdfunding , je kunt niet zien hoeveel er binnen komt/is. Misschien ook voor een stukje grond in Spanje?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:24

Steppe schreef:
Domme vragen van Nederlandse Wappies aan de gezondheidsdienst

“Voor de zekerheid even nagevraagd...
[knip]
IK: Wacht! Ik wil gewoon zeker weten dat ik dit allemaal begrijp... Dus, zelfs als ik al Covid had, zou ik me nog steeds moeten laten vaccineren, want we weten niet hoe lang de natuurlijke immuniteit duurt, en we weten ook niet hoe lang vaccinatie immuniteit duurt. En ik zou het vaccin moeten krijgen om een gevaccineerde te weerhouden om Covid van me te vangen, maar zelfs als ik het vaccin krijg, kan ik het toch aan de gevaccineerde geven. En, de andere gevaccineerde kan nog steeds makkelijk een ernstig geval van Covid van mij opvangen en sterven. Heb ik dat allemaal goed?
GGD: " - k l i k - .........."
IK: Um hallo? Is er nog iemand?

Zou ik het dan toch goed begrepen hebben?

Wat flauw dit. Fijn dat Focussed al e.e.a. heeft verbeterd.
Qua reactie reageer ik even met een link naar het COVID-misinformatie topic. Daar wordt al veel ontkracht/uitgelegd: [CV] Misinformatie rondom COVID-19

Dimphyl schreef:

Misschien moet je even teruglezen. Hier is de afgelopen pagina's al zo veel over uitgelegd...

Ik vind het trouwens best bijzonder dat jij eerder wat ongeïnformeerde leken gelooft dan échte wetenschappers en medici met kennis van de materie?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:18

Dimphyl schreef:
Askja schreef:
Jay snapt er dus weinig van of meet met twee maten.

Gevaccineerden hoeven niks te doen omdat ze zich hebben laten vaccineren. Dat is hun bijdrage aan de publieke gezondheid en veiligheid. Ongevaccineerden kunnen hun bedrage leveren door zich te laten testen.

Allebei niet doen omdat je daar geen zin in hebt: prima, maar dan heeft dat dus consequenties voor je bewegingsvrijheid.

Ja, dat klopt en is tegelijkertijd voor de bestrijding van de pandemie totaal niet relevant. Ik herhaal mezelf maar even uit een ander topic:

Je hebt het er al de hele tijd over dat al die maatregelen geen zin hebben, omdat gevaccineerden zich niet laten testen. Maar het beleid gaat niet over N=1 maar over de hele populatie. En voor de hele populatie geldt dat door vaccineren (ook zonder testen) het R-getal voldoende omlaag gaat om de pandemie te stoppen. Dat is de reden waarom gevaccineerden niet hoeven te testen. Bij de bestrijding gaat het om het lagen van het R-getal, niet om het risico van eén individu in één specifieke situatie.
Vergelijk het met alle maatregelen tegen drankrijders. Door wetgeving, voorlichting etc. hebben we het rijden met drank op zo ver teruggebracht, dat het geen groot risico meer is. Maar dat laat onverlet dat jij als individu nog steeds de pech hebt om door een drankrijder geschept te worden. Alleen als samenleving hebben we het aantal ongelukken door drankrijders naar een aanvaardbaar niveau omlaag gekregen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:28

Ik hoef niet op de man af onderuit getrapt te worden.
Het had ook op een normale manier gezegd kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Mariposa11 op 16-09-21 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:37

Wat is de link?

Het staat niet op de nos.NL

En wat er wel op staat is precies dezelfde foto en dezelfde tijd maar met andere titel…

Daarnaast is de jonge niet de minister die over de CO2 gaat en lijkt het me sterk dat ze daarvoor dezelfde app nemen.

Erg flauw deze fotoshop…

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-09-21 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:38

Mariposa11 schreef:
verootjoo schreef:
Die CO2 eraan koppelen is best een goed idee. Hebben we in een klap ook het klimaatprobleem te pakken.

[ [url=m/P5lmcb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alstu

Heb je ook een directe link van dit nieuwsbericht?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:40

Allemachtig is dit het niveau?

Wat dat betreft ben ik nog bang wat er allemaal aan deepfake content geproduceerd gaat worden/wordt.
Laatst bijgewerkt door Swah op 16-09-21 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:41

Swah schreef:

Wat bedoel je daar precies mee?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:42

loriene schreef:
Swah schreef:

Dat er gefotoshopte nepartikelen gedeeld worden om te laten zien hoe verschrikkelijk Hugo de jonge is :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:43

Mariposa11 schreef:
verootjoo schreef:
Die CO2 eraan koppelen is best een goed idee. Hebben we in een klap ook het klimaatprobleem te pakken.

Alstu

Jij bent nu definitief tot de wappies toegetreden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:44

loriene schreef:
Swah schreef:

Dat dit bericht het niveau heeft van een platgereden McDonalds hamburger op de vluchtstrook van de A2.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:45

Mariposa11 schreef:
verootjoo schreef:

Alstu

Jij bent nu definitief tot de wappies toegetreden.[/quote]

Geweldig!!
Je bent al weer goed op dreef.
Iedereen mag hier posten en dan direct weer het woord Wappies gebruiken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:47

Hoe zou jij iemand noemen die gefotoshopt nieuws deelt om mensen te overtuigen dat de minister kwaad in de zin heeft?

Het is NEP, overduidelijk gefotoshopt. Waarom gaan mensen dat delen :?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:48

Swah schreef:

Wat bedoel je daar precies mee?[/quote]

Dat dit bericht het niveau heeft van een platgereden McDonalds hamburger op de vluchtstrook van de A2.[/quote]

Slaat toch nergens op.
Is misschien jou mening maar het niveau is hier heel vaak niet zo hoog hoor :z

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:48

loriene schreef:
Geweldig!!

But seriously. Het is toch ook een heel erg rare post?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:49

Blue_Eyes schreef:
loriene schreef:
Geweldig!!

But seriously. Het is toch ook een heel erg rare post?

Kijk ff wie dit zegt :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:49

loriene schreef:
Swah schreef:

Dat dit bericht het niveau heeft van een platgereden McDonalds hamburger op de vluchtstrook van de A2.[/quote]

Slaat toch nergens op.
Is misschien jou mening maar het niveau is hier heel vaak niet zo hoog hoor :z[/quote]

Wat je elke dag opnieuw bewijst….maar ga vooral door…..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:50

@Electra: Ja, weet het :D
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 16-09-21 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:50

verootjoo schreef:
Hoe zou jij iemand noemen die gefotoshopt nieuws deelt om mensen te overtuigen dat de minister kwaad in de zin heeft?

Waarom dit,waarom dat.....
Ik ga in ieder geval niet iemand uitschelden voor wappie.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:51

Ik ga wel door hoor.
Trek me van jullie niets aan.
Vermaak me wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:51

loriene schreef:
verootjoo schreef:

Waarom dit,waarom dat.....
Ik ga in ieder geval niet iemand uitschelden voor wappie.

Maar als je een nieuwsbericht gaat fotoshoppen om aan te tonen dat de jonge niet deugt, BEN je toch een wappie?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:52

verootjoo schreef:

Exact. Hier maar eens om getemt, al weet ik niet of er iets mee wordt gedaan. Maar dit is fake knip en plakwerk.

Loriene trollt er ook al tijden op los, misschien werkt negeren beter.