Magrathea schreef:Joh, ik zeg ook niet dat iedereen ziek wordt. Ik vraag me alleen af waarom je wil snijden in een gezond lichaam (als je daarmee dus gezondheidsrisico's neemt die niet in verhouding staan tot het voordeel wat je ervan hebt).
Een ander verhaal is het natuurlijk als je last hebt van weet ik veel wat voor aandoening en dat dus een groter probleem vormt dan de eventuele risico's van het verwijderen. Dat is een specifiek geval. Echter, nogmaals, het is niet iets om licht over te doen. Het kan een groot risico zijn.
En nee, het is niet zo dat je enige 2 opties zijn 'kinderen baren of baarmoeder eruit laten halen'. Welke optie je kiest moet eenieder voor zichzelf bepalen, maar ik snap artsen heel goed die niet zomaar een doorverwijzing doen. Net zoals dat ik die waarschijnlijk niet krijg als ik mijn appendix preventief wil laten verwijderen omdat ik geen ontsteking wil en ik er toch nooit iets mee ga doen. In theorie is het mogelijk en handig, echter kun je maar beter geen onnodige risico's introduceren.
Het is maar net wat je als onnodig ziet he?
Maar goed, ik zou het ook niemand aanraden als het niet nodig is, maar er is ook geen reden om er zo vreselijk ingewikkeld over te doen.
Het herstel is zwaar en het duurt lang. En zoals bij iedere operatie is er een risico op complicaties, punt.