3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:40

Zo, ik ga er weer tegenaan na een weekend (nou ja, zaterdag dan) met veel te veel eten en drank :') zouden alleen uit eten, maar zijn in de kroeg belandt. Was lang geleden, wel super gezellig <3
Gisteren dus een brakke dag, op zich wel ok gegeten maar erg onregelmatig.

Vandaag:
O: griekse yoghurt met frambozen, aardbeien en havermout
L: 2 volkoren knackebrod met 30+ kaas, kom bloemkoolsoep
T: banaan
A: nasi met deels bloemkoolrijst en wat satesaus, atjar en gebakken uitjes

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:45

Ik zit vandaag voor het eerst in mijn leven op kantoor. :')

Echt wennen dit.

O: havermout met eiwitpoeder, banaan en pindakaas
L: twee boterhammen met hummus en quorn, een met pindakaas
T: appel, ontbijtkoekreep minder suiker
A: stamppot van zoete aardappel, aardappel en boerenkool met Ikea groentenballetjes

Tot nu toe 1547 kcal
Beweging: hoop op een staprondje te paard na mn werk. :) Het is langer licht nu

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:38

Ik heb een beetje een tegenvaller gehad, gewoon bijna niks afgevallen sinds 10 maart (0,5 kg). Wel probeer ik nu minimaal 3 Max 5x in de week te sporten, wat meestal 4x wordt. Vaak is dat boksen.

Ondanks dat ik op de weegschaal niet echt vooruit ga, merk ik toch wel in de spiegel dat alles wat beter wordt. Zal wel door spier komen dat ik niet afval. Vrijdag is mijn weegschaal binnengekomen die ook spier, bot, en vochtgehalte meet. Hopen dat ik daar dus wat verschil mee ga zien.

Even een vraagje trouwens, heeft er iemand hier ervaring met de high protein producten van melkunie? Ik heb net de breaker mango passievrucht en 1 vanille en de tropical shake gehaald. Ben benieuwd hoe ze smaken. Vanavond na sporten even 1 proberen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 15:00

De helft van mijn eerste werkdag is alweer voorbij :o! Vind het nu al leuk en ben alleen nog maar aan het inlezen haha. Lunch is ook dikke prima, gewoon brood en beleg (maar wel veel soorten beleg!).

O: /
T: Stukje taart vanuit bedrijf :))
L: 2 sneetjes volkoren vloerbrood met Philadelphia kruiden & kipfilet met provinciaalse kruiden + twee kleine glaasjes sinaasappelsap
A: Snijbonen met aardappelpuree, kipschnitzel en beetje Remia friteslijn.
D: Skyr met Kelloggs en beetje hagelslag

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:41

Ik heb het even erg druk, lees wel mee maar bijleespost maken lukt even niet.
Wel en lijstje:
O: gember thee
L: soep met cracker met kaas. Vis met een tomatensaus met courgette, champignon en kerstomaten, feta er door.
T: bulletproofkoffie
A: notenmix met lijnzaad, pompoen en pijnboompitten, yoghurt, blauwe bessen en frambozen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:22

Prima2Donna, als je een buik wil als op de 2e foto dan zul je moeten afvallen tot je een vetpercentage hebt van ongeveer 15%. Dat red je niet met oefeningen.

Het weekend ging hier matig, iets teveel gegeten, maar vandaag gaat wel weer prima. Zaterdag een doos Merci gekregen, zucht :')

Lijstje voor vandaag;

O; yoghurt, muesli, jam, aardbeien
T; mandarijnen
L; bagels met kaas en kipgrillworst
A; vegaburger met pommes duchesse uit de oven en witlofsalade

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:12

Oh mmmm Merci! Heerlijk! Wel moeilijk om af te blijven.

Dit weekend ook stout geweest. Het was mijn zoontje zijn verjaardagsfeestje met zelf gemaakte Brusselse wafels en cake. Ook heel lekker! Maar toen ik de calorieën begon te tellen. Oh help.

's avonds had ik nog zo veel honger dat ik nog een salade gemaakt heb met 4 wasa crackers en zoete aardappel spread.

Vandaag wel al flink geweest.

O: 1 boterham met Nutella en glas fruitsap
M: salade met mozzarella met 3 wasa crackers en zoete aardappelspread
T: 2 mini paaseitjes
A: chili con carne met rijst of wrap (weet het nog niet ;) )

Zit nu op 9000 stappen en ik hoop straks nog even te rijden. Lang leve het zomeruur!

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:34

Dilan93: wel een leuke dag gehad op kantoor? Ik ben dat zitten ook niet gewend, krijg soms gewoon spierpijn als ik teveel zit :p

Jasmijn: oh wat frustrerend zeg! Mijn ervaring met van die eiwit toetjes is dat er toch wel behoorlijk veel suiker in zit en andere dingen die je niet nodig hebt. Daarom eet ik meestal heel veel magere kwark daar dit over het algemeen veel eiwitten in en geen andere dingen die je niet nodig hebt.

Imandra: Wat fijn zo'n leuke eerste dag! Ook ideaal dat de lunch een beetje normaal is.

Laibadaji: nog gefeliciteerd met je zoontje! En ach zo nu en dan zondigen mag ook wel eens

Ik heb vandaag 5 km hardgelopen ging echt super goed. Daarna 22km gefietst en 60 minuten paardgereden.

O: kwark met mandarijnen
M: twee boterhammen met gebakken ei, tomaat en ui
A: gekookte aardappelen broccoli en vlees
T: choco brownie en 1 blokje pure chocolade

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:04

Laibadji, ohhh die wafels zijn zo lekker :9

Lobke, fanatie bezig zeg! :D

Mijn eerste dag ging prima. Was heel nerveus, maar was nergens voor nodig achteraf. Moest wel heel erg wennen aan de werksfeer. Veel relaxeder dan in het magazijn. :)
En gratis fruit op de afdeling. Me gusta <<)

Na het werk moest ik wel even mn hoofd leegmaken. Zoveel informatie in een keer. Maar met een ritje te paard lukte dat prima :D
Afbeelding

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:10

Dilan, altijd even spannend, een nieuwe baan! En fijn dat je gratis fruit krijgt, vind dat een goed initiatief.

Lobke, veel bewogen hoor! Netjes.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een matig weekend haha. Gisteren de draad weer opgepakt!

O; Griekse yoghurt met blauwe bessen, frambozen en granola
L; 3 boterhammen met kipfilet
T; fulfil reep
A; kip krokant schnitzel, broccoli en krieltjes

Beweging; 9.000 stappen gelopen

Vandaag heb ik een verjaardag, dus vanavond een stukje taart. lijstje is verder redelijk identiek aan gisteren.

O; Griekse yoghurt met blauwe bessen, frambozen en granola
T; Banaan
L; 3 boterhammen met kipfilet
T; komkommer met hummus
A; kip krokant schnitzel, broccoli en krieltjes
T; stukje taart op verjaardag

Beweging; wederom stappendoel halen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:22

Heb het voor de verandering weer eens druk :') , dus helaas even geen tijd voor uitgebreide bijleespost. Die krijgen jullie nog van me te goed!

Prima2Donna, ben het met de rest eens!

Oeh Merci :9 :9

Dilan, klinkt als een fijne eerste dag!
En bij Imandra precies zo!

Jasmijn, dat klinkt heel frustrerend zeg! Tips kan ik even niet bedenken voor je, sorry.

Laibadji, ook nog gefeliciteerd met je zoontje! Ik krijg spontaan honger van je wafels :')

Lobke, lekker bezig!

Gisteren me eigenlijk totaal niet aan mijn vooraf bedachte lijstje gehouden, maar wel prima qua kcal. Genoeg beweging, want veel gelopen in de stad.
O: havermout met halfvolle melk, een peer en lijnzaad. (328)
T: een appel. (58)
L: twee en een halve boterham met kalkoenfilet, nutella en 100% pindakaas naturel. (368)
T: een stukje crème brûlée taart :9 (253)
A: lente risotto van verspakket met snijboontjes, kikkererwten en geraspte kaas. Als toetje yoghurt met druiven. (676)
T: twee paaseitje wit praline, een mini stroopwafel en twee gewone paaseitjes. (194)
B: 23.000 stappen, 90 minuten paard verzorgen en 70 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1877.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:41

Kimmie, ik wilde dat pakket ook halen hij de ah, hij was helaas al op hier! Hoe was het? Aanrader?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:58

Ik was toevallig bij mijn tante, die het pakket had gehaald. Was heel lekker, maar je moet er naar eigen inzicht wel dingen bij doen. Anders is het een beetje saai. Maar hoe wij het uiteindelijk hadden, was het heerlijk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:43

Die lenterisotto klinkt lekker. Ga even kijken of ik dat vegan kan maken :)

Hier mijn tweede dagje op kantoor. :7 nog een hele hoop nieuwe info, maar komt goed :j

Gepland lijstje:
O: havermout, eiwitpoeder, banaan, pindakaas en amandeldrink
T: 30 gram amandelen
L: 2 boterhammen met quorn, 1 met pindakaas
T: banaan, eventueel een koekreep als ik nog trek heb of wil hardlopen
A: stamppot die ik eigenlijk voor gisteren had staan (vriendlief had krieltjes met doperwten gemaakt)
T: sojayoghurt met frambozen en een beetje pure hagelslag

Totaal 1805 kcal

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:38

Sorry guys, ik heb helaas geen energie om op iedereen te reageren, en ik merk dat dat mij afgelopen tijd vaker tegenhoud om wat te posten. We zijn inmiddels ook met zo veel mensen dat je soms al 20 minuten zit te typen voor je iedereen hebt gehad. Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik het even niet doe.

Ik ben sinds gister begonnen met een nieuw traject (groepstherapie), en het is behoorlijk heftig. Heel veel herkenning en medeleven. Vanmorgen brak ik behoorlijk en werd ik heel emotioneel. Nu net weer thuis en heel erg moe, dus ga zo even slapen.

Verder gaat het goed met mij, het afvallen gaat ook weer top, dus daar ben ik heel blij om. Ik val nu ongeveer 400 gram per week af. Als ik zo door ga zit ik binnen no time op m’n streefgewicht. Ik merk ook dat ik, nu ik overdag drukker ben, minder moeite heb met het vasten en minder eten. Gaat eigenlijk vrij vanzelf. Mijn ouders willen ‘s avonds behoorlijk snoepen, chocolade, dropjes, worst etc. Maar daar heb ik nu wat op bedacht. Ik poets gewoon om half 9 al mijn tanden want dan eet ik daarna niets meer :+

Lijstje voor vandaag:
L: bruine pistolet gezond, twee rijstwafels met ossenworst en grove mosterd, glas karnemelk
T: appel
A: soep en brood met wat brie, glas rode wijn
T: een sinaasappel of een banaan

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:04

_O- gewoon lekker je tanden poetsen ja. Fijn dat therapie goed ging!

Hier vandaag een prima dagje tot zover...

O: speltbrood met roomkaas (1,5 snee denk ik)
L: aardappel en bloemkool met mayo en curry uit de
Airfryer
T: snoepjes
A: ciabatta met tapenade / roomkaas en rauwkost

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:19

Haha dat is slim bedacht Maanlicht!
Klinkt als intense maar goede therapie.

Dilan, lekker bezig de voorbije dagen! Even aanpassen op je nieuwe job dan met meer zitten.

Kimmie, goed dat je je dan toch aan je kcal doel hebt kunnen houden.

Cccc netjes als je je aan je stappendoel kunt houden, best veel beweging zo. Geniet van de taart :9

Laibadji, sterk dat je dan voor een gezonde hap hebt gekozen en niets ongezonds genomen hebt!

Lijstje van vandaag:
O: thee
L: salade met spek, twee gekookte eitjes, paprika, kerstomaatjes. Cracker met pindakaas. Notenmix met lijnzaad, pompoen en pijnboompitten, yoghurt, blauwe bessen en frambozen.
T: bulletproof koffie
A: vis met tomatensaus met champignon, paprika, courgette en feta.

B: half uur krachttraining. Uur fietsen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 14:41

Wat voor pakket gaat het over? Even gemist

@Dilan: hier ook tweede dag! Mag nog relatief makkelijk beginnen, beetje inlezen en kennis bijspijkeren :))
@Maanlicht: Je mag van mij ook gewoon op de meest recente berichten reageren en dan zelf typen hoor, voel je niet verplicht om op iedereen te reageren! Doe ik ook niet :)). Succes met je therapie in ieder geval :(:)

Lijstje vandaag:

O: /
T: Mueslireep
M: 2 sneetjes maisbrood met basilicum pestospread, rivolo tomaatjes, veldsla en provinciaalse kipfilet en een los eitje
A: Kipschnitzel, aardappelpuree, snijboontjes en wat Remia friteslijn (stond eigenlijk voor gister op de planning maar om mijn eerste dag te vieren heeft vriendlief m'n favo pasta gemaakt, welke ook gewoon in m'n kcal paste <3)
D: Skyr met Kelloggs en hagelslag

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:51

@Laibadji gefeliciteerd met je zoontje! Ik zeg altijd tegen mezelf: als de zoetigheid zo lekker is dat je het eigenlijk niet meer kan weerstaan, neem het dan gewoon een keertje! Zolang je het niet te vaak doet kan het niet zo veel kwaad :p
@Maanlicht hier net zo, heb de afgelopen pagina's wel meegelezen maar nooit echt gereageerd omdat ik niet zo veel tijd heb per dag. Ik probeer wel zo veel mogelijk nu wat te zeggen tegen iedereen. Fijn dat het afvallen zo goed gaat! Wel slim, dat vroeg tandenpoetsen haha.
@CCCCC wat knap dat je elke dag zoveel stappen zet.
@Dilan lijkt me ook wel wennen om ineens op kantoor te zitten. Mooie oortjesfoto trouwens.

Er komen wel weer lekkere lijstjes voorbij!

Nu weer over mezelf, want heb toch nog wat te zeggen..

Kwam er achter dat ik totaal verkeerd keek op MFP, na het eten invullen van vandaag en gister kwam ik erachter dat ik eigenlijk nooit boven de 1300/1400 kcal per dag kom. Is dit te weinig? Nou is mijn paard niet fit dus kan ik niet rijden, maar qua beweging fiets ik elke dag naar school. Ik vul niet alles heel precies in aangezien ik niet de mogelijkheid (en de zin) heb om al mijn eten te wegen voor MFP. Ben inmiddels wel redelijk goed geworden in het schatten van gewicht.

@gribaldi we ontbijten op zondagochtend altijd met een croissantje en een eitje. De reden dat ik een half croissantje had, was omdat ik wist dat ik 's middags taart zou eten. Ik ben heel erg van het uitbalanceren. Weet ik dat ik bijvoorbeeld 's avonds iets ongezonds ga eten, probeer ik de rest van de dag zo gezond mogelijk te doen. De andere helft werd trouwens gewoon door mijn vader opgegeten hoor, dat soort dingen worden bij ons niet weggegooid!!

@black_kelpie ik ben nu net 17 jaar, 152 cm lang en weeg zo'n 40 kg. Is het dan wel gezond om af te vallen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 14:53

Klinkt wel heel weinig Primadonna, maar is afhankelijk van je BMR en beweging. Je beweegt vrij veel dus dan zou ik idd wat meer eten. Is gezonder!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:02

Prima2Donna schreef:
@black_kelpie ik ben nu net 17 jaar, 152 cm lang en weeg zo'n 40 kg. Is het dan wel gezond om af te vallen?

Als je een buik hebt zoals op foto 1 en er eentje wil zoals op foto 2 dan zal het daar wel op neerkomen. Naar mijn mening is het streven naar zo'n laag vetpercentage niet oké, maar goed, dat is een andere discussie.

Buikspieren zijn simpelweg niet zichtbaar bij een normaal vetpercentage.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:09

Hm daar ben ik het niet helemaal mee eens Black Kelpie, ze kunnen zeker wel zichtbaar zijn, maar gewoon niet zo sterk uitgedrukt zoals je bij bodybuilders ziet. Ik heb een tijd duidelijk zichtbare buikspieren gehad zonder naar een laag vetpercentage te streven.

Als je er gespierd wil uitzien moet je spieren kweken en vet verliezen. Dat houdt vaak in dat je op hetzelfde gewicht wil blijven maar voldoende moet eten om je lichaam de kans te geven spieren aan te maken. Om dat echt goed te doen raad ik aan een trainer bij de hand te nemen, want veel oefeningen kun je ook fout doen en daarmee je lichaam schaden. Daarnaast speelt voeding een hele grote rol. Te weinig eten: breek je je lichaam af (er vanuitgaande dat je al fit bent) en veel teveel eten kom je gewoon vet aan.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:25

Misschien was het voor jou geen streven, maar je zult een lager vetpercentage dan normaal hebben gehad, dat kan niet anders.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:32

Ongezond in elk geval niet. Weet de percentages niet meer, maar niets vreemds of uitzonderlijks. En zoals ik zei, geen bodybuilder spieren. Maar je kunt best veel doen zonder ongezond laag te zitten of extreem te moeten zijn en toch wat spier definitie te hebben.
Maar dan moet je wel de tijd en moeite steken in goed eten en goede oefeningen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 15:34

Verkijk je ook niet op hoeveel persoon tot persoon kan verschillen he :j